Zapadający się drązek skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasz_ef » 19 lis 2008, 18:40

hehe miałem to samo, ale już nie mam :) mam takie sprytnego mechanika, że zrobił mi to w pięć minut licząc czas jaki zajęło podniesienie i opuszczenie madzi :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez Blade » 19 lis 2008, 19:08

lukasz_ef napisał(a):mam takie sprytnego mechanika, że zrobił mi to w pięć minut l

to ja nie wiem... W Dieslu inaczej mam? prawie 4 godziny w sobotę i dzisiaj 1 :| Ale mul-t-lock przeszkadza w ściąganiu plastików w środku...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez lukasz_ef » 19 lis 2008, 20:26

U mnie wystarczył jeden blachowkręt z podkładką do tego coś na kształt gumowej poduszeczki, nie pamietam teraz dokładnie w którym miejscu to było przykręcane, napewno pod drażkiem jakoś :P w każdym razie trzyma się od wakacji to było przekrecone tak z luzem żeby mogło się ruszać wraz z silnikiem. Jak będę miał okazje zajrzeć pod samochód to zrobię fotkę.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez Blade » 27 lis 2008, 18:09

lukasz_ef zrób fotkę i wrzuć bo znów mi się popsuło <killer>
Tak to u mnie wygląda:

Obrazek

podświetlone od spodu:

Obrazek
Wywierciłem otwór

Obrazek
Nagwintowałem go i wkręciłem śrubę

Obrazek

Obrazek

Niestety patent ten sprawdza się około tygodnia po czym drążek znów wpada na tłumik

:|

Ma ktoś jakieś inne rozwiązanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez lukasz_ef » 27 lis 2008, 22:16

no u mnie mocowane jest od dołu, jak tylko będę miał możliwość to zrobię fotkę
EDIT: trochę niejasno sie wyraziłem u mnie jest to pod podwoziem od środka nikt tam nawet nie zaglądał
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez Blade » 29 lis 2008, 15:23

Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1174447#1174447

Zobaczymy jak zda egzamin...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez TomekPerformance » 30 sty 2009, 10:08

Witam.
Panowie trochę poczytałem. Mam taki sam problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo proszę o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo wieje z lewarka i jest mi zimno :–)

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Blade » 30 sty 2009, 16:24

TomekPerformance poszedł email ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez TomekPerformance » 1 lut 2009, 13:36

Blade dzięki wilekie już napisałem zapytanie.
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez TomekPerformance » 3 lut 2009, 22:44

Witam ponownie.
Posłuchałem porad kolegów i przewieciłem się przez podłogę i mocowanie całego lewarka. Jak narazie jest OK. Włożyłem gumowe tuleje więc nie ma drgań. Dziura też jest większa niż śruba.
Rules też dał dobry pomysł poradził żeby poprostu kupić używane mocowanie dał za nie 20 zł na szrocie.
U mnie jak narazie się sprawdza na jak długo to zobaczymy no ale mam nadzieję że będzie OK.
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez misiek77 » 5 lut 2009, 19:45

Siemka
Miałem ten sam problem w bg 92r, zapadał sie drążek zmiany biegów, był to problem wyrobionego jabuszka, kupiłem drugi używany i skąńczył się problem, a wymienić da rade samemu, na to nie trzeba poświecać dużo czasu. Jak się domyślam to przypadłość tego modelu!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2008, 16:21
Posty: 33
Skąd: Świdnik
Auto: Ford Mondeo MK3 2.0TDCI

Postprzez Blade » 7 lut 2009, 11:13

kupiłem drugi używany i skąńczył się problem, a wymienić da rade samemu, na to nie trzeba poświecać dużo czasu. Jak się domyślam to przypadłość tego modelu!!


Dokładnie tak. Nie kupowałem używki gdyż "za jakiś czas" problem by powrócił.
TomekPerformance masz jakieś foty z naprawy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Kubula » 9 lut 2009, 22:56

Tak- mówię stanowcze nie!! jeśli chodzi o używki w tym temacie...ale... ale nowki brak, a jeśli gdzieś się znajdzie to aż strach się bać jaka cena... Ja przewierciłem i dałem 2 śróbki, ale przez gumę i jest git.:)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2005, 23:41
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 1.3 16v `93->swap na 1.6 16v:)
323 1.8 BP GT w sumie:)

Postprzez TomekPerformance » 19 mar 2009, 23:51

Hej

Sorry Blade że teraz piszę ale niestety nie byłem wcześniej osiągalny. Nie mam fotek ale jak na razie wszystko się sprawdza. Lewarek sie trzyma ale i tak teraz poszukuję tej części bo czas to w końcu naprawić porządnie.
Wie może ktoś gdzie można to tanio kupić?? :D

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez bone » 20 mar 2009, 01:16

od 323 BG 91 nie będzie pasowało cio?? :) bo ja problemów z tym nie miałem :P a madzia na części idzie.. oddam w cenie złomu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 01:59
Posty: 126
Skąd: Gdynia

Postprzez diesel8230 » 20 mar 2009, 08:17

mam ten sam problem i mam proste rozwiazanie (moze nie na dlugo ale na pół roku napewno) powiązałem drutami ten lewarek o takie zaczepy i jest git:) niezapada sie wogle
Początkujący
 
Od: 26 paź 2008, 21:38
Posty: 17
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)

Postprzez Radek89 » 27 sie 2009, 14:56

Witam , ja dziś zastosowałem patent jak ktoś wyżej – nawierciłem , przestrzeliłem dwie śruby – jedną od tyłu auta i z blachy wyprofilowałem taki jakby hak który łapie od spodu ten mechanizm lewarka , a druga śróba jest od przodu i przewiercona też ta blacha od jednego z drazków i teraz wszystko się trzyma mocno. Mam nadzieje że mogłem tak skręcić do kupy tą blaszkę od drazka nie ruszającego się i tą prostokątną , która jest mocowana do podłogi na 4 śruby – potwierdzi to ktoś ????

Biegi wchodzą , wydaje mi się że troszkę inaczej niż przed operacją , ale wchodza bardzo precyzyjnie więc myśle że wszystko bedzie ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez PunkRock1986 » 28 sie 2009, 14:34

Blade napisał(a):Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1174447#1174447

Zobaczymy jak zda egzamin...


No i nie zadało egzaminu koledzy. Patent ten trzeba zrobić z dobrą amortyzacją bo inaczej skończy się jak u mnie dziś :( Było za sztywno i przy szarpaniu zimą, urwało śrubę w bloku skrzyni. Tu fotki efektów. http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Sk ... index.html – Fot. 1 przedstawia urwaną śrubę. Fot.2 Tak jak powinno się to trzymać. Fot. 3 jak teraz wisi.

Jutro będę z tym walczył u mechanika.

tu w paint'cie rysunek usterki. Pozdrawiam – może komuś się przyda.

http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Skrzyniaa.jpg
<Virtus de paX>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 10:33
Posty: 50
Skąd: Pajęczno
Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.

Postprzez PunkRock1986 » 18 sty 2010, 23:52

Blade napisał:
Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 47#1174447

Zobaczymy jak zda egzamin...


No i nie zadało egzaminu koledzy. Patent ten trzeba zrobić z dobrą amortyzacją bo inaczej skończy się jak u mnie dziś smutny Było za sztywno i przy szarpaniu zimą, urwało śrubę w bloku skrzyni. Tu fotki efektów. http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Sk ... index.html – Fot. 1 przedstawia urwaną śrubę. Fot.2 Tak jak powinno się to trzymać. Fot. 3 jak teraz wisi.

Jutro będę z tym walczył u mechanika.

tu w paint'cie rysunek usterki. Pozdrawiam – może komuś się przyda.

http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Skrzyniaa.jpg
_________________
<Virtus de paX>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 10:33
Posty: 50
Skąd: Pajęczno
Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.

Postprzez bikus » 19 sty 2010, 00:03

powiem jak ja rozwiazalem identyczny problem u siebie... wprawdzie jest to rozwiazanie solidne ale ciezko bedzie teraz wyjac lewarek :D pojechalem do znajomego tlumikarza i wzial migomata i w czterech miejscach od dolu przyspawal (spaw 6-7mm) i trzyma sie juz ponad rok :D
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323