Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Maciej Loret » 25 wrz 2008, 20:07

kocio napisał(a):
savage napisał(a):Nie zamieniłabym tego tip tronica na zadnego manulala, juz nie

tak mówią, że jak już raz ktoś kupi tiptronika to więcej nie kupi innego :)


Ja kupiłem.
Co prawda wcześniej nie miałem tiptronica, ale zbliżone rozwiązanie – skrzynię manualną z możliwością jazdy podobną do "automatu". Trybu "automat" używałem tylko w trasie, gdy chciałem odebrać telefon, coś przekąsić, napić się albo pogrzebać w nawigacji...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez darek65 » 4 paź 2008, 23:48

miała byc 6 z silnikiem 3,0 ze stanów ale tylko 1 sztuka była ok i tylko 2 towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedawały AC za rozsądna cenę do tego modelu . Wyszło,że bedzie 3 z silnikiem 2,0 dałem 1 tys zadatku .Ludzie ja jeździłem różnymi ostatnio przez 4 lata Vectra 2,5 V6 i samochodami kolegów z silnikami od 100 do 200 KM .W zyciu nie siedziałem w tak głośnym samochodzie .Miałem kupić z silnikiem 2,3 ale jak pojechałem 140 / km TO MIAŁEM WRAŻENIE ZE MA DZIURY I POJECHAŁEM PO 2,0 ALE Z TA JEST PODOBNIE . dodatkowo NA KANALE OKAZAŁO SIE ,ŻE SAMOCHÓD nie ma zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia !!! . Mam czas do wtorku ale jestem na etapie ,że chyba wole stracić tysiąc niż sie wk.... .Fiat Panda mojej żonki 1,1 przy 120km/h jest cichszy.Więc końcowo i rzeczowo ktoś wyciszał MAZDĘ ( SILNIK , UKŁAD KIEROWNICZY I ZAWIESZENIE O.K i pasuje )
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez fedors01 » 5 paź 2008, 08:58

cześć!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i aktualnie przebywam w USA, gdzie korzystam z mazdy 3 z silnikiem 2.3. Autko jest super i jak dla mnie jest ciche, nawet przy 80 milach nie słyszę hałasu, prędzej dochodzi do mnie hałas szumu opon, bądź wiatru, ale nie silnika.

Polecam autko.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez darek65 » 5 paź 2008, 11:00

auto ma 450 mil z 2008r bezwypadkowe miało tylko mocno porysowany jeden bok Fabrycznie nie ma zabezpieczenia podwozia !!!! to najprostsza wersja w salonie 15200usd + tax , to nie jest moja opinia , pojechałem po niego oglądać z 2 mechanikami . Jeden jeździ Golfem 4 drugi rozbitym i naprawionym Daewo . i obaj to samo stwierdzili ,ze nie da się jeździć szybciej tj powyzej 100km bez wygłuszenia I NIE PRZYSZŁO IM DO GŁOWY ŻE TAK MOŻE DAWAC TEJ KLASY SAMOCHÓ ( W STANACH NAJTAŃSZY MOŻE OPRÓCZ JAKIEGOS sATURNA ITP BADZIEWA , przy 9 letniej Vectrze 2,5 V6 TO KICHA . Natomiast silnik , układ kierowniczy i zawieszenia jak najbardziej O.K ZA TA CENĘ – 43500 ZŁ .Ja prywatnie jęzdze do stanów turystycznie co roku dla zwyłego fan , biore samochody z wypozyczalni i sobie jeżdze po stanach 4 tygodnie .Moja opinia o amerykańskich samochodach jest taka że te nizszej klasy to tandeta pod wzgledem materiałow , wykończenia itd ale poniewaz drogi sa absolutnie super kazde zawieszenia jest dobre i zwłaszcza że nie ma zakretów ( układ 95 % miast na zasadzie szachownicy , nie ma zakretów itd .Tyleże myslałem że japońskie samochody na USA to to samo co np Toyota lub Nissan ( mazda przed faza poszukiwań nie jeżdziłem ) .Ale patrzę na to w ten sposób , zabezpieczenie podwozia zrobią mi za 500 zł , dobre nagłośnienie zrobię za 1500 zł
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez darek65 » 5 paź 2008, 11:07

ja nie piszę ,że silnik jest głośny -tylko samochód jako taki więc się pytam czy ktoś to robił i jaki efekt
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez Tolek » 5 paź 2008, 12:31

Poczytaj tutaj- http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=56766
Może coś ci pomoże. U mnie akurat głośno pracują opony i słychać też lekki szum dochodzący z tyłu samochodu, a to prawdopodobnie przez słabo wygłuszony bagażnik. Silnik ok. Skrzynia jest troszke głośniejsza na 3 biegu.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Krisek » 5 paź 2008, 16:48

Jakiej klasy ? Mazda 3 to entry level car ?
I nie przesadzaj jest glosna ale da sie jezdzic ... zmienisz fabryczne opony i bedie cichsza
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez darek65 » 5 paź 2008, 17:15

wystarczy wejść na mazdausa.com 3 reklamują jako najtańszy japoński samochód .To nie o to chodzi ,że wybrzydzam ale naprawdę wygłuszenie jest kiepskie .Goście powiedzieli ,że jak zrobię antykorozyjna powlokę pod podwoziem to będzie trochę lepiej ale tak czy inaczej pod tym względem jest moim zdaniem kiepsko .Miałem kupić KIA z salonu za 49500 Z SILNIKIEM 1,6 BENZYNA ma 8lub 10 poduszek, klime 122 KM elektrykę i 7 lat gwarancji i jeździłem nią z 300 km bo znam dealera . Naprawdę jest dobra i o wiele cichsza tyle, że w robocie jeżdżą nia bukiety, których nie lubię . Silnik Mazdy za to jest lepszy i to samochód w Polsce dla indywidualisty więc sie napaliłem i pojeżdżę nim z 2 lata ( ps gdybym mieszkał w stanach i miał 20.000 usd na samochód to taka Mazda 3 (oprócz tej turbo) działała by mi na wyobraźnie jak 15 letni ruski rower.Mam już na styczeń zabukowanego Dodge Chargera z wypożyczalni na 4 tygodnie ( 580 usd +900 za ubezpieczenia ) silnik 3,7 to sa furki na stany a w sumie tez tam śmiesznie tanie .Amen
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez fedors01 » 5 paź 2008, 19:19

Proszę tylko nie dodge charger. Wszystkie samochody tego typu, łącznie z chryslerem 300 z tym silnikiem, to według mnie porażka. Nie czuć buta. Nawette w 300C z silnikiem Hemi nie zrobiły na mnie dużego wrażenia. Owszem nieźle przyspieszają, ale skrzynia biegów jest dla mnie opóźniona i reakcja na wciśnięcie gazu na autostradzie jest jakby opóźniona o półtorej sekundy. Ja mam lepszy FUN jeżdżąc swoją mazdą.
Jak chcesz naprawdę super amerykańskie autko to polecam Cadillac'a to są auta....
Z drugiej strony w Ameryce i tak sobie nie poszalejesz, zatem charger czy mustang.... to przecież legendy, coś w nich musi być.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez fedors01 » 5 paź 2008, 19:21

a jeszcze jedno, z jakiego rejonu Stanów Zjednoczonych kupiłeś tę mazdę?
Zadzwonie do dealera i spytam się czy np. n południe stanów mogą być bez zabezpieczeń antykorozyjnych?
Bo na północy, tam gdzie mieszkam bankowo mają. Tu pół roku śnieg leży i ciągle sól sypią.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez darek65 » 5 paź 2008, 20:21

mazda z Pensylwanii.Juz gadałem ze szwagrem w Chicago mówił ,że może tak byc z tym zabezpieczeniem a jak ktos chce to dopłaca 400-500 usd . Masz racje Dodge Charger to nie Porsche ale lubię te amerykańskie kanapy z dużym silnikiem i benzynę po 2 zł i inie ma nic lepszego niz jechać sobie przez południowy zachód stanów a w realiach polskiego niedzielnego wieczoru zaraz jadę oglądać kolejna osobówkę która wpadła pod Tira bo gość pewnie się rozmarzył o Arizonie, zjechał na lewy pas żeby szybciej dojechać do Grand Kanionu i zapomniał ,że przed nim jedzie tez rozmarzony Litwin tyle,że Tirem
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 21:08
Posty: 27
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda3 2,0 benzyna USA

Postprzez fedors01 » 6 paź 2008, 19:54

u brzmi bardzo poważnie. Dlatego, jak ja wyprzedzam, to wolę zaczynać wcześniej, żeby mieć lepsząwidoczność, na pasie na który wjeżdżam, a miłośnicy slalomów właśnie tak nie miło mogą się rozczarować.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez mazzzda » 7 paź 2008, 09:59

Witam.
Jak pismo nakazuje przed jakimikolwiek pytaniami przeczytałem cały wątek :D

Powoli szukam samochodu.
Po przeczytaniu tematu że M3 jest:
– słabo wyciszona
– świetnie się trzyma drogi i jest dość twarda
– dobrze wykończona w środku

Mam kilka pytań:
1. Czy 1.6 105KM benzyna w porównaniu np. z Escortem 1.6 90KM jest bardziej czy mniej dynamiczny? (pytam, bo piszecie, że 1.6 jest za słaby, ale np. dla mnie dynamika jeśli jest lepsza od escorta 1.6 90KM jest wystarczająca :) – obecnie jeżdżę Clio 1.2 95' które kiedyś miało 55KM i jak się umie to się da wyprzedzać, ale wolałbym dynamiczniejsze auto :)

2. Ile pali taki 1.6 benzyna przy dynamicznej jeździe?

3. Czy M3 przed liftingiem miały jakieś usterki, których np. pozbyto się dopiero po liftingu ?

4. Wiem, że do forum Mazdy i odpowiedź będzie pewnie jedna, ale co byście wybrali spośród tych aut: Honda Accord 2002 2.0 vtec, Ford Focus II 1.6/2.0, Mazda 3 1.6/2.0

5. Od kiedy M3 jest na rynku? 2003 ? – prawdopodobnie będzie mnie stać na auto z początku produkcji
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:27
Posty: 5

Postprzez mr_t » 7 paź 2008, 11:10

Mazda 3 jest cholernie głośna – nie raz o tym pisałem. Ostatnio jechałem autostradą Transitem (podwyższony i przedłużony) do Krakowa i musiałbym się poważnie zastanowić który z tych dwóch samochodów jest głośniejszy na autostradzie. W sumie w Transicie głośnej pracuje silnik, więc przez niego Transit będzie głośniejszy, ale jak się wrzuci na luz to przy 130-140 ciężko zauważyć różnicę :| Za to w Transicie nawet po 200tys. km nie ma żadnych problemów z 1 i 2 które moja Mazda ma od nowości i po bez mała 30 tys. km nie za dużo się zmieniło :|

Fakt – fabryczne Bridgestony ER30 są głośne, do tego gorzej niż źle się zachowują na mokrym asfalcie (jedne z najgorszych opon na jakie miałem, gorsze są jak dla mnie tylko GY NCT5), więc ich wywalenie coś pomoże. Ale bez przesady, nie będzie to tak że nagle w samochodzie zrobi się cicho. Mazda po prostu zaoszczędziła na wygłuszeniu samochodu nie robiąc go chyba wcale w 3.

mazzzda
Ad. 1 – dla jednego 1.6 to dużo, dla innego mało. Wszystko zależy do czego porównać.

Ad.4 – ja bym kupił Accorda.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Feat » 7 paź 2008, 11:12

mazzzda napisał(a):Mam kilka pytań:
1. Czy 1.6 105KM benzyna w porównaniu np. z Escortem 1.6 90KM jest bardziej czy mniej dynamiczny? (pytam, bo piszecie, że 1.6 jest za słaby, ale np. dla mnie dynamika jeśli jest lepsza od escorta 1.6 90KM jest wystarczająca :) – obecnie jeżdżę Clio 1.2 95' które kiedyś miało 55KM i jak się umie to się da wyprzedzać, ale wolałbym dynamiczniejsze auto :)

2. Ile pali taki 1.6 benzyna przy dynamicznej jeździe?

3. Czy M3 przed liftingiem miały jakieś usterki, których np. pozbyto się dopiero po liftingu ?

4. Wiem, że do forum Mazdy i odpowiedź będzie pewnie jedna, ale co byście wybrali spośród tych aut: Honda Accord 2002 2.0 vtec, Ford Focus II 1.6/2.0, Mazda 3 1.6/2.0

5. Od kiedy M3 jest na rynku? 2003 ? – prawdopodobnie będzie mnie stać na auto z początku produkcji


1. Pojęcie dynamiczne jest względne. Jeżeli wcześniej jeździłeś autami które miały po 150 KM to pewnie będzie dla Ciebie za słaby. Ja przesiadłem się na 1.6 z silnika 1.2 (75 KM) i jak dla mnie moc jest wystarczająca, można bez problemu sprawnie wyprzedzać (o ile nie masz na pokładzie całej rodziny z bagażami i rowerem na dachu).

2. Ostatnio spaliła mi równe 9 litrów (400 km trasa, prędkości 110-150, wyprzedzanie, dość dynamiczna jazda, 120 km miasto, korki itp. – jednym słowem Wrocław).

3. Nic mi o tym nie wiadomo, ale chyba raczej żadnych poważnych usterek nie było.

4. Jak dla mnie mazda 3 2.0 – niestety hatchbacki ciężko dostać z takim silnikiem (używane, w dobrym stanie).

5. Od 2003 roku.

Pzdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez CezaR83 » 7 paź 2008, 13:30

mazzzda napisał(a):Witam.
Jak pismo nakazuje przed jakimikolwiek pytaniami przeczytałem cały wątek

i bardzo dobrze... :D

Co do ogólnego stanu rzeczy ja juz sie wypowiedziałem jesli zauważyłeś, powtórzę moze tyle ze w moim dieslu wyciszenie jest wystarczające – silnik CD(CR), opony Potenzy inne niz u kolegów, wiec ja nie narzekam na wyciszenie w M3 z roku 2008. Powiem ci ze ja tez sie przesiadłem z ClioII (2003, 1.2 75KM) i jest <jupi>
Co do Benzyny M3 1.6 ... zdam sie na opinie innych bo przed zakupem jeździłem tylko dieslem. Po przeczytaniu na pewno wiesz ze frajdy z jazdy jest więcej z CDeka niz z benz.


mazzzda napisał(a):4. Wiem, że do forum Mazdy i odpowiedź będzie pewnie jedna, ale co byście wybrali spośród tych aut: Honda Accord 2002 2.0 vtec, Ford Focus II 1.6/2.0, Mazda 3 1.6/2.0

Tez bym chyba brał Hondzie, chociaż mnie taki silnik nie potrzebny... bo przy zakupie mogłem sie zdecydować na 2.0 M3 Sport, ale nie załuje tego 1.6

Pozdr.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mazzzda » 7 paź 2008, 15:19

mr_t napisał(a):
Ad. 1 – dla jednego 1.6 to dużo, dla innego mało. Wszystko zależy do czego porównać.


Do Escorta 1.6

Feat napisał(a):Ja przesiadłem się na 1.6 z silnika 1.2 (75 KM) i jak dla mnie moc jest wystarczająca, można bez problemu sprawnie wyprzedzać (o ile nie masz na pokładzie całej rodziny z bagażami i rowerem na dachu).


To jak jest z tą dynamiką w benzynie mazdy 1.6 w porównaniu z tą cliówką?

CezaR83 napisał(a):Co do Benzyny M3 1.6 ... zdam sie na opinie innych bo przed zakupem jeździłem tylko dieslem. Po przeczytaniu na pewno wiesz ze frajdy z jazdy jest więcej z CDeka niz z benz.


W sumie nigdy nie jeździłem dieselem nie licząc kilku pojedynczych przejażdżek starym golfem I 1.6 diesel i Ibiza 1.9TDI90KM. W sumie ta ibiza fajnie ciągnęła od niskich obrotów, ale to niby każdy diesel tak ma. Przy dieselu martwią mnie cyrki z paliwem na stacjach benzynowych...
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:27
Posty: 5

Postprzez fedors01 » 7 paź 2008, 16:49

A ja za te same pieniądze ściągnął bym taką mazdę 2.3s jaką teraz jeżdżę (z USA).
Auto jest dynamiczne i do tego ekonomiczne. Robie średnio 23.6 mil/gal, co daje wynik 9,8l/100km, a na trasie 33,5mili/gal=7,2l/100km.
U mnie jest cicho, nie mam problemów typu wyciszenie auta.
Ten Accord napewno jest fajny, ale już troche leciwy jak dla mnie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 16:35
Posty: 32
Auto: Mazda 3 s model 2007, manual 2.3. USA

Postprzez mr_t » 7 paź 2008, 17:37

fedors napisał(a):Ten Accord napewno jest fajny, ale już troche leciwy jak dla mnie.

W czym taki leciwy w porównaniu do M3? Zakładam że chodzi o Accorda który wszedł na rybek w 2002. Obydwa samochody weszły na rynek w mniej więcej tym samym czasie. Do tego M3 to "tylko" kompakt, a Accord to segment D. Jechałem, a dokładniej byłem wieziony Accordem 2.0. W środku ma więcej miejsca, jest bez porównania bardziej cichy. Accord może konkurować z M6, ale nie z M3.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Feat » 7 paź 2008, 19:54

CezaR83 napisał(a):Co do Benzyny M3 1.6 ... zdam sie na opinie innych bo przed zakupem jeździłem tylko dieslem. Po przeczytaniu na pewno wiesz ze frajdy z jazdy jest więcej z CDeka niz z benz.


Czy jest wiecej frajdy to nie wiem, ale faktem jest napewno to, że benzyna jest szybsza, diesel poprostu bardziej daje w plecy przez wyzszy moment, ale to nie przeklada sie na wieksze przyspiszenie niestety.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323