wymiana termostatu i płynu chłodniczego

Postprzez paka » 17 lis 2008, 18:28

witam. mam taki problem . wymieniałem termostat i płyn w moje madzi 323 c 1.3 16v BG. sprawa ma sie tak że termostat podczas pracay silnika prawdopodobnie się nie otwiera. myśle ze tak jest poniewaz wężu pomięzy chłodnicą a termostatem wytważa się duże ciśnienie.

jak myślicie co to może być lub co zrobiłem nie tak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez mixR » 17 lis 2008, 19:16

a silnik ci nie łapie za dużej temperatury podczas jazdy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez paka » 17 lis 2008, 19:40

to było tak, że przestał mi wogóle grzać w środku i trzymał temperature tak troche powyżej połowy wskaźnika temperatury. ktoś polecił mi zmiane termostatu.
zmieniłem termostat i teraz jest tak jak pisałem wyżej i do tego wskazówka temperatury wogóle nie podnosi sie nic a nic i nic na ciepło nie dmucha.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez Cingular » 17 lis 2008, 19:48

a ile litrów płynu ci weszło jak wymieniałeś termostat ?? może jest zapowietrzony odpowietrzałes układ chłodniczy ??
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez paka » 17 lis 2008, 21:08

niby odpowietrzyłem. weszło ok 3 L.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez paka » 17 lis 2008, 22:40

jutro po pracy odpowietrze go jeszcze raz pożądnie, i jak by co napisze rezultaty
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez Cingular » 17 lis 2008, 22:40

mi sie wydaje że troszke mało z tego co wiem to mnie więcej standardowo do aut wchodzi coś koło 5l 6l a nie tylko 3l odkreć korek od wlewu i zapal śilnik i spróbuj dolac jeszcze i znowu odpowietrz
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez shadow_pl » 19 lis 2008, 14:11

Jak moge odpowietrzyc układ chlodzenia? Pytam bo mam problem z tym ukladem. Kilka dni temu zabraklo mi plynu chlodzacego. Wyparowal, wyciekl – nie wiem. Postanowilem sprawdzic czy nie cieknie. Wczoraj zalalem chlodnice woda (tylko na czas dziagnozowania), dolalem wody rowniez do zbiornika wyrownawczego. Zostawilem to na jakas godzine, w miedzyczacie wlaczylem dwa razy silnik aby sprawdzic czy jest jakas roznica przy wlaczonym badz wylaczonym silniku. Nic nie wycieklo. Pozniej przejechalem kilka kilometrow, w zbrioniku wyrownawczym byl ten sam poziom. Dzis rano po dojechaniu do pracy sprawdzilem poziom w zbiorniczku wyrownawczym. Plynu ubylo. Bede dalej staral sie znalesc czemu tego plynu ubywo, ale moze macie jakies porady co zrobic.
Przy okazji, jak w mazdzie 323 BA r. 97 moge sposcić ta wode? Wiem ze moge to zrobic jakims kurekiem, tylko gdzie on sie znajduje?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 12:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA B3

Postprzez lukasz_ef » 19 lis 2008, 19:19

Nie wiem jak jest dokładnie w BA ale silnik ten sam co w BG więc może tak samo, żeby odpowietrzyć wystarczy odkrećić korek chłodnicy i odpalić silnik i niech sobie chodzi, powinno być widać bąbelki powietrza i poziom płynu powinien spadać. wtedy dolewamy i tak aż nam się znudzi ;) ja to robiłem aż wiatrak włączył mi się dwa razy. Ja płyn spuszczałem zdejmując przewód u dołu chłodnicy, jest tam tez podobno korek spustowy, ale nie chciało mi sie go szukać, bo do przewodu miełem dobry dostęp. Płynu weszło mi 4 litry i wydaje mi się że jest w porządku, bo tyle samo spuściłem. Wszystko działa jak trzeba, tzn. temperatura w normie, w samochodzie cieplutko.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez paka » 19 lis 2008, 20:02

witam . autko odpowietrzyłem wczoraj drugi raz płynu weszło ok 1L więcej i niby juz bąbelki nie leciały jak silnik chosził, z tym że przy okazji zauważyłem zę czujnik temperatury znajdujący się przy termostacie się uszkodził i pewnie z tego powodu nie wskazuje mi temperatury na licznikach. ale niestety i tak i tak nie grzeje ta moja madziula :( dzwoniłem wczoraj do znajomego mecganika i jutro prowadze do niego i sprawdzimy czy może czasami nie jest nagrzewnica strzelona . w każdym razie planujemy dojść do tego dlaczego nie grzeje. jak by co będe informował o przebiegu tego problemu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez paka » 19 lis 2008, 20:05

a tak apropo co do tego odpowietrzania, jeśli silnik BA Jest podobny do BG to jeśli chcesz spóścic wodę to zrób to ężem dochodzącym do chłodnicy, najprościej i już :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Postprzez staś » 20 lis 2008, 16:08

paka napisał(a):jeśli silnik BA Jest podobny do BG to jeśli chcesz spóścic wodę to zrób to ężem dochodzącym do chłodnicy, najprościej i już


stary a gdzie tu logika przeciesz przy wymianie płynu chodzi o to żeby spuścić cały płyn a nie tylko z głowicy bo przewód dopływowy chłodnicy (odpływowy silnika) jest u góry a poza tym to do spuszczania płynu służy korek w spodzie chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez paka » 20 lis 2008, 19:49

w sumie racja, fakt
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2008, 20:51
Posty: 12
Skąd: Buk, wlkp.
Auto: 323 c 1.3 16v BG; 1991r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323