Poprawa osiągów po zmianie oleju – czy to napewno dobry objaw?
1, 2
Ponieważ to mój pierwszy post chciałbym na wstępie powitać serdecznie wszystkich Forumowiczów.
Niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 323f BJ z 1999 roku o przebiegu 180 000 km. Oczywiście jako jedną z pierwszych czynności była wymiana oleju. Od poprzedniego właściciela uzyskałem informację, że zalewał syntetyczny Mobil 1, ale nie ustaliłem dokładnie jakiej klasy.
Po lekturze forumowych postów postanowiłem zalać ELF Evolution SXR 5W30. I tu moje pytanie i prośba o poradę.
Czy aby na pewno dobrze postąpiłem? Czy przy takim przebiegu 5W30 to właściwy wybór?
Po zmianie oleju wyraźnie odczułem poprawę osiągów. Szczególnie zauważalne na dwójce. W ogóle to silnik tak jakby lżej pracuje.
Zastanawiam się czy cieszyć się z tego czy nie?
Czy w silniku DITD przy przebiegu 180 kkm można zakładać jakieś zużycie oleju przy normalnej eksploatacji czy jeśli go ubywa to znaczy że źle się z nim dzieje.
Czy jeśli okaże się, że zacznie ten olej konsumować to zmienić na coś gęstszego 5W40 lub 10W40?
Pozdrawiam,
Bartek
Niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 323f BJ z 1999 roku o przebiegu 180 000 km. Oczywiście jako jedną z pierwszych czynności była wymiana oleju. Od poprzedniego właściciela uzyskałem informację, że zalewał syntetyczny Mobil 1, ale nie ustaliłem dokładnie jakiej klasy.
Po lekturze forumowych postów postanowiłem zalać ELF Evolution SXR 5W30. I tu moje pytanie i prośba o poradę.
Czy aby na pewno dobrze postąpiłem? Czy przy takim przebiegu 5W30 to właściwy wybór?
Po zmianie oleju wyraźnie odczułem poprawę osiągów. Szczególnie zauważalne na dwójce. W ogóle to silnik tak jakby lżej pracuje.
Zastanawiam się czy cieszyć się z tego czy nie?
Czy w silniku DITD przy przebiegu 180 kkm można zakładać jakieś zużycie oleju przy normalnej eksploatacji czy jeśli go ubywa to znaczy że źle się z nim dzieje.
Czy jeśli okaże się, że zacznie ten olej konsumować to zmienić na coś gęstszego 5W40 lub 10W40?
Pozdrawiam,
Bartek
-
barszczu
witaj.
na razie nie ma co panikować a poprawa osiagów to chyba coś dobrego a nie złego:)
Każda jednosta napędowa to odosobniony przypadek więc trzeba postępować indywidualnie.
Nabijaj kilometry i monitoruj zużycie oleju tylko wówczas będzie wiadomo czy trafiłeś w odpowiedni olej czy nie dla tego przebiegu.Z tego co pamiętam to producent zaleca olej 5W30.Ja kiedyś zalałem castrola 5W40 i okazało się że silnik skonsumował mi około 1/2 litra na 10kkm.Obecnie śmigam na mobilu1 5W50 i po przejechaniu 4kkm nie widze ubytków na bagnecie. Dużo zależy od sposobu jazdy i cyklu w jakim się poruszasz (miasto, trasa).Ubytek oleju to jeszcze nic strasznego – zależy oczywiście ile i po jakim dystansie.
Będzie dobrze.
na razie nie ma co panikować a poprawa osiagów to chyba coś dobrego a nie złego:)
Każda jednosta napędowa to odosobniony przypadek więc trzeba postępować indywidualnie.
Nabijaj kilometry i monitoruj zużycie oleju tylko wówczas będzie wiadomo czy trafiłeś w odpowiedni olej czy nie dla tego przebiegu.Z tego co pamiętam to producent zaleca olej 5W30.Ja kiedyś zalałem castrola 5W40 i okazało się że silnik skonsumował mi około 1/2 litra na 10kkm.Obecnie śmigam na mobilu1 5W50 i po przejechaniu 4kkm nie widze ubytków na bagnecie. Dużo zależy od sposobu jazdy i cyklu w jakim się poruszasz (miasto, trasa).Ubytek oleju to jeszcze nic strasznego – zależy oczywiście ile i po jakim dystansie.
Będzie dobrze.

Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
W teorii taki Elf może nieco poprawić osiągi ale nie powinno to być odczuwalne (najwyżej bardzo delikatnie na spalaniu). Ogólnie nie masz nad czym płakać 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dziekuję za słowa otuchy. Rozumiem, że nie ma się czym martwić i niepokoić. Po prostu obserwacja i ewentualna przedwczesna wymiana.
Bo mnie na wymianie tego oleju gościu straszył.
Nie będę mówił, że to był mechanik bo to za dużo powiedziane.
Musiałem go namawiać żeby mi wlał ten olej ELF'a, który sobie zakupiłem we własnym zakresie.
A chciał mi wcisnąć Midlanda 10W40.
Bo mnie na wymianie tego oleju gościu straszył.
Nie będę mówił, że to był mechanik bo to za dużo powiedziane.
Musiałem go namawiać żeby mi wlał ten olej ELF'a, który sobie zakupiłem we własnym zakresie.
A chciał mi wcisnąć Midlanda 10W40.
-
barszczu
Śmiem twierdzić, że Twój silnik bardziej lubi 5W30 Elfa z normą Energy Conserrving niż jakieś 10W40 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Śmiem twierdzić, że Twój silnik bardziej lubi 5W30 Elfa z normą Energy Conserrving niż jakieś 10W40
To jak ja do swojego wziąłem olej Statoil 10W40 to źle
Teraz pewnie będzie pytanie dlaczego Statoil...a no bo wisieli mi 150 zł i mogli oddać tylko w towarze, a na stacji nic innego mi potrzebnego nie było
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]
Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]
Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
- Od: 12 lis 2008, 22:02
- Posty: 105
- Skąd: Lublin
- Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.
malkolm napisał(a):ja jeżdżę na 10w40 i jest ok, troszeczkę go ubywa między wymianami, kiedyś liczyłem to około 0,2l
Wszystko zależy od sposobu eksploatacji... podczas spokojnej jazdy moje DiTD nie bierze więcej niż 0,5l na 10tys.km a czasami łyknie litr na 8tys.km. Więc ostatnio zmieniam olej co 8tkm bez dolewek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Witam!Ja używam również Castrol Magnatec Diesel 10W40, przebieg 252 000 km.Jak kupiłem Mazde to miała 176 000 km (było to w kwietniu 2006 r.).
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam kolegów Mazdowiczów! Jestem bardzo świeżym nabywcą Mazdy 323F 2,0 DiTD. Oczywiście w Forum jestem też nowicjuszem, kłaniam się wszystkim. W maju kupiłem po raz pierwszy Mazdę, bo bardzo mi się mazdy podobały. Dotychczas jeżdziłem kilkoma samochodami, ale nigdy dieslem. Samo jeżdżenie Mazdą , jej wyposażenie rok prod. 2001, klima, elektryczne szyby, wykonanie bardzo mi się podoba.Przebieg mojej Mazdy to 194kkm. Jak ją kupiłem to wlałem do niej olej Shell Helix Plus Diesel 10W-40, wymieniłem rozrząd, filtr oleju i powietrza oraz zawór wysokiego ciśnienia w pompie (bo nie paliła przy ciepłym silniku). Zużycie oleju minimalne, na bagnecie 2mm. Przejechałem od maja 7kkm. Założyłem nowe oponki z alufelgami, wymieniłem tarcze w tylnych kołach wg. zaleceń mechanika, oraz wszystkie klocki hamulcowe. Niestety mam nowinę, od paru tygodni moja madzia coraz gorzej zaczeła mulić. Myślałem, że może to sprawa zanieczyszczeń w IC , kolektorze dolotowym. Pojechałem do mechanika i po jeżdzie próbnej stwierdził, że trzeba wymienić turbinę, bo nie wchodzi na obroty, a przy rozpędzaniu wydaje jazgot. Prawie się załamałem. Gdzie najlepiej zregenerować turbinę. Bo niewiele kasy mi już zostało. Co do przyczyn to mechanik powiedział, że przy tych przebiegach tak się dzieje . Zaznaczam, że jeżdżiłem zgodnie z informacjami zawartymi w poradniku diesla.Miroslaw
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
miroslaw 2008 napisał(a):Myślałem, że może to sprawa zanieczyszczeń w IC , kolektorze dolotowym.
A IC sprawdziliście?Nie ma oleju?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Dzięki, jak będę w warsztacie to postaram się o sprawdzenie drożności zaworu EGR no i żeby zajrzeli do IC. W najbliższą środę mają mnie wymieniać turbinę na regenerowaną w Auto-Trans Nowa Wieś koło Iławy.Czy ktoś wie czy to jest dobra firma. Mirosław
- Od: 10 paź 2008, 21:55
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0
Turbina...?
Coś mi tu mocno nie pasuje.
Sterowanie turbiną, elektrozawory (solenoidy), pękniete/nieszczelne wężyki podciśnienia...
Coś mi tu mocno nie pasuje.
prędzej vacuum – turbina jest statystycznie chyba 5x bardziej odporna na zużycie w tych silnikach jak pompa wtryskowa...miroslaw 2008 napisał(a):że trzeba wymienić turbinę, bo nie wchodzi na obroty, a przy rozpędzaniu wydaje jazgot
Sterowanie turbiną, elektrozawory (solenoidy), pękniete/nieszczelne wężyki podciśnienia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości