Porównanie tłoków z różnych wersji silnika 1.8 BP
1, 2
Jako ciekawostkę daje zdjęcie tłoków z trzech różnych wersji silnika 1.8 BP: SOHC 103KM o stopniu sprężania 8.9:1, DOHC z kat. 128KM o stopniu sprężania 9.0:1 oraz DOHC bez kat. o stopniuy sprężania 9.8:1

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176, jakby wsadzić tłoki od 137km do silnika 1.8 BA BP (ktory ma marne 115) to by mu coś dało?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Wymiana tłoków podniosłaby stopień sprężania a to dużo daje. Problem tylko w tym, że w Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków. A założenie używanych skończyłoby się pewnie tym, że auto brałoby takie ilości oleju, że nie nadążyłbyś dolewać.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Polsce nie ma możliwości kupna takich nowych tłoków
Jakby był numer oem to bym powiedział czy można czy nie, ale cena pewnie by powaliła. Same tłoki to pewnie koszt około 1600zł brutto
Pogrzebałem w epc i takie oznaczenie ma tłok z wersji DOHC '89 leaded fuel BPY2-11-SA0 to jest wymiar 0, nad wymiary są trochę tańsze to wychodzi u mnie 400zł/szt.
ex MSP
To by się zgadzało. Ta wersja 137KM była "leaded fuel". W takim razie cena wcale nie jest powalająca, biorąc pod uwagę na przykład cenę oryginalnych pierścieni (1100PLN).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje
? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):hmmm to co jeszcze procz tłokow terzeba by wymienić i ile to kosztuje? No i czy te tłoki o BG weszły by w blok i głowice od BA?
Najpierw trzebaby dojść czym różniły się silniki BP z wersji BA (114KM) od wersji z BG z katem (128KM). Bo akurat w tych wersjach tłoki i stopień sprężania był ten sam. Gdzieś czytałem, że BA ma inny kolektor dolotowy i nie ma systemu VICS ale nie wiem czy to prawda.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
pinky blok silnika od BG nie jest plug and play do BP. Nie pasuje klima, wspomaganie, wiązka, jakieś detale... za duzo zabawy...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Panowie, a powiedzcie mi, czy pierścienie do BP są takie samie jak do BP? Wiem, że wg katalogu IC tak, ale wg EPC?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Hmmm na pewno? Nie jest tak przypadkiem, że do maja 1995 pierścienie w BA były takie same jak w BG czyli:
BPY1-11-SC0 1.5 x 1.5 x 3
a potem:
BPZ0-11-SC0 1.2 x 1.5 x 2.8
BPY1-11-SC0 1.5 x 1.5 x 3
a potem:
BPZ0-11-SC0 1.2 x 1.5 x 2.8
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości