Nierozcieńczony koncentrat do chłodnic

Postprzez jakub26 » 15 lis 2008, 17:52

Dziś byłem w warsztacie samochodowym i zalali mi chłodnice koncentratem Kuhlerschutz CT 12 plus. O ile widziałem nikt tego płynu nie rozcieńczał, a na opakowaniu pisze, że nie wolno go stosować bez rozcieńczania. Co mam zrobić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 00:59
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 C 1.5

Postprzez Blade » 15 lis 2008, 18:00

dopytaj sie czy nie był rozcienczony. A jak nie był to spuścić i zalać właściwym. i oczywiście w ramach reklamacji za nieprawidłowo wykonaną usługę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Bladyy78 » 15 lis 2008, 18:45

Koncentrat nie jest tani wiec na pewno Ci go rozcieńczyli. Wątpię żeby powstała taka pomyłka i to jeszcze na ich koszt. Prędzej bym uwierzył jak by Ci nalali za mało koncentratu w stosunku do wody.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez jakub26 » 15 lis 2008, 18:53

Zapłaciłem za wymiane i płyn 85 zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 00:59
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 C 1.5

Postprzez wojciechhh » 15 lis 2008, 18:58

85 zł...ooo a jak jak wymieniałem 32zł za płyn Borygo i 0zł za własną fatygę, a za mocno nie trzeba się namęczyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 23:07
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez jakub26 » 15 lis 2008, 23:15

Wlali mi Cartechnic CT 12 plus – czy to dobry płyn???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 00:59
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323 C 1.5

Postprzez Bladyy78 » 18 lis 2008, 19:22

jak nie zamarznie to znaczy ze dobry
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez brii » 19 lis 2008, 08:17

Nierozcieńczony płyn oparty na glikolu może zamarzać szybciej niż rozcieńczony (ciekawa właściwość) i mieć słabsze właściwości jeśli idzie o odbieranie ciepła...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 19 lis 2008, 09:34

Podjedź do jakiegoś mechanika. Sprawdzą temperaturę zamarzania płnu i wtedy będzie wiadomo,
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mikoZ » 19 lis 2008, 19:37

Witam
Ostatnio sprawdziłem sobie temperaturę zamrzania płynu chłodniczego.
I co się okazało że wynosi ona -55C.
Czy to czasami nie jest trochę za dużo???
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 18:46
Posty: 8
Auto: 626 GF 2,0 ditd(74kW), 1998r.

Postprzez brii » 20 lis 2008, 09:45

Sprawdź jeszcze temperaturę wrzenia – jeśli nie jest niska to nie ma się czym przejmować :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez superjinx » 22 lis 2008, 16:00

Pozwólcie że się podłżcze pod temat.
Kupiłem płyn do chłodnicy Preston i chciałbym go samemu wymienić w mojej 323F BA.
Czy może mi ktoś napisać krok po kroku jak to zrobić?
A już najlepiej z jakimiś fotkami co i gdzie trzeba odkręcić.
Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 23:10
Posty: 94
Skąd: Skierniewice
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT

Postprzez Bladyy78 » 22 lis 2008, 18:30

Odkręcasz korek wlewu płyny chłodniczego( jeżeli tego nie zrobisz płyn z chłodnicy będzie albo wolno leciał albo wcale), następnie szukasz korka spustowego wody z chłodnicy powinien być po prawej stronie na dole chłodnicy jak stoisz przed autem, następnie go odkręcasz i spuszczasz płyn. Jak wszystko wycieknie zakręcasz korek spustowy i wlewasz płyn. I to powinno być na tyle. Może jednak zdarzyć Ci się że po wymianie płynu zapowietrzy ci się układ objawem tego będzie że nie będziesz miał ogrzewania, wtedy trzeba taki układ odpowietrzyć.
Odpowietrzyć najlepiej jest na zgaszonym silniku. Odkręcamy korek od wlewu płynu chłodniczego,następnie luzuje się górny przewód od chłodnicy i delikatnie próbujemy go ściągać (ale nie należny go ściągać całkowicie tylko delikatnie tak żeby delikatnie zaczął wypływać płyn) na początku poleci woda z powietrzem kiedy będzie już leciała sama woda układ będzie odpowietrzony skręcamy przewód od chłodnicy. Należy pamiętać że podczas odpowietrzania trzeba cały czas kontrolować ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki