diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Dortann » 29 wrz 2008, 14:37

Gibsong napisał(a):i to czterołap, pozatym dla chcącego nic trudnego przytargać ze stanów M6S, 3.0 V6 pewnie jak wszystko z tamtąd się opyla.


3.0 V6 czy 2.3 T to już full wypas, brakuje tego pośrednika jaki jest choćby w Mondeo. Czegoś, co jest w stanie konkurować z Accordem 2.4 190KM czy passatem TFSI.

Wiem, wybredny jestem :P
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Riki » 29 wrz 2008, 18:47

brii napisał(a):elstyczność benzyny w porównaniu z dieslem wypada kiepsko, ale przy jeździe na 400m nie było by Ci już tak wesoło oczko


brii :) czy uważasz że na 1/4 jeździmy tylko na mocy i moment sie nie liczy? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hazu » 29 wrz 2008, 19:05

Riki napisał(a):brii czy uważasz że na 1/4 jeździmy tylko na mocy i moment sie nie liczy?


moment się nie liczy, liczy się tylko to aby był on bliski maksymalnemu i był dostępny w jak największym zakresie obrotów.
I tu przewagę mają diesle (czasem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez brii » 29 wrz 2008, 21:24

Riki napisał(a):brii czy uważasz że na 1/4 jeździmy tylko na mocy i moment sie nie liczy?

Jeśli nie ciągniemy przyczepy to nie ma dużego znaczenia ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zuza » 30 wrz 2008, 10:33

Mówię-to czego jestem pewna...:)
Marzy mi sie cos troszke większego ale szkoda mi sprzedawac czy oddawac mojej Perły...
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 14:51
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: mazda 323 1,6 16V, 1994r.

Postprzez zuza » 30 wrz 2008, 10:35

A konkretnie to mam świra na punkcie mx3 ale tej z 92-96...nowsze tez ok ale ten tył...coś mu brakuje...
A Ty Brii jaką masz..?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 14:51
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: mazda 323 1,6 16V, 1994r.

Postprzez Riki » 30 wrz 2008, 10:45

Hazu napisał(a):liczy się tylko to aby był on bliski maksymalnemu i był dostępny w jak największym zakresie obrotów.


też :)

brii napisał(a):Jeśli nie ciągniemy przyczepy to nie ma dużego znaczenia


Czyli jeździmy tylko "na mocy"... ciekawe które 92KM auto przy tej wadze osiągnie czas 17,8ET... (wystarczy zerknąć na czasy np. sporo lżejszej BA Z5) po zmianie biegu zawsze zaczynam jechać od ok 2500rpm czyli max. momentu obrotowego który powoli spada do 3500 i potem jest moc.. (wykres od 2400 "do końca" bardzo równy i płaski)
Na 1/4 moment w dieslu daje bardzo dużo :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 30 wrz 2008, 11:09

stuningowałeś swoje GF na 92 KM?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 30 wrz 2008, 12:41

Riki napisał(a):Czyli jeździmy tylko "na mocy"... ciekawe które 92KM auto przy tej wadze osiągnie czas 17,8ET... (wystarczy zerknąć na czasy np. sporo lżejszej BA Z5) po zmianie biegu zawsze zaczynam jechać od ok 2500rpm czyli max. momentu obrotowego który powoli spada do 3500 i potem jest moc.. (wykres od 2400 "do końca" bardzo równy i płaski)
Na 1/4 moment w dieslu daje bardzo dużo

Powiem tyle – ścigacz z 45Nm zje diesla mającego 500Nm mimo tego, że różnica w masie nie będzie x10 tak jak w momencie a razy 5 (więc w teorii na kg diesel będzie miał 2x więcej momentu) ;)

zuza napisał(a):A Ty Brii jaką masz..?

W moim podpisie jest przecież link :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zuza » 30 wrz 2008, 13:04

Brii...widze ze mx3 ale ktory rok itd...Bo nawet jesli tam jest link to niemoge go otworzyc :P
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 14:51
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: mazda 323 1,6 16V, 1994r.

Postprzez DISItune » 30 wrz 2008, 13:58

zuza napisał(a):Brii...widze ze mx3 ale ktory rok itd...Bo nawet jesli tam jest link to niemoge go otworzyc :P


kliknac w link, skomplikowana sprawa <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 wrz 2008, 14:05

zuza
<czytaj>
brii napisał(a): Moja Madzia – MX-3-ZE


misiekwaw napisał(a):kliknac w link, skomplikowana sprawa

na to wychodzi ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 30 wrz 2008, 17:02

Gibsong napisał(a):stuningowałeś swoje GF na 92 KM?


nie... kilka dni po Borsku bylem na hamowni.. wypluło 92KM i ponad 200NM.. a później zrobiłem co trzeba i auto ma znacznie więcej mocy.


brii napisał(a):Powiem tyle – ścigacz z 45Nm zje diesla mającego 500Nm mimo tego, że różnica w masie nie będzie x10 tak jak w momencie a razy 5 (więc w teorii na kg diesel będzie miał 2x więcej momentu)


Może porównajmy porównywalne auto do porównywalnego auta a nie do... ścigacza? :| to co napisałeś powyżej w żaden sposób mnie nie przekonało... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 30 wrz 2008, 17:50

wpadnij na spota to porównamy.
żart mazdzianką się nie ganiam już.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 30 wrz 2008, 18:04

Gibsong napisał(a):wpadnij na spota to porównamy.
żart mazdzianką się nie ganiam już.


to jak w końcu? <lol> :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 30 wrz 2008, 21:52

w zastępstwie objechałem Passata 1.9 TDI Variant 130 KM. To mój ulubiony się robi. I nic mu przewaga 15 KM i 140 Nm nie pomogła.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2008, 22:06

Gibsong napisał(a):w zastępstwie objechałem Passata 1.9 TDI Variant 130 KM

Na jakim odcinku?
Bo jak do setki to nic dziwnego :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 30 wrz 2008, 22:14

ganiałem się ze szfaggrem (Kudłaty na forum), on 1,9 TDI GolfIV ja KLką, nie było jakiegoś trasznego problemu z pogonieniem, jednak przy większych prędkościach ta moja "nadwyżka" mocy trochę się "zatarła", może gdybym miał sprzęgło w lepciejszym stanie było by lepiej. suma sumarum do 150km/h nie miał cienia szansy. tyle że akurat te dwa samochody to kiepskie porównanie.
Cała różnica w tym że przy 110 ja musiałem zapodać do 4biegu a on tylko dał w gaz na 5. jak to wcześniej napisał brii ot i cała różnica ;)

aha, jakiś miesiąc temu nawineła mi się audiczka 2,5tdi i również poległa. goniliśmy się pod górkę i sam się zdziwiłem że nie dostałem batów <jupi>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2008, 22:21

yyyy, panowie – o kill'ach to jest temat w tuningu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 30 wrz 2008, 22:33

To jest temat o zmianie biegów :) Prędkość nie wiem patrzyłem na drogę. Nie dochodził mnie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Moto