Swap KF na KL – Mazda Xedos 6
Mam pytanie, wszędzie piszecie o swapie silnika k8 w mx3. W związku z tym że chyba pozostanę przy moim xedosie chciałbym sprawić żeby był jeszcze szybszy... Czy ktoś w tym modelu wkładał silnik KL? Co potrzebuje oprócz golego silnika, jaki oprzet? Czy czekają mnie jakieś większe czy mniejsze problemy po drodze. Co pasuje, a co trzeba rzeźbić? Mowa ciągle o xedosie 6. Słyszałem że wogóle wsadzić ten silnik do tej budy to wielka sztuka. Wiem że temat swapa był poruszany jednak zawsze dotyczył mx3 a obszerny temat dotyczy klze gdzie z tego co się orientuje dla kogoś kto nie jest w temacie to już wielka magia. Czy mając powiedzmy 3tys zł warto myśleć o swapie?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
KANAL napisał(a):Czy ktoś w tym modelu wkładał silnik KL?
tak, nawet KL-ZE
KANAL napisał(a):Co potrzebuje oprócz golego silnika, jaki oprzet?
zajrzyj do FAQ
Dołączył: 01 Sie 2006
Co w tym dziwnego ze zalozylem taki temat? Odnosnie swapa w xedzie tematy konczyly sie na 3 postach typu REGULAMIN, SZUKAJ, BYLO. Nie bylo nic konkretnego. Wszsytko o MX'e.
Dlaczego pytam o xedosa w osobnym temacie. Slyszalem ze jest problem z samym wlozeniem silnika, podobno problemem jest pompa hamulcowa. Druga sprawa to immobiliser. Trzeci problem aparat zaplonowy. W temacie KLZE dot. swapa do MX'a piszecie ze mozna tam wlozyc aparat od xedosa. Wiec jak jest tutaj? Moze ktos w temacie poswieci chwile i napisze co oprocz silnika potrzebuje wkladajac KLa do Xedosa.
Pozdrawiam.
Dlaczego pytam o xedosa w osobnym temacie. Slyszalem ze jest problem z samym wlozeniem silnika, podobno problemem jest pompa hamulcowa. Druga sprawa to immobiliser. Trzeci problem aparat zaplonowy. W temacie KLZE dot. swapa do MX'a piszecie ze mozna tam wlozyc aparat od xedosa. Wiec jak jest tutaj? Moze ktos w temacie poswieci chwile i napisze co oprocz silnika potrzebuje wkladajac KLa do Xedosa.
Pozdrawiam.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Mysle ze zamiast skupiać sie na tematach dotyczących MX3 powinieneś dobrze przestudiować to co było pisane o 323F xXx, raz ze to właśnie przekładka z KF na KL(ZE), dwa ze komora silnikowa w Xedzie bliżej ma do tej w 323F niż do tej w MX3.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 Znasz moze jakis magikow w Ldz ktorzy wiedzieliby za co sie zabrac i jak wlozyc KLa do Xeda?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Przyjedz do mnie to Ci przełożę
w sumie nie jest to aż taki problem jak ma się wszystko co potrzebne a lista może być długa -wszystko zależy z jakiego rocznika wyrwiesz silnik -zgodność instalacji itp.– to największy problem ,co potrzebujesz:
-na pewno silnik
-KL
-komp -ECU silnika (ewentualnie wiązka silnika jakby nie udało się dopasować)
-przepływomierz
-aparat zapłonowy od KL-a
-skrzynia biegów (jakbyś chciał mieć takie same przełożenia jak w KL-u ,w KF-ie masz krótsze przełożenia)
-półoś ta długa może nie pasować (są różne mocowania podpory w zależności od rocznika)
-pompa paliwa powinna wystarczyć
i to są pokrótce części które trzeba posiadać (chyba że o czymś zapomniałem) ,silnik gabarytowo nie różni się od KL-a trochę inny jest kolektor ssący ale myślę że powinno się spasować
-na pewno silnik
-komp -ECU silnika (ewentualnie wiązka silnika jakby nie udało się dopasować)
-przepływomierz
-aparat zapłonowy od KL-a
-skrzynia biegów (jakbyś chciał mieć takie same przełożenia jak w KL-u ,w KF-ie masz krótsze przełożenia)
-półoś ta długa może nie pasować (są różne mocowania podpory w zależności od rocznika)
-pompa paliwa powinna wystarczyć
i to są pokrótce części które trzeba posiadać (chyba że o czymś zapomniałem) ,silnik gabarytowo nie różni się od KL-a trochę inny jest kolektor ssący ale myślę że powinno się spasować
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
A jednak temat się rozwinął i wychodzi na to że to nie taki plug&play. Zawsze wszyscy pisali że potrzebujemy silnik + ecu i przepływomierz więc to nie są duże koszty. Wychodzi na to że aparat zapłonowy jest inny, być może polosie... Podejrzewam kogoś kto nie jest w temacie ten 'zabieg' może przerosnac.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Aparat potrzebujesz taki sam jak ja mam w K8. W KF masz cewke zaplonowa osobno a w K8 i KL jest ten sam aparat zapłonowy z wbudowaną cewką o oznaczeniu KL01.
-
Lukasz_zdw
Jeśli nie masz zamiaru zmieniać skrzyni to problem z półosią odpada. Zostają te z Xedzia.
Wiem ze przekładkę K8-->KLZE robił w MX3 zakład VTEC z Piłsudskiego. Ale oni za takie coś lubią sporo zawołać.
Ale jeśli znalazł byś jednostkę która będzie pasować wiązką tak żeby nie trzeba było kombinować z Kabelkologią to samym fizycznym włożeniem tego mogę się ze znajomym zając.
Wiem ze przekładkę K8-->KLZE robił w MX3 zakład VTEC z Piłsudskiego. Ale oni za takie coś lubią sporo zawołać.
Ale jeśli znalazł byś jednostkę która będzie pasować wiązką tak żeby nie trzeba było kombinować z Kabelkologią to samym fizycznym włożeniem tego mogę się ze znajomym zając.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
KANAL uderz do Smirnoff'a on swapował do X6 właśnie KL-ZE to pewnie udzieli Ci jakiś informacji 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Hazu napisał(a):pawelc sam goły silnik nie da rady na całym osprzecie od KF-a.
pewnie i da radę ale jaki to ma sens -podejrzewam że byłby problem z wystrojeniem silnika -lepiej już przełożyć te parę rzeczy
Boris86 napisał(a):Jeśli nie masz zamiaru zmieniać skrzyni to problem z półosią odpada
Nie tak do końca półosie ogólnie są zamienne ale z tą dłuższą jest ten problem że w nowszych rocznikach mocowanie podpory ,która przykręcona jest do silnika jest różne -starsze na trzy śruby -nowsze na dwie o innym rozstawie oczywiście z tym też można sobie poradzić jak silnik ma się na wierzchu ale zawsze są to jakieś komplikacje dlatego o tym napisałem
Hazu napisał(a):Nie da się zamontować aparatu od KF w KL?
o ile dałoby się mechanicznie to i tak podłączenie aparatu jest różne w KL-u i KF-ie albo robić swapa ze wszystkim albo według mnie jest to trochę rzeźbienie bez sensu
KANAL napisał(a):A jednak temat się rozwinął i wychodzi na to że to nie taki plug&play. Zawsze wszyscy pisali że potrzebujemy silnik + ecu i przepływomierz więc to nie są duże koszty. Wychodzi na to że aparat zapłonowy jest inny, być może polosie... Podejrzewam kogoś kto nie jest w temacie ten 'zabieg' może przerosnac.
nie jest tak żle ,aparat próbuj wyrwać ze silnikiem do tego wiązkę silnika ( wiązką i kompem mogę Cię poratować za drobną opłatą
i możesz zaczynać
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Jeszcze jedno pytanie... Jak mają się tutaj vrisy... Podobno często w kl pierwszy vris często otwiera się od początku pracy silnika i stosuje się odpowiedni box. Czy to po prostu wyjdzie w praniu? Z jakiego auta najlepiej szukać motoru? 626, mx, xedos 9 czy może probe?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Witam,
U mnie był swap z KF na KL.
Robił go Krzynio z Garwolina – możesz do niego uderzyć.
A co do samej przekładki:
U mnie lata KL na przepływce od Xedosa 9 (KF), aparacie od 323F BA (KF), ECU od 323F BA (KF) i skrzyni od 323F BA (KF). Co jakiś czas autko głupieje i ostro przelewa benzynę. Czasami zacina się po dłuższej jeździe na drugim Vrisie. Chodzi moim zdaniem ciut lepiej niż KF ale bez rewelacji – oszczędnie za to
(miasto 11-12, trasa 8-10)
Do tego mam SMT-6, które jak załączę autko dostaje kopa
Ale i spalanie ostro w górę idzie... (czy miasto czy trasa koło 12-14)
Spalanie podane w LPG...
Co do Vrisów:
Na kompie od KFa pierwszy włącza mi się przy 4 tys, drugi przy 5 tys.
W MX-6 (KL) włacza się przy 3200 i 4200 z tego co pamiętam, ale np przy Xedosie 9 (KL) już tak jak u mnie – 4 i 5 tys.
Pozdraiwam i udanych przeróbek życzę
U mnie był swap z KF na KL.
Robił go Krzynio z Garwolina – możesz do niego uderzyć.
A co do samej przekładki:
U mnie lata KL na przepływce od Xedosa 9 (KF), aparacie od 323F BA (KF), ECU od 323F BA (KF) i skrzyni od 323F BA (KF). Co jakiś czas autko głupieje i ostro przelewa benzynę. Czasami zacina się po dłuższej jeździe na drugim Vrisie. Chodzi moim zdaniem ciut lepiej niż KF ale bez rewelacji – oszczędnie za to
Do tego mam SMT-6, które jak załączę autko dostaje kopa
Ale i spalanie ostro w górę idzie... (czy miasto czy trasa koło 12-14)
Spalanie podane w LPG...
Co do Vrisów:
Na kompie od KFa pierwszy włącza mi się przy 4 tys, drugi przy 5 tys.
W MX-6 (KL) włacza się przy 3200 i 4200 z tego co pamiętam, ale np przy Xedosie 9 (KL) już tak jak u mnie – 4 i 5 tys.
Pozdraiwam i udanych przeróbek życzę
Ostatnio edytowano 13 paź 2008, 18:29 przez Kubutek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Kubutek chcesz powiedzieć ze Twój KL, (który był hamowany na 179 km ?) chodzi jedynie "ciut" lepiej od zwykłego KF ? Jeśli tak to chyba nie warto zawracać sobie głowy zmianą zdrowego KF na KL-a w stanie blizej nieokreślonym...
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
Dokładnie. W tym momencie zgłupiałem. Myślałem że przyspieszenie i elastyczność będzie wyraźnie odczuwalne na plus. Mierzył ktoś po swapie kl do 100km/h ? Czy to w mx3 czy ba czy xedosie?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Nie wiem jak wygląda porównanie KF'a z KL'em... ale z doświadczenia powiem ze równica miedzy MX-3 K8 a MX-6 KL jest bardzo znacząca mimo około 100kg różnicy w masie pojazdów.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Pisałem w wolnej chwili w pracy więc nie mogłem dokładnie opisać o co mi chodzi
Więc tak:
Wg mnie, KL-ka na osprzęcie od KFa śmiga ciut lepiej niż zdrowy KF.
Np mój wyścig z Adasiem w Borsku na "zwykłych" ustawieniach czyli zwężka od gazu w dolocie, odłączony SMT-6 – jedynka, dwójka szliśmy równo, potem na trójce dopiero zaczołem odchodzić. Adaś wygrał bo za wcześnie zaczołem hamować – nie wiedziałem gdzie się kończy ćwiartka, ludzie jechali z naprzeciwka itd. Na "normalnej" trasie bym go pewnie łyknął. Jak będzie kiedyś okazja to się sprawdzimy. Inna sprawa ze jego autko ma naprawdę zdrowy silniczek i bardzo ładnie chodzi – chyba najlepiej ze znanych mi KFów.
Moim zdaniem KL-ka duuuużo lepiej śmiga gdy Vrisy włączają się przy 3200 i 4200. Można to załatwić Vris-Boxem od mbmastera, ale na dzień dzisiejszy nie wiadomo kiedy będą
Szkoda mi auta żeby strzelać ze sprzęgła i katować na jedynce praktycznie do odcinki. Gdy się tego nie zrobi, obroty ostro spadają i na dwójce długo to trwa zanim odpalą się Vrisy. Gdyby otwierały się jak w mx6 pewnie czasy byłyby lepsze.
179 km wyszło bez miksera w dolocie i z włączonym SMT.
Tu wypada na plus SMT, bo można sobie wystroić np 2 mapki – ekonomiczną i ekstremalną, ale przynajmniej u mnie na tej "lepszej" mapie SMT dowala tyle paliwa, że prawie nie ma wolnych obrotów. Jeździ super, ale tylko przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Każde odjęcie gazu to efekt jakbym przełożył nogę na hamulec.
Niestety moja Fka musi mieć gaz, bo jeżdże ok 25-30 tys km rocznie i zbankrutowałbym na PB
Reasumując: Nie wiem dlaczego Krzynio nie wymienił wszystkiego jak robił przekładke. Wydaje mi się, że rozsądniej jest zmieniać wszystko, ponieważ nie trzeba będzie auta stroić (nie jest to tania inwestycja, szczególnie w Wawie, a jak znajdzie się gdzieś tanio.... to i efekty mizerne...). Gdybym dzisiaj sam robił swapa, wywaliłbym SMT-6 i zamiast tego dał ECU, aparat i przepływke od KL.
Więc tak:
Wg mnie, KL-ka na osprzęcie od KFa śmiga ciut lepiej niż zdrowy KF.
Np mój wyścig z Adasiem w Borsku na "zwykłych" ustawieniach czyli zwężka od gazu w dolocie, odłączony SMT-6 – jedynka, dwójka szliśmy równo, potem na trójce dopiero zaczołem odchodzić. Adaś wygrał bo za wcześnie zaczołem hamować – nie wiedziałem gdzie się kończy ćwiartka, ludzie jechali z naprzeciwka itd. Na "normalnej" trasie bym go pewnie łyknął. Jak będzie kiedyś okazja to się sprawdzimy. Inna sprawa ze jego autko ma naprawdę zdrowy silniczek i bardzo ładnie chodzi – chyba najlepiej ze znanych mi KFów.
Moim zdaniem KL-ka duuuużo lepiej śmiga gdy Vrisy włączają się przy 3200 i 4200. Można to załatwić Vris-Boxem od mbmastera, ale na dzień dzisiejszy nie wiadomo kiedy będą
179 km wyszło bez miksera w dolocie i z włączonym SMT.
Tu wypada na plus SMT, bo można sobie wystroić np 2 mapki – ekonomiczną i ekstremalną, ale przynajmniej u mnie na tej "lepszej" mapie SMT dowala tyle paliwa, że prawie nie ma wolnych obrotów. Jeździ super, ale tylko przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Każde odjęcie gazu to efekt jakbym przełożył nogę na hamulec.
Niestety moja Fka musi mieć gaz, bo jeżdże ok 25-30 tys km rocznie i zbankrutowałbym na PB
Reasumując: Nie wiem dlaczego Krzynio nie wymienił wszystkiego jak robił przekładke. Wydaje mi się, że rozsądniej jest zmieniać wszystko, ponieważ nie trzeba będzie auta stroić (nie jest to tania inwestycja, szczególnie w Wawie, a jak znajdzie się gdzieś tanio.... to i efekty mizerne...). Gdybym dzisiaj sam robił swapa, wywaliłbym SMT-6 i zamiast tego dał ECU, aparat i przepływke od KL.
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje