Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie
Myślę, że to prawda. Zobacz tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ear_e=2008
Średnia z 20 aut:
20 Diesel 6,83 l/100km 176.873 km and 12.073 l
Jestem mile zaskoczony, podobno 2.2 l ma palić podobnie
Średnia z 20 aut:
20 Diesel 6,83 l/100km 176.873 km and 12.073 l
Jestem mile zaskoczony, podobno 2.2 l ma palić podobnie
kfocus napisał(a):Odnośnie zestawu bluetooth – działa fajnie, kalibrowanie z telefonem to dziecizna, trzeba tylko pogadać do Madzi usmiech i znać parę słów z angielskiego (w moim przypadku akurat ten język jest, a auto z rynku zza Odry). Jednak jedno jest głupie – nie da się tego zestawu wyłączyć! Dzwoniłem do serwisu i potwierdzili to, a jest to upierdliwe, gdy mamy zestaw autoryzowany (telefon łączy bez każdorazowego potwierdzenia) i chcemy przeprowadzić rozmowę na słuchaweczce bluetooth (w przypadklu gdy mamy pasażerów, a nie każdy przecież musi wiedzieć z kim i oczym zeby ). I niestety trzeba wtedy w menu telefonu ręcznie łączyć słuchawke..... głupie to, a jeden przycisk on/off załatwił by wszystko.
Właśnie przeglądam instrukcję nowej M6 i znalazłem odpowiedz na twój problem z przerzuceniem rozmowy na bluetooth. Jak masz sparowane auto i słuchaweczkę wystarczy wg tego co piszą:
Transferring a call from Hands-Free to a mobile phone
Communication between the hands-free unit and a mobile phone is cancelled, and the line can be switched to a standard call using a mobile phone.
1. Press the voice recognition/hands-free
switch (Short press).
2. Say: [Beep] “Transfer call”
3. Prompt: “Transferred call to phone”
Tak samo przełącza się z powrotem. Może ktoś sprawdzi czy działa to podczas rozmowy?
domin1979 napisał(a):Myślę, że to prawda. Zobacz tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ear_e=2008
Średnia z 20 aut:
20 Diesel 6,83 l/100km 176.873 km and 12.073 l
Jestem mile zaskoczony, podobno 2.2 l ma palić podobnie
To chyba mam pecha, albo za dużo stoję w korkach/na światłach... spalanie 7,66
Chyba, że jeszcze spadnie, w sumie przejechałem dopiero jakieś 2kkm
domin1979 napisał(a):Jestem mile zaskoczony, podobno 2.2 l ma palić podobnie usmiech
2.2 ma mieć 1. na świecie DPF , który będzie wypalał się o 2/3 szybciej niż obecny. Ma być też z wytrzymalszych materiałów.
Miejmy nadzieję, że łańcuch nie będzie chwytem marketingowym (co z łańcucha który wymienia się jak pasek), ale jak w MB -będzie częścią w sumie już dożywotnią (w starszych profilaktycznie co 300-500kkm, obecne CDI chyba do tylu nie dojedzie, a przynajmniej nie każde). domin1979 wnioskuję, ze chyba zostaniesz przy Maździe?
Decyzja co do auta już zapadła, pozostał jedynie wybór silnika Póki co nowy diesel prowadzi w osobistym rankingu przed 2.5 MZR. Ciekawi mnie czy w słabszych wersjach jest ten sam osprzęt, jeżeli tak to pewnie wystarczy wrzucić inny soft. Jak to jest u VW i Audi?Mateusz L napisał(a):domin1979 wnioskuję, ze chyba zostaniesz przy Maździe?
domin1979 napisał(a):Ciekawi mnie czy w słabszych wersjach jest ten sam osprzęt, jeżeli tak to pewnie wystarczy wrzucić inny soft
Bardzo możliwe... ale niestety na dziś dzień możemy tylko gdybać. W CiTD między 121KM a 136KM różnica wynikała tylko w sofcie wiec mam nadzieje ze u tu tak bedzie... najsłabsza wersja to pewnie "skręcona" właściwa odmiana tego silnika. Kiedyś Mazda "uparcie uprzykrzała życie" właścicielom i w modelu BJ/GF/CP DiTD różnica w mocy (raptem 10KM!) była spowodowana nie tylko innym softem ale także w słabszej odmianie brakiem pewnych czujników, solenoidów, inne turbo itd... dziś już jest łatwiej i super...
Jak to jest u VW i Audi?
Wszystko zależy od mocy... pomiędzy słabszymi jednostkami różnica to tylko inny program ale czasami też wtryski i turbo. Są też wyjątki.. silnik 115KM od 110KM baardzo się różni mimo różnicy tylko 5KM.
P.S
Tak na marginesie 110KM jest znacznie lepszy
Panowie,
zastanawiam sie nad kupnem nowej 6 sedan i tu pytanko do osob posiadajacych wersje z silnikiem 1.8. Czy ten silnik daje rade? Spodziewam sie, ze 120KM nie sprawi ze auto bedzie demonem predkosci, chodzi mi bardziej o to czy nie ma wiekszych problemow z wyprzedzaniem i czy jest choc troche frajdy z jazdy. A moze warto dolozyc pare groszy i kupic 2.0?
Autem nie mialem jeszcze okazji jezdzic a chcialbym poznac opinie innych. Dzieki.
zastanawiam sie nad kupnem nowej 6 sedan i tu pytanko do osob posiadajacych wersje z silnikiem 1.8. Czy ten silnik daje rade? Spodziewam sie, ze 120KM nie sprawi ze auto bedzie demonem predkosci, chodzi mi bardziej o to czy nie ma wiekszych problemow z wyprzedzaniem i czy jest choc troche frajdy z jazdy. A moze warto dolozyc pare groszy i kupic 2.0?
Autem nie mialem jeszcze okazji jezdzic a chcialbym poznac opinie innych. Dzieki.
-
kleszcz
kleszcz napisał(a):Panowie,
zastanawiam sie nad kupnem nowej 6 sedan i tu pytanko do osob posiadajacych wersje z silnikiem 1.8. Czy ten silnik daje rade? Spodziewam sie, ze 120KM nie sprawi ze auto bedzie demonem predkosci, chodzi mi bardziej o to czy nie ma wiekszych problemow z wyprzedzaniem i czy jest choc troche frajdy z jazdy. A moze warto dolozyc pare groszy i kupic 2.0?
Autem nie mialem jeszcze okazji jezdzic a chcialbym poznac opinie innych. Dzieki.
Przyjacielu, ale w czym problem... m.in. po to Mazda otworzyła oficjalne przedstawicielstwo w Polsce, żeby klienci nie musieli kupować samochodów "z obrazka" W Warszawie możesz odbyć jazdę testową samochodem z takim silnikiem w Mazda BIG Autohandel na Al. Krakowskiej.
MiszczSen napisał(a):@kleszcz, ja polecam 2.0 Diesel
w końcu odebrałem swoja nowa 6tke i dla mnie silnik rewelacja! (no ale to tylko moje zdanie )
Ile przejechałeś ? Ile masz już ON w oleju ?
Ja po 2,5kkm mam już w połowie między full, a X – wymiana oleju szykuje się około 5kkm, trochę często jak na mój gust
Jakbym miał teraz kupować, to bym zaczekał na ceny diesla 2.2, albo benzynę 2.0 E+ lub TOP
Żeby jeszcze 2.0 Top mieli w ofercie...podobno niedługo będzie.chmooreck napisał(a):albo benzynę 2.0 E+ lub TOP
Jak najbardziejchmooreck napisał(a):Jakbym miał teraz kupować, to bym zaczekał na ceny diesla 2.2
A nie jest to czasem norma przy nowym silniku?chmooreck napisał(a):Ja po 2,5kkm mam już w połowie między full, a X – wymiana oleju szykuje się około 5kkm
chmooreck napisał(a):MiszczSen napisał(a):@kleszcz, ja polecam 2.0 Diesel
w końcu odebrałem swoja nowa 6tke i dla mnie silnik rewelacja! (no ale to tylko moje zdanie )
Ile przejechałeś ? Ile masz już ON w oleju ?
Ja po 2,5kkm mam już w połowie między full, a X – wymiana oleju szykuje się około 5kkm, trochę często jak na mój gust
Jakbym miał teraz kupować, to bym zaczekał na ceny diesla 2.2, albo benzynę 2.0 E+ lub TOP
Ja po 3kkm mam 1/4 normy – ale sądze że do 10kkm nie będzie wymiany
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
domin1979 napisał(a):A nie jest to czasem norma przy nowym silniku?chmooreck napisał(a):Ja po 2,5kkm mam już w połowie między full, a X – wymiana oleju szykuje się około 5kkm
Nie wiem, nie znam się
Jeśli faktycznie to przypadłość młodego wieku silnika, to się bardzo ucieszę.
Z tego co mi wiadomo nowe silniki początkowo biorą olej, niektóre potrafią nawet 1l na 1000 km jak chyba u VW. Potem powinno być dobrze, porzynajmniej u Mazdy. Wszystko się musi porządnie spasować i powyrabiać.chmooreck napisał(a):Jeśli faktycznie to przypadłość młodego wieku silnika, to się bardzo ucieszę.
wujek_zed napisał(a):wieści na temat polskiej/angielskiej/ ew niemieckiej instrukcji w PDF lub w papierze do zdobycia?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a&start=60
Ile wyszło netto i jaka wersja Magdy? Płaciłeś VAT w Holandi czy tylko netto?
domin1979 napisał(a):wujek_zed napisał(a):wieści na temat polskiej/angielskiej/ ew niemieckiej instrukcji w PDF lub w papierze do zdobycia?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a&start=60
Ile wyszło netto i jaka wersja Magdy? Płaciłeś VAT w Holandi czy tylko netto?
wersja GT-M czyli w zasadzie niemiecki 'Dynamic' z wszystkimi bajerami, 1/2 skóra biksenony, Bose, 18" felgi, itd
całośc po wszystkich opłatach i z polskim Vat'em ok 92 kPLN, ale na auto trzeba było czekać 4 miesiące (w tedy zamówione u dilera w Polsce kosztowało w tej wersji ok 106 kPLN teraz chyba ok 100.
dzieki za instrukcje pozdro.
- Od: 6 mar 2007, 01:54
- Posty: 7
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda RX-8 1.3 231 KM; Mazda 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6