centralny zamek – sam sie otwiera

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez soul » 10 paź 2008, 11:54

Witam, dzisiaj rano normalnie otworzylem swoje autko, pojechalem do pracy, i gdy ją chcialem zamknac zauwazylem pewna rzecz.. ze po sekundzie, dwoch znowu sama sie otworzyla i tak w kolko, nie moge jej zamknac bo caly czas sie sama otwiera po sekundzie :/ dzieje sie tak samo jak chce ja zamknac kluczem od strony pasazera i od strony kierowcy... zamyka sie, sekunda i znowu jest otwarta :/

pomocy?..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Sokool » 10 paź 2008, 13:00

Elektronika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez chudy » 10 paź 2008, 19:51

Przebicie do masy na przewodzie podajacym sygnał "otwierania" lub uszkodzony fabryczny sterownik zamków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Majki88 » 10 paź 2008, 22:57

a może masz włączony kierunek ja kiedyś tak miałem to mi się zamykała i otwierała
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez misiek_staszic » 12 paź 2008, 00:35

Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master. To jest standardowe uszkodzenie wszysztkich siłowników po pewnym czasie (poza połamanymi zębatkami). Styków wewnątrz siłownika nie opłaci się naprawiać, wymień cały siłownik na nowy. Jeśli masz dwa mastery to odłącz po kolei i sprawdź który jest walnięty
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 23:36
Posty: 10
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: FSO Caro 1.9 / Iveco 35s13 2.8

Postprzez chudy » 12 paź 2008, 09:02

misiek_staszic napisał(a):Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master

Fabrycznie nie były montowane siłowniki tego typu – chyba że soul ma dołożone sterowanie na piloa i siłownik master w drzwiach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez soul » 12 paź 2008, 09:53

chudy napisał(a):przebicie do masy na przewodzie podajacym sygnał "otwierania"


prawdodpobonei tak, ale o tym zaraz...

Majki88 napisał(a):a może masz włączony kierunek ja kiedyś tak miałem to mi się zamykała i otwierała


nie... ;]

misiek_staszic napisał(a):Najprawdopodobniej uszkodzony jeden z siłowników master. To jest standardowe uszkodzenie wszysztkich siłowników po pewnym czasie


silowniki sa ok


chudy napisał(a):Fabrycznie nie były montowane siłowniki tego typu – chyba że soul ma dołożone sterowanie na piloa i siłownik master w drzwiach.


byl. u mnie fabrycznie jest master w drzwiach kierowcy.. dodatkowo w drzwiach pasazera jest czujnik pozycji i tam tez jest tak jakby master..
no ale do rzeczy... uszkodzeniu ulega .... plytka w zegarach.... okazuje sie ze kiedys gdy wymienialem podswietlenie w zegarach, zrobilem zwarcie, wtedy myslalem ze nic sie nie stalo (jednak stalo bo przestal po tym dzialac bzyczek powiadamiajacy o wlaczeniu swiatel na wylaczonej stacyjce) ... jednak przedwczoraj rozebralem zegary i znalazlem jedną spaloną sciezke, zlutowalem to... bzyczek zaczal ladnie dzialac ale od tego momentu wlasnie padl centralny :D :D :D
rozlutowalem to co polaczylem , bzyczek przestal dzialac... ale centralny ozyl..
wniosek... cos wiecej musialo gdzies pasc... pewnie zegary do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez chudy » 12 paź 2008, 10:25

soul napisał(a):byl. u mnie fabrycznie jest master w drzwiach kierowcy.. dodatkowo w drzwiach pasazera jest czujnik pozycji i tam tez jest tak jakby master..

masz w obu drzwiach siłowniki 5-cio przewodowe? Z tego co widziałem na schematach mazd (a było ich trochę) nigdzie nie było siłownika master, no ale schematy schematami a stan faktyczny to dwie rózne sprawy :)
Za ten brzęczyk o którym piszesz odpowiada CPU (central processing unit) i to on też podaje sygnały otwierania/zamykania do centralki od siłowników (prawdopodobnie – bo znów bazuję na schemacie :) ). Zbiera sygnały ze styczników poszczególnych drzwi i podaje impuls zamykania/otwierania na centralkę. Może to CPU uległ uszkodzeniu? Napewno w 323 BA od 95 do 97 roku CPU nie brał udziału w sterowaniu zamkami, jednak po 97 mogły zajść pewne zmiany – o czym świadczą dwa różne schematy układu zamykania drzwi. Spróbuj może na odłaczonym aku odpiąć CPU i potem po podłaczeniu zasilania zamknać/otworzyć samochód. Jeśli zamki nie zadziałają będzie to oznaczało że mam rację i CPU steruje u Ciebie centralka siłowników – w nim wtedy szukałbym przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez soul » 12 paź 2008, 12:26

chudy napisał(a):masz w obu drzwiach siłowniki 5-cio przewodowe?


w drzwiach kierowcy jest silownik podlacozny wtyczka 5 przewodową (org mazdy) w drzwiach pasazera jest silowink 2 przewodowy ale jest jeszcze druga wtyczka 3 przewodowa z czujnikiem polozenia zamka.

chudy napisał(a):Jeśli zamki nie zadziałają będzie to oznaczało że mam rację i CPU steruje u Ciebie centralka siłowników – w nim wtedy szukałbym przyczyny.


wydaje mi sie ze silownikami steruje jednak osobna centralka, bo ją juz rozbieralem i tam jest dosyc duzo elektroniki.
musze pomyslec jeszcze nad zaleznoscia bzyczka od swiatel i centralnego :P

zauwazylem jeszcze jedna rzecz.. gdy teoretycznie naprawilem ten bzyczek to on dzialal ale bzyczal tez gdy wlaczylem swiatla bez wlozonego kluczyka kiedy drzwi byly zamkniete... wiec wydaje mi sie ze dlatego drzwi sie otwieraly bo centralny myslal ze ktores drzwi sa otwarte i sie nie chcial zamknac... hmmmm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez chudy » 12 paź 2008, 14:38

soul napisał(a):wydaje mi sie ze silownikami steruje jednak osobna centralka, bo ją juz rozbieralem i tam jest dosyc duzo elektroniki

Zgadza się – siłownikami steruje DOOR LOCK TIMER UNIT – ale tą centralką steruje albo CPU ( w nowszej konfiguracji) albo też siłownik w drzwiach kierowcy/czujnik położenia zamka w drzwiach pasażera. Sprawdź jeszcze światełko we wnetrzu – czy gaśnie gdy zamknięte są wszystkie drzwi. Jeśli nie zgaśnie to możesz mieć zwarcie do masy na jakiejś krańcówce – w tym przypadku centralny właśnie tak działa, że po zamknięciu zaraz sie otwiera (u mnie w Xedosie tak robi gdy np. próbuję zamknąć zamki pilotem gdy któreś drzwi są otwarte)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323