Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mcbeth » 15 paź 2008, 12:18

grzehoo napisał(a):Summit napisał:
Żeby taką temperaturę zachować musisz jechać około 15 minut z prędkością obrotową silnika powyżej 2500 RPM

W ulotce i w instrukcji samochodu piszą o 2000 obr.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 15 paź 2008, 14:36

Summit napisał(a):W związku z czym kiedy następnego dnia odpalisz samochód cały cykl zacznie się od nowa.

Dlaczego ma się zaczynać od nowa?

Summit napisał(a):a w Twoim silniku zacznie gromadzić się ropa, która w pewnym momencie tak rozrzedzi olej, że będziesz zmuszony udać się na ponadplanową wymianę oleju (na Twój koszt oczywiście). Moja rada: sprawdzaj olej. CZĘSTO.

Z tego co wiem warunki w których użytkujesz swój samochód są ekstremalne.
Zresztą nawet o tym piszesz powyżej. I co? Przepełnił Ci się olej?

jack7 napisał(a):W biuletynach mazdy była następująca informacja: jeżeli w nowych mazdach 6 z dpf, wyprodukowanych bodajże do końca 2006 roku nastąpiło przepełnienie do przebiegu 10kkm wymiana należała się gratis.

Ale do przebiegu 10tkm po wymianie oleju, czy do 10tkm całkowitego przebiegu samochodu?

grzehoo napisał(a):Dzieki za info, zawsze lepiej to wiedziec.

Ale zawsze łatwiej zajrzeć do wątków o DPF, nie trzeba powielać informacji. :P

grzehoo napisał(a):Ale jak se postoje troche w korkach w miescie, to smrodek czuje, w instrukcji napisane, ze to wlasnie ma zwiazek z DPFem...

To na pewno nie od DPFu ten smród. Prędzej od Webasto.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 15 paź 2008, 15:02

Ale do przebiegu 10tkm po wymianie oleju, czy do 10tkm całkowitego przebiegu samochodu?

Całkowitego, chodzi o nowy samochód, wyprodukowany do grudnia 2006. Można jeszcze takie kupić np w Niemczech (rocznikowo 2007) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 15 paź 2008, 15:14

jack7 napisał(a):Całkowitego, chodzi o nowy samochód, wyprodukowany do grudnia 2006. Można jeszcze takie kupić np w Niemczech (rocznikowo 2007) .

Jesteś pewien? W takim wypadku to bzdura nic nie dająca... bo jak się okazuje filtr
traci z czasem sprawność, więc teoretycznie im większy przebieg, tym więcej
potrzebuje przepalań.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 15 paź 2008, 15:25

Widocznie mieli przypadki kiedy już w nowych autach olej się przepełniał.
A potem wydrukowali ulotki o dpf i problemu nie ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez grzehoo » 15 paź 2008, 21:56

ja zrobiłem swoją M5 już 8500 km w ogóle nieświadom konieczności przepalania DPFa. Nic złego nie zauważyłem, kontrolka DPF nie mrugała ani razu, nic się nie dzieje negatywnego, wyższego spalania nie zauwazyłem. Błoga nieświadomość? szczęście?
Teraz przeczytałem i się uświadomiłem i od dziś będę żył w stresie. Cholera jasna.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez Myjk » 15 paź 2008, 22:16

grzehoo napisał(a):Nic złego nie zauważyłem

Sprawdzałeś poziom oleju? Tylko się nie przeraź. ;)

grzehoo napisał(a):Nic złego nie zauważyłem, kontrolka DPF nie mrugała ani razu

U mnie też nie, mam 13k na liczniku.

grzehoo napisał(a):wyższego spalania nie zauwazyłem.

Jak nie popatrzysz na chwilowe w czasie wypalania, to ogólnie tego nie zauważysz.
Filtr DPF to średnio 1l na 100km więcej w stosunku do diesla bez DPF.
Stąd "nasze" palą 8.5, gdy "normalne" 7.5 ;)

grzehoo napisał(a):Błoga nieświadomość? szczęście?

Na razie może i szczęście, ale później mógłby być ryk i zgrzytanie zębami.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Summit » 15 paź 2008, 23:08

W biuletynach mazdy była następująca informacja: jeżeli w nowych mazdach 6 z dpf, wyprodukowanych bodajże do końca 2006 roku nastąpiło przepełnienie do przebiegu 10kkm wymiana należała się gratis.
Czyli jest precedens.

Ciekawe. Pytanie tylko czy dealerzy mają te same informacje.
grzehoo napisał(a):U mnie spoko, praktycznie codziennie uzywam obwodnicy naszej ukochanej, na ktorej osiagniecie 15 minut z 2500-3000 obrotow to zaden problem. Takze mam szczescie.

No i załatwione. Ja niestety nie mam tego szczęścia. W Łodzi głównie się stoi. Lub jedzie na 2 biegu
mcbeth napisał(a):W ulotce i w instrukcji samochodu piszą o 2000 obr.

Ale z tego co czytałem to przy 2 tyś musi wypalać się dłużej. Generalnie na forum mowa była o 2,5
Myjk napisał(a):Dlaczego ma się zaczynać od nowa?

Znów dodaje paliwa do oleju i próbuje dokończyć cykl. O to mi chodziło.
Myjk napisał(a):Z tego co wiem warunki w których użytkujesz swój samochód są ekstremalne.
Zresztą nawet o tym piszesz powyżej. I co? Przepełnił Ci się olej?

Już tak. Ale mam na szczęście ponad 19 tyś, więc czekam do przeglądu. Gadałem ze zorientowanym gościem z serwisu i mówił mi, że jedyny powód dla którego jeszcze mi się nie przepełnił olej to bardzo długie trasy które pokonuje średnio 3 razy w miesiącu. Wtedy poziom potrafi nawet znacznie zejść w dół. Gdyby nie to miałbym wymianę po 10 tyś. Problem w tym, że zmienił mi się miesiąc temu profil roboty na stacjonarny, więc perspektywy nie wyglądają najlepiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 15 paź 2008, 23:34

Summit napisał(a):Znów dodaje paliwa do oleju i próbuje dokończyć cykl. O to mi chodziło.

Nie znów dodaje, bo to nie jest jednorazowa dawka podawana wraz ze startem procesu wypalania.
Paliwa w oleju przybywa wraz z wypalaniem DPF. W związku z tym proces
się dokańcza, a nie robi od początku. To jest znacząca różnica.

Summit napisał(a):Już tak.

Jesteś pewien? I nie zapaliła się kontrolka DPFu?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez grzehoo » 15 paź 2008, 23:46

moja pali niecałe 8.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez Myjk » 16 paź 2008, 00:27

grzehoo napisał(a):moja pali niecałe 8.

Jak Ty to robisz?
W wątku o spalaniu piszesz o DPF, przychodzisz do wątku o DPF i piszesz o spalaniu... <lol>

PS ja na "dotarciu" (czyli tak do 6kkm) paliłem 7,5-7,8 w mieście. W trasie 6,4 mi wyszło.
Obecnie średnią mam 8,2 przy czym 90% z 13kkm przejechałem w mieście.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 16 paź 2008, 09:16

A tu u mnie w drugą stronę działa. Na początku paliła mi 8,5 i więcej, zdarzało się że jak przeliczyłem po tankowaniu to miałem ponad 9, pod 10. Dziś mam już 30 tys. na liczniki i jeśli za dużo nie jeżdżę po mieście to zawsze poniżej 8, ale wystarczy że pojeżdżę po mieście z 20% przebiegu i już litr więcej. Paliwko to głownie Ultimate.

A sam DPF, jak do tej pory, 30 tys. i zero problemów. Tylko że ja mam stosunkowo mało jeżdżenia po mieście, jakieś 10-20% to typowo miejska, reszta to tzw. trasa. "Tzw." bo w naszym cudownym kraju jazda w trasie czasem jest jak jazda w mocno zabitym mieście. Ostatnio "z rozpędu" z Katowic pojechałem do Krakowa. Zaledwie po 1h40min. byłem na bramkach przy Balicach :]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 17 paź 2008, 10:28

Wy tu sobie narzekacie na zwiększanie ilości oleju w GG a zobaczcie co się dzieje w 'ulepszonych' GH: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1116871#1116871 :|
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 17 paź 2008, 12:26

mcbeth napisał(a):Wy tu sobie narzekacie na zwiększanie ilości oleju w GG a zobaczcie co się dzieje w 'ulepszonych' GH:

Co się dzieje? Nic się nie dzieje. Jest jak w starych. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 17 paź 2008, 13:57

Myjk napisał(a):Co się dzieje? Nic się nie dzieje. Jest jak w starych

Wg Ciebie poziom w połowie między F-X po 2,5 tys. km to jest OK ? Jak tak mam po 13tys. km od przeglądu ! A przecież nowy DPF miał być lepszy, szybszy i w ogóle cooolowy. :(
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 17 paź 2008, 14:02

mcbeth napisał(a):Wg Ciebie poziom w połowie między F-X po 2,5 tys. km to jest OK ?
Jak tak mam po 13tys. km od przeglądu !

Ja też mam tyle. A mniej niż miałem przy 8kkm, pomimo, że oleju nie wymieniałem. :)
Przy następnej wymianie przyjrzę się, ile go przybywa po np. 1000 km.
No chyba, że ktoś to sprawdzi przede mną? ;)
Ale wydaje się, że ten poziom sobie tańczy w zależności od cyklu przepalania DPF.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 17 paź 2008, 14:08

Kiedyś tu założyłem wątek o tym jak szybko ile ON w oleju przybywa żeby można było porównać. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54782

A nowy DPF – ten nowy to chyba dopiero będzie w Mazdach 2,2 diesel których narazie nie ma w sprzedaży na rynku. Z tego co wiem to jak na razie wszyscy mamy taki sam DPF.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 17 paź 2008, 14:37

mr_t napisał(a):A nowy DPF – ten nowy to chyba dopiero będzie w Mazdach 2,2 diesel

Musiało miś się pomieszało :) .

Swoją drogą jazda za dieslem BEZ DPF bywa naprawdę nieprzyjemna – reaguję na to często atakiem duszącego kaszlu :( .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez chmooreck » 17 paź 2008, 18:21

mcbeth napisał(a):Wg Ciebie poziom w połowie między F-X po 2,5 tys. km to jest OK ?

Kolejny pomiar (po kolejnych 250km): troszkę nad F, wniosek: są wahania poziomu oleju. Albo podczas któregoś pomiaru stałem bardziej z górki.;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez jecko » 20 paź 2008, 22:23

Witam forumowiczów,
Właśnie przebrnąłęm przez te 10 stron Waszych postów i włosy jeżą mi sie na głowie. Nie dziwie się, że Mazda chce być bardziej ECOlogiczna, bo to jest teraz trend i moda w motoryzacji, a coraz bardziej restrykcyjne wymogi powodują że czasy kopcących oraz prostych w kontrukcji klekotów już nie wrócą. I tutaj mają rację, dbajmy o środowisko, ale...
wypuszczając produkt DPF który jest dość nowym rozwiązaniem stosowanym w M6 pokazuje że jest nie dokońca dopracowany. Mazda stała sie bardziej nieprzyjazna dla kierowcy niz dla środowiska. Pociesza mnie to ze japonczycy maja tego swiadomosc i ucza sie. Nie wiem czy czytaliście zapowiedz silnika 2.2 (ponizej link). Duzo skupiaja sie na DPFie i procesie wypalania filtra. Nowy materiał w DPFie ma dodatkowo 'przechowywać' tlen co przyspieszy proces wypalania o 60%. Nie licze ze bedzie to samoobsługowy proces, ale napewno przyjaźniejszy od tego w GG czy GH. Jak widać Mazda nie zrezygnuje z tego patentu.
http://www.mazda.com/publicity/release/2008/200809/080909b.html

A wtrąciłem sie w dyskuję bo miałem dziś prawie kupić M6 GG z 2006, ale po tej lekturze to chyba sie wstrzymam i skupię sie na aucie przed liftingiem albo zostane wierny benzynie, z którą problemów jest znacznie miej , choć wiem ze to auto nie jeździ tak jak powinno.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2004, 16:38
Posty: 7
Skąd: Wawa
Auto: M6, GH, 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6