Problemy ze światłami, reflektorem, żarówkami – GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamil75 » 11 lis 2008, 13:01

Witam,
padło mi prawe przednie światło (nie działa nic, ani mijania, pozycyjne, drogowe) – sprawdzałem, nie ma wogóle napięcia w kostce. Wcześniej światło raz działało raz nie, jak się poruszało kabelkiem przy żarówce to załapywało, wczoraj przypadkiem zrobiłem zwarcie kabelków przy żarówce i od tego momentu nie działa. Wygląda więc na bezpiecznik i tu moje pytanie – przejrzałem forum, ściągnąłem sobie nawet instrukcję "naprawa instalacji elektrycznej mazda 626" ale nigdzie nie znalazłem, żeby były osobne bezpieczniki dla prawego i lewego światła. Czy od zwarcia mógł paść przekażnik ?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 08:43
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '95

Postprzez Speed » 11 lis 2008, 14:03

bardzo mozliwe ze padl ale powinien tylko od tych swiatel co zrobiles zwarcie , i nie musi byc osobny bezpiecznik bo mogl nadpalic , sprawdz wszystkie
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez kamil75 » 12 lis 2008, 09:42

no właśnie, problem w tym, że namierzyłem tylko wspólne dla obu świateł bezpieczniki a nie mam pojęcia czy są jakieś osobne, na każde światło :( A drugi reflektor świeci bez zarzutu.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 08:43
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GE 1.8 '95

Postprzez qbass » 12 lis 2008, 15:17

kamil75, bezpiecznik jest wspólny w obu światłach. Sprawdź dobrze styki w kostkach, bo są albo upalone, albo poważnie skorodowane.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez wolly1987 » 20 lut 2009, 22:11

Mam pytanko odnosnie mazdy 626 r.1994. Jak wymienia sie zarówki postojowe i jaką zarówke kupic. Chodzi mi oto co powiedziec sprzedawcy w motoryzacyjnym aby ja kupic. Wiem ze to pewnie głupie pytanie ale jest to moje pierwsze auto i jestem zielony w tym temacie.
Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez Omiot » 20 lut 2009, 22:15

jak się wymienia niestety nie pomoge bo nie pamiętam :( ale żaróweczke to kupój W5W
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez wolly1987 » 20 lut 2009, 22:18

dzieki za pomoc:) a nie pamietasz moze czy trzeba demontowac reflektor?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez Omiot » 20 lut 2009, 22:20

nie chce pisać głupot ale znając siebie raczej bym go nie wyciągał <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez wolly1987 » 20 lut 2009, 22:23

rozumiem :) dzieki
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 22:11
Posty: 17
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 626 1.8 Hatchback-pozostał sentyment
Ford Focus 1.6 Sedan- Może byc:)
Szukam Mazda 6 Pb

Postprzez chudy » 20 lut 2009, 22:37

wolly1987, Na wstępie proszę Cię o zapoznanie się z regulaminem i poprawne nazywanie tematów co pozwoli Ci uniknąć przenoszenia ich do kosza. Jako że jesteś nowym forumowiczem temat poprawiłem. Co do wymiany żarówki – nie musisz demontować lampy :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Casper2201 » 8 gru 2009, 11:06

Witam,zakupiłem wczoraj MAZDE 626 Cronos i bardzo nisko mi świecą światła,próbowałem je troche podnieś ale udało mi się to tylko z prawym reflektorem,lewego nie moge wyregulować,czy jest możliwość naprawienia tej usterki? czy moze musze kupić całą nową lampe. POZDRAWIAM!!! ;)
Mazda 626 CRONOS
2,0 L
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 10:32
Posty: 6
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda626 CRONOS poj.2,0L 1995r

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 11:49

Oczywiście że jest – na stacji diagnostycznej lub w jakimś warsztacie gdzie mają sprzęt do tego. Na oko to sobie możesz.... :P Oszczędzisz 20 zł i będziesz oświetlał gwiazdy, nie mówiąc już o innych z przeciwka.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Lesiu » 8 gru 2009, 13:23

ja sobie sam wyregulowałem według własnego uznania a jak pojechałem na przegląd i mi sprawdzali ustawienie świateł to okazało się że wszystko jest ustawione prawidłowo :)
Obrazek
stajesz ze 2 metry od ściany i kręcisz żeby światła świeciły w jednej linii mniej więcej na wysokości maski, na drogę, sprawdzasz czy świecą dobrze, czy nie rażą, najwyżej poprawka i powinno być OK :)
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:35 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 13:57

Lesiu napisał(a):mniej więcej na wysokości maski


Gratuluję :P

Nie twierdzę że nie można tego zrobić samemu. To tego potrzebny jest klucz, trochę wiedzy i dobrze wypoziomowane podłoże. Mi się po prostu nie chcę kombinować i wolę poświecić marne 20zł (często nawet za free) i mieć św spokój. Kolega Casper chyba nawet nie wie gdzie i w którą stronę kręcić.... Osobno się ustawia drogowe i mijania. Kręcąc wszystkimi możliwymi śrubkami tylko pogarsza się sprawę...

Żeby nie było, że tylko się czepiam :P najlepiej jest ustawić samochód 5m od ściany, zmierzyć wysokość świateł od ziemi, odjąć 1/8 i dopiero ustawiać linię na ścianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez prezes83 » 8 gru 2009, 14:01

markmas napisał(a):najlepiej jest ustawić samochód 5m od ściany, zmierzyć wysokość świateł od ziemi, odjąć 1/8 i dopiero ustawiać linię na ścianie.


Nie żebym się czepiał :P są różne szkoły;) z tego co pamiętam staje się jak najbliżej ściany, zaznacza linie światła, cofa 5m i ustawia światła tak by linia światła była 5cm niżej ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 14:19

I tak też można :)
Osobiście jestem trochę cięty na "samoregulatorów". Jeżdzę trochę zarówno w mieście jak i poza nim i pip pip mnie trafia jak co drugi/trzeci oświetla niebo, a przy okazji mnie...

Swoją drogą skupiłem się na innym problemie. Casper2201. Jeśli masz ustawiane światła za pomocą silniczka (a pewnie tak masz), to ustawiasz na "0", postępując z powyższą instrukcją kręcisz tylko śrubą na silniku. Żadnej innej nie waż się dotykac ;P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Lesiu » 8 gru 2009, 14:26

ja mówię jak ja robiłem i wcale nie twierdze że zrobiłem to w prawidłowy sposób ale światła ustawione mam dobrze, klucz? u mnie wystarczył śrubokręt gwiazdka
Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:33 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez markmas » 8 gru 2009, 14:37

Lesiu napisał(a):klucz?


Będzię się czepiał no <lol>

Klucz – nasadowa długa 8 (z tego co pamiętam). Śrubę masz przystosowaną pod klucz jak i pod śrubowkręt :) Z racji tego, że w krzyżyk lubi skorodować, osobiście preferuję klucz :)
Dla mnie to możecie sobie młotkiem wysokość świateł ustawiać (NMSP) <glupek2> Ważne, żeby było dobrze :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Lesiu » 8 gru 2009, 14:44

filozofia stosowana .......... Pff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Grzyby » 8 gru 2009, 15:47

markmas napisał(a):Jeśli masz ustawiane światła za pomocą silniczka (a pewnie tak masz),

Nie masz. Cronosy nie miały elektrycznej regulacji.
Są 3 możliwości.
Reflektor oryginalny od Cronosa (zintegrowany z kierunkiem)
Reflektor europejski bez elektrycznej regulacji
Reflektor europejski z elektryczną regulacją

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6