A więc tak zabrałem się za wymiane rozrządu i uszczelki pod głowica nie mogę odkręcić śruby na wale wiec zsunąłem pasek rozrządu głowice oddałem do planowania i zacząłem męczyć się z tą nieszczęsną śrubą zrobiłem blokadę na koło pasowe (pomysł od kogoś z forum) koło zablokowane a śruba ani drgnie qmpel doradził mi żeby podgrzać ja palnikiem ale olej itp trochę się boje więc Proszę o pomoc w odkręceniu tego bo już nie mam pojęcia jak to odkręcić a może odkręcam w odwrotna stronę ale z tego co wiem jest to prawy gwint więc odkręcam w lewo. Mile widziane przeróżne pomysły
Śruba na wale
Strona 1 z 1
Witam wszystkich chcących mi pomóc
A więc tak zabrałem się za wymiane rozrządu i uszczelki pod głowica nie mogę odkręcić śruby na wale wiec zsunąłem pasek rozrządu głowice oddałem do planowania i zacząłem męczyć się z tą nieszczęsną śrubą zrobiłem blokadę na koło pasowe (pomysł od kogoś z forum) koło zablokowane a śruba ani drgnie qmpel doradził mi żeby podgrzać ja palnikiem ale olej itp trochę się boje więc Proszę o pomoc w odkręceniu tego bo już nie mam pojęcia jak to odkręcić a może odkręcam w odwrotna stronę ale z tego co wiem jest to prawy gwint więc odkręcam w lewo. Mile widziane przeróżne pomysły
Pozdrawiam
A więc tak zabrałem się za wymiane rozrządu i uszczelki pod głowica nie mogę odkręcić śruby na wale wiec zsunąłem pasek rozrządu głowice oddałem do planowania i zacząłem męczyć się z tą nieszczęsną śrubą zrobiłem blokadę na koło pasowe (pomysł od kogoś z forum) koło zablokowane a śruba ani drgnie qmpel doradził mi żeby podgrzać ja palnikiem ale olej itp trochę się boje więc Proszę o pomoc w odkręceniu tego bo już nie mam pojęcia jak to odkręcić a może odkręcam w odwrotna stronę ale z tego co wiem jest to prawy gwint więc odkręcam w lewo. Mile widziane przeróżne pomysły
- Od: 27 sie 2008, 22:57
- Posty: 83
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r
Hej, nie wiem jakie koło jest w 1,6 ale może przyda się taki przyrząd jakw tej fotorelacji
mnie pomógł
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=56302
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=56302
-
Gość
Kailen wez jakis prosty pręt i dozym mlotkiem przez niego uderz w ta srube.Ale tak porzadnie.Nic sie nie stanie a z pewnoscia pomoze.I wtedy tym przyrzadem i do dziela.Mozesz tez wrzucic pierwszy bieg i poprosic kogos,zeby przytrzymal na hamulcu.
-
waldii
Kailen napisał(a):A co sądzicie o podgrzniu jej gazem
nie ma sensu.Uszkodzisz uszczelnienie miski olejowej oraz uszczelniacz wału.A po drugie to sruba jest dluga i gwint siedzi glęboko wiec nie dogrzejesz.Jedno porzadne stukniecie i porzadny klucz.Ja robie tak,ze biore klycz krzyzak do kol plus przedluzka.Jedna stona na srube a z drugiej na jakies podparcie o tej samej wysokosci.Do tego rurka ok metrowej dlugosci i staje na niej.Nie ma bata,musi puscic.
-
waldii
nie wiem dokładnie jak jest w BG ale w BA koło pasowe wspomagania ma powycinane za boku takie prostokąty wkładasz tam łyżke(taką do ściągania opon) zapierasz o karoserje(nadkole) i krecisz u mnie poszło z rurko 2metry uderzenie w łęb śruby pomoże napewno(gdzieś czytałem ze te śrubki sa na jakiś klej składane ale to chyba tylko w VW), w BA Z5 jest prawy gwint u ciebie powinno być tak samo.
ku zaskoczeniu powiem wam ze stukanie nie dało rady 2 dobre klucze poszły jeden ukręcony drugi złamany
podgrzałem ja troszke gazem i ku mojemu zdziwieniu odkręciła się jak pomaśle dodam ze było naładowane w cholerę pasty Dziękuje za wszelka pomoc
- Od: 27 sie 2008, 22:57
- Posty: 83
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r
Kailen napisał(a):jeden ukręcony drugi złamany
albo klucze masz do bani albo siły w cholerę

-
Gość
ja zrobilem opcje na młotkowego tzn... zablokowalem klucz o twarde podłoże i przekrecilem kluczyk w stacyjce.... silnik szarpnal kolem a zablokowany klucz odkrecil śrube... uprzedzam ze to niebezpieczny sposob... ale poskutkowal... trzeba być pewnym ze klucz dobrze jest zapięty na nakrętce ... i sprawdzic w ktrą strone nakretka sie odkreca żeby nie zerwac wału ... nie pamietam czy nie jest tam lewy gwint bo robilem to juz jakies 4 miechy temu...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
ale to wystarczy jeden krotki strzał z rozrusznika... też kombinowałem z kluczami ale za cholere nie dalo sie zablokowac koła na tyle zeby dalo sie odkrecic je... a tym sposobem chwila strachu czy w dobrą stronę zablokowalem klucz i po sprawie...
tylko trzeba miec pewnosc ze klucz wytrzyma ... musi byc naprawde mocny... bo wytworzy sie dość spora siła naciskająca na klucz no i nie blokowac pionowo bo moze zrzucić samochod z podnośnika... ja czasem kombinuje w taki sposob... nie polecam próbować jesli ktoś nie jest dość przekonany do takich metod walki z uciążliwymi zapieczonymi śrubami:):):) ja wyznaje zasade " potrzeba matką wynalazków" i dlatego kombinuje swoimi sposobami jesli nie mam odpowiednich narzędzi:)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 a masz swiadomosc,ze jesli klucz by sie smyknal na łbie śruby i uszkodzil ja,to masz wał do wyrzucenia??Niczym bys juz tej sruby nie odkrecil 
-
waldii
mam tego świadomość i liczyłem się z tym.... ale nie miałem innego wyjścia.... na całe szczęście udało się.... wcześniej upewniłem się że klucz jest porządnie zapięty i że nie ma nawet odrobiny luzu i że sama nasadka jest z dobrego materiału i że nie rozerwie jej na strzępy ani nie obrobi... tak więc byłem na 90% przekonany że się uda i dlatego spróbowałem... miałem rację i wszystko poszło jak należy.... jak juz pisalem nie namawiam do tego typu prób poniewaz są niebezpieczne i ja doskonale zdaje sobie sprawe z tego ze może się coś nie udać podczas kombinowania i że można poważnie uszkodzic samochod... nie polecam takich opcji osobom ktore pierwszy raz biorą się do takich poważnych napraw...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości