Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mantheo » 30 wrz 2008, 09:55

Jaksa jeżeli da się to wytłumaczyć na forum to b. proszę o info o tym smarowaniu w ave '00 bo jeżeli nie jest to mocno skomplikowane to spróbuję sam
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 12:33
Posty: 21
Skąd: Puławy
Auto: M6 2,3i '05 manual

Postprzez Mantheo » 30 wrz 2008, 09:56

Jaksa jeżeli da się to wytłumaczyć na forum to b. proszę o info o tym smarowaniu w ave '00 bo jeżeli nie jest to mocno skomplikowane to spróbuję sam
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 12:33
Posty: 21
Skąd: Puławy
Auto: M6 2,3i '05 manual

Postprzez Prusiak » 30 wrz 2008, 10:43

Mantheo napisał(a):Jaksa jeżeli da się to wytłumaczyć na forum to b. proszę o info o tym smarowaniu w ave '00 bo jeżeli nie jest to mocno skomplikowane to spróbuję sam


Chyba sie nie zrozumielismy. A ave mialem ten przypadek ale nie naprawialem go, bo za duzo bylo by z tym roboty. A u Jaksy robilem to w Madzi :) Czas operacji 3 min.

Co do smarowania wielowpustu w Ave to zapraszam do poczytania na forum Toyoty
http://www.toyotaklub.org.pl/forum/inde ... pic=4065.0
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez Mantheo » 30 wrz 2008, 12:25

no to faktycznie się nie zrozumieliśmy, a szkoda :( bo myślałem że coś może z tego wyjdzie; ale co tam, niedługo będę szczęśliwym posiadaczem M6 a reszta się nie liczy :D
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 12:33
Posty: 21
Skąd: Puławy
Auto: M6 2,3i '05 manual

Postprzez Bieski81 » 30 wrz 2008, 23:05

W sobote znalazlem rozwiazanie na forum . W niedziele kupilem smar na ebayu za 5 f adzisial moja mazda jak nowa .To na przwde dziala. A w serwisie powiedzieli ze to magiel i bedzie kosztowalo duuzo... <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2008, 14:07
Posty: 41
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136

Postprzez radarek » 1 paź 2008, 13:10

Witam,

Ja w mojej Madzi ostatnio "doświadczam" stuków w układzie kierowniczym ale tylko w zakresie 65 – 75 km/h i tylko podczas jazdy na wprost. Stuki znikają gdy poruszam się po łuku lub z inną prędkością. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

PS. Wiem że moje tarcze hamulcowe są już ostro wyeksploatowane i należałoby je wymienić ale czy mogą one powodować takie zachowanie?

Pozdrawiam
radarek
 

Postprzez Cantore » 22 paź 2008, 11:15

Co może być powodem, że przy skręcie kierownicą w lewo słyszę takie pykniecie (pstrykniecie, takie cyk) – krótkie, niezbyt głośnie. Kiedyś tego nie było.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez gryzoon » 22 paź 2008, 12:24

może być przegub, a może być też magiel – w każdym bądź razie jak Ci pstryka to jedź do serwisu
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez ANDY999 » 22 paź 2008, 20:16

na 100% posmaruj wielowpust ,i problem z głowy,tylko kup smar moblidenowy , bo on działa długo a inne to tylko chwilowa ulga.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez philomen » 22 paź 2008, 22:49

Nie byłem przekonany co do smarowania, ale u mnie pomogło. Stuki były i to nie tylko przy skręcie.

Szukaj smaru molibdenowego bo z moblidenowym możesz mieć kłopot.

A że łatwo napisać ... nikt nie mówił że będzie łatwo :), wszelkie wskazówki znajdziesz na forum. Polecam porady jaksy.
pozdr
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 21:41
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: M6, GH, 2008, 2.0 benzynka

Postprzez Cantore » 23 paź 2008, 10:59

Panowie, dziękuję za rady. Jakbym mieszkał bliżej Warszawy, to podjechałbym do Jaksy i po kłopocie. Będę musiał znaleźć jakiegoś mechanika na miejscu. Rozumiem, że smary moblidenowy i molibdenowego różnią się i trzeba szukać tego drugiego. Czy to jest ciężka operacja jeśli chodzi o smarowanie wielowpustu?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Jarun » 23 paź 2008, 14:26

Cześć. Ja robiłem to u "doktora Jaksy" i nie jest to specjalnie trudne (patrząc z boku :P) . Tylko przy tej operacji nie kręć "kółkiem"! Na forum jest o tym dużo. Ale podobno pomaga tylko na kilka m-cy. U mnie na razie po 6 m-cach wszystko ok :D pozdro
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez Drewniany » 4 lis 2008, 20:43

philomen napisał(a):Szukaj smaru molibdenowego bo z moblidenowym możesz mieć kłopot.


Czyżbym zauważył ironię korektora ortograficznego, czy może jednak coś mnie w ewolucji środków smarnych ominęło? ;)

Smar molibdenowy to znam (o ile pamięć mnie nie myli to się nieźle komponuje z przegubami), ale moblidenowy to dla mnie zagadka – mógłby ktoś na serio odpowiedzieć czego tam napchać? 2 tygodnie temu byłem w Katowicach w ASO (?) na przeglądzie przed zakupem M6 i napchali mi tam tego magicznego smaru marki mazda i faktycznie przestało stukać... na dwa tygodnie. Teraz już zaczyna spowrotem – jaki smar tam można napchać który wytrzymałby dłużej?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 15:03
Posty: 5
Skąd: Zator (Oświęcim - Wadowice)
Auto: Mazda 6, 2004, diesel 136 KM,

Postprzez Jarun » 4 lis 2008, 22:13

Drewniany napisał(a):2 tygodnie temu byłem w Katowicach w ASO (?) na przeglądzie przed zakupem M6 i napchali mi tam tego magicznego smaru marki mazda i faktycznie przestało stukać... na dwa tygodnie

Spróbuj wyciągnąć delikatnie kolumnę do siebie. Powinno przestać pukać. Czeka Cię kolego demontaż całej maglownicy, tylko to pozwala na całkowitą kasację problemu. Podobno kupa z tym roboty. Pozdro
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez dzako » 5 lis 2008, 16:31

ja mam to samo to cos w kolumnie kierwoniczej maglownica czy jak to sie nazywa, podobno wada fabryczna mazdy 6, tylko serwis ratuje! bo jak ktos cos sp.... to juz nie bedzie 100 zł.
dzako
 

Postprzez Drewniany » 5 lis 2008, 20:13

Jeśli jest ktoś kto wie jaki smar można napchać w tą kolumnę to proszę o uchylenie rąbka tajemnicy tutaj na forum.
Dziękuję z góry...
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 15:03
Posty: 5
Skąd: Zator (Oświęcim - Wadowice)
Auto: Mazda 6, 2004, diesel 136 KM,

Postprzez dzako » 8 lis 2008, 13:20

dokładniej to trzeba nasmarować krzyżak przy wielowypuście a nie maglownice :) w serwisie kosztuje to 100 zł własnie dzwoniłem
dzako
 

Postprzez Blaster7 » 23 sty 2009, 08:39

Może masz LUZ na łożyskach??????????????/ i przy obciążeniu na skręcie koła nie latają ponieważ są dociążone – Tarcze nie mają NIC DO TEGO!!!!!!!!1

P>S>

MAM pytanie do JAKSY lub innych użytkowników.... Czy w ZAciskach hamulców przednich wymienia się prowadzenia Zacisku te śrube i ten bolec dolny ( nie widać zużycia) czy może tulejki w samym zacisku..... bo mam luz w zacisku i on wg mnie mi drży jak jade powoli po nierównościach.....( te wszystkie sprężynki mam i sa poodginane by ciaśniej wszystko się trzymało....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Tomi78 » 4 cze 2009, 22:11

Witam niestety nie wszystkim pomaga smarowanie wielowpustu.
U mnie stuki sa nadal i nie wiem co to może byc. Z tego co wcześniej wyczytałem to maglownica – pytanie czy da sie ja naprawić, czy jest to cześć tylko do wymiany.
Prosze o porade. Stuki słychac przy skrwecaniu kol raz w lewo raz w prawo, z wlaczonym silnikiem i nie to ciagle to słychac.
MAZDA 6 KOMBI MZR-CD , 100KW/136 KM 2004 r.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 21:33
Posty: 9
Skąd: PIŁA
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD – 136 KM, 2004 r.

Postprzez Riki » 4 cze 2009, 22:37

Maglownicę... najlepiej kupić sprawną używkę.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6