Poprawa osiągów po zmianie oleju – czy to napewno dobry objaw?

Postprzez barszczu » 16 lis 2008, 23:44

Ponieważ to mój pierwszy post chciałbym na wstępie powitać serdecznie wszystkich Forumowiczów.

Niedawno stałem się posiadaczem Mazdy 323f BJ z 1999 roku o przebiegu 180 000 km. Oczywiście jako jedną z pierwszych czynności była wymiana oleju. Od poprzedniego właściciela uzyskałem informację, że zalewał syntetyczny Mobil 1, ale nie ustaliłem dokładnie jakiej klasy.

Po lekturze forumowych postów postanowiłem zalać ELF Evolution SXR 5W30. I tu moje pytanie i prośba o poradę.
Czy aby na pewno dobrze postąpiłem? Czy przy takim przebiegu 5W30 to właściwy wybór?
Po zmianie oleju wyraźnie odczułem poprawę osiągów. Szczególnie zauważalne na dwójce. W ogóle to silnik tak jakby lżej pracuje.
Zastanawiam się czy cieszyć się z tego czy nie?
Czy w silniku DITD przy przebiegu 180 kkm można zakładać jakieś zużycie oleju przy normalnej eksploatacji czy jeśli go ubywa to znaczy że źle się z nim dzieje.
Czy jeśli okaże się, że zacznie ten olej konsumować to zmienić na coś gęstszego 5W40 lub 10W40?

Pozdrawiam,
Bartek
barszczu
 

Postprzez freshbratek » 17 lis 2008, 10:51

witaj.
na razie nie ma co panikować a poprawa osiagów to chyba coś dobrego a nie złego:)
Każda jednosta napędowa to odosobniony przypadek więc trzeba postępować indywidualnie.
Nabijaj kilometry i monitoruj zużycie oleju tylko wówczas będzie wiadomo czy trafiłeś w odpowiedni olej czy nie dla tego przebiegu.Z tego co pamiętam to producent zaleca olej 5W30.Ja kiedyś zalałem castrola 5W40 i okazało się że silnik skonsumował mi około 1/2 litra na 10kkm.Obecnie śmigam na mobilu1 5W50 i po przejechaniu 4kkm nie widze ubytków na bagnecie. Dużo zależy od sposobu jazdy i cyklu w jakim się poruszasz (miasto, trasa).Ubytek oleju to jeszcze nic strasznego – zależy oczywiście ile i po jakim dystansie.
Będzie dobrze. <głaszcze>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez brii » 17 lis 2008, 11:02

W teorii taki Elf może nieco poprawić osiągi ale nie powinno to być odczuwalne (najwyżej bardzo delikatnie na spalaniu). Ogólnie nie masz nad czym płakać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez barszczu » 18 lis 2008, 13:00

Dziekuję za słowa otuchy. Rozumiem, że nie ma się czym martwić i niepokoić. Po prostu obserwacja i ewentualna przedwczesna wymiana.
Bo mnie na wymianie tego oleju gościu straszył.
Nie będę mówił, że to był mechanik bo to za dużo powiedziane.
Musiałem go namawiać żeby mi wlał ten olej ELF'a, który sobie zakupiłem we własnym zakresie.
A chciał mi wcisnąć Midlanda 10W40.
barszczu
 

Postprzez brii » 18 lis 2008, 14:33

Śmiem twierdzić, że Twój silnik bardziej lubi 5W30 Elfa z normą Energy Conserrving niż jakieś 10W40 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bg_wolf » 19 lis 2008, 18:22

Śmiem twierdzić, że Twój silnik bardziej lubi 5W30 Elfa z normą Energy Conserrving niż jakieś 10W40


To jak ja do swojego wziąłem olej Statoil 10W40 to źle ??

Teraz pewnie będzie pytanie dlaczego Statoil...a no bo wisieli mi 150 zł i mogli oddać tylko w towarze, a na stacji nic innego mi potrzebnego nie było :P
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez malkolm » 19 lis 2008, 19:28

ja jeżdżę na 10w40 i jest ok, troszeczkę go ubywa między wymianami, kiedyś liczyłem to około 0,2l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 19 lis 2008, 19:54

malkolm napisał(a):ja jeżdżę na 10w40 i jest ok, troszeczkę go ubywa między wymianami, kiedyś liczyłem to około 0,2l


Wszystko zależy od sposobu eksploatacji... podczas spokojnej jazdy moje DiTD nie bierze więcej niż 0,5l na 10tys.km a czasami łyknie litr na 8tys.km. Więc ostatnio zmieniam olej co 8tkm bez dolewek :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 19 lis 2008, 20:22

Riki a jakiego używasz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 19 lis 2008, 20:29

malkolm Shell 10W-40 :) (do Diesla oczywiście..)

Obrazek
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 19 lis 2008, 22:26

MOBIL 1 Super S 10W40 Turbo Diesel a ja takiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez smagur » 20 lis 2008, 14:25

A ja używam Castrol Magnatec Diesel 10W40 przy przebiegu mazdy ponad 160tyś km i nie bierze mi ani kropelki bez względu na to jak jeżdze...

Obrazek
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez topik » 20 lis 2008, 14:51

Witam!Ja używam również Castrol Magnatec Diesel 10W40, przebieg 252 000 km.Jak kupiłem Mazde to miała 176 000 km (było to w kwietniu 2006 r.).
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Paweł Mo » 20 lis 2008, 15:45

Zaraz się okaże, że 50% użytkowników stosuje Castrola. ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez malkolm » 20 lis 2008, 18:01

Paweł M. skoro aż tylu to może i ja spróbuje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez miroslaw 2008 » 20 lis 2008, 21:47

Witam kolegów Mazdowiczów! Jestem bardzo świeżym nabywcą Mazdy 323F 2,0 DiTD. Oczywiście w Forum jestem też nowicjuszem, kłaniam się wszystkim. W maju kupiłem po raz pierwszy Mazdę, bo bardzo mi się mazdy podobały. Dotychczas jeżdziłem kilkoma samochodami, ale nigdy dieslem. Samo jeżdżenie Mazdą , jej wyposażenie rok prod. 2001, klima, elektryczne szyby, wykonanie bardzo mi się podoba.Przebieg mojej Mazdy to 194kkm. Jak ją kupiłem to wlałem do niej olej Shell Helix Plus Diesel 10W-40, wymieniłem rozrząd, filtr oleju i powietrza oraz zawór wysokiego ciśnienia w pompie (bo nie paliła przy ciepłym silniku). Zużycie oleju minimalne, na bagnecie 2mm. Przejechałem od maja 7kkm. Założyłem nowe oponki z alufelgami, wymieniłem tarcze w tylnych kołach wg. zaleceń mechanika, oraz wszystkie klocki hamulcowe. Niestety mam nowinę, od paru tygodni moja madzia coraz gorzej zaczeła mulić. Myślałem, że może to sprawa zanieczyszczeń w IC , kolektorze dolotowym. Pojechałem do mechanika i po jeżdzie próbnej stwierdził, że trzeba wymienić turbinę, bo nie wchodzi na obroty, a przy rozpędzaniu wydaje jazgot. Prawie się załamałem. Gdzie najlepiej zregenerować turbinę. Bo niewiele kasy mi już zostało. Co do przyczyn to mechanik powiedział, że przy tych przebiegach tak się dzieje . Zaznaczam, że jeżdżiłem zgodnie z informacjami zawartymi w poradniku diesla.Miroslaw
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:55
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0

Postprzez topik » 20 lis 2008, 23:49

miroslaw 2008 napisał(a):Myślałem, że może to sprawa zanieczyszczeń w IC , kolektorze dolotowym.


A IC sprawdziliście?Nie ma oleju?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez malkolm » 21 lis 2008, 00:19

poza tym sprawdź zawór egr, przy tym przebiegu jeśli nie był czyszczony to będzie tyle asfaltu że takie objawy mogą wystąpić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez miroslaw 2008 » 21 lis 2008, 22:19

Dzięki, jak będę w warsztacie to postaram się o sprawdzenie drożności zaworu EGR no i żeby zajrzeli do IC. W najbliższą środę mają mnie wymieniać turbinę na regenerowaną w Auto-Trans Nowa Wieś koło Iławy.Czy ktoś wie czy to jest dobra firma. Mirosław
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 21:55
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda 323F rok 2001, DiTD 2,0

Postprzez xANDy » 23 lis 2008, 23:43

Turbina...?
Coś mi tu mocno nie pasuje.
miroslaw 2008 napisał(a):że trzeba wymienić turbinę, bo nie wchodzi na obroty, a przy rozpędzaniu wydaje jazgot
prędzej vacuum – turbina jest statystycznie chyba 5x bardziej odporna na zużycie w tych silnikach jak pompa wtryskowa...
Sterowanie turbiną, elektrozawory (solenoidy), pękniete/nieszczelne wężyki podciśnienia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323