MX-3 1.6 Totalnie mi sie zamulila co robic ?

Postprzez poolek » 17 mar 2005, 12:15

Jaka przyczyna moze byc takie dosyc nagle zamulenie samochodu ?
Nie ma tkiej mocy jak miec powinna , na 3 biegu i 4 tragedia. Na autostradzie rozpedza sie do ok 165 :( Co sprawdzic ? Co jest grane ?
Kazda podpowiedz sie liczy, sprawdze wszystko co bede sam potrafil.
Jestem w anglii i jeszcze troche tu zostane i nie chce wydac kuupe kasy na mechanika.
P.S. Jezdzi tu od groma mx-5 tek – poprostu bomba ! :)
Z gory dziekuje za podpowidzi.

P.S. Mam w aucie lpg ale na kazdym z dwoch paliw tak samo cienko jedzie. Z agzem nigdy nie mialem ani problemow ani strzalow.
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 22:25 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Khirali » 17 mar 2005, 12:33

przewody, swiece, mo|e jakis filterek powietrza jest zapchany a moze tzreba ja troche podkatowac co by ja rozmulic :)
90 PS 125Nm i 850 kg :) nieco przytulona do ziemi i na boskiej króciutkiej skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2004, 19:40
Posty: 181
Skąd: Świdnik
Auto: Corsa B 1.4 16v

Postprzez martinez » 17 mar 2005, 13:21

Witam
Podobne problemy przerabialem w nissanie i okazalo sie ze to przeplywomierz powietrza!! Sprawdz go!!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Xionc » 17 mar 2005, 21:57

zacznij od wymiany swiec (najtaniej) i ew. kabli WN. U mnie pomogła właśnie wymiana świec. Zwróć uwagę że na gazie świece wymienia się co 10 tyś a w moim przypadku nowe świece jeszcze przyginam z 1,1 do 0,9mm właśnie do gazu. Swiece NGK of koz (lub denso). Ale zacznij od przeszukania tego forum bo już na pewno ktoś go przerabiał ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez poolek » 24 mar 2005, 00:42

martinez czy jest jakis test na sprawdzenie przeplywomierza bez podmiany na inny ?

Xionc swieczki nowki (przerwa 0.9) , przewody nistety jeszcze stare ale maj sie dobrze ... komp nie pokazuje bledow ... juz sam nie wiem ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez ((((SMOKE)))) » 29 mar 2005, 16:45

Ja mam ten sam problem z moją 323 C, zamuliła się po wymianie świec na jakieś z japan cars(nie chcieli zwrócić kasy za niepotrzebny termostat więc wymienili na świeczki):/

Dzisiaj dostałem wypłatę, więc powymieniam filterki i zobaczymy jak to będzie. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą kabli. Już sam nie wiem
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez GofNet » 30 mar 2005, 00:08

<czytaj> Jakie masz świece. Xionc dobrze powiada. Zakładać tylko Denso lub NGK.
<czytaj> Jakie masz ciśnienie na poszczególnych garach. Nie wiem, jaki masz silnik, ale oto dane producenta, dot. ciśnienia w silniku 1600ccm (często stosowany silnik w tych modelach):
13,5 <-- Dobry stan silnika
9,5 <-- Silnik wymaga remontu
2,0 <-- Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami.
<czytaj> Jeśli zawsze spokojnie jeździłeś i biegi zmieniałes juz przy prędkości obrotowej 1500-1700, to silnik mógł właśnie przez to się zamulić. Jeśli masz taki styl jazdy, to raz w tygodniu "przeciągnij" go do 5-6 tyś. obr. Nie zaszkodzi za zapobienie tworzeniu sie progów na tulejach cylindrów niżej, niż winny być. Oooczywiście nie mówie o ruszanie z piskiem opon, i ciśnięcie gazu na max'a. Niektórzy tak właśnie rozumieją "przeciągnięcie" silnika. A tu chodzi o dosyć spokojne dodawanie gazu (tak, jak zazwyczaj jeździsz) aż do osiągnięcia wybranej wartości obrotowej. Staraj się nie przekraczać 6 tyś. obr. Zresztą i tak masz odcięcie paliwa (tylko przy PB; na gazie nie ma odcięcia dopływu paliwa, więc ostrożnie z szaleństwem na gazie, bo można przegrzać silnik i w ten sposób pokrzywić głowicę; Gaz ma wyższą temperaturę spalania) przy ok. 6500 obr.
<czytaj> Zanim będziesz "przeciągał" silnik sprawdź najpierw poziom płynu chłodzącego w chłodnicy (zbiornik wyrównawczy nie jest odzwierciedleniem stanu faktycznego poziomu płynu) oraz oleju w silniku. Brak jednego lub drugiego może nawet podczas normalnej, spokojnej jazdy doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej.
<czytaj> Sprawdź jak wygląda przewód między przepływomierzem a injection (wtryskiem). Niestety ów przewód doprowadzający najodpowiedniejszą dawkę powietrza pod idealnie dobranym ciśnieniem może mieć "przedmuchy" w związku z czym podawana przez przepływomierz dawka powietrza może być inna, niż rzyczyłby sobie tego uklad wtryskowy, przez co mogą one stroić fochy, zamiast współpracować z jednostką napędową. Obejrzyj dokładnie w/w przeówd (łatwo go znaleźć) i jak jest dziurawy, to go uszczelnij. Niektórzy zaklejają takie pęknięcia mocną taśmą malarską/pakową z równie mocnym klejem (są takie taśmy wzmocnione włóknej z bardzo dobrą płytką klejową – taka byłaby dobra). Dobrze ją widać na poniższych obrazkach:

Obrazek

Obrazek

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323