Ząbkowanie opon, problem z geometrią
1, 2
Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywazone wszystko wydaje sie byc ok. auto eksploatowane na zachodnich drogach.Powyzej 160 zaczyna byc glosno. poradzcie cos moze ktos mial z tym problem.?
Ostatnio edytowano 8 paź 2008, 06:16 przez herci62, łącznie edytowano 1 raz
Miałem ten problem po zakupie 1,5 roku temu. Wymieniłem opony na nowe i po problemie
Chociaż kolega w hondzie civic pozbywał się problemu paląc gumę, efekt średni, po jakimś czasie tez zainwestował w nowe opony... 4 opony (205/55/16) z górnej polki dostaniesz spokojnie poniżej 1500 pln.
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
leszek-sroka napisał(a):Tylne opony delikatnie zabkuja -geometria byla robiona kola wywarzone wszystko wydaje sie byc ok.
To norma w zawieszeniach wielowahaczowych. Jedne opony są bardziej podatne na to zjawisko, inne mniej
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Dzieki za podpowiedzi ALE---moze doradzicie jakie sa najmniej poddatne temu zjawisku. Ja mam zalozone MICHELIN Primacy HP te na przodzie sa ok. ale tylne scina .Geometria zostala poprawiona .Przod mial odchylenie kata zbieznosci (-0,09prawe kolo) . JAKIE?????? Dzieki...
NP do Golfa, octavii , – tylko asymetryczne się daje!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
leszek-sroka napisał(a):Powyzej 160 zaczyna byc glosno.
Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył
Oponki które masz są asymetryczne, ale mają na zewnętrznej krawędzi stosunkowo szeroko rozstawione klocki bieżnika co czyni je podatnymi na ząbkowanie. Możesz zamienić przednie z tylnymi jednocześnie zmieniając kierunek toczenia się tylnych opon (przednie niech się toczą na tylnej osi w tą samą stronę), czyli LP->LT, PP->PT, LT->PP, PT->LP. Przez pierwsze kilkaset km z przodu poszumią trochę bardziej, a późnej powinny się dotrzeć.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
leszek-sroka Rozumiem, że problemy z łożyskami na 100% wykluczyłeś?
Też kiedyś walczyłem z oponami, były poząbkowane, ale główną przyczyną hałasu było padnięte łożysko
Niby za co?
Nigdzie nie napisał w jakich gdzie i warunkach rozwiją tą prędkość
Wszędzie te tajemnice

Też kiedyś walczyłem z oponami, były poząbkowane, ale główną przyczyną hałasu było padnięte łożysko
mr_t napisał(a):Że też żaden piewca prawości i moralności jeszcze Cie za to nie opieprzył
Niby za co?
Nigdzie nie napisał w jakich gdzie i warunkach rozwiją tą prędkość
Widelec napisał(a):w tajemnicy powiem Ci
Wszędzie te tajemnice

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
DZIEKI ZA PORADY narazie zmienie kierunek toczenia i zobaczymy. NO i przyznam sie gdzie te 160 a moze inaczej od 160 chuczy powyzej 200 tez
, Niemcy,
Jeszcze wroce do ząbkowania- żona sie smieje ze cyt. ,,Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne,, Pozdrawiam....

gregor1 napisał(a):Jeśli są to bridgestony(szajs) to ten typ tak ma,zmień opony i po problemie.
Mam opony tej firmy i bardzo je sobie chwale!! Przynajmniej po 35 kkm bo tyle na nich przejechalem...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
leszek-sroka napisał(a):Twoja Madzia jak prawdziwe dziecko skonczyla trzy latka i Zabkuje to normalne
Dzieci ząbkują w wieku ok 6 miesięcy, ale samochody mają najwyraźniej inaczej liczony czas
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
prosze podaj wartosci z twojego pomiaru zbieznosci
to je porownam z moimi
i podam tobie czy masz odchylenie od tzw.idealnego wymiaru
powod:
ja robilem w moich autach ( M6 rok: 2002-2004)
kilka razy zbieznosci i to w wielu firmach, tez serwisachaut...
i stwierdzilem, ze wszyscy maja inne lub nieprecyzyjne informacje..
i z reguly jest to: od ..do...
a jedna ztych w/w firm wydrukowala mi dodatkowo wymiar: top-idealny!
ale przyznaje tez kolega wyzej moze miec racje,
ze to opony moga byc problemem
ja proponuje je poobracac i do tego pozamieniac...
powodz.
E.
to je porownam z moimi
i podam tobie czy masz odchylenie od tzw.idealnego wymiaru
powod:
ja robilem w moich autach ( M6 rok: 2002-2004)
kilka razy zbieznosci i to w wielu firmach, tez serwisachaut...
i stwierdzilem, ze wszyscy maja inne lub nieprecyzyjne informacje..
i z reguly jest to: od ..do...
a jedna ztych w/w firm wydrukowala mi dodatkowo wymiar: top-idealny!
ale przyznaje tez kolega wyzej moze miec racje,
ze to opony moga byc problemem
ja proponuje je poobracac i do tego pozamieniac...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Koledzy i Koleżanki dajcie w końcu spokój zbieżności jako przyczynie ząbkowania!!!
Przeczytajcie ten link
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html
Ze zdumieniem stwierdzam, że treść artykułu w ciągu 5 lat(około) uległa korekcie i rozszerzeniu – do niedawna za to zjawisko obarczali tylko wielowahaczowe tylne zawieszenia. Teraz "winnych" jest więcej.
Polecam lekturę bo WARTO przeczytać zanim wyskoczycie z kolejnej stówy na geometrię
Przeczytajcie ten link
http://www.opony.com.pl/encyklopedia/908_zabkowanie_opon.html
Ze zdumieniem stwierdzam, że treść artykułu w ciągu 5 lat(około) uległa korekcie i rozszerzeniu – do niedawna za to zjawisko obarczali tylko wielowahaczowe tylne zawieszenia. Teraz "winnych" jest więcej.
Polecam lekturę bo WARTO przeczytać zanim wyskoczycie z kolejnej stówy na geometrię
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Może ktoś mi powie czy ząbkowanie opon jest bolączką szóstek, bo właśnie niedawno po sprawdzeniu wszystkich łożysk i wszystkiego co się kręci odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o opinie i komentarz.
-
ricard-r
ricard-r napisał(a):odnalazłem wyząbkowane opony na tylnej osi zaznaczam, że auto ma przejechane 112tys. a opony 20tys. zawieszenie sprawdzane wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o komentarz.
mam z tym troche doswiadczenia ,
bo sam sporo z tym problemem nawalczyłem,
w poprzedniej M6 CiTd, rok 2002.
generalnie glowny problem to
za lekki tyl auta i jego spore odciążenie podczas jazdy
do tego dosc sporo kG na przodzie
i dlatego zalecane są opony.
to opony o gęstym wielokierunkowym bieżniku..
choć przyznam , że obecnie jeżdzę na tzw. jodełce Gooodyeara
i jest okay
a w twoim przypadku postaraj się je obrócić
(jeśli można?) na osi lub dodatkowo przód na tył!
moża jeszcze sprawdzić amortyzatory , ale przy tym przebiegu nie powinny one ponosić za to winy ...
wszelkie dodatkowe regulacje zbieżności
(jeśli jest dobrze ustawiona) nic nie dadzą,
jak i pompowanie wyższego ciśnienia w oponach
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No dobra Panowie, a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod. Ile w tym prawdy ?
Dodam ze mam oponki UNIROYAL RALLYE 550 ktore jezdzily w innym aucie
Dodam ze mam oponki UNIROYAL RALLYE 550 ktore jezdzily w innym aucie

burritos napisał(a):a moj gumiarz powiedzial ze takie opony rozpier... mi zawieszenie jak je przeloze na przod.
no to musisz mieć dość spore zęby na nich!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6