Mazda3 (BK) – Korozja
sporo dzisiaj poczytalem o niejakim "rudym" w Naszych Magdach.wszedzie pisza ze M6 ma najwieksze problemy gdyz wynikaja one z bledow seryjnych (badz niewlasciwego przewozenia do europy).
nie widzialem natomiast poza jednym forumowiczem, (ktory podobno "robi przy rdzy" i twierdzi ze wszystkie M 3, 6 rdzewieja) ani jednego wpisu wlasciciela M3 ktory mialby podobne problemy jakie maja wlasciciele M6.
przyznaje ze sam jeszcze u siebie tematu nie zglebilem ale ciekawy jestem czy tez sa takie problemy w M3.tylko ze nie chodzi mi tu o rdzewiejace sruby czy obrecze tarcz hamulcowych ale o elementy karoserii w szczegolnosci, czytaj:drzwi, progi, podszybia, blotniki itp itd
naczytalem sie i teraz sie zastanawiam czy temat wogole rozwijac i udac sie do ASO celem dokladnego przegladu.
jeszcze jedna kwestia
ile jest w koncu tej gwarancji?
ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie
nie widzialem natomiast poza jednym forumowiczem, (ktory podobno "robi przy rdzy" i twierdzi ze wszystkie M 3, 6 rdzewieja) ani jednego wpisu wlasciciela M3 ktory mialby podobne problemy jakie maja wlasciciele M6.
przyznaje ze sam jeszcze u siebie tematu nie zglebilem ale ciekawy jestem czy tez sa takie problemy w M3.tylko ze nie chodzi mi tu o rdzewiejace sruby czy obrecze tarcz hamulcowych ale o elementy karoserii w szczegolnosci, czytaj:drzwi, progi, podszybia, blotniki itp itd
naczytalem sie i teraz sie zastanawiam czy temat wogole rozwijac i udac sie do ASO celem dokladnego przegladu.
jeszcze jedna kwestia
ile jest w koncu tej gwarancji?
ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie
andrzej 08 napisał(a):ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie
No tak – 3 lata na powłokę lakierniczą i 12 lat na perforację. Czyli jak po trzech latach lakier zacznie odłazić płatami albo wyblaknie do białego, to trudno. A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
czyli nie ma sie co przejmowacgrzehoo napisał(a):andrzej 08 napisał(a):ja mam w niemieckiej ksiazce serwisowej 3 lata na lakier (lack- und oberflachenkorrosionsgarantie) i 12 lat na durchrostungsgarantie
No tak – 3 lata na powłokę lakierniczą i 12 lat na perforację. Czyli jak po trzech latach lakier zacznie odłazić płatami albo wyblaknie do białego, to trudno. A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.

no zależy. Gwarancja 12 lat na przerdzewienie blachy... Ciekawe jak Mazda podchodzi do takiego normalnego rdzewienia... Usuwają na gwarancji? Czy dopiero jak przeżre?
Ford usuwa ogniska rdzy w trakcie gwarancji, zanim przeżre... Ale to strasznie upierdliwe.
Ford usuwa ogniska rdzy w trakcie gwarancji, zanim przeżre... Ale to strasznie upierdliwe.
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
Gwarancja obowiązuje pod warunkiem serwisowania w ASO...

Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
- Od: 21 sie 2007, 10:05
- Posty: 86
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 5 2.0B 2007
grzehoo napisał(a):A przez 12 lat blacha nie ma prawa przerdzewieć na wylot.
Pod warunkiem wykonywania okresowych kontroli i stosowania się do zaleceń. Więc mogą Ci zalecić samodzielne pomalowanie, bo jak nie to przerdzewieje;) Swoją drogą jak czytam o rdzewiejących samochodach w tak młodym wieku to jedyne co mi na myśl przychodzi to Fiat... teraz rozumie słowa znajomego który stwierdził że Mazda to taki jakby Fiat;)
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Fiat powiadasz ?
Mój ojciec ma cinquecento z '94 i ani grama rdzy więc... nie każdy Fiat jest jak Mazda.
Mój ojciec ma cinquecento z '94 i ani grama rdzy więc... nie każdy Fiat jest jak Mazda.

Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
- Od: 21 sie 2007, 10:05
- Posty: 86
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 5 2.0B 2007
... ale mam nadzieje ze niekoniecznie w Polsce?arti154 napisał(a):Gwarancja obowiązuje pod warunkiem serwisowania w ASO...
takie usuwanie czy samo zabezpieczanie blach czy podwozia odbywa sie w ramach takiej gwarancji i jest bezplatne czy sobie za to cos licza?
Grzyby napisał(a):Krisek, akurat Twoja opinia jest dla użytkowników w PL mało miarodajna.
a co uzytkownicy PL maja auta z innej blachy innaczej z konstruowane ?
NIE !
roznia sie elementami zderzakami nadkola sa takie same ... i to one rdzewieja ze wzgledu na brak wypelniacza pomiedzy 2oma elementami ktore mazda naprawia i wypelnia podczas naprawy rdzy ..
Krisek, jeśli nie łapiesz różnicy chociażby w klimacie to o czym mam rozmawiać z Tobą?
Poza tym z reguły auta A-Spec mają gorzej (lub w ogóle) nie zabezpieczone blachy.
A z ciekawości – trójki A-Spec gdzie są robione?
Poza tym z reguły auta A-Spec mają gorzej (lub w ogóle) nie zabezpieczone blachy.
A z ciekawości – trójki A-Spec gdzie są robione?
Grzyby,
w Japoni sa robione wszystkie 3..
6 na N.A. w Ameryce na EU Jap. bodajze..
Co do klimatu ... zgodze sie .. lecz ja akurat jestem w Ontario ... Wiec klimat bardzo zblizony do Polski ... wiecej soli zima ... ale to nie od soli .. zreszta kto wie ...
Wiem jedno ze mazdy Je Nissana i Acury .. nie .. ale VW jadlo ...
Ale mazda dba o klientow ... i poprawia
albo nie maja wyjscia
w Japoni sa robione wszystkie 3..
6 na N.A. w Ameryce na EU Jap. bodajze..
Co do klimatu ... zgodze sie .. lecz ja akurat jestem w Ontario ... Wiec klimat bardzo zblizony do Polski ... wiecej soli zima ... ale to nie od soli .. zreszta kto wie ...
Wiem jedno ze mazdy Je Nissana i Acury .. nie .. ale VW jadlo ...
Ale mazda dba o klientow ... i poprawia
jako ze jestem zwolennikiem zapobiegania zamiast leczenia udalem sie do ASO celem weryfikacji czy cos sie z moimi blachami dzieje bo cosik mi sie wydawalo ze pojawiaja sie pierwsze oznaki korodowania
ogolnie Pan w ASO byl lekko zaskoczony (akurat temu sie wcale nie dziwie) ze w 3 moze pojawic sie korozja bo nigdy z nia nie mieli do czynienia.
co sie okazalo?
okazalo sie ze jest akcja serwisowa na nadkola w M3 !
jako ze mam przeglady od nowosci obejmuje ta akcja i moja Madzie z 2004r.
ogolnie na razie to ASO wypadlo dosc korzystnie, no ale na robote to sie dopiero umowilem za jakis czas
jak juz bedzie po wszystkim dam znac co i jak
ogolnie Pan w ASO byl lekko zaskoczony (akurat temu sie wcale nie dziwie) ze w 3 moze pojawic sie korozja bo nigdy z nia nie mieli do czynienia.
co sie okazalo?
okazalo sie ze jest akcja serwisowa na nadkola w M3 !
jako ze mam przeglady od nowosci obejmuje ta akcja i moja Madzie z 2004r.
ogolnie na razie to ASO wypadlo dosc korzystnie, no ale na robote to sie dopiero umowilem za jakis czas
jak juz bedzie po wszystkim dam znac co i jak
Wow. Jeśli to potwierdzona informacja, można o tym założyć oddzielny wątek w dziale 3/5/6. Jeśli będziesz mógł, zorientuj się proszę o roczniki, których dotyczy akcja.
Grzyby napisał(a):Poza tym z reguły auta A-Spec mają gorzej (lub w ogóle) nie zabezpieczone blachy.
Co temat to inna opinia

a ja bardzo watpie bylo by to zbyt kosztowne ... to robic 2 rozne powloki mazda i tak ma najgorsze naj ciensze lakiery jakie kiedy kolwiek widzialem mierzone specjalnym ultra dzwiekowym miernikiem osobiscie
i porownane do kilku innych autek ktore byly pod reka
Ale nie dlatego rdzewieja ze powloka czy nie powloka ..
laczenie pomiedzy nadkolem wewnetrzne nie jest niczym wypelnione dostaje sie woda = sie korozja
prawidlowa naprawa polega na otwarciu wpuszczeniu pijanki za sylikonowaniu i zamknieciu .. i lakier na to tak umnie wykonali ..
laczenie pomiedzy nadkolem wewnetrzne nie jest niczym wypelnione dostaje sie woda = sie korozja
prawidlowa naprawa polega na otwarciu wpuszczeniu pijanki za sylikonowaniu i zamknieciu .. i lakier na to tak umnie wykonali ..
Moja 3 z USA nie miała żadnego zabezpieczenia podwozia , blacha + bezbarwny lakier .Gość który robił zabezpieczenie powiedział ,że nigdy takiego szajsu nie widział .Nie powiedziałem mu o tym co napisał Krisek w przyszłym tygodniu pojadę na poprawkę
- Od: 19 sie 2008, 21:08
- Posty: 27
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA
darek65 napisał(a):Moja 3 z USA nie miała żadnego zabezpieczenia podwozia , blacha + bezbarwny lakier .Gość który robił zabezpieczenie powiedział ,że nigdy takiego szajsu nie widział .Nie powiedziałem mu o tym co napisał Krisek w przyszłym tygodniu pojadę na poprawkę
nie martw ... siee Hondy nie lepsze ...
Teraz wszystko to juz masowka nawet Jaguary ... wiec
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości