Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Mantheo napisał(a):Jaksa jeżeli da się to wytłumaczyć na forum to b. proszę o info o tym smarowaniu w ave '00 bo jeżeli nie jest to mocno skomplikowane to spróbuję sam
Chyba sie nie zrozumielismy. A ave mialem ten przypadek ale nie naprawialem go, bo za duzo bylo by z tym roboty. A u Jaksy robilem to w Madzi
Co do smarowania wielowpustu w Ave to zapraszam do poczytania na forum Toyoty
http://www.toyotaklub.org.pl/forum/inde ... pic=4065.0
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Witam,
Ja w mojej Madzi ostatnio "doświadczam" stuków w układzie kierowniczym ale tylko w zakresie 65 – 75 km/h i tylko podczas jazdy na wprost. Stuki znikają gdy poruszam się po łuku lub z inną prędkością. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
PS. Wiem że moje tarcze hamulcowe są już ostro wyeksploatowane i należałoby je wymienić ale czy mogą one powodować takie zachowanie?
Pozdrawiam
Ja w mojej Madzi ostatnio "doświadczam" stuków w układzie kierowniczym ale tylko w zakresie 65 – 75 km/h i tylko podczas jazdy na wprost. Stuki znikają gdy poruszam się po łuku lub z inną prędkością. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
PS. Wiem że moje tarcze hamulcowe są już ostro wyeksploatowane i należałoby je wymienić ale czy mogą one powodować takie zachowanie?
Pozdrawiam
-
radarek
może być przegub, a może być też magiel – w każdym bądź razie jak Ci pstryka to jedź do serwisu
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)

Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Piotrek (Gryzoon)

Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
- Od: 30 paź 2006, 12:35
- Posty: 160
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo
Nie byłem przekonany co do smarowania, ale u mnie pomogło. Stuki były i to nie tylko przy skręcie.
Szukaj smaru molibdenowego bo z moblidenowym możesz mieć kłopot.
A że łatwo napisać ... nikt nie mówił że będzie łatwo
, wszelkie wskazówki znajdziesz na forum. Polecam porady jaksy.
pozdr
Szukaj smaru molibdenowego bo z moblidenowym możesz mieć kłopot.
A że łatwo napisać ... nikt nie mówił że będzie łatwo
pozdr
- Od: 24 wrz 2008, 21:41
- Posty: 5
- Skąd: Szczecin
- Auto: M6, GH, 2008, 2.0 benzynka
Panowie, dziękuję za rady. Jakbym mieszkał bliżej Warszawy, to podjechałbym do Jaksy i po kłopocie. Będę musiał znaleźć jakiegoś mechanika na miejscu. Rozumiem, że smary moblidenowy i molibdenowego różnią się i trzeba szukać tego drugiego. Czy to jest ciężka operacja jeśli chodzi o smarowanie wielowpustu?
Cześć. Ja robiłem to u "doktora Jaksy" i nie jest to specjalnie trudne (patrząc z boku
) . Tylko przy tej operacji nie kręć "kółkiem"! Na forum jest o tym dużo. Ale podobno pomaga tylko na kilka m-cy. U mnie na razie po 6 m-cach wszystko ok
pozdro
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
- Od: 13 maja 2008, 23:38
- Posty: 72
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI
philomen napisał(a):Szukaj smaru molibdenowego bo z moblidenowym możesz mieć kłopot.
Czyżbym zauważył ironię korektora ortograficznego, czy może jednak coś mnie w ewolucji środków smarnych ominęło?
Smar molibdenowy to znam (o ile pamięć mnie nie myli to się nieźle komponuje z przegubami), ale moblidenowy to dla mnie zagadka – mógłby ktoś na serio odpowiedzieć czego tam napchać? 2 tygodnie temu byłem w Katowicach w ASO (?) na przeglądzie przed zakupem M6 i napchali mi tam tego magicznego smaru marki mazda i faktycznie przestało stukać... na dwa tygodnie. Teraz już zaczyna spowrotem – jaki smar tam można napchać który wytrzymałby dłużej?
pozdrawiam
- Od: 27 paź 2008, 15:03
- Posty: 5
- Skąd: Zator (Oświęcim - Wadowice)
- Auto: Mazda 6, 2004, diesel 136 KM,
Drewniany napisał(a):2 tygodnie temu byłem w Katowicach w ASO (?) na przeglądzie przed zakupem M6 i napchali mi tam tego magicznego smaru marki mazda i faktycznie przestało stukać... na dwa tygodnie
Spróbuj wyciągnąć delikatnie kolumnę do siebie. Powinno przestać pukać. Czeka Cię kolego demontaż całej maglownicy, tylko to pozwala na całkowitą kasację problemu. Podobno kupa z tym roboty. Pozdro
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
- Od: 13 maja 2008, 23:38
- Posty: 72
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI
ja mam to samo to cos w kolumnie kierwoniczej maglownica czy jak to sie nazywa, podobno wada fabryczna mazdy 6, tylko serwis ratuje! bo jak ktos cos sp.... to juz nie bedzie 100 zł.
-
dzako
dokładniej to trzeba nasmarować krzyżak przy wielowypuście a nie maglownice
w serwisie kosztuje to 100 zł własnie dzwoniłem
-
dzako
Może masz LUZ na łożyskach??????????????/ i przy obciążeniu na skręcie koła nie latają ponieważ są dociążone – Tarcze nie mają NIC DO TEGO!!!!!!!!1
P>S>
MAM pytanie do JAKSY lub innych użytkowników.... Czy w ZAciskach hamulców przednich wymienia się prowadzenia Zacisku te śrube i ten bolec dolny ( nie widać zużycia) czy może tulejki w samym zacisku..... bo mam luz w zacisku i on wg mnie mi drży jak jade powoli po nierównościach.....( te wszystkie sprężynki mam i sa poodginane by ciaśniej wszystko się trzymało....
P>S>
MAM pytanie do JAKSY lub innych użytkowników.... Czy w ZAciskach hamulców przednich wymienia się prowadzenia Zacisku te śrube i ten bolec dolny ( nie widać zużycia) czy może tulejki w samym zacisku..... bo mam luz w zacisku i on wg mnie mi drży jak jade powoli po nierównościach.....( te wszystkie sprężynki mam i sa poodginane by ciaśniej wszystko się trzymało....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Witam niestety nie wszystkim pomaga smarowanie wielowpustu.
U mnie stuki sa nadal i nie wiem co to może byc. Z tego co wcześniej wyczytałem to maglownica – pytanie czy da sie ja naprawić, czy jest to cześć tylko do wymiany.
Prosze o porade. Stuki słychac przy skrwecaniu kol raz w lewo raz w prawo, z wlaczonym silnikiem i nie to ciagle to słychac.
U mnie stuki sa nadal i nie wiem co to może byc. Z tego co wcześniej wyczytałem to maglownica – pytanie czy da sie ja naprawić, czy jest to cześć tylko do wymiany.
Prosze o porade. Stuki słychac przy skrwecaniu kol raz w lewo raz w prawo, z wlaczonym silnikiem i nie to ciagle to słychac.
MAZDA 6 KOMBI MZR-CD , 100KW/136 KM 2004 r.
- Od: 13 maja 2009, 21:33
- Posty: 9
- Skąd: PIŁA
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD – 136 KM, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6