FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Witam. Po przeczytaniu tego tematu, widze, że rzeczywiście ten typ tak ma. U mnie też delikatnie poszarpuje przy gwałtownym przyspieszaniu tak ok 3, 3,5 tys obr.... swiece, przewody, kopułka, palec... rece opadają... widze, ze ta zabawa z aparatem jest nieunikniona. Pewnie zakup nowego to jakaś drakońska suma, że polecacie tą metode. Do tego kilka innych wku.....rwiających na maksa "typowych przypadłości" o których jest już setki postów, chyba zaczne powoli żałować, ze nie kupiłem burakowozu czyli Golfa III, ale jak widze jaki "kwiat młodzieży" jezdzi własnie Golfami 3 i BMW E-36, to zaraz mi przechodzi. POZDRAWIAM
sps-snipers napisał(a):Jedyne rozwiazanie to wyprowadzenie cewki na zewnatrz.Przerabia to koles z forum o nicku Tadziol i kasuje 350 zeta oraz daje dozywotnia gwarancje Tylko cholera jakich parametrow musi byc ta cewka zewnetrzna
i to wg.mnie jedyne słuszne wyjście z sytuacji,cewka jak jest do pupy,to izolowanie jej czymkolwiek jest pozbawione sensu i daje mizerne efekty;problem bowiem tkwi wewnątrz cewki,a nie w jej korpusie
Witam wszystkich! Wymieniłem właśnie w swojej Madzi kable WN (NGK), świece (NGK), palec i kopułkę i wciąż mam problem z szarpaniem i kiepskimi osiągami. Wyszło więc na to że pora na aparat zapłonowy – jutro powinien dojść zakupiony na allegro (używany oczywiście). Czytając o problemach z aparatem widzę że wszystko kręci się wokół cewki. Czy nie można kupić nowej, nie są dostępne w sprzedaży wogóle?? Czy konieczne są takie przeróbki? Widziałem na allegro ogłoszenia o regeneracji aparatów zapłonowych – czy ktoś się orientuje czy oni w ramach tej regeneracji wymieniają cewki lub jak je regenerują? Czy przy silnikach 2.0 24V 1995r naprawa aparatu zapłonowego różni się czymś istotnym jak P5? Pozdrawiam!!
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Kurde co fabryka dała to powinno chodzić .. a jednak
nie . Ja już mam 3ci aparat
Tak jak Tadziol pisze i też jestem tego zdania. Niewarto kombinować ,izolować itd... Kupisz nową cewke ,jeśli jest w ogóle w ofercie
i po miesiącu zaś dupa z tego...
![głaszcze <głaszcze>](./images/smilies/glaszcze.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
torba76 napisał(a):Czy nie można kupić nowej, nie są dostępne w sprzedaży wogóle??
Do P5 i M3 można kupić nowe, nie wiem jaki Ty masz aparat. Ja mam nową cewkę do M3.
torba76 napisał(a):llegro ogłoszenia o regeneracji aparatów zapłonowych – czy ktoś się orientuje czy oni w ramach tej regeneracji wymieniają cewki lub jak je regenerują?
Wyślij maila zapytaj. Niektóre firmy zmieniały na nową, niektóre wstawiały zewnętrzną jak Tadziol.
Ja uważam, że co fabryka to fabryka, a nie jakieś doklejane zewnętrzne.
sps-snipers napisał(a):Kupisz nową cewke ,jeśli jest w ogóle w ofercie język i po miesiącu zaś dupa z tego...
A czemu po miesiącu. Psują się fakt. Ale skoro fabryczna u mnie padła po prawie 10 latach, to czemu po zmianie na nową ma paśc po miesiącu
Lukano napisał(a):A czemu po miesiącu.
bo goście z allegro wstawiają cewki tajwańskie,chińskie...co z tego,że nowe skoro już nowe są do pupy
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Może wszystko kwestią szczęścia jak w każdym samochodzie
. Ja znowu znam 2 osoby które miały zmienioną cewkę normalna na nową i śmiga już prawe rok. Cholera wie, może łut szczęścia jakie te cewki się trafi, tak jak z używanym aparatem.
tadziol zaraz napisze PW do Ciebie, szkoda zaśmiecać tematu.
Kurcze coś nie idzie PW
Coś nam się forum psuje![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
tadziol zaraz napisze PW do Ciebie, szkoda zaśmiecać tematu.
Kurcze coś nie idzie PW
Coś nam się forum psuje
wysłałem pytanie do carspeed o cenę cewki – jutro powinienem wiedzieć co i jak to napiszę. Mój aparat zapłonowy ma oznaczenia: KF 34 C TOT57271. Zresztą jest on nieco poobijany – był spawany i wogóle chyba po jakiś przejściach dlatego kupiłem na allegro używany drugi aparat (myślałem że dziś dojdzie to bym go własnie zakładał). A czemu niektórzy proponują przesunąć coś tam w środku aparatu dla przyspieszenia zapłonu? Czy zapłonu się nie przyspiesza przesuwając cały aparat w stosunku do reszty silnika?? A i jeszcze tadziol – ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo??
Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu? Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp? Zamieść fotorelację z przeróbki
Pozdrawiam!
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Cewka do P5 to koszt 170zł(zamiennik) ale odradzam kupiłem i po 2 tygodniach kicha dalej spadek mocy. Jedyne wyjście to wysłać do Tadziola i nie pchać sie w dodatkowe koszty, raz zapłącić 350zł i mieć spokuj do konca dni mazdy. Ja osobiście kupiłem aparat P5 za 100zł narazie chodzi ale mocy nie ma tej co była kiedyś.
torba76 napisał(a):Czy zapłonu się nie przyspiesza przesuwając cały aparat w stosunku do reszty silnika??
U mnie przesuwa się cały aparat
torba76 napisał(a):ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo??
Ja zapłaciłem 360 plus 2 przesyłki kurierem.
torba76 napisał(a):Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu?
Wstawia nową, zewnętrzną cewkę, chyba jakąś uniwersalna, nic na niej nie było.
torba76 napisał(a):Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp
Nowa kopułka z przyklejonym do niej wyjściem na kabel WN do cewki.
k3b napisał(a):raz zapłącić 350zł i mieć spokuj do konca dni mazdy.
Oj do tych ostatnich dni mazdy to nie bądź taki pewny
torba76 napisał(a):A i jeszcze tadziol – ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo?? Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu? Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp?
ciekawy jestes kolego...mam Ci podać na tacy zdobyte doświadczenie i wiedzę z 12-tu lat?
Drogo?? Niestety płacę podatki i zus(to takie dwie pasożytnicze organizacje w RP) i nie naprawiam tego w parku na ławce,tylko ponoszę również koszta utrzymania warsztatu.Obiecuję,że jak trafię 6 w lotto,to będę to robił po kosztach.
CO do jednego to zgadzam sie z Tadziolem . Ale ogólnie mechanicy mają spore rabaty w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych . Że nie dość,że potem liczy klienta za cene w detalu.(Przykład ;kupuje klocki Textary za 150 zł po rabacie a liczy klienta za 220 zł czyli tyle ile wynosi detal) do tego wszystkiego bierze jeszcze i kasuje za robocizne. Więc niegadaj Tadziol, że masz tam zaraz na utrzymaniu to i tamto
Ale co do wiedzy i doświadczenia to sie zgadzam. Bo za to sie należy mechanikowi. Tylko pytanie jakiemu ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
tadziol napisał(a):pooglądaj "Na wspólnej" tam dopiero są problemy...
zgadza sie
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Dobra teraz uklon
![ukłon <uklon>](./images/smilies/uklon.gif)
1.Czy regeneracja moze pomoc w moim problemie?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 96#1182296
2.Czy konieczne jest usuwanie blaszki z palca rozdzielacza?Jesli ja usuniemy to jak bedzie przekazywana iskra?
3.Kopulke takze malujemy bitguma?jesli tak to w srodku i na zewnatrz?
Pytam bo w poniedzialek zabieram sie do dziela
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
- Od: 4 wrz 2007, 15:02
- Posty: 109
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.
1 Tak patrzac na twoj post to dam 88% ze pomoze o ile cewka nie ma przebicia wewnetrznego.
2 nie jest koniecznie w niektorych przypadkach nie usuwalem i bylo ok (dokladnie nie mam pojecia gdzie przewaznie nie wystepuje te przebicie i jezeli robie to komus na odlegosc to eliminuje wszystkie wszystkie mozliwe punkty gdzie moze taka iskra uciekac do masy a nie do swiec) glupio pozniej wysylac kilka razy aparat bo jeszcze nie chodzi jak nalezy. a wydaje mi sie ze po tej blaszce moze jak najbardziej iskra smigac
a ta blaszka nie przewodzi pradu to jest tyko mocowanie sprezyste palca rozdzielacza
3 tak malujemy wszystko co sie da ja to przewaznie dla ladniejszego wygladu malowalem lakierem bezbarwnym ale lepsza jest zywica (trwalsza) a elementy metalowe trzeba oslonic one musza jak najlatwiej przewodzi nasza iskre
wogole to zamiast tej bitgumy i calej reszty zalecam cos ladnieszego typu zywica jakos to wszystko bardzie estetyczne jest
ps wpierw przeczytaj caly watek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie i pobaw sie tez ze swiecami upewnij sie ze przewody sa w stanie idelanym jesli nie prowizorycznie je pomaluj lakierem bezbarnym i zamow sobie jak najszybciej nowe polecam nippars tanie i dobre NGK tez ok ale ksztuja duuuzo wiecej
a nie wolno sciagac przewodow czasie pracy silnika jak to przewaznie mechanicy robia to powoduje ze iskra szuka innej drogi do masy i wypala sobie jakies mikro szczelinki w cewce i w przewodzie.
2 nie jest koniecznie w niektorych przypadkach nie usuwalem i bylo ok (dokladnie nie mam pojecia gdzie przewaznie nie wystepuje te przebicie i jezeli robie to komus na odlegosc to eliminuje wszystkie wszystkie mozliwe punkty gdzie moze taka iskra uciekac do masy a nie do swiec) glupio pozniej wysylac kilka razy aparat bo jeszcze nie chodzi jak nalezy. a wydaje mi sie ze po tej blaszce moze jak najbardziej iskra smigac
a ta blaszka nie przewodzi pradu to jest tyko mocowanie sprezyste palca rozdzielacza
3 tak malujemy wszystko co sie da ja to przewaznie dla ladniejszego wygladu malowalem lakierem bezbarwnym ale lepsza jest zywica (trwalsza) a elementy metalowe trzeba oslonic one musza jak najlatwiej przewodzi nasza iskre
wogole to zamiast tej bitgumy i calej reszty zalecam cos ladnieszego typu zywica jakos to wszystko bardzie estetyczne jest
ps wpierw przeczytaj caly watek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie i pobaw sie tez ze swiecami upewnij sie ze przewody sa w stanie idelanym jesli nie prowizorycznie je pomaluj lakierem bezbarnym i zamow sobie jak najszybciej nowe polecam nippars tanie i dobre NGK tez ok ale ksztuja duuuzo wiecej
a nie wolno sciagac przewodow czasie pracy silnika jak to przewaznie mechanicy robia to powoduje ze iskra szuka innej drogi do masy i wypala sobie jakies mikro szczelinki w cewce i w przewodzie.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
czy ta regeneracja pomaga np w przypadku, gdy silnik słabo się w obroty wkręca? Bo zwłaszcza na 2 mam taki problem, przewody i świece mam nowe, także winowajcą pozostaje ten cudowny aparat lub błąd 25(czyli elektrozawór ciśnienia paliwa).
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
no tak, tylko że jakoś nie mogę poradzić
, nigdzie tam nieszczelności nie widzę- czyli wycieków paliwa z listwy...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości