Szybsze zużycie opony
1, 2
Witam , dziś zmieniałem opony na zimowe i po obejrzeniu letnich opon widać że lewy przód zdecydowanie szybciej się zużywa od strony wewnętrznej , co należało by z tym zrobić >?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Soluks napisał(a):jechać na ustawienie zbieżności
Po co się fatygowac sprawdzając tyko zbiżność ?
20zł dołozżyć i można ustawić geometrie całego zawieszenia (przód tył).
Ok więc muszę pojechać . Dzięki . Ps. ile teraz wołają za ustawienie zbieżności ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
speedone napisał(a):u mnie 40 zl
Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz " to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
zależy jak bardzo się zużyła, jeżeli uszczerbek jest juz tak widoczny to skazana jest na tylną oś bo raczej po ustawieniu zbieżności opony bedą równomiernie się ścierać
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rekin napisał(a):różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max
założyć na tył i jeździć nic dziać się nie powinno
- Od: 19 wrz 2008, 11:55
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda mx-6; 1988 rok; 2,2 12V
Rekin napisał(a):speedone napisał(a):u mnie 40 zl
Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz " to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .
wszędzie są takie ceny oczywiscie jak tylu nie trzeba ruszac bo w tedy jak pamietam dochodza koszty srob ktore trzeba zamowic w ASO ale to Jaksa wie wiecej odemnie
u mnie śruby przez tydzien raz dziennie jakimś oddzerwiaczem z WURTH psikałem i kluczem pneumatycznym bez problemu odkreciłem także niz nie musiałem zamawiać, wiec nic na siłe i dać sobie troszke czasu
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Soluks napisał(a):skazana jest na tylną
fachowcy mówią że przy napędzie na przednią oś lepsze opony powinno zakładać się na tył
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie
Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie
Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.
Chodzi o to że auto z napędem na przód zawsze ten przód wyciągnie a jak ci zarzuci tyłem to po ptakach, dlatego lepsze opony na tylną oś by jak najbardziej zmniejszyć ryzyko poślizgu
Chociaż jest też druga strona medalu jak ma się gorsze opony z przodu i taka opona strzeli to drzewo murowane bo jakby poszła z tyłu to zawsze latwiej zapanować nad autem.
Więc sa plusy i minusy takiego rozwiązania
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
a ja ogladalem program i mowili ze w samochodach z przednim napedem nalezy lepsze opony zakladac na przod mamy lepsze hamowanie i przyspieszanie na slizgiej nawierzchni a gorzej zachowuje sie na zakretach przez zarzucanie tylu a przy lepszych oponach na tyle mamlepsza trakcje na zakretach lecz gorsze hamowanie i przyspieszanie. A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??
- Od: 28 lut 2010, 14:50
- Posty: 15
- Skąd: Sierpc
- Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG
raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??
. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie
-
lukasz2387
lukasz2387 napisał(a):raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??
. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie
Nie śmiej się bo ja też coś słyszałem ,że można jedynie jakoś druciarsko zrobić by ustawić geometrie. Ale to chyba tylko xedosa się tyczyło
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6