[AJ]błąd CEL – elektrozawór odsysania par paliwa (wersja US)
Przy okazji przeglądu 15000 mil zapytałem się w serwisie o ten błąd P2401. Najczęściej jest to spowodowane wspomnianym już tutaj niedokręceniem korka, chociaż może to by również uszkodzenie korka wlewu (uszczelka). Według dealera mają wiele problemów z tym błędem. Usuwają go poprzez sprawdzenie korka i kasację błędu. Ogólną przyczyną jest nieszczelnośc układu doprawdzania paliwa, więc jeżeli korek jest w porządku należy sprawdzic przewody paliwowe i łącza.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 2 cze 2006, 19:25
- Posty: 45
- Skąd: Kobiór/Łask
- Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi
Dzieje się tak tylko w 3,0 V6 czy też w 2,3l – bo u mnie nigdy nie wyskoczył cell – no chyba że mam już w baku mniej niż 1/2 rezerwy – ale po zatankowaniu od razu gaśnie. – tyle że o tym mówi moja instrukcja obsługi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
To aż tak 3.0 jest wrażliwe na paliwo – to co oni za wtryski wsadzają?? Czy problem jest gdzie indziej?? No ale w USA Regular 87 jest lepsze od naszego 95 a podejrzewam że i od 98.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka 'check engine'. Po skasowaniu po 2,3 dniach zapala sie ponownie.
Diagnostyka pokazuje błąd P0446 – usterka sterowania spustem oparów paliwa. Mechanik tlumaczył mi, że w nowszych autach ze względu na zakichane normy ochrony środowiska opary paliwa są zasysane do kolektora. U mnie jest jakas minimalna nieszczelność, ktora wyłapuje układ. Może to byc nawet nieszczelnosc korka wlewu paliwa.
Podobno w Stanach sprawdzaja to wtlaczajac barwiony dym do ukladu z odpowiednim cisnieniem i obseruja gdzie sie "ulatnia".
Spotkał sie może ktos juz z tym problemem ?
Diagnostyka pokazuje błąd P0446 – usterka sterowania spustem oparów paliwa. Mechanik tlumaczył mi, że w nowszych autach ze względu na zakichane normy ochrony środowiska opary paliwa są zasysane do kolektora. U mnie jest jakas minimalna nieszczelność, ktora wyłapuje układ. Może to byc nawet nieszczelnosc korka wlewu paliwa.
Podobno w Stanach sprawdzaja to wtlaczajac barwiony dym do ukladu z odpowiednim cisnieniem i obseruja gdzie sie "ulatnia".
Spotkał sie może ktos juz z tym problemem ?
- Od: 24 cze 2008, 07:00
- Posty: 9
- Auto: M3 2.3l 5AT USA
ja zauważyłem, że jak zatankuje 98Pb i zgaszę kontrolkę Check przez odłączenie akumulatora na 30 sek. – to dopiero zaświeci jak wyjeżdze paliwko, kiedy jest b. mało paliwa 98pb w baku ( teraz pojeżdze tylko na 98pb i będe tankował trochę wcześniej – sprawdzę do końca tą regułe )
jak leje 95pb to świeci cały czas,(albo po 1min zapala się znowu) nawet po zresetowniu.
Jeszcze się dobiore do EGRu, bo to też może być przyczyną.
Masz racje z tym korkiem wlewu paliwa, też czytałem na amerykańskim forum, że żle zakręcony korek – powoduje checka
jak leje 95pb to świeci cały czas,(albo po 1min zapala się znowu) nawet po zresetowniu.
Jeszcze się dobiore do EGRu, bo to też może być przyczyną.
Masz racje z tym korkiem wlewu paliwa, też czytałem na amerykańskim forum, że żle zakręcony korek – powoduje checka
Ostatnio edytowano 3 paź 2008, 13:55 przez iiyama, łącznie edytowano 1 raz
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Generalnie silnik jest przystosowany do użytkowania na amerykańskiej 87:
The octane rating in Europe uses a different formula than in the USA. Europe uses RON (Research Octane Number) and the USA uses PON (Pump Octane Number – which is an average of the RON and MON (Motor Octane Number).
95 RON is equivalent to 91 PON.
For most US made 6's the recommended octane is 87 (PON) – which would work out to 90 RON. But people here in the States have been using 89 and even 91 PON with no issues (other than increased fuel costs.)
So if your manual says 87, then I would suggest that any gasoline you can get between 90 and 95 RON will work fine in your car.
I can see no reason to use anything over 95 RON.
Generalnie sterownik obsługuje 87usa czyli naszą 91. Lejąc 98 nie zyskujemy nic. Kolega ma Accorda z V6 i jeżdżąc na Litwę leje z premedytacją Litwińską 89 i jest git.
Mamy w autach ustawione bardzo bezpiecznie zapłony i inne – knock sensory itd więc lanie 98 uważam za naprawdę bezsensowne.
iiyama – uważam że auto ma problem z czymś innym jak liczba oktanową paliwa. Jaki masz przebieg ? Może czas na świece/kable wn ? Może czujnik o2 ?
The octane rating in Europe uses a different formula than in the USA. Europe uses RON (Research Octane Number) and the USA uses PON (Pump Octane Number – which is an average of the RON and MON (Motor Octane Number).
95 RON is equivalent to 91 PON.
For most US made 6's the recommended octane is 87 (PON) – which would work out to 90 RON. But people here in the States have been using 89 and even 91 PON with no issues (other than increased fuel costs.)
So if your manual says 87, then I would suggest that any gasoline you can get between 90 and 95 RON will work fine in your car.
I can see no reason to use anything over 95 RON.
Generalnie sterownik obsługuje 87usa czyli naszą 91. Lejąc 98 nie zyskujemy nic. Kolega ma Accorda z V6 i jeżdżąc na Litwę leje z premedytacją Litwińską 89 i jest git.
Mamy w autach ustawione bardzo bezpiecznie zapłony i inne – knock sensory itd więc lanie 98 uważam za naprawdę bezsensowne.
iiyama – uważam że auto ma problem z czymś innym jak liczba oktanową paliwa. Jaki masz przebieg ? Może czas na świece/kable wn ? Może czujnik o2 ?
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
...jakiekolwiek nazewnictwo będzie odpowiednie – po amerykańsku "colis". Zalecają wymianę tych "cewek" – "fajek" – na serię bądź lepszych od seryjnych – np. Sniper'a:
http://www.snipertuning.com/new/product.phtml?p=59
http://www.snipertuning.com/new/product.phtml?p=59
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
hteb napisał(a):...jakiekolwiek nazewnictwo będzie odpowiednie – po amerykańsku "colis". Zalecają wymianę tych "cewek" – "fajek" – na serię bądź lepszych od seryjnych – np. Sniper'a:
http://www.snipertuning.com/new/product.phtml?p=59
przy jakim przebiegu?
dość interesująca sprawa, do LPG trzeba mieć dobry układ dający iskrę świeca + cewka
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
działanie układu EVAP jest proste jak budowa cepa...elektrozawór trójdrożny i pompka powietrzna.
w M6 klienta problem polegał na tym,że elektrozawór odsysania par paliwa był uszkodzony mechanicznie tj.nie zamykał się po odebraniu napięcia.pompka nie była w stanie wytworzyć cisnienia w zbiorniku i system meldował o nieszczelności układu.Tyle filozofii
w M6 klienta problem polegał na tym,że elektrozawór odsysania par paliwa był uszkodzony mechanicznie tj.nie zamykał się po odebraniu napięcia.pompka nie była w stanie wytworzyć cisnienia w zbiorniku i system meldował o nieszczelności układu.Tyle filozofii
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6