Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Kailen » 25 wrz 2008, 15:16

mojej siostrze w zwykłej 323 na benzynie kopci a jak odpali na gazie to nie ma problemu ale tym się nikt nie przejmuje bo jak na razie gaz tańszy :P

Więc problem chyba nie w oleju ani płynie chłodniczym pewnie tak jak piszecie Dawka
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez Lukano » 25 wrz 2008, 17:03

uszczelnaiczy będize ok

Może same uszczelnaicze wystarcza jak tak mało łyka i tylko na zimnym.
tak jak by się zbierał olej z uszczelniaczy przez noc.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MariuS » 25 wrz 2008, 17:25

sam nie wiem, ale pytałem forumowiczów- niektórym także brał motor mało i same uszczelniacze jednak nic nie dały, a tak może wymienie to jeszcze mniej sobie będzie łykać- oby tylko nie było gorzej <killer>

oby tylko to dymienie zniknęło- bo obciach, swoja drogą wg mnie to dymienie za mocne jak na same uszczelniacze
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez soul » 25 wrz 2008, 21:45

kazdy silnik mozna zajechac.. i kazdy kiedys bedzie wymagal remontu ..
a to ze z5 jest 90% to ... jedna rzecz.. druga ze wlasnie teraz te autka zaczynaja dobijac do 250, 300tys km mimo tego za na liczniku maja 150tys. wiec efekty sa jakie sa..

a tutaj ciekawostka :D

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tftQk7m9bH4&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tftQk7m9bH4&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez MariuS » 25 wrz 2008, 22:46

litr oleju wypalił :D – ja na szczęście w taka pogodę jak tu na filmiku zadymy nie mialem , tylko ostatnmio mam jak jesień przyszła
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Dry » 25 wrz 2008, 23:06

mariusz_sti a tak z ciekawosci... jak Ci tak dymi rano to ten dym w ogole śmierdzi?! Przecież jakby to był olej i stałbyś w tym to na 100% wyczułbyś ze to olej... Kurcze ja nie wiem czy ladnowanie siana w remont jak silnik masz dobry to jest fajnie, tak mi sie wydaje czytając to wszystko. Ale nie powiem ze dymi konkretnie i to na jałowym. Ciekawe :|
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez MariuS » 26 wrz 2008, 07:21

samo mnie ciekawi, lekko zajeżdza olejem, ale nie mocno, bo dymek taki szaro-biały-lekko niebieski, bardziej niebieski robi ise jak na zimnym silniku jade potem i przy przyspieszaniu, ale tera zjak z rnaa ta zasłona to zauważanlnie wiećej pliwy łyka niż latem
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Artiks » 26 wrz 2008, 08:11

Juz skończcie to bajkopisanie że on ma dobry motor i że to wina za dużej dawki paliwa, albo złej pracy katalizatora itp itd .Część z was nigdy nie miała do czynienia z Z5 a ma najwięcej do powiedzenia. Ja miałem identyczne objawy jak Mariusz, u innych posiadaczy Z5 w stanie agonii było identycznie . Oleju nie będzie brać aż dużo jak rano przed ruszeniem poczeka się chwilę aż przestanie kopcić i nie będzie się butowac ,szczególnie na zimnym silniku. Wymiana uszczelniaczy nic nie daje,może jedynie ograniczyć trochę ubywanie oleju, a kopcenie to tylko i wyłącznie pierścienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Piotrek.84 » 26 wrz 2008, 12:21

Witam.
Miałem podobny problem z kopceniem z rana,ale posłuchałem rady dwóch forumowiczów i Zalałem olej Midland,oczywiście wymieniłem również filtr oleju i jest spokój :D Teraz już nie muszę sie stresować porannym Kopceniem nawet w takich temperaturach jak teraz.
Pozostałym właścicielom "f" proponowałbym to samo,jeśli nie pomoże to wtedy zastanawiałbym się nad remontem silnika.
Dodam,że jeszcze nie wiem czy oleju mi ubywa bo przejechałem dopiero 500km,a na bagnecie jak było tak jest.
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez dragon123 » 26 wrz 2008, 14:53

Piotrek.84 mam pytanko do ciebie. A ile ci brała oleju przed wymiana na olej Midland ????
Ostatnio edytowano 26 wrz 2008, 17:55 przez dragon123, łącznie edytowano 1 raz
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez Bartg » 26 wrz 2008, 15:08

a to ze z5 jest 90% to ... jedna rzecz.. druga ze wlasnie teraz te autka zaczynaja dobijac do 250, 300tys km mimo tego za na liczniku maja 150tys. wiec efekty sa jakie sa..

Pewnie tu lezy glowna przyczyna, te wszystkie male przebiegi uzywane przez niepalaca starsza kobiete ;] Moj przy 184.000 ( ciezko powiedziec czy prawdziwe, mam co prawda sporo kwitow z poprzednich ubezpieczen itp, np ostatnie ubezpieczenie z marca 2007 bylo przy 164.000, wiec moze byc prawdziwy ) oleju pali minimalnie, nic nie kopci i jest luksus ;]
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MariuS » 26 wrz 2008, 18:07

czuje ze po wymainei pierścieni i uszczlenaiczy zaleje tym mnidlandem skoro taki chwalony
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 26 wrz 2008, 21:45

mariusz_sti napisał(a):czuje ze po wymainei pierścieni i uszczlenaiczy zaleje tym mnidlandem skoro taki chwalony


...a może spróbuj zalać przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy,może akurat pomoże i unikniesz dużych kosztów.Mo9m zdaniem warto spróbowac.pozdr
Gość
 

Postprzez MariuS » 26 wrz 2008, 21:56

Tonsil4 napisał(a):...a może spróbuj zalać przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy,może akurat pomoże i unikniesz dużych kosztów.Mo9m zdaniem warto spróbowac.pozdr


kopcenie z rana chyba jest u mnie zbyt duż, chociaz z uwagi na niby nienajgorsz ebranie oleju możnaby, ale qybór juz raczej podjety- pierścienie i uszczelnaicz estare aut- bo to ranne dymienie mnie rozniesie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 26 wrz 2008, 22:04

mariusz_sti napisał(a):kopcenie z rana chyba jest u mnie zbyt duż, chociaz z uwagi na niby nienajgorsz ebranie oleju możnaby, ale qybór juz raczej podjety- pierścienie i uszczelnaicz estare aut- bo to ranne dymienie mnie rozniesie


ok,ja osobiście bym spróbował najpierw z tym midlandem ;) ale jak juz porobisz wszystko to napisz jaki efekt coby reszta wiedziała ;) pozdrawiam
Gość
 

Postprzez michał87 » 26 wrz 2008, 22:10

koledzy
a jaki olej wazacie za anjlepszy dla takiego troszke kopcącego juz Z5??
(nie wiem ile pali na oleju bo za krótko mam autko ale troche dymi)
myslałem nad valvoline vr1 10w60
lub motul
lub wspomniany w temacie midland

ktos ma jakies doswiadczenia//???
pozdro
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez perepeczek » 27 wrz 2008, 21:50

mariusz_sti napisał(a):
perepeczek napisał(a):Nie jestem pewny na 100% czy koleś w Hipolu się nie pomylił ale przedwczoraj dostałem od niego odpowiedź że do z5 są dostępne pierścienie RIK.


a znasz ich cenę?



281 PLN + przesyłka
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 17:46
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 323F-Z5-95'

Postprzez sps-snipers » 27 wrz 2008, 23:06

mariusz STi a zaryzykuj i wlej tego doctora a zobaczysz ,że przestanie ci kopcic skoro i tak chcesz silnik robic ,nic niestoi na przeszkodzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Marcin1990 » 29 wrz 2008, 17:25

ja już wiem co dolega mojemu silnikowi. Rozebrałem go i jedyna rzecz powodywująca dym to uszczelniacze. A z rana to naprawde siara bo to nie polonez, a jak się ma Mazde to wstyd mieć z rana coś takiego.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez soul » 29 wrz 2008, 18:54

sps-snipers napisał(a):mariusz STi a zaryzykuj i wlej tego doctora a zobaczysz ,że przestanie ci kopcic skoro i tak chcesz silnik robic ,nic niestoi na przeszkodzie ;)


nic oprocz badziewnych skladnikow ktore potem utrudniają obróbke elementow do kotorych ten shit sie przykleil :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323