Przegrzewa mi się slinik – jaka przyczyna?

Postprzez farciarz » 24 sie 2008, 12:05

GofNet...odgrzebuje ponownie temat. Termostat jest wymieniony. Objawy nadal takie same. Wentylator się nie załącza. Czujnika w termostacie NIE MA !! Stąd pytanie. Który czujnik w BA odpowiada za załączenie się wentylatora ..... <jelen> <jelen> <jelen>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez M@ster » 24 sie 2008, 13:52

Adasbb napisał(a):Może to śmiesznie zabrzmi, ale w którą stronę dmucha Ci wentylator chłodnicy? Zasysa powietrze i dmucha na silnik czy też dmucha w przeciwnym kierunku. Śmieszna rzecz, ale spotkałem się już z przypadkiem, że wentylator od chłodnicy dmuchał nie tak jak trzeba :D




a jak zrobić żeby wentylator dmuchał w druga strone?
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez farciarz » 3 paź 2008, 21:18

Ok...kolejne odgrzebanie tematu. Wszyscy znawcy do domu....hehe.

Otóż okazało się że faktycznie jest walnięty czujnik temperatury silnika znajdujący się za aparatem zapłonowym ( ten z szarą kostką )...oczywiście piszę o wersji BA. Wentylator natomiast nie załączał się z uwagi na zaśniedziałe kostki. Obecnie po wyczyszczeniu wszystkiego po wypięciu kostki z czujnika załącza się wentylator jak i odroty silnika wzrastają do poziomu ssania. Reasumując sygnał wysyłany przez uszkodzony czujnik do komputera powoduje że nie odczytuje on zbyt wysokiej temperatury a jedynie niską...i względnie niską. Brak sygnału w zakresie wysokich temperatur a co za tym idzie nigdy nie taką która spowoduje załączenie wentylatora :):) Jutro wymiana tego czujnika i będzie wszystko w końcu naprawione !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez farciarz » 4 paź 2008, 21:55

Juppi...wszystko naprawione. Teraz napiszę coś dla potomnych. Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Mażdzie 323F BA oraz w Maździe 626 jest identyczny (dotyczy silników 1.5 oraz 1.8 ). Niestety z racji tego że serwis Mazdy był dziś w Leicester musiałem się zadowolić zakupem używanego czujnika ( to tylko doraźnie ) na kilka dni. Najważniejsze że wentylator się w końcu załącza i problem przegrzania silnika odszedł w końcu w zapomnienie. Jutro lub pojutrze wymienię jeszcze profilaktycznie cały płyn chłodzący ( już zakupiłem )...bo ten obecny dostał ostro po dupsku przez to wyrzucanie go ze zbiorniczka i dolewanie zwykłej wody. Nie obędzie się rownież bez płukania silnika :):)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez X-men » 24 lis 2008, 22:03

Witam.Jestem posiadaczem mazdy 1,6 16v ,mam problem ponieważ mam do wymiany termostat prawdopodobnie temperatura w trasie ogólnie nie rośnie wskazówka stoi w miejscu 0,5 cm od dolnego położenia gdy się zatrzymam auto się nagrzewa wskazówka na połowie i jest ciepłe powietrze, mechanik powiedział ,że by wymienić termostat trzeba zdejmować rozrząd i pompe czy to prawda? czy jest na to jakiś inny sposób...proszę o pomoc smutny

Dzięki za pomoc...okazało sie więc ,że mechanik sie pomylił bo termostat był wyjęty całkowicie i to go zmyliło...ale odwdzięczył się w ramach przeprosin z nawiązką...pzdr...nie ma jak ludzie z forum usmiech
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 20:45
Posty: 12
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 16V 117 KM

Postprzez Ania_TM » 24 lut 2009, 16:12

Odswiezam temat, bo jako dama potrzebuje pomocy :)

zauwazylam wczoraj,ze mi sie podniosla temp silnika do maksimum.
Poza tym przestalo dzialac ogrzewanie, bo cały czas leci chłodne powietrze.
Dzis znowu przejechalam sie kawalek po osiedlu i temp. byla w normie.
W chłodnicy po korek poziom. Nie wiem, czy to nie wina termostatu.
Sprawdzałam wezyki i sa chlodne...

Znalazlam na forum instrukcje wymiany, ale poza kupnem to sie nie odwaze przy bloku wymienic termostatu na nowy ;) takze skonczy sie na mechaniku chyba ;)
Jak sprawdzic czy to na pewno termostat? Czy po wjechaniu w wieksza kałuze mogł sie jakos zalac czy uszkodzic? :>
dziekuje za pomoc panowie :)
Ania_TM
 

Postprzez marcinek84 » 2 kwi 2009, 23:14

Mam pytanko czy temperatura widoczna na zdjęciu mieści się w normie?
Obrazek
Nowy termostat japoński i chłodnica z płynem Borygo jakieś 4000km temu. Stary termostat padł i płyn był brązowy jak i teraz się zrobił. Być może świece do wymiany.


-----------------------------
Moja Madzia:
http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/613541.html
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez farciarz » 3 kwi 2009, 00:10

marcinek84....jeśli to temperatura maxymalna...i wiatrak na chłodnicy Ci się załącza normalnie...to jest spoko
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez marcinek84 » 3 kwi 2009, 13:15

Tak to maksymalna. Przy takiej pogodzie wiatrak się nie załącza ale w poprzednie lato tak.
Dzięki za odpowiedz "farciarz".
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez SponeR » 3 kwi 2009, 17:40

Majki88 przekrec o 90 stopni :D
a potem jeszcze o 45 stopni wtedy zejdzie :P
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez marekmm31 » 29 sie 2009, 15:51

Witam
Przeczytałem posty i szukam rozwiązania dla mojej mazdy.
W mojej mazdzie wskaznik temperatury idzie do góry jak właczy sie termostat to opada, jak stoje w korku wskaznik idzie do góry i jak właczy sie wentylator to znowu spada, i wiem , ze to jest nieprawidłowo poniewaz jezdze ta mazda juz 8 lat, wskaznik stał zawsze w połowie i było git, miałem wyciek wody z pompy, wymienili mi pompe wody na nową, wody nie wyrzuca ale wskazówka temperatuty idzie w góre i spada , może ktos miał podobny problem?
Marek
farmer
Początkujący
 
Od: 30 lip 2008, 08:12
Posty: 7
Skąd: gdynia
Auto: MAZDA 323 F, 1,5 16 V, 1994

Postprzez Kameleon8989 » 14 lis 2009, 21:50

witam
mam mały problem którego chciałbym się pozbyć chodzi o to ze przegrzewa mi się woda w chłodnicy. Chłodnica była wymieniana około 1,5roku temu na nowa. Próbowałem również płukanie chłodnicy i ukł. płynem Preston troszkę pomogło ale dalej się grzeje... (wentylator działa)
wiadomo teraz jest zimno i przy normalnej jeździe nic się nie dzieje może troszeczkę jest ponad stan problem zaczyna się w korkach gdzie wskazówka pokazuje ok 3/4

Było takich tematów sporo, dołączam do jednego z nich (Borys)
Szerokości...
°°§zaĽëňstwo°°
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2009, 23:39
Posty: 46
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Majki88 » 15 lis 2009, 00:49

może to być wina np termostatu coś go przytkało nie otwiera się do końca blokując prawidłowy przepływ
Dobrze odpowietrzyłeś układ ?
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323