Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 22:49

Cała głowica po regeneracji i teraz gorzej, nowe uszczelniacze nowe zawory te które sie powypalały i nie wiem dlaczego tak sie stało. Pokaz link do filmiku ja inna chyba widiząłem jak dymi.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez alfonso900 » 6 paź 2008, 23:26

Jezu moja łyka 1l na 800 km ale takiego dymu to na pewno nie ma nawet na zimnym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez arti090 » 7 paź 2008, 09:04

o fak ;/ wspolczuje :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez Brudny Harry » 7 paź 2008, 09:36

Al napisał(a):
Brudny Harry napisał(a):Po wymianie zrobiłem już trochę ponad dwieście kilometrów i stan jaki był taki jest. Aktualny przebieg (licznikowy) 207932 km.

Dzięki, że pamiętałeś. Fajnie by było jakbyś jeszcze napisał jak jest po 1000km przejechanych. U mnie co prawda inny silnik, ale przebieg podobny (204000) i jak u Ciebie będzie OK to podążę Twoim śladem...


Nie ma sprawy, dam znać.
Odnoszę wrażenie, że ciszej pracuje na 6100 w porównaniu do 4100 (w szczególności łańcuszek na wałkach).

Słuchajcie, tak jak napisałem wcześniej kumpel ma HRV z przebiegiem ok. 140 tysięcy i patrząc po aucie mamy prawo sądzić, że tyle właśnie ma. I co? Wpie*dala olej aż miło, a to dlatego, że auto kupił sprowadzone z Włoch i zamiast oleju była smoła ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez styku1986 » 7 paź 2008, 12:56

witam
mam takie pytanie czy ktos zmienial uszczelniacze na wale?? chodzi mi o to czy jest przy tym duzo roboty i mniej wiecej jakie koszty. dzieki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 20:47
Posty: 18
Skąd: Okolice Tarnowa
Auto: Mazda 323f 97r. 1.5 16v

Postprzez MariuS » 7 paź 2008, 14:08

słuchajcie- słyszał ktoś/miał kontakt z pierścieniami getz? bo za 80zł/sztuka mogę je mieć tylko ja kompletnie firmy nie znam
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 8 paź 2008, 19:23

Po przejechaniu 300 km nic się nie zmieniło dymi nadal i może jeszcze gorzej. Już zamówiłem nowe części – uszczelke pod mise, uszczelke pod głowice i śruby. Wyczytałem na forum ze w sklepie -HIPOL- można kupić takie jak orginalne były montowane. Tam są własnie bo już dzwoniłem. Pierścienie firmy -RIK- cena 281 zł kpl. Co o tym myslicie ??
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez artur105 » 8 paź 2008, 21:48

GETZ to fima niemiecka tak mi się wydaje. Robi Paski rozrządu i inne części. Miałem dużo części GETZA do PASSATA kiedyś- były ok. Pierscienie jednak lepiej bierz te najdroższe jakie są. Ja jutro zamawiam RIK'a podobno były montowane przy produkcji – to są orginałki.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez sps-snipers » 8 paź 2008, 22:58

Goetze niby dobra firma.Jest jeszcze "Victor Reinz" "Elring" "Ayusa".
Ta pierwsza firma to właśnie bardziej pod Niemce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez MariuS » 8 paź 2008, 23:28

bo sie zastanawiam czy lepiej dołozyc do tych goetze (komplet 320zł) czy lepiej sprawdzone NPR za 240zł

RIK podobno juz nie ma – o tym hipolu słyszałem i podobno przysłali NPR zamiast RIK

a CTI warto?– komplet 120zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 10 paź 2008, 21:41

Masz racje przysłali NPR zamiast RIK, no nic zobaczymy jak bedzie, podobno też są dobre. Dziś ją rozebrałem w mak, nie wiedziąłem ze ma tak miskę olejową beznadziejnie skonstruowaną, musiałem się namęczyć żeby ją odkręcić. Mam juz wyjęte tłoki na pierscieniach jest troche nagaru. Mam nadzieje ze złoże jutro do kupy to wszytsko no i że przestanie kopcić.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez mixR » 10 paź 2008, 21:52

Loteria
moja Madzia troche pije – nie bronie jej,przynajmniej dobrze że nie puszcza takiego smoga :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 10 paź 2008, 21:53

artur105 napisał(a):Masz racje przysłali NPR zamiast RIK, no nic zobaczymy jak bedzie, podobno też są dobre. Dziś ją rozebrałem w mak, nie wiedziąłem ze ma tak miskę olejową beznadziejnie skonstruowaną, musiałem się namęczyć żeby ją odkręcić. Mam juz wyjęte tłoki na pierscieniach jest troche nagaru. Mam nadzieje ze złoże jutro do kupy to wszytsko no i że przestanie kopcić.


mam taka sama nadzieję- w carspeed móiwą ż ewszystkie Z5 robione na ich częściach-pierścieniach NPr przestały kopcic i łykać olej. Oby tka było i u mnie.

artur105– daj znać czy kopci jak zmienisz i pojeździsz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 10 paź 2008, 22:03

Napisze na pewno jak będzie już po remoncie. Jedyne co mnie dziwi to ze zaczęła tak kopcić po regeneracji głowicy... no nic mam nadzieje ze już w niedziele rano jak złoże będzie lepiej...
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez mixR » 10 paź 2008, 22:09

Mówić to mogą,a ciekawe jaka jest prawda. Daj znać,a w niedziele nic nie rób bo przynosi pecha :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 10 paź 2008, 22:11

mixR napisał(a):Mówić to mogą,a ciekawe jaka jest prawda. Daj znać,a w niedziele nic nie rób bo przynosi pecha :)


no wszystko też zależy od kondycji pozostałych zespołow- trzeba gładize cylindrów pomierzyć itd, bo czasem nie ma sensu remontować...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 10 paź 2008, 22:27

Tego nie mierzyłem bo nie mam czym zmierzyć, jak już rozebrane to złoże do kupy, nie ma progu na cylindrach, a pierścień dobrze się zamyka w cylindrze. Efekt i tak będzie po złożeniu. Jak to nic nie da to zaleję doktorka i mineralny lotos, a jak nadal nic, to wtedy ten CERAMIZER wleje. Także jeszcze będzie trochę rzeczy do przetestowania :] . I tak będe ją sprzedawać bo chce zakupić mazde 6 :D.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez artur105 » 10 paź 2008, 22:30

W niedziele nie mam zamiaru robić, ale będzie przełom, bo po nocy zapale jak będzie zimna i zadymi albo nie zadymi..
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez mixR » 10 paź 2008, 22:40

Jak nic nie wypali to spróbuj najpierw z tym minerałem a z doktorkiem sie wstrzymaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez artur105 » 10 paź 2008, 22:49

Już wtopiłem 1400 zł, dobrze ze sam robię bo już bym się wogóle załamał. Liczę ze będzie oki, no ale różnie bywa...
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323