Czuć paliwo pod maską – uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

Postprzez esesz83 » 27 paź 2008, 01:36

Witam.
W samochodzie czuć benzynę zaraz po odpaleniu. Znalazłem, że przepuszcza element zaznaczony na zdjęciu. Nie wiem co to jest i jak się nazywa.
Proszę o podpowiedź.

Obrazek
Ostatnio edytowano 27 paź 2008, 04:06 przez esesz83, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez pawelc » 27 paź 2008, 08:33

a to nie jest czasami regulator ciśnienia paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez esesz83 » 28 paź 2008, 19:03

Wielkie dzięki. Auto naprawione.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2005, 23:32
Posty: 14
Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec

Postprzez dzem3 » 14 lut 2009, 23:47

u mnie jest problem że wydaje mi się iż samochód pobiera równocześnie pb i lpg. na biegu jałowym gdy samochód pracuje na lpg gdy osiąga 5000 obrtów to samoczynnie przeskakuje na pb gdy obroty spadają do 2000 powraca na lpg!!!! DZIWNE ALE PRAWDZIWE! Mechanik powiedział mi, że to wina w/w części tj. regulatora ciśnienia paliwa, że jest tam dziurka na membranie i dlatego to się dzieje! Ile kosztuje taka część nowa a ile używana?
Drugie pytanko to dlaczego samochód na gazie raptownie zaczyna szrpać dusić się i traci moc a na Pb jedzie. czasami strzela na lpg i pb! Co się dzieje?
i kolejny problem przy skręcaniu w prawo gdy w zbiorniku mniej niż pół benzyny mimoże jadę na gazie to szrpie!?
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 14 lut 2009, 23:41
Posty: 4

Postprzez Hazu » 15 lut 2009, 00:19

Może najpierw napisz czym Ty jeździsz.
Napisz jaką instalację gazową masz?
Jak masz ustawione parametry przełączania w sterowniku gazowym ?
Jak położony jest parownik,
Ile przejechane ma parownik
Czy nie ma przebić instalacji zapłonowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dzem3 » 15 lut 2009, 01:55

mazda 626 1.8 94r
o resztę nie pytaj bo jestem laikiem w tych sprawach
Początkujący
 
Od: 14 lut 2009, 23:41
Posty: 4

Postprzez Hazu » 15 lut 2009, 09:13

dzem3 napisał(a):o resztę nie pytaj bo jestem laikiem w tych sprawach

To jakiej pomocy oczekujesz w takim wypadku?

Na forum znadziesz temat polecane warsztaty .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dymek03 » 15 lut 2009, 14:25

Witam.Interesuje mnie ten temat poniewaz mam ten sam problem co mial ESESZ83,tylko nie niewiem czy u mnie jest to ten sam element co na zdjeciu,umnie nic niewidac zeby cos przepuszczalo,zaznacze jeszcze ze umnie caly czas czuc bezyne,nie tylko po odpaleniu,a jescze bardziej czuc jak pusci sie cieply nawiew.A wiec pytanie co to moze byc?Mam Mazde626 Ge,96r,2.0 benzyna bez gazu.Z gory dzieki za kazda odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 15:28
Posty: 22
Auto: Mazda 626.2.0 GE

Postprzez dzem3 » 15 lut 2009, 22:13

[quote="Hazu"]Hazu



Dołączył: 17 Paź 2005
Miasto: Lublin
Auto: CA KF (lpg-SGI)

Wysłany: 15 Lut 2009 | 8:13 Temat postu:
dzem3 napisał:
o resztę nie pytaj bo jestem laikiem w tych sprawach

To jakiej pomocy oczekujesz w takim wypadku?

napisałem w pytaniu powyżej ale je tu zacytuję:
u mnie jest problem że wydaje mi się iż samochód pobiera równocześnie pb i lpg. na biegu jałowym gdy samochód pracuje na lpg gdy osiąga 5000 obrtów to samoczynnie przeskakuje na pb gdy obroty spadają do 2000 powraca na lpg!! DZIWNE ALE PRAWDZIWE! Mechanik powiedział mi, że to wina w/w części tj. regulatora ciśnienia paliwa, że jest tam dziurka na membranie i dlatego to się dzieje! Ile kosztuje taka część nowa a ile używana?
Drugie pytanko to dlaczego samochód na gazie raptownie zaczyna szrpać dusić się i traci moc a na Pb jedzie. czasami strzela na lpg i pb! Co się dzieje?
i kolejny problem przy skręcaniu w prawo gdy w zbiorniku mniej niż pół benzyny mimoże jadę na gazie to szrpie!?
POMOCY!
Początkujący
 
Od: 14 lut 2009, 23:41
Posty: 4

Postprzez kzh600 » 15 lut 2009, 23:36

u mnie jakśmierdziało benzyna byla to uszczelka pod kolektorem ssącym !!!!!!!!!ewentualnie regulato cisnienia na listwie wtryskowej puszcza !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez dymek03 » 16 lut 2009, 14:52

dobra dzieki za odpowiedz,trzeba by to teraz sprawdzic u mnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 15:28
Posty: 22
Auto: Mazda 626.2.0 GE

Postprzez Adam » 19 lip 2009, 23:26

Witam!

Odpaliłem rano auto, silnik zaczął pracować nierówno ale po paru sekundach działał już normalnie,przełączyłem na LPG i ruszyłem. Jadąc zauważyłem, że kilka razy przy przyspieszaniu pojawiły się jakby dziury w mocy. Przejechałem ok 4 km i zjechałem na parking. Wrzuciłem luz turlając się po parkingu i wtedy silnikiem zatelepało i zgasł. Spróbowałem odpalić ale łapał jakby na jeden cylinder. Po wykręceniu świec zobaczyłem że wszystkie pokryte są czarną sadzą. Madzia wróciła do garażu na lince. Sprawdziłem kable i świece. Iskra pojawiała się na wszystkich świecach. Po ostygnięciu silnika z trudem go odpaliłem. Pracował minimalnie lepiej, jednakże nawet lekkie wciśnięcie gazu powoduje zdławienie silnika. Pod maską czuć też mocno zapach benzyny i zauważyłem, że kapie ona z czegoś umieszczonego pod przepustnicą a nad poduszką silnika (to w czerwonym kółeczku). Objaw nierównej pracy i dławienia występuje zarówno po odpaleniu na LPG jak i na benzynce.
Co może być przyczyną takiego prawie nagłego padu?
Obrazek


EDIT

Czy rozsądną przyczyną może być zatkanie się katalizatora? Zauważyłem że przepustnica też jest wilgotna od benzyny... Czy jest możliwe częściowe cofanie się ciśnienia do kolektora dolotowego? Z wydechu spaliny wylatują ale bardzo nierównomiernie (silnik też bardzo nierównomiernie pracuje).

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez MazDarek » 20 lip 2009, 09:30

Adam, to nie jest to samo co w tym temacie –> uszkodzony regulator ciśnienia paliwa ?
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Adam » 20 lip 2009, 12:47

MazDarek napisał(a):Adam, to nie jest to samo co w tym temacie –> uszkodzony regulator ciśnienia paliwa ?


No raczej to nie jest ten sam element... Ten, któremu zrobiłem fotkę jest umieszczony całkowicie pod przepustnicą i żeby go dobrze zobaczyć trzeba zdjąć gumowy dolot. Poza tym odpalałem mazdę na samym gazie z wyłączonym zasilaniem pompy paliwa i efekt dławienia się był identyczny...

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez kzh600 » 20 lip 2009, 20:38

koledzy zawór egr do wymiany !!!!!!!!!!!!!to on powoduje dziury w mocy .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Adam » 21 lip 2009, 07:39

Po wczorajszej walce garażowej okazało się, że silnik nie pali na 2 pierwsze cylindry... Świece po wyjęciu są wilgotne od benzyny, jak się je założy na kable to iskra też się na nich pojawia. Ciekawe tylko czy pojawia się na nich po wkręceniu... pewnie nie skoro nie odpala :(
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez Adam » 27 lip 2009, 10:30

No i usterka wyjaśniła się... Przyczyną był... lejący regulator ciśnienia paliwa.
MazDarek miałeś rację... <uklon>
Niestety nie skończyło się na samym regulatorze, przez niego paliwo zostało napompowane do kolektora ssącego i wciągnięte przez pierwszy tłok w czystej postaci. Podstawiło to tłoka i ugięło korbowód. Ugięty korbowód spowodował zmniejszenie się odległości między wałem a tłokiem i tłokowi też się trochę oberwało.
Reasymując... poszukuję używanego korbowodu (najlepiej z tłokiem) do FS-a, bo cena nowego przyprawiła mnie o mały zawał.
Co najgorsze w trym wszystkim to to, że silnik posypał się na 2 dni przed sprzedażą auta.

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez MazDarek » 27 lip 2009, 16:16

Niezła masakra w silniku... :| Co do części – wyślij PW do wiesiek5 , on ma sporo części do różnych mazd.
Skoro to jednak regulator ciśnienia to łączę z podobnym.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Adam » 28 lip 2009, 07:37

Z kolegą wiesiek5 jestem w stałym kontakcie i na szczęście wala mu się po garażu cały dół do FS-a.
Znajomi twierdzą, że ta awaria jest przez to, że dwa dni wcześniej kupiłem Mazdę 6 MZR-CD 121 KM '02 i stara się obraziła... :D

Pozdrawiam,
Adam
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2004, 13:00
Posty: 56
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Jest: Mazda CX-5 2.0 SkyDream 165KM '19

Postprzez gezzini » 12 kwi 2013, 08:59

Witam,

w oplu astrze mam ten sam regulator Ciśnienia, czasem wydaje mi się, że czuję paliwo gdy jadę z nawiewem.

Zauważyłem wczoraj takie coś

Obrazek

że w zaznaczonym na czarno miejscu, coś syczy, powietrze się z tego wydobywa, nie wciąga, ale wydobywa na zewnąrz, w zamalowanym na czarno kole jest taki dołek fabryczny i tam musi gdzieś być MIKRO dziurka, gdy tylko przyłożę kciuk i zakryję całą powierzchnię, to nie syczy, psikając np. wd40 i szukajac, gdzie bombelki beda, nie umiem zlokalizować, ale na pewno nie zależy to od tego, czy mocno przycisnę obudowę, tylko od tego czy zasłonię powierzchnię np. kciukiem i już nie syczy.

Wydaje mi się, że to zew. denko srebrne jest nieszczelne, bo wątpię, że ono ma syczeć i być dziurawe ??? pewnie z tego śmierdzi ?

Czy po odpięciu tej dookólnej opaski metalowej, spokojnie da się to wyciągnąć i podmienić, czy trzeba dolne przewody paliwowe odpinać? Palcami nie dało się tego wysunąc, minimalnie wyszło, ale byćmoże trzeba podważyć śrubokrętem, ale pytam, by czegoś nie uszkodzić.

Czy ten przewód podciśnienia przez uszkodzony zawór może ssać paliwo, gdy ten zawór uszkodzony ?
gezzini
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6