Silniki wyposazone w czujnik spalania stukowego, dzieki któremu komp wie
jakie optymalne, dla paliwa wlanego,powinno być ustawienie zaplonu. Silnik
samdobiera optymalny kat wyprzedzenia. Jesli lejemy paliwo o wyzszej liczbie
oktanowej to kat wyprzedzenia moze byc wiekszy, ale do pewnych granic. Jesli wlejemy
Shellowskie 99+ to komp bedzie chcial ustawic wyprzedzenie zaplonu chcąc znalezc
punkt przy którym pojawiają sie stuki przy zaplonach. Ale one sie niepojawia,bo dla
tego paliwa kat wyprzedzenia jest wiekszy niz przewidziany w oprogramowaniukompa.
I co? komp stwierdzi uszkodzenie obwodu czujnika spalania stukowego i opuzni zaplon
do wartosci bezpiecznej dla 95 oktanow. I cala korzysc ze stosowania super paliwa
na nic, no moze oprocz korzysci z jego wlasnosci myjacych, kalorycznosci,itd.
Bo opozniajac zaplon zmniejszamy moc silnika.
Mam zamontowany gaz SGI i nie ma mocy po dodaniu gazu dusi się jak by zapłon ,czy ten czujnik spalania stukowego miałby wpływna jazdę na gaz .
Niewiem dokładnie ile gaz ma oktan ale chyba więcej od paliwo.
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)