Mazda 6 2008
Hmmm, kolejna ciekawostka. To ciekawe ile kosztuje takie auto netto do zabrania do Unii. Masz na ten temat jakieś info?
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Mógłbym się zapytać kolegów jak u nich wygląda cena netto bo akurat jestem na miejscuntgale napisał(a):Hmmm, kolejna ciekawostka. To ciekawe ile kosztuje takie auto netto do zabrania do Unii. Masz na ten temat jakieś info?
EDIT: http://www.google.com/url?sa=t&source=w ... 4XzkapF8BA
Jak widać cena netto jedna z wyższych w Europie, a do tego 93% extra jako podatek
Ale należy do EFTA (europejskiej strefy ekonomicznej podobnie jak np.Szwajcaria) i cło wynosi: 0%.Grzyby napisał(a):Nie zapominajcie że Norwegia nie jest w Unii
Koniec wykładu
Nawet w przypadku aut z "krajów trzecich" cło wynosi 0%?
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
ntgale napisał(a):Nawet w przypadku aut z "krajów trzecich" cło wynosi 0%?
Od 2002 roku na pochodzące m.in. z krajów należących do Unii Europejskiej oraz CEFTA i sprowadzone do Polski samochody nie obowiązuje cło. Przestaje także obowiązywać zakaz sprowadzania aut starszych niż 10-letnie. Zerowa stawka celna obowiązuje dla samochodów wyprodukowanych w krajach, z którymi Polska podpisała umowy o wolnym handlu: państwa należące do Unii Europejskiej, EFTA, CEFTA, a także Litwa, Łotwa, Estonia, Izrael, Wyspy Owcze, Turcja. Nie zmieniły się natomiast stawki ceł naliczanych w przypadku, gdy samochód jest wyprodukowany i przewożony z państw, z którymi nie mamy umów o strefach wolnego handlu.
domin1979 napisał(a):ntgale napisał(a):Nawet w przypadku aut z "krajów trzecich" cło wynosi 0%?
Od 2002 roku na pochodzące m.in. z krajów należących do Unii Europejskiej oraz CEFTA i sprowadzone do Polski samochody nie obowiązuje cło. Przestaje także obowiązywać zakaz sprowadzania aut starszych niż 10-letnie. Zerowa stawka celna obowiązuje dla samochodów wyprodukowanych w krajach, z którymi Polska podpisała umowy o wolnym handlu: państwa należące do Unii Europejskiej, EFTA, CEFTA, a także Litwa, Łotwa, Estonia, Izrael, Wyspy Owcze, Turcja. Nie zmieniły się natomiast stawki ceł naliczanych w przypadku, gdy samochód jest wyprodukowany i przewożony z państw, z którymi nie mamy umów o strefach wolnego handlu.
Nie wiedziałem że Litwa ,Łotwa i Estonia nie są w Unii
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
ketome napisał(a):Nie wiedziałem że Litwa ,Łotwa i Estonia nie są w Unii[/b]
Pewnikiem nie były w momencie pisania przytoczonego tekstu – wygląda na to że powstał zanim Polska wstąpiła do UE.
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
"Szóstka" rodzinnym autem roku w Szkocji => http://moto.onet.pl/1515791,2217,artykul.html
PS. Trochę spóźnione

PS. Trochę spóźnione
Test wersji 2.0i na Onecie => http://moto.onet.pl/1523857,2245,artykul.html
Moim zdaniem w kilku kwestiach autor rozmija się z prawdą – sterowanie komputerem, przyspieszenie (bardzo lekkie auto i wolnossący silnik) oraz przechyły.
Moim zdaniem w kilku kwestiach autor rozmija się z prawdą – sterowanie komputerem, przyspieszenie (bardzo lekkie auto i wolnossący silnik) oraz przechyły.
Globy napisał(a):Moim zdaniem w kilku kwestiach autor rozmija się z prawdą – sterowanie komputerem, przyspieszenie (bardzo lekkie auto i wolnossący silnik) oraz przechyły.
i
Samochód zbudowany na płycie podłogowej Forda Mondeo...
A to jakoś ominąłem, nie będę się brzydko wyrażać 
"rozbudowaną konsolę środkową z centralnym pokrętłem, które efektownie podświetlono"
Facet chyba nawet nie siedział w tym samochodzie. To nie jest żadne pokrętło tylko przycisk "Media".
"Włączenie "szóstki" przesuwa wskazówkę obrotomierza o zaledwie 250 obr./min w dół" Ojej, naprawdę? I co z tego? W każdym samochodzie i przy zmianie biegu wskazówka może przesuwać się o 250 obr/min. Bzdura kompletna.
Zamiast brać się za certyfikowanie aktorów Sejm powinien pomyśleć o jakichś uprawnieniach dla tzw. dziennikarzy motoryzacyjnych. Bez zdania egzaminu z wiedzy ogólnej o samochodach i przynajmniej szczątkowej wiedzy z historii motoryzacji, ZAKAZ PISANIA!

"Włączenie "szóstki" przesuwa wskazówkę obrotomierza o zaledwie 250 obr./min w dół" Ojej, naprawdę? I co z tego? W każdym samochodzie i przy zmianie biegu wskazówka może przesuwać się o 250 obr/min. Bzdura kompletna.
Zamiast brać się za certyfikowanie aktorów Sejm powinien pomyśleć o jakichś uprawnieniach dla tzw. dziennikarzy motoryzacyjnych. Bez zdania egzaminu z wiedzy ogólnej o samochodach i przynajmniej szczątkowej wiedzy z historii motoryzacji, ZAKAZ PISANIA!
Porównałem ten artykuł z testem ADAC-a (Mazda 1,8 120 KM Exclusive, styczeń 2008). Jest trochę istotnych różnic, znajdzie się też kilka podobnych komentarzy.
Jedna z różnic:
Dla niemieckich testerów Mazda pewnie zachowuje się na nierównościach.
Podobieństwa:
Kierownica przeładowana przyciskami. Amortyzacja przechyłów mogłaby być lepsza.
Może kiedyś znajdę czas, żeby przetłumaczyć całość, na razie rzucam link:
http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDa ... lusive.pdf
Jedna z różnic:
Dla niemieckich testerów Mazda pewnie zachowuje się na nierównościach.
Podobieństwa:
Kierownica przeładowana przyciskami. Amortyzacja przechyłów mogłaby być lepsza.
Może kiedyś znajdę czas, żeby przetłumaczyć całość, na razie rzucam link:
http://www.adac.de/Tests/Autotest/TETDa ... lusive.pdf
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości