Porównanie tłoków z różnych wersji silnika 1.8 BP

Postprzez Jacek176 » 19 paź 2008, 15:02

Jako ciekawostkę daje zdjęcie tłoków z trzech różnych wersji silnika 1.8 BP: SOHC 103KM o stopniu sprężania 8.9:1, DOHC z kat. 128KM o stopniu sprężania 9.0:1 oraz DOHC bez kat. o stopniuy sprężania 9.8:1
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Xionc » 20 paź 2008, 08:45

Jacek176, jakby wsadzić tłoki od 137km do silnika 1.8 BA BP (ktory ma marne 115) to by mu coś dało?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 09:54

Wymiana tłoków podniosłaby stopień sprężania a to dużo daje. Problem tylko w tym, że w Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków. A założenie używanych skończyłoby się pewnie tym, że auto brałoby takie ilości oleju, że nie nadążyłbyś dolewać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 20 paź 2008, 11:34

Jacek176 napisał(a):Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków


Jakby był numer oem to bym powiedział czy można czy nie, ale cena pewnie by powaliła. Same tłoki to pewnie koszt około 1600zł brutto

Pogrzebałem w epc i takie oznaczenie ma tłok z wersji DOHC '89 leaded fuel BPY2-11-SA0 to jest wymiar 0, nad wymiary są trochę tańsze to wychodzi u mnie 400zł/szt.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 16:38

To by się zgadzało. Ta wersja 137KM była "leaded fuel". W takim razie cena wcale nie jest powalająca, biorąc pod uwagę na przykład cenę oryginalnych pierścieni (1100PLN).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 20 paź 2008, 16:55

Jacek176 napisał(a):enę oryginalnych pierścieni (1100PLN)


Dokładnie 1187 do zapłaty da rade za 1050zł. Korby i wał są takie same dla wersji leaded i unleaded.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 18:59

Korby tak ale wał nie.
Różnią się średnicą czopu. Tego wchodzącego do pompy olejowej. Wiem bo sam teraz musiałem wymienić wał bo mi pękł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 20 paź 2008, 19:34

Myślę że bardziej wynikało to daty produkcji bo rzeczywiście w epc są dwa i dwie ceny:

ObrazekObrazek

Górna pozycja około 4500 dolna 2500.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Xionc » 20 paź 2008, 22:34

hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje :D ? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez pinky » 20 paź 2008, 22:45

Wałki rozrządu, ale oznaczenia dla poszczególnych wersji odszukam jutro. Dzisiaj już za późno :]
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2008, 11:36

Xionc napisał(a):hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje :D ? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?


Najpierw trzebaby dojść czym różniły się silniki BP z wersji BA (114KM) od wersji z BG z katem (128KM). Bo akurat w tych wersjach tłoki i stopień sprężania był ten sam. Gdzieś czytałem, że BA ma inny kolektor dolotowy i nie ma systemu VICS ale nie wiem czy to prawda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 21 paź 2008, 11:51

Porównanie kolektorów BG i BA, jak widać w obydwu są membrany od VICS'a:

ObrazekObrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Xionc » 21 paź 2008, 11:55

Ach, jak mi się marzy 140km w 323C <list>
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez pinky » 21 paź 2008, 12:00

Xionc co tak mało?? swapuj bpt i ciesz się większą mocą z możliwością na więcej. Kiedyś na mobile stała 323p z gratami od gtr'a zrobiona na 300km fwd. 323c/p/s whatever.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Xionc » 21 paź 2008, 23:19

pinky blok silnika od BG nie jest plug and play do BP. Nie pasuje klima, wspomaganie, wiązka, jakieś detale... za duzo zabawy...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 21 paź 2008, 23:56

Panowie, a powiedzcie mi, czy pierścienie do BP są takie samie jak do BP? Wiem, że wg katalogu IC tak, ale wg EPC?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez pinky » 22 paź 2008, 07:56

Xionc napisał(a):pierścienie do BP są takie samie jak do BP


BP BG i BP BA są takie same wg EPC'a
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Xionc » 23 paź 2008, 08:59

Hmmm na pewno? Nie jest tak przypadkiem, że do maja 1995 pierścienie w BA były takie same jak w BG czyli:
BPY1-11-SC0 1.5 x 1.5 x 3
a potem:
BPZ0-11-SC0 1.2 x 1.5 x 2.8
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 26 paź 2008, 21:03

Panowie, ktoś ma jakieś informacje?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 9 gru 2008, 15:52

Update, BPZ0-11-SC0 zostały zastąpione przez BPZ0-11-SC0B
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323