Stuknięcie pod podłogą po ruszeniu – Rozwiązanie: Następuje sprawdzenie systemu ABS/TCS/DSC
Dzieje się to raz i tylko podczas pierwszego ruszania po uruchomieniu samochodu i to przy ciut większej prędkości (zazwyczaj już na 2-gim biegu, jak jadę po parkingu powoli na jedynce to sobie jeszcze czeka). Wygląda jakby coś się przełączało, włączało (nie jest to odgłos przekaźnika). Czy to może jest związane z jakimś układem TCS, DSC? (Wyłączenie TCS nie likwiduje tego efektu). Nie powoduje to szarpnięcia ani nic niepokojącego ale jestem ciekaw czy w Waszych trójkach też występuje coś takiego?
Dzieje się tak odkąd mam to autko więc nie wiem czy "od nowości".
Pozdrawiam.
Dzieje się tak odkąd mam to autko więc nie wiem czy "od nowości".
Pozdrawiam.
Nie wiem czy to akurat to samo ale u m,nie słychać taki deliokatny strzał jakby jakis metal zeskakiwał z innego
-
Gość
Witam
Mam to samo. Zawsze myslalem,ze najezdzam na studzienke i tak stuka ale to niestety nie to. Jak auto jest zimne to stuka. NIe wiem co to jest. Kupilem ta 3 z 6000km i od poczatku tak mi robila.Hmm czy to jest usterka czy jak to nazwac? Troche mnie to denerwuje.
Mam to samo. Zawsze myslalem,ze najezdzam na studzienke i tak stuka ale to niestety nie to. Jak auto jest zimne to stuka. NIe wiem co to jest. Kupilem ta 3 z 6000km i od poczatku tak mi robila.Hmm czy to jest usterka czy jak to nazwac? Troche mnie to denerwuje.
-
Gość
W zasadzie od początku jak kupiłem samochód (3 miesiące temu), miał on taką przypadłość, że szczególnie przy ruszaniu (w czasie szybszej jazdy też czasem jest to delikatnie odczuwalne) słychać "chrupnięcie" (to słowo najlepiej obrazuje ten dźwięk). Słychać, ale również czuć na kierownicy i podłodze. Do tego samochód słabo rusza z miejsca. Ruszanie pod górkę to naprawdę poważne zadanie dla tego auta. Trzeba mocno mu depnąć i ostro puścić sprzęgło. Czuć, że owo chrupnięcie to jakaś mechaniczna sprawa, jakby ze skrzynią związana.
I teraz prośba o podpowiedzi, jak mogę zdiagnozować w czym problem. Byłem z tym w trzech serwisach, ale nie bardzo ktoś się chce za to zabrać.
Przeszukałem forum i kilka pomysłów jest, tylko nie wiem jaki kierunek poszukiwań obrać i jaką kolejność.
1. Ze tego co wyczytałem takie objawy może dawać zwalony układ różnicowy. Co wy na to? (samochód ma 4 lata, pieron wie co wcześniej się z nim działo).
2. Czy może być to padające koło 2-masowe?
3. Podobno niesprawny czujnik ABS może też podobnie namieszać. Czy jest możliwe?
4. Czy niski poziom oleju w skrzyni może powodować takie objawy?
Wydaje mi się, że ten odgłos ściśle się łączy właśnie z tym kiepskim ruszaniem z miejsca.
Podpowiedzcie coś chłopaki. Od czego zacząć, co najpierw sprawdzić?
W mojej okolicy nie ma raczej nikogo kto zna ten samochód, więc chciałbym wstępnie sam określić co mu dolega.
I teraz prośba o podpowiedzi, jak mogę zdiagnozować w czym problem. Byłem z tym w trzech serwisach, ale nie bardzo ktoś się chce za to zabrać.
Przeszukałem forum i kilka pomysłów jest, tylko nie wiem jaki kierunek poszukiwań obrać i jaką kolejność.
1. Ze tego co wyczytałem takie objawy może dawać zwalony układ różnicowy. Co wy na to? (samochód ma 4 lata, pieron wie co wcześniej się z nim działo).
2. Czy może być to padające koło 2-masowe?
3. Podobno niesprawny czujnik ABS może też podobnie namieszać. Czy jest możliwe?
4. Czy niski poziom oleju w skrzyni może powodować takie objawy?
Wydaje mi się, że ten odgłos ściśle się łączy właśnie z tym kiepskim ruszaniem z miejsca.
Podpowiedzcie coś chłopaki. Od czego zacząć, co najpierw sprawdzić?
W mojej okolicy nie ma raczej nikogo kto zna ten samochód, więc chciałbym wstępnie sam określić co mu dolega.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Auto nie miało czasem jakiegoś " BUM " ?BlackM3 napisał(a):Podpowiedzcie coś chłopaki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie wygląda, żeby było po dzwonie jakimś, ale ma 4 lata, kupione u polskich handlarzy więc pewności nie ma.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Przeguby też "chrupią", sprawdzałeś ?

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Może to chrupać niedokręcona łapa pod akumulatorem
spotkałem się z czymś takim
lekkie chrupnięcie przy ruszaniu do przodu lub do tyłu
A przeguby chrupią przeważnie na skręconych kołach
spotkałem się z czymś takim
lekkie chrupnięcie przy ruszaniu do przodu lub do tyłu
A przeguby chrupią przeważnie na skręconych kołach
Sprawdz poduszki silnika /skrzyni biegów ( widziałem juz rozwalone poduszki w autach powypadkowych ) a w ogole proponuje podjechac do serwisu tam dokładnie powiedza o co chodzi z tymi stukami , tutaj wątpie abysmy doszli co w trawie piszczy .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wziąłem auto na podnośnik, odkręciłem lewe koło i plastikową osłonkę skrzyni. Skrzynia jest strasznie usmarowana olejem i kurzem. Nie widać, żeby olej się gdzieś lał, ale mimo wszystko fajnie to nie wygląda. Wytarłem skrzynię, będą ją obserwował.
Myślę, że nie są to przeguby jak sugerował Pawko_6, bo to chrupnięcie jest identyczne na prostych i skręconych kołach.
Jeśli chodzi o poduszki skrzyni i silnika, to jak się je sprawdza? Mam je po prostu oglądnąć i ocenić wizualnie?
Trzeba będzie zrobić tak jak Jaksa sugeruje – pojechać do jakiegoś warsztatu. Jedyny problem to do jakiego, bo u mnie w pobliżu nic konkretnego nie ma..? Byłem już u w 3 warsztatach, ale jakoś boją się tego auta u mnie w okolicy.
Myślę, że nie są to przeguby jak sugerował Pawko_6, bo to chrupnięcie jest identyczne na prostych i skręconych kołach.
Jeśli chodzi o poduszki skrzyni i silnika, to jak się je sprawdza? Mam je po prostu oglądnąć i ocenić wizualnie?
Trzeba będzie zrobić tak jak Jaksa sugeruje – pojechać do jakiegoś warsztatu. Jedyny problem to do jakiego, bo u mnie w pobliżu nic konkretnego nie ma..? Byłem już u w 3 warsztatach, ale jakoś boją się tego auta u mnie w okolicy.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Najlepiej wiechac na kanał , zdemontowac osłone , posadzic kumatą osobę za kierownicą aby doprowadziła do stukania czyli musi ruszac przód – tył a Ty kolego od spodu obserwujesz zachowanie układu napędowego .BlackM3 napisał(a):Jeśli chodzi o poduszki skrzyni i silnika, to jak się je sprawdza
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Napisz kolego o efektach swojej pracy...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem M3 (2008). Od jakiegoś czasu obserwuję (słyszę i czuję na pedale gazu) dziwne zjawisko – ciche metaliczne stuknięcie połączone z lekkim uderzeniem w pedał gazu). Na początku myślałem, że jest to skutkiem przejeżdżania przez studzienki (odgłos bardzo podobny tylko cichszy). Teraz mam już pewność, że występuje to zawsze na świeżo po odpaleniu silnika, kiedy samochód przekracza 20 km/h.
Bardzo prawdopodobne, że ma to jakiś związek włączaniem się sygnału nie zapiętych pasów bezpieczeństwa (również włącza się przy ok. 20 k/h).
Czy zaobserwowaliście coś podobnego u siebie?
Pozdr.
Jestem posiadaczem M3 (2008). Od jakiegoś czasu obserwuję (słyszę i czuję na pedale gazu) dziwne zjawisko – ciche metaliczne stuknięcie połączone z lekkim uderzeniem w pedał gazu). Na początku myślałem, że jest to skutkiem przejeżdżania przez studzienki (odgłos bardzo podobny tylko cichszy). Teraz mam już pewność, że występuje to zawsze na świeżo po odpaleniu silnika, kiedy samochód przekracza 20 km/h.
Bardzo prawdopodobne, że ma to jakiś związek włączaniem się sygnału nie zapiętych pasów bezpieczeństwa (również włącza się przy ok. 20 k/h).
Czy zaobserwowaliście coś podobnego u siebie?
Pozdr.
- Od: 2 lut 2009, 16:06
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BK (2008) 1.6 benz. hatch
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość