Napięcie podawane przez sondę lambda

Postprzez feecle » 11 paź 2008, 19:39

Dzisiaj podłączyłem prosty woltomierz cyfrowy pod sondę w 323F 97r. Po uruchomieniu silnika napięcie powoli rosło. 5 minut później cały czas oscylowało między 0,20V i 0,80V (na rozgrzanym silniku). Czy jest to prawidłowe zachowanie? Czy może napięcie powinno być raczej stałe?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez bartekdw » 11 paź 2008, 21:36

5 minut w google – znalazłem wypowiedź z forum elektronicznego www.elektroda.pl
"Sondę lambda najlepiej sprawdza się na chodzącym i nagrzanym silniku oscyloskopem. Jeżeli napięcie będzie chodziło od 0,2 do 0,8 V to jest OK."
poczytaj jeszcze tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=14404 kolejne 5 minut na forum mazdy

jaki wniosek – szukajka się kłania, jest mnóstwo tematów o sondzie lambda, wystarczy poszukać ;)
p.s. u mnie też oscyluje w takim zakresie :D
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez waldii » 12 paź 2008, 01:35

feecle napisał(a):Dzisiaj podłączyłem prosty woltomierz cyfrowy pod sondę

najlepszy jest oscyloskop,voltomierz analogowy a w ostatecznosci cyfrowy ale bardziej pro.Takie za 20zl made in castorama nie daja rady,bo odswiezanie pomiarow jest zbyt ubogie,inaczej mowiac sa za wolne
waldii
 

Postprzez tomek247 » 28 lut 2012, 21:12

Tak dla porządku mogę napisać, że dla silnika Z5 / 1.5 16V sonda podczas pomiaru musi być rozgrzana a więc silnik ma mieć normalną temperaturę roboczą. Wtyk sondy wcześniej należy rozpiąć. Napięcie na biegu jałowym ma się zawierać w zakresie 0.1-1.0 V, podczas zwiększania obrotów 0.5-1.0 V a podczas zmniejszania obrotów max. 0.5V. Zarówno dla 3 jak i 4-przewodowej sondy. Mierzone między przewodem sygnałowym (czarny) a masą (szary) w odpiętym wtyku od sondy. Na oscyloskopie przebieg podobny do sinusoidy.

Linki które mogą coś rozjaśnić:
Zasada działania sond i opis: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html#wpr

Praca dyplomowa "Stanowisko testowania sond lambda" (są opisy działania sond)
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_5_sonda.htm

Identyfikowanie i postepowanie z usterkami sond lambda (Bosch) PDF 0,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/download/bosch_tipps_lambdasonden_fehlererkennung.pdf
Prawidłowa ocena i postępowanie z sondami lambda (Bosch) PDF 1,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lamdasonden.pdf

Wersja na stronie Bosch.
Diagnozowanie i usuwanie usterek
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/pruefungundfehlersuche.htm
Prawidłowe postępowanie
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... umgang.htm
Zdjęcia uszkodzeń:
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/fehlerbilder.htm
Pozdrawiam. Tomek.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323