Napinacz hydrauliczny KL – jak ściskać?

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2005, 10:37

Czy ktos kto ma pewne informacje(np Jaksa lub Dlugi) powie wszystkim zainteresowanym jaka jest procedura sciskania napinacza hydraulicznego paska rozrzadu od np KLa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 8 mar 2005, 10:45

Ściskasz w imadle i wkładasz zawleczkę z drutu, po zamontowaniu napinacza wyciągasz zawleczkę i gra muzyka....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2005, 10:56

To ja wiem(drut o srednicy 1.6 mm). Chodzi mi o to jaka sila sciskac, z jaka predkoscia itd. Pytam o to poniewaz widzialem duzo wypowiedzi w ktorych mowilo sie o jakiejs specjalnej procedurze(oczywiscie bez zadnych szczegolow). Napinacz zakladalem juz dwa razy i jest spoko ale wiedza nie boli
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 8 mar 2005, 11:05

Wydaje mi się, że nie ma konkretnego sposobu wciskania. Wciskać napinacz moim zdaniem trzeba powoli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2005, 11:24

Wciaz czekam na odpowiedz Dlugiego albo Jaksy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez newbie » 8 mar 2005, 11:51

Instrukcja napraw nie precyzuje czasu w jakim ma zostać "złożony" siłownik.

cyt.:

"Wciskaj trzpień napinacza powoli przy użyciu prasy lub imadła.

Uwaga
Nie wolno naciskać z siłą większą niż 9806 N.
"

Może ktoś dysponuje dokumentacją źródłową producenta napinaczy, która jakoś to uszczegóławia...ja niestety nie mam takowej.
Ostatnio edytowano 8 mar 2005, 13:00 przez newbie, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 8 mar 2005, 11:55

newbie napisał(a):Nie wolno naciskać z siłą większą niż 8906 N."


I wtym cała rzecz, ta siła determinuje czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2005, 12:06

I o to mi chodzilo Wielkie dzieki! Tylko ta sila – 8906 N, czyli trzeba postawic na napinaczu jedyne max 907,85 kg
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 8 mar 2005, 12:50

Dla silnika typu KF (323 BA 1994-1998) długość wystającego trzpienia powinna wynosić 14-16 mm. Drut do zawleczki to również 1.6 mm, a siła max ściskania to 1000kg.
Po prawidłowym montazu obciążamy z boku pasek masą 10 kg i badamy ugięcie paska – powinno być rzędu 6- 8 mm – jeżeli będzie inna – napinacz hydro do wymiany.


Dla silnika RF TURBO (1998-2003 DITD) długość wystającego trzpienia powinna wynosić 8mm. Więcej informacji niestety nie mam...


W sumie to nie przypuszczałem, że aż 100kg może być przyłożone do napinacza.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez newbie » 8 mar 2005, 13:02

Pomyliłem cyferki, ale już poprawiłem...taki czeski błąd...jest 9806 a było wcześniej 8906.

Update w notatkach lub pamięci... :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2005, 14:20

Jeszcze raz dzieki za info
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6