Napięcie podawane przez sondę lambda
Strona 1 z 1
Dzisiaj podłączyłem prosty woltomierz cyfrowy pod sondę w 323F 97r. Po uruchomieniu silnika napięcie powoli rosło. 5 minut później cały czas oscylowało między 0,20V i 0,80V (na rozgrzanym silniku). Czy jest to prawidłowe zachowanie? Czy może napięcie powinno być raczej stałe?
- Od: 21 sie 2008, 11:41
- Posty: 37
- Auto: 323F 1.5 1997r
5 minut w google – znalazłem wypowiedź z forum elektronicznego www.elektroda.pl
"Sondę lambda najlepiej sprawdza się na chodzącym i nagrzanym silniku oscyloskopem. Jeżeli napięcie będzie chodziło od 0,2 do 0,8 V to jest OK."
poczytaj jeszcze tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=14404 kolejne 5 minut na forum mazdy
jaki wniosek – szukajka się kłania, jest mnóstwo tematów o sondzie lambda, wystarczy poszukać
p.s. u mnie też oscyluje w takim zakresie
"Sondę lambda najlepiej sprawdza się na chodzącym i nagrzanym silniku oscyloskopem. Jeżeli napięcie będzie chodziło od 0,2 do 0,8 V to jest OK."
poczytaj jeszcze tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=14404 kolejne 5 minut na forum mazdy
jaki wniosek – szukajka się kłania, jest mnóstwo tematów o sondzie lambda, wystarczy poszukać
p.s. u mnie też oscyluje w takim zakresie
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
feecle napisał(a):Dzisiaj podłączyłem prosty woltomierz cyfrowy pod sondę
najlepszy jest oscyloskop,voltomierz analogowy a w ostatecznosci cyfrowy ale bardziej pro.Takie za 20zl made in castorama nie daja rady,bo odswiezanie pomiarow jest zbyt ubogie,inaczej mowiac sa za wolne
-
waldii
Tak dla porządku mogę napisać, że dla silnika Z5 / 1.5 16V sonda podczas pomiaru musi być rozgrzana a więc silnik ma mieć normalną temperaturę roboczą. Wtyk sondy wcześniej należy rozpiąć. Napięcie na biegu jałowym ma się zawierać w zakresie 0.1-1.0 V, podczas zwiększania obrotów 0.5-1.0 V a podczas zmniejszania obrotów max. 0.5V. Zarówno dla 3 jak i 4-przewodowej sondy. Mierzone między przewodem sygnałowym (czarny) a masą (szary) w odpiętym wtyku od sondy. Na oscyloskopie przebieg podobny do sinusoidy.
Linki które mogą coś rozjaśnić:
Zasada działania sond i opis: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html#wpr
Praca dyplomowa "Stanowisko testowania sond lambda" (są opisy działania sond)
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_5_sonda.htm
Identyfikowanie i postepowanie z usterkami sond lambda (Bosch) PDF 0,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/download/bosch_tipps_lambdasonden_fehlererkennung.pdf
Prawidłowa ocena i postępowanie z sondami lambda (Bosch) PDF 1,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lamdasonden.pdf
Wersja na stronie Bosch.
Diagnozowanie i usuwanie usterek
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/pruefungundfehlersuche.htm
Prawidłowe postępowanie
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... umgang.htm
Zdjęcia uszkodzeń:
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/fehlerbilder.htm
Linki które mogą coś rozjaśnić:
Zasada działania sond i opis: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html#wpr
Praca dyplomowa "Stanowisko testowania sond lambda" (są opisy działania sond)
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_5_sonda.htm
Identyfikowanie i postepowanie z usterkami sond lambda (Bosch) PDF 0,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/download/bosch_tipps_lambdasonden_fehlererkennung.pdf
Prawidłowa ocena i postępowanie z sondami lambda (Bosch) PDF 1,6 MB
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/downloads/bosch_tipps_lamdasonden.pdf
Wersja na stronie Bosch.
Diagnozowanie i usuwanie usterek
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/pruefungundfehlersuche.htm
Prawidłowe postępowanie
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... umgang.htm
Zdjęcia uszkodzeń:
http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/fehlerbilder.htm
Pozdrawiam. Tomek.
- Od: 23 kwi 2009, 12:30
- Posty: 35
- Skąd: Stargard
- Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości