Problemy z pracą i mocą silnika

Postprzez hilar » 6 lis 2008, 00:24

U mnie objawy były następujące:
1-Zaraz po zakupie (po pierwszym tankowaniu w Polsce) wolne obroty wahały się na postoju tak jakby na moment brakowało paliwa.
2-Czasami zdechł (może ze dwa razy) podczas jazdy na luzie
3-okresami dymił podczas większych prędkości
4-Najgorsze były spadki mocy.Nie żeby cały czas.Czasami odpalałem i wszystko było ok.Natomiast często bywało tak jakby auto było bez turbo.Normalnie pow.1800obr.auto dostaje kopa a tu dupa.Działo się to szczególnie w chłodne dni (albo mi się tylko tak wydaje).W takich momentach podczas jazdy wyłączałem zapłon po czym przekręcałem kluczyk z powrotem i to często pomagało w przywróceniu normalnej mocy.
Na forum czyta się o różnych objawach uszkodzenia SCV.Wiadomo jednak że 006 nadaje się tak czy owak do wymiany.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 18:00
Posty: 23
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r

Postprzez Enduro » 6 lis 2008, 01:15

hilar napisał(a):...uszkodzenia SCV.
Wiadomo jednak że 006 nadaje się tak czy owak do wymiany.


chcialbym tu dodac, ze czujniki SCV, te nowej generacji,
ponoc lepsze i już poprawione,
tez mają niekiedy numer 006,
i nie jest to wyrocznia, że są od urodzenia do pupy!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 6 lis 2008, 19:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 6 lis 2008, 19:26

chyba sie zdecyduje na nowy scv, bo dzisiaj miałem wrażenie jakby(nie wiem dlaczego?)jakby mój silnik miał przestać pracować ,a może już jestem przewrażliwiony.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 6 lis 2008, 19:52

ANDY999 napisał(a):chyba sie zdecyduje na nowy scv, bo dzisiaj miałem wrażenie jakby mój silnik miał przestać pracować


wiadomo, co nowy to nowy...
polecam!!!
i gwarancja jest!
ale oby kasy na gwiazdora pozostało dosyć..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 6 lis 2008, 20:11

no właśnie ta kasa-już mnie na buty nie stać ,ale w sumie tak sobie myślę ,PO CO MI BUTY mam MADZIĘ 6,a jak w nóżki zimno to ona ogrzeje <lol>
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez hilar » 7 lis 2008, 12:04

Jak wymienisz to napisz czy pomogło!
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 18:00
Posty: 23
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r

Postprzez sentek32 » 7 lis 2008, 17:24

Witaj , mam pytanko kupowałes kiedys moze czesci do mazdy od Enduro(roberta) zamawiam od niego własnie części za 2000tys zł imam troszke stracha:) wiesz cos o nim?
sentek32
 

Postprzez zdzich44 » 7 lis 2008, 18:33

sentek32 napisał(a):Witaj , mam pytanko kupowałes kiedys moze czesci do mazdy od Enduro(roberta) zamawiam od niego własnie części za 2000tys zł imam troszke stracha:) wiesz cos o nim?


A to pytanie raczej powinno pójśc via PW. ;)
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez sentek32 » 7 lis 2008, 19:47

no tak <lol>
sentek32
 

Postprzez sentek32 » 7 lis 2008, 19:56

pomyliło mi sie sorki
sentek32
 

Postprzez ANDY999 » 8 lis 2008, 19:23

spoko jak kupować to tylko od Enduro , ja już kupiłem co prawda tylko za 200pln , ale jest ok i nie ma obaw, a jeżeli masz obawy popytaj innych forumowiczów,oni części też kupują i sobie chwalą .
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 8 lis 2008, 19:28

sentek32 napisał(a):Witaj , mam pytanko kupowałes kiedys moze czesci do mazdy od Enduro(roberta) zamawiam od niego własnie części za 2000tys zł imam troszke stracha:) wiesz cos o nim?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 8 lis 2008, 19:31

ANDY999 napisał(a):
sentek32 napisał(a):Witaj , mam pytanko kupowałes kiedys moze czesci do mazdy od Enduro(roberta) zamawiam od niego własnie części za 2000tys zł imam troszke stracha:) wiesz cos o nim?
spoko jak kupować to tylko od Enduro ,chłopaki z forum też od niego kupują , i jak by coś było nie tak, to napewno na forum by ktoś coś pisał
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 10 lis 2008, 18:33

Witam w mojej kwestii narazie sie nic nie zmieniło,auto takie jak było takie jest a o co mu chodzi nikt narazie nie wie.Ale wiecie co ,kupiłem sobie buty,i cholera za duże a numer niższy od tego co zwykle kupuję ,ucieszyłem się że wreszcie kaska na buty jakaś jest a tu pech,mało że madzia jeździ jak chce to jeszcze buty za małe koszmarrrrr. A tak przy okazji byłem na myjni samochodowej w BLUE CITY i sterasznie porysowali mi tam samochód , jakby ktoś się tam wybierał przestrzegam przed tym Okularnikiem który to prowadzi, RYSY zostawia takie że M3 nie może ich usunąc :|
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 18 lis 2008, 21:39

Czy jest ktoś kto może pomóc mojemu autku,bo pomysły się kończą ,a część z nich została sprawdzona i wsio jest ok, dodam że sprawdziłem jeszcze smoka w baku ,jest wyczyszczony i wydmuchany,niestety nic nie pomogło ,zastanawia mnie jescze jedna rzecz ,którą podsunął mi DR JAKSA ,że któraś z łapatek w turbo się nie otwiera przez moment do końca , i może to być przyczyną przycinania się auta(silnika przy 1600 obr/min,a potem 2800 obr/min)i takiej chorej pracy silnika jak opisywałem, tylko jak sprawdzić to turbo czy tak jest, bo to że pompuje ćiśnienie do 218chyba barów i tylko taka info,jest podana przez tester.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 18 lis 2008, 22:48

ANDY999 napisał(a):....DR JAKSA ,że któraś z łapatek w turbo się nie otwiera przez moment do końca , i może to być przyczyną przycinania się auta....


ale to mozesz sprawdzic:
jak wymontujesz pompkę od zmiany geometrii łopatek turbiny
i bedziesz sprawdzal ręcznie jak dzwignia się rusza..
powinna chodzic płynnie: od ogranicznika do ogranicznika

P.S. często jest tak że na trzpieniu (ośce) się przyciera
i jej ruch jest ograniczony lub prawie zerowy
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 19 lis 2008, 21:15

Enduro chyba muszę do ciebie zadzwonić i pogadać -co po koleii zdemontować i co sprawdzić ,i jak możesz to proszę opisz po koleii w punktach co odkręcić i jak sprawdzić bo ja jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o takie poważniejsze sprawy,jak turbo
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 19 lis 2008, 21:33

ANDY999 napisał(a):i jak możesz to proszę opisz po koleii w punktach co odkręcić i jak sprawdzić turbo

po odkreceniu plastiku silnika,
za motorem w okolicy filter a paliwa
jest turbina i widac tam an uchwycie cylinder z drutem ,
ktory jest od regulacji geometrii...
na koncu tego druta jest niewielka zawleczka
i trzeba ja zdjac (uwaga, aby nie spadla....)
po jej wyjeciu mozna drut wysunac na bok
i wtedy bez oporu pompki podcisnienia,
mozna sprawdzic czy dzwignia pracuje bez oporu,
od ogranicznika do ogranicznika!
jesli nie:
to oznacza: ze w najlepszym przypadku,
oska jest zasyfiona lub zatarta,
ale do naprawy..
gorszy warinat to: wymiana turbo...
ale w obywdu przypadkach trzeba turbine wyciagnac
aby przesamrowac, rozruszac i przeczyscic...
co nie jest proste...
pow.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 21 lis 2008, 18:23

Witam -dzisiaj wymieniłem SCV na nówkę sztukę i co ,i niestety nic to nie dało, samochód dalej swoje,została jeszcze turbina natomiast mówią że to raczej nie turbina bo pompuje dobrze do 218czegoś tam i to jest prawidłowo ciekawe czy jest w tym ids taka opcja żeby zobaczyć wykres przebiegu pracy turbiny od
-0 do tych 218 ciekawe jak krzywa będzie wyglądać i czy będzie krzywa ,bo może to jest prosta z chwilowym skiknięciem potencjometru nie wiem ,bo nie wiem czy ids potrafi coś takiego pokazać jak wykres pracy turbiny.Natomiast chcę jescze szczegółowiej opisać problem ;to tak;Jadę sobie samochodem i np zaczynam wjeżdżać na zawrotkę kiedy przy np zawracaniu wciskam pedał gazu czuję jakby silnik głośniej reagował na moje wciśnięcie gazu i tym samy przyprzyśpieszaniu pedał gazu daje odzczuć na sobie pracę silnika że jest taka cięższa jakby coś w tym momęcie straszni obciążyło ten silnik np 1000 żarówek sto watowych włączonych w momencie, i czuję wtedy przez chwilę taki opór na silniku i takie jak by burczenie,a po przejechaniu np 100m potrafi to się zmienić i samochód zaczyna wtedy płynnnie cicho jak na traktora się rozpędzać, ale podczas jazdy np przy 120km/h non stop też ni z tego ni z owego potrafi silnik jak by samoistnie zmienić tryb swojej pracy z cichego i takiego płynnego na taki warczący, a najbardziej te zmiany odczówam słuchem i pedałem gazu na który chómory silnika widać z tego się przenoszą.Czasami jest też tak że jak zaczyna warczeć silnik,to potrząsę trochę samochodem ,przez ruch kierownicą raz wlewo raz w prawo z tym że robię to energicznie żeby to kołyśnięcie auta było jak najśilniejsze i w momencie potrafi zaczynać jechać jak bóg przykazał, nie warczy silnik,jest cichszy,p-edałgazu przy ruszaniu do podłogi wchodzi bez żadnego oporu który daje na nim odczuć silnik,ponad to jak już wyżej opisałem przycina się silnik przy 1500obr/mi a potem 2800obr ,min ale też nie za każdym razem tylko kiedy mu się podoba,chłopaki z serwisu mówią że turbinę należy wykluczyć ,bo nie ma opcji żeby się tam coś zacinało np jedna łopatka, bo one są ze sobą połączone i jak by jedna sie nie otwierała do końca to by wszystkie się zatrzymywały ,i tuirbina by wtedy w ogóle nie pracowała ,Ludzie POMOCY POMOCY POMOCY bo już nie mam cierpliwości do tego auta i pieniędzy zaczyna brakować.Czy jest ktoś kto potrafi zdjagnozować taką usterkę i powiedzieć co trzeba żeby ten wynalazek pracował jak trzeba,dodam co już zrobiłem w tym aucie EGR WYCZYSZCZONY,SPÓD SILNIKA WYCZYSZCZONY,WTRYSKI WYMIENIONE NA DOBRE,FILTRY OLEJ TEŻ BYŁY WYMIENIONE,CHOCIAŻ ZARAZ ZNÓW CZEKA JE WYMIANA Z OLEJEM,SCV CHOCIAŻ BYŁ DOBRY WYMIENIONY NA NOWY EFEKT BEZ SENSU I STRACONA KASA ,POMÓŻCIE BO TO SZUKANIE IGŁY W STOGU SIANA a już mam dość wydawania kasy na bezsensowne kombinacje.. :( :( :( :( :( :( :( :(
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 21 lis 2008, 18:46

co do twojego opisu:
to mi tu pasuje tylko usterka natury elektrycznej
jesli jakis kabel ma niestyk i przy wilgoci, zakolysaniu auta.....
jest lepiej lub gorzej,
to jest to jakies tam potwierdzenie...
nie pozostaje nic jak: przegladac i czyscic wszystkie styki,
kable mierzyc miernikiem na opornosc....
i trzeba miec nadzieje, ze poprzedni uzytkownik,
nie polaczyl gdzies uszkodzonych w wypadku kabli prowizorycznie..
a one teraz zasniedzialy,skorodowaly i styk nie jest optymalny
P.S.
mimo wszystko sprawdzilbym turbine,
czy nie ma luzu osowego i jak sprawnie pracuje geometria
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6