czy na 100% mam silnik 1,8 ?

Postprzez Andrzejw » 29 paź 2008, 21:11

witajcie – ostatnio podczas zakupu świec – Człowiek zapytał mnie o oznaczenia silnika... zerknąłem na silnik – Pan powiedział, że to oznaczenie dwulitrowego silnika...

zerknijcie proszę, bo w papierach mam 1,8 :/


oto zdjęcia.

1


Obrazek

2
Obrazek

napiszcie proszę co o tym myślicie...

Pozdrawiam – Andrzej
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez chudy » 29 paź 2008, 21:16

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 29 paź 2008, 21:22

Poszukaj numeru silnika i będziesz wiedział co masz.

Skro u mnie jest kilka el. silnika z oznaczeniami KL to nie znaczy że silnik to KL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Andrzejw » 29 paź 2008, 21:30

o szytttt :/ – 1992-2001 2.0i 115 KM 16V 4/DOHC FS

Nie wieżę :D – czy to oznacza, że mam 2 litry ??? kurczę, a nie ma możliwości aby tylko skrawek był od 2 litrówki ? a reszta od 1,8 ? dlaczego mam w papierach 1,8 ?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez bazyl wspaniały » 29 paź 2008, 21:56

przy kołnierzu sprzęgła na bloku silnika jest mała płaska tabliczka na której jest oznaczenie FP lub FS. FP czyli 1.8 FS czyli 2.0. Oba silniki są tak podobne że ciężko wyłapać na pierwszy rzut oka. Kolejna wskazówka to tabliczka znamionowa na grodzi, ja tam miałem wybite jaki silnik w swojej poprzedniej.
głowica jest wspólna dla obu silników, 1.8 jest wariacją na temat silnika 2.0, przekonstruowano blok silnika i wyszedł ten mniejszy po zmianie skoku i średnicy tłoka. Tyle moich wiadomośni na ten temat ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Andrzejw » 29 paź 2008, 22:05

nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzę :)

Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?

Proszę o odpowiedź znawców tematu.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Hazu » 29 paź 2008, 23:42

Andrzejw napisał(a):Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?


Przecież juz masz odpowiedź:

bazyl wspaniały napisał(a):głowica jest wspólna dla obu silników,


więc musisz sprawdzić nr silnika :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldii » 29 paź 2008, 23:55

Andrzejw podaj ma VIN na PW ;)
waldii
 

Postprzez keczu » 30 paź 2008, 00:12

Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Pajko » 30 paź 2008, 01:33

A ja w papierach mam FP a faktycznie FS hhehe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez bazyl wspaniały » 30 paź 2008, 01:57

keczu napisał(a):Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.

ja miałem FP a szfagier FS, aparaty identyczne :P

Andrzejw napisał(a):nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzę

o by cię dzika śwynia pogryzła, poświeć latarką między aparat zapłonowy a filtr powietrza, powinieneś tam daleeeeeko w dole zobaczyć gdzie się łączy skrzynia z silnikiem, na bloku silnika właśnie przy samym łączeniu jest miejsce gdzie jest nabite FP lub FS. Z racji że blok jest z żeliwa być może że trzeba będzie to miejsce lekko papierem drobnym przetrzeć (ja tak miałem).
Jak tego nie znajdziesz to przyjadę normalnie i ci wyrwę.... silnik :P
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Speed » 30 paź 2008, 13:44

tak na marginesie fajne masz zrobione śruby na pokrywie hahaha
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez pawelMX6 » 30 paź 2008, 14:34

Grzyb na pokrywie też niczego sobie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Grzyby » 30 paź 2008, 16:17

pawelMX6 napisał(a):Grzyb na pokrywie też niczego sobie

no no!
Wypraszam sobie.
To jakiś inny syf <lol>

Andrzejw, każdy FP ma takie wytłoczenie jak pokazałeś na focie.
Podaj nr VIN to poznasz prawdę.

Poza tym – do obydwu silników są te same świece.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Andrzejw » 30 paź 2008, 16:25

wg vinu mam 1,8, ale nie wiem czy cos nie bylo przekladane... wiem ze mazia kiedyś była zdrowo walnieta.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Grzyby » 30 paź 2008, 16:34

Jedź na hamownię – dowiesz się prawdy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6