Akumulatory

Postprzez Grzyby » 7 maja 2008, 16:15

PARTYBOY, ale zrozum że parametrem nadrzędnym jest pojemność. Bo to od niej zależy czy alternator da radę doładować akku.
Prąd rozruchowy masz akurat podany przykładowo – nie wpływa on na nic. Na żadne urządzenie auta, niczego nie obciąża czy odciąża. Uwaga o mocniejszym akku dotyczy właśnie jego pojemności (bo prąd rozruchowy nie ma nic do rzeczy przy obsługiwaniu jakichkolwiek urządzeń elektrycznych (poza rozrusznikiem).
A co zrobisz jak Motorcraft przestanie robić takie akku? Harakiri bo prąd rozruchowy inny? :P

Prąd rozruchowy wynika z możliwości technicznych akku i im akku o tej samej pojemności co dedykowana może go podać więcej – tym lepiej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PARTYBOY » 7 maja 2008, 18:07

Grzyby napisał(a):im wyższy prąd rozruchowym tym lepiej

Grzyby napisał(a):nie wpływa on na nic

Grzyby napisał(a):parametrem nadrzędnym jest pojemność

Bez obrazy ale pleciesz bzdury <lol> .
Wątpię, żeby Motorcraft wycofał swoje produkty z wysokiej półki z oferty istniejącej już 20 lat i wciąż aktualnej dla nowych samochodów.
Wcześniej odnosiłeś się do prądu rozruchowego, teraz do pojemności.
Prąd rozruchowy w moim poprzednim aku VARTY miał 390A, radio wygasało w momencie rozruchu. Obecnie jest 540, nic nie przygasa, ani radio, ani światła, czyli jest OK. Więc wartość rozruchowa jednak ma znaczenie.
Pojemność w Motorcraft BXT58R to 58Ah, w aku Bosch Silver S4 0.092.S40.040 to 60Ah, więc też z małym zapasem. Pamiętajmy, że oryginalny alternator doładuje nam akumulatory tylko do pewnych wartości i ze zbyt dużymi mogą być potem problemy z niedoładowaniem.
Nie mam czasu na tą bezsensowną polemikę. Prosiłem o opinię na temat FORSE, nie otrzymałem jej. Byłem zmuszony szybko wymienić aku, zaeksperymentowałem i przekazałem Wam wyniki i dzięki za krytykę po czasie. Moim zdaniem Bosch Silver S4 0.092.S40.040 to dobry zakup do PROBE w 2.0 16v. Mam nadzieję, że nie będę musiał korzystać z gwarancji ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 7 maja 2008, 18:15

PARTYBOY napisał(a):Bez obrazy ale pleciesz bzdury

wiec poczytaj trochę o akumulatorach jeśli tak uważasz ...


PARTYBOY napisał(a):Prąd rozruchowy w moim poprzednim aku VARTY miał 390A, radio wygasało w momencie rozruchu. Obecnie jest 540, nic nie przygasa, ani radio, ani światła, czyli jest OK

Bo stary akumulator był po prostu "padnięty". To jest ten powód.

PARTYBOY napisał(a):Pamiętajmy, że oryginalny alternator doładuje nam akumulatory tylko do pewnych wartości i ze zbyt dużymi mogą być potem problemy z niedoładowaniem.

zbyt duże – czyli o większej pojemności

PARTYBOY napisał(a):Więc wartość rozruchowa jednak ma znaczenie.

Tak – bo określa maksymalny prąd jaki może podać dany akumulator przy max obciążeniu – a takie występuje przy rozruchu auta jedynie. Zsumuj sobie moc wszystkich odbiorników i wylicz prąd jaki pobiorą jak je wszystkie włączysz .... Nie ma on nic wspólnego z prądem rozruchowym. Zresztą – skądś ta nazwa się wzięła....

PARTYBOY napisał(a):Nie mam czasu na tą bezsensowną polemikę.

Ja również. Trochę wiedzy nie boli więc nie rozumiem Twoich reakcji. Nie wiem czy masz większe czy mniejsze pojęcie o elektryce – ja opieram się na mojej wiedzy jako elektryka.
Nie zamierzam Cię na siłę przekonywać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 3 wrz 2008, 10:54

Odświeżam temat na moment – zmieniam aku u siebie i dziwi mnie tylko jedna rzecz. Wszelkie wyszukiwarki akumulatorów dla Mazdy 6 Diesel wypluwają pojemność 95 Ah. Czemu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez topik » 6 wrz 2008, 07:37

Yapa napisał(a):Odświeżam temat na moment – zmieniam aku u siebie i dziwi mnie tylko jedna rzecz. Wszelkie wyszukiwarki akumulatorów dla Mazdy 6 Diesel wypluwają pojemność 95 Ah. Czemu?


Witam!Ile amper w Twojej Mazdzie daje alternator?Jeśli alternator daje 90A to wystarczy akumulator o pojemności 74Ah.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Yapa » 6 wrz 2008, 08:10

topik napisał(a):Witam!Ile amper w Twojej Mazdzie daje alternator?Jeśli alternator daje 90A to wystarczy akumulator o pojemności 74Ah.
_________________


szczerze mówiąc to nie wiem, mi wystarczy, że instrukcja samochodu mówi że ma być 64 / 70 Ah. Czemu te wyszukiwarki pokazują za duży aku, to nie wiem właśnie <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez zielusX6 » 3 lis 2008, 21:47

witam. jaki polecilibyscie aku do xedosa v6.w ksiazce zalecaja 48Ah jaka firma). czy w xedosie zmiesci sie standardowy aku?? jest troche wysoko osadzony.
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 11:50
Posty: 31
Skąd: stalowa wola
Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011

Postprzez voltarus » 6 lis 2008, 21:36

Witam pozwólcie że dołączę się do tematu
Moje autko to : "Mazda 626 GE sinik 2.5 V6" + pełna elektryka (niedawno zakupiona) planuje wymianę akumulatora, ponieważ ten co jest wydaje mi się przymały (40Ah) co sugerujecie do tej wersji autka ?
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez vienek » 13 lis 2008, 22:36

Witam
Dziś zakupiłem do swojej 6 Boscha Silver 95Ah 830A. W sumie kolega mi załatwiał w sklepie, w którym pracuje. Teraz się zastanawiam, czy to nie za duża pojemność dla tego silnika. Chodzi o naładowanie, a właściwie możliwe niedoładowanie przy jeździe na krótkich odcinkach. Może ktoś z forumowiczów miał już doświadczenia z taką pojemnością. A tu kilka praktycznych porad odnośnie eksploatacji aku.
http://www.abest.com.pl/warto.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez vienek » 13 lis 2008, 23:04

Instrukcję czytałem, ale kumpel stwierdził, że tylko ten model ma odpowiednie gabaryty i rzeczywiście jest dokładnie taki sam jak oryginalny. Pewnie gdyby robić w tygodniu choć jedną trasę ze 200km, to nie byłoby problemów. Gorzej, gdy przez miesiąc będę jeździł tylko po mieście, wtedy pewnie trzeba będzie go doładowywać. Dlatego też pytam, czy ktoś miał doświadczenie z taką pojemnością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez Grzyby » 13 lis 2008, 23:09

vienek napisał(a):tylko ten model ma odpowiednie gabaryty

dobre <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kropka » 14 gru 2008, 23:50

Witam! Mam problem, padł mi akumulator i podobnie jak kolega dostaje oczopląsu i nie mam pojęcia co kupić. Potrzebuje akumulatora do mazdy 323 '91, B6, automatyczna skrzynia biegów. Oryginalnie był 65Ah 600A prądu rozruchu. Może ktoś polecić coś dobrego i nie bardzo drogiego? Z góry dziękuję ;).
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez luki88 » 17 gru 2008, 00:55

a ja odradzam boscha – w 2 aucie (ojca) jes exdige czy coś takiego produkowany podobno przez centre i jakoś daje rade. bierz taki akumulator żeby możan byo otworzy zatyczki od cel ( w lato sobie bedziesz mogl dolewa wody destylowanej co przeluzy jego trwalosc)
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez myManArm » 17 gru 2008, 01:22

Ja za radą GofNet'a chciałem zmienic na Centre 50/510, ale niestety nie mieli wiec wziąłem 50/450 Centre Plus. Gabarytowo był trochę mniejszy więc trzeba było pokombinowac.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez kropka » 17 gru 2008, 07:56

Dzięki ;) Poprzednio była centra i wytrzymała 9 lat.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez myManArm » 17 gru 2008, 13:10

kropka napisał(a):Dzięki ;) Poprzednio była centra i wytrzymała 9 lat.


Ja wymieniałem dwa dni temu i leciutko się zdziwiłem, jak wyciągnąłem stary, a nim "Mazda .... coś tam, coś tam". Możliwe żeby autko ganiała 12 lat na ori aku.
Niestety nie dało się odczytać daty z metryczki, ale wyglądem nie przypominał nowych aku.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez kropka » 17 gru 2008, 16:17

myManArm napisał(a):Ja wymieniałem dwa dni temu i leciutko się zdziwiłem, jak wyciągnąłem stary, a nim "Mazda .... coś tam, coś tam". Możliwe żeby autko ganiała 12 lat na ori aku.
Niestety nie dało się odczytać daty z metryczki, ale wyglądem nie przypominał nowych aku.


Wydaje mi się że całkiem możliwe, mój oryginalny wytrzymał 9 latek i w sumie latem jeszcze dawał rade, tylko problemy zimą były.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez damian » 6 sty 2009, 15:23

podepne sie pod temat. mam alternator 65A, chce kupic nowy akumulator, najlepiej jakis wiekszy, np centra futura 72Ah (jest drozszy od 64Ah jedynie o 6zł), czy bede miał takie problemy, że nie bedzie on doładowany i wplynie to na jego zywotnosc? czy lepiej kupic mniejszy i żeby był dobrze doładowany?
Dodam, ze kiedys jak pytalem sie goscia ktory naprawia alternatory czy da sie cos zrobic zeby mial wiecej tych ameprow, to powiedzial ze nie, ale ze smialo moge zalozyc troche wiekszy akumulator i ze bedzie go doladowywalo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez fazzi » 6 sty 2009, 17:11

Ache
Jeszcze przed zimą robiłem dokładny wywiad w tej sprawie i to co się dowiedziałem:
Do mx-3 ma być 60Ah, 390A.

Wywiad robiłem bo mój aku wygląda jakby był w aucie od nowości. Żadnych 'bajerków' w stylu 'magiczne oko', normalne korki do odkręcania i naklejka MAZDA na boku. Ponieważ zakładam że siedzi tam od nowości (czyli z 11 lat) to przewidując zimowe problemy szukałem czegoś na zamianę, ale patrząc na sprawność tego (ładnie kręcił) stwierdziłem, że chce tej samej firmy. Zadzwoniłem do mazdy i powiedzieli mi, że fabrycznie pakują do aut akumulatory firmy MOLL. W przedstawicielstwie tej firmy podali mi cenę do mx-3 – 400zł. Założyłem, że mając tę wiedzę (i świadomość ceny) pobiegnę go kupić zaraz jak ten mój da pierwsze oznaki słabości. I jak na razie przy -15 kręci :P
Jeśli zajdzie taka potrzeba to wsadzę na 100% taki sam aku.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mania » 6 sty 2009, 18:41

Mi zaraz po zakupie padł aku ;/ i kupiłam wtedy Centre 40Ah i działało wszystko bez problemu (w zimie także), w tym roku rozbudowałam troszke nagłośnienie i od razu zmieniłam aku na Bosch 60 Ah 540A i dzisiaj przy -22 stopniach odpalił z pierwszego :]
Są w życiu samochody, które raz widziane bywają niezapomniane...:)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 13:24
Posty: 202
Skąd: Łęczna
Auto: Mustang & Navara & Cooper

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki