jak uturbić mazde 323f bg gt

Postprzez Jacek176 » 1 paź 2008, 15:10

Od GTR to faktycznie ciężko. Prędzej od GTX.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kissu » 6 paź 2008, 22:05

chcialbym sie dowiedziec jeszcze jak w trakcie remontu silnika podniesc jego moc i elastycznosc(jakies inne tloki czy cos w tym guscie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez piwo » 7 paź 2008, 07:16

obrobka glowicy,planowanie glowicy i sszlifowanie niedoskonalosci fabrycznych.tzw tuning GT.popytaj w firmach tuningowych.np.swiatek chojnacki grabowski itp. wzrost momentu okolo 10 procent przy nie zwiekszonym zuzrzyciu paliwa (te modyfikacje zwiekszaja sprawnosc silnika,prawie jak magnetyzer <lol> )
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez damian » 7 paź 2008, 09:31

jaki mniej wiecej jest koszt takiej obrobki glowicy? jak myslicie, lepiej zrobic remont silnika 1.8 sohc i wszystko w nim dopiescic, czy lepiej zakupic 1.8 dohc i zrobic w nim to samo? bardzo duza jest roznica w osiagach pomiedzy sohc, a dohc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Kissu » 7 paź 2008, 11:53

moim zdaniem(chociaz ciezko nazwac mnie znawca) logiczne jest to zeby dopiescic dohc a nie sohc.dohc mialo wieksza moc od sohc i po remoncie dalej bedzie roznica.Piwo masz moze jakas stronke o swojej madzi chcialbym dowiedziec sie co zrobiles w silniku.Obadalem troche temat i nie wiem czy dobrym wyjsciem bylo by lzejsze kolo zamachowe, tloki o wiekszym sprezaniu i zmiana zaworow??a koszt robotki glowicy ok 800zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Boris86 » 7 paź 2008, 12:36

Kissu napisał(a):koszt robotki glowicy ok 800zl

koszt samej obróbki w mało renomowanym zakładzie, do tego trzeba doliczyć uszczelki, płyny, planowanie, sprawdzenie itd. A to koszt często podwaja.
damiaaans napisał(a):aki mniej wiecej jest koszt takiej obrobki glowicy? jak myslicie, lepiej zrobic remont silnika 1.8 sohc i wszystko w nim dopiescic, czy lepiej zakupic 1.8 dohc i zrobic w nim to samo? bardzo duza jest roznica w osiagach pomiedzy sohc, a dohc?

Zalezy co uważasz ze remont plus dopieszczenie.
Jesli kanały w obydwu głowicach były by zrobione na podobną przepustowośc, stopień sprezania na taki sam, i charakterystyka krzywek wałka w SOHC podobna do tych które są na 2 wałkach w DOHC to silniki będą miały praktycznie bliźniacze osiągi, bo doły tych silników są praktycznie identyczne i obydwa są w technice 16 zaworowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Kissu » 7 paź 2008, 14:42

to to ze silnik dohc jest na 2 walkach a sohc jest na jednym nie daje roznicy??wracajac do tematu co z tymi czesciami poza tzw szlifem glowicy co mozna pogrzebac jeszcze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez piwo » 7 paź 2008, 17:01

kissu.drogi sa rozne.w zaleznosci od kosztow.zostawiasz sohc i go dopieszczasz czyli glowcia gt powiedzmy 800 zl kute tloki wiseco to koszt 2000 zl (ale to raczej pominmy) kolo zamachowe mozna tez odlezyc,zrobic dolot z kwasowki patrz palkerson i zakonczyc stozkiem. i na tym raczej modyfikacje silnika trzeba skonczyc. czyli glowica kolo zamachowe dolot masz pewnie z 2500zl lub wiecej z czesciami i wzrost mocy rzedu powiedzmy 15 kM max czyli 118 k|M jak osiagniesz bedziesz mistrzu.drugie wyjscie kupujesz silnik gt,wiazke komputer ze skrzynia zwrotnicami i polosiami i hamuklcami (lub zostawiasz skrznie sohc,daje rade patrz jacek176) za 1000 silnik lub 1500 to co wymienilem swap 500zl.czyli za 2000zl masz juz 128kM. i zaczynasz modyfikacje od 128 km jesli ci malo.krok trzeci kupujesz silnik od gtxa za 3000zl laczysz ze skrzynia od gt za 500-1000zl,zwrotnice polosie hamulce gt za powiedzmy 500zl sprzeglo i docisk radzikowski 800zl, 500 na swap i za lacznie okolo 5500 masz na wstepie 163 kM i mozliwosc dalszej podniesienia mocy.wiesz wszystko najlepiej zaplanoweac z gory ile sie chce miec tej mocy by nie powtarzac kilku rzeczy po tem.wiec jak masz gotowe najtaniej zmien auto i kup mocniejsze.a jak ci troszke brakuje to dolot zrob i wydech najlepiej .dzieki dzwiekowi duzo glosniejszemu bedziesz czul ze masz duzo mocniejszy silnik.i moze to cie usatysfakcjonuje.heheh <lol>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38043&start=0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59457&start=0
a tu cos na temat sportowych walkach (np.swiatek) i co daje tuning gt przejrzyscie na bazie wykresow mozna zaobserwowac co to daje
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41083&start=0
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 8 paź 2008, 12:40

Boris86 napisał(a): bo doły tych silników są praktycznie identyczne i obydwa są w technice 16 zaworowej.

Doły tych silników nie są identyczne. Po pierwsze to DOHC ma chłodnice oleju (tzn. obieg płynu chłodniczego wokół filtr oleju) ale to akurat jest pryszcz bo to można przełożyć. Najważniejsze jest to, że SOHC ma całkowicie inne tłoki. Nigdzie w książkach nie znalazłem informacji jaki stopień sprężania ma SOHC ale porównując kształt tłoków to SOHC musi mieć duuuużo mniejszy stopień sprężania. DOHC w wersji 128KM ma w miare płaskie tłoki a SOHC ma dosłownie wklęśniete tak jakby były robione pod turbo. Jak nie zapomnę to w tym tygodniu zrobię fotki tłoków od wersji DOHC 137KM, 128KM i SOHC. Wrzucę na forum i zobaczycie jak bardzo się różnią.
Także moim zdaniem nie ma sensu grzebać w SOHC bo wiele się z tego silnika nie wyciśnie.
Ostatnio edytowano 11 paź 2008, 11:21 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 8 paź 2008, 19:30

Ale planowaniem głowicy można te stopnie sprężania wyrównać. A jesli nie wystarczy nam planowanie głowicy to mozmy planowac Blok, Jeśli tłoki z tak planowanym blokiem sie nie zgrają to je również można zebrać. Lub założyć tłoki doprezające które pasuja tak do DOHC jak do SOHC.
Ja pytanie zrozumiałem tak, ze chodzi w nim o to który z silników ma wiekszy potencjał przy kompleksowej przeróbce. I potencjał ten w takim wypadku jest bliźniaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 9 paź 2008, 09:30

Boris86 napisał(a): I potencjał ten w takim wypadku jest bliźniaczy.

Powodzenia... <lol> Chętnie zobacze taki projekt... :D
Po wydaniu 2500-3000PLN dojdziemy do mocy, którą DOHC ma seryjnie.
Głowica SOHC raczej nie będzie miała takiej samej wydajności jak DOHC. Także nie rozumiem po co sikać pod wiatr...aaa... już wiem: "sikając z wiatrem idziemy na łatwiznę" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 9 paź 2008, 11:15

damiaaans napisał(a):lepiej zrobic remont silnika 1.8 sohc i wszystko w nim dopiescic, czy lepiej zakupic 1.8 dohc i zrobic w nim to samo?

Jako wszystko rozumiem wszystko.
W wypadku w którym w obu silnikach ładujemy nowe tłoki, planujemy i kompleksowo obrabiamy głowice, i ładujemy wałki/wałek o takich samych wzniosach i kątach krzywek otrzymujemy silniki o identycznym potencjale... dla mnie to mininum kryjące sie pod słowami "dopieścić wszystko".
...dalej możemy pójść z odchudzaniem korbowodów, wyważeniem ukł. korbowo tłokowego, dolotem, wydechem, kolektorem wydechowym, kolektorem dolotowym, mocniejszymi sprężynkami zaworowymi, elektroniką itd. ... Wytłumaczysz mi skąd miała by sie wziąsc różnica w mocach chociażby po tym minimum "dopieszczenia wszystkiego"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez piwo » 9 paź 2008, 11:48

to co ty chcesz blok silnika z sohc tylko zostawic?no ladnie.co za sens jest ''dopieszczac wszystko'' w silnikach 1,8 dla mazdy bg.chyba zaden.wydajemy na to wszystko 20 tys a uzyskamy moze 180 kM.chyba jednak lepszym rozwiazaniem jest turbo.chyba ze slowo wszystko zawiera juz turbine.tyle tylko ze te samochody sa za malo sztywne i z zawiasem juz nienajnowszym wiec moce powyzej 300kM je zabija.nie mowie juz o kosztach przeniesienia napedu. chyba ze nadwozie obspawamy klatke sie wsadzi i wymiana wahaczy na sztywniejsze i amorow na jakies regulowane.wtedy to ma sens.ale koszt przygotowania tragicznie wysoki.lepiej kupic na allegro evo 8 czy impreze niz wydawac 30-50 tys w bg.fakt bedzie 4x4 sztywna buda i silnik 300kM ale sa lepsze autka do tych celow.
wiec ten kto ma sohc a chce wiecej niech kupuje dohc lub delikatnie poprawia fabryczny sohc
ten co ma dohc a chce wiecej niech kupuje gtxa lub delikatnie poprawia fabryczny dohc
jak jeszcze malo wtedy gtr lub delikatnie poprawia fabryczny gtx
a jak malo wtedy dlubac na powaznie silnik gtra lub zmiana samochodu
nie oplaca sie po prostu dlubac mocno w silnikach gdy seryjnie sa mocniejsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Kissu » 9 paź 2008, 12:07

halo panowie rozpisujecie sie na temat sohc i dohc,ja mam silnik dohc 140 i w niego
mam zamiar inwestować,kolega na forum zapytal sie o sohc czy warto robic moim

moim zdaniem to jest bez sensu ,czekam na propozycje apropo dohc.. ;) a moim celem jest robiac remont dodac troche koni i pozniej dojsc do okolo200km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez damian » 9 paź 2008, 13:35

Boris86 napisał(a):damiaaans napisał:
lepiej zrobic remont silnika 1.8 sohc i wszystko w nim dopiescic, czy lepiej zakupic 1.8 dohc i zrobic w nim to samo?

Jako wszystko rozumiem wszystko.
W wypadku w którym w obu silnikach ładujemy nowe tłoki, planujemy i kompleksowo obrabiamy głowice, i ładujemy wałki/wałek o takich samych wzniosach i kątach krzywek otrzymujemy silniki o identycznym potencjale... dla mnie to mininum kryjące sie pod słowami "dopieścić wszystko".
...dalej możemy pójść z odchudzaniem korbowodów, wyważeniem ukł. korbowo tłokowego, dolotem, wydechem, kolektorem wydechowym, kolektorem dolotowym, mocniejszymi sprężynkami zaworowymi, elektroniką itd. ... Wytłumaczysz mi skąd miała by sie wziąsc różnica w mocach chociażby po tym minimum "dopieszczenia wszystkiego"?


nie, no to juz lepiej kupic dohc i z nim sie bawic, niz przerabiac sohc na dohc. w sumie roznica ok 30KM miedzy sohc a dohc jest spora. glupie to moje pytanie bylo, ale mimo wszytsko dzieki za odp :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez piwo » 9 paź 2008, 13:43

to ja powiem ze bez turbo do 200kM nie dojdziesz.chyba ze chcesz miec silnik na jeden sezon i obroty rzedu 9 tys. na minute.co mozesz:
glowica gt 800zl
lzejsze tloki kute doprezajace wiseco o stopniu sprezania 10 2000zl
przelotowy wydech 1500zl
kolektor wydechowy 1500zl
jeszcze ostrzejsze walki swiatka 2000zl
kola do regulacji rozrzadu 500zl
dolot ze stozkiem 500zl
lzejsze kolo zamachowe i wywazenie z korbowodem 500zl
swinka ze strojeniem 1000zl
czesci uszczelki inne 500zl
co daje 10 000 zl i osiagniesz w zaleznosci od ostrosci walka okolo 180kM przy 9000 obrotow na minute.ale taki silnik sie do jazdy na codzien nie bedzie sie nadawal lub okolo 160kM przy okolo 7500 obrotow do jazdy na codzien.
wiec wydajesz 10 000zl za 20 kM.sam sie zastanow czy warto.
wiec lepiej chyba w silnik z gtxa lub gtra za ta cene zainwestowac.

zobacz ile wycisnal jacek176 przy ostrzejszych walkach,przelotowym wydechu,dolocie i strojeniu autka.fakt moze tylko 142 kM ale jak mu zapizdza z drugiej strony heheh.
na prawde z silnika bp ciezko wycisnac cos wiecej niz 140 kM widac to ewidentnie.ale jak ktos ma gotowe to mysle ze dac sie da te 160 kM wycisnac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 19 paź 2008, 18:05

Wracając do SOHC to jednak jest podany jego stopień sprężania. Wynosi 8.9:1
A tutaj są zdjęcia tłoków z 3 wersji silnika BP:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61674
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 19 paź 2008, 22:05

kurcze a byli tacy co mowili ze silniki 1,8 prawie woggole sie nie roznia.jak ludzie nie maja pojecia.moge sie zalozyc ze nawet bloki silnika sa z innych materialow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Boris86 » 20 paź 2008, 00:49

Pojemność ta sama, i dalej twierdz ze przy modyfikacjach, połączonych z remontem silnika silniki serii BP mają taki sam potencjał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 09:56

Boris86 napisał(a):Pojemność ta sama, i dalej twierdz ze przy modyfikacjach, połączonych z remontem silnika silniki serii BP mają taki sam potencjał.

Idąc tym tokiem myślenia możemy stwierdzić, że wszystkie silniki świata o pojemności 1.8 mają taki sam potencjał :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje