Klepią zawory przy obciążeniu

Postprzez andrzej.j » 20 wrz 2008, 21:10

Witam.
Ostatnio zauważyłem jak silnik się rozgrzeje to słychać zawory przy obciążeniu(czyli pierwszy bieg puszczam sprzegło i w zakresie 1200-1600 obr.słychać cykanie zaworów).
W innych warunkach są niesłyszalne. Mam pytanie czy to normalne, może nie zawracać sobie głowy.
Czy ten silnik ma regulow. zawory czy hydrauliczne.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez Riki » 20 wrz 2008, 21:13

andrzej.j napisał(a):Czy ten silnik ma regulow. zawory czy hydrauliczne.


ma reg. (brak hydrauliki)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez andrzej.j » 20 wrz 2008, 22:08

Oczywiście mówimy o benzynie.
Chyba trzeba zacząć od regulacji.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez Grzyby » 20 wrz 2008, 23:07

andrzej.j napisał(a):Chyba trzeba zacząć od regulacji

czy do tego odkrycia potrzeba zakładać nowy temat na forum?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez andrzej.j » 21 wrz 2008, 08:38

Dzięki za informacje. Przepraszam za temat.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez Globy » 21 wrz 2008, 12:31

FS 136 KM nie ma HLA?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez maxim_wawa » 21 wrz 2008, 12:36

panowie podlacze sie w temacie

mam blizniaczy motor tyle ze 1.8 16V z 99r i tez mi glosno zawory chodza.. pytanie.. jakie powinny być prawidłowe luzy zaworowe ???
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez andrzej.j » 21 wrz 2008, 15:55

Też jestem ciekaw jakie powinny być luzy zaworów.
Z mechanikami jest różnie odnośnie Mazdek(brak doświadczenia).
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez keczu » 25 wrz 2008, 17:52

andrzej.j napisał(a):W innych warunkach są niesłyszalne

no to chyba nie czas jeszcze na regulacje,kazde auto jak dasz za malo gazu przy ruszaniu przyklepie czasem zaworami.
maxim_wawa napisał(a):mam blizniaczy motor tyle ze 1.8 16V z 99r i tez mi glosno zawory chodza
no ja tez mam :) i w tym silniku to normalne do pewnego stopnia oczywiscie ze ukl.rozrzadu jest troche glosniejszy nasluchalen sie tych silnikow w pracy i wiecej mnie to nie martwi bo wszystkie tak klekocza,widzialem moze ze 3 auta z ewidentnie zajezdzonymi podkladkami ale kazde mialo pow.150 tys.mil i w tym przypadku nikt nie mial by watpliwosci o co chodzi.Fakt ze przy lpg moze zdazyc sie duzo szybciej.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez maxim_wawa » 25 wrz 2008, 19:16

no tak ale to nie wnosi nic praktycznie do tematu JAKIE POWINNY BYC LUZY ZAWOROWE
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez andrzej.j » 25 wrz 2008, 20:21

Byłem u dwóch pojętnych mechaników i stwierdzili że to nie zawory cykają.
W tych silnikach jest regul. na podkładkach(regulacja co 90.000km).
Opinia była żebym nic z tym nie robił bo tylko można wydać znaczne pieniądze a efekt może być ten sam.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez Hugo » 25 wrz 2008, 20:29

Co do "cykania" to wtryskiwacze też "cykają".
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez maxim_wawa » 26 wrz 2008, 08:50

ale jakie sa prawidłowe luzy zaworowe ?? CZY KTOS TO WOGULE WIE ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Haszcz » 26 wrz 2008, 10:47

Ech...w FS-ach po 97 z tego z co wiem sa płytki. Zrob pomiar luzów, koszt niewielki – bdziesz wiedział. Jesli nie to podejrzewam jakis sworzeń korbowodu... :|
W moim FS z BJ'tki luzy powinny wynoscić: 0.225—0.295 mm (0.26±0.035 mm ), w 626 GF nie wiem czy tez tyle
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez keczu » 26 wrz 2008, 14:47

andrzej.j napisał(a):Opinia była żebym nic z tym nie robił bo tylko można wydać znaczne pieniądze a efekt może być ten sam.

No i maja racje,dla swietego spokoju przy okazji posluchaj sobie takieg silnika w innym aucie.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez maxim_wawa » 9 paź 2008, 07:47

ale nadal nikt nie zna prawidłowych parametrów luzów zaworowych ??

ma ktos takie dane czy nie ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez marcin78 » 13 lis 2008, 16:08

Dołączył: 13 Lis 2008
Miasto: olecko
Auto: Mazda 626 00 r 2.0 85kw FS GW


Witam serdecznie wszystkich klubowiczów troche poczytałem o tych słynnych stukach popychaczy w mazdach większosc opinii jest na temat modelu ge nie wiem czy w GF/GW przu oznaczeniach silnika FS9 85 kw 2.o stosowany był również ten zaworek upustowy przy pompie oleju i Bo myśle że to jest właśnie przyczyna głosnej pracy popychaczy w mym aucie olej 10w60 moze troche pomógł ale to nie jest to . I jeszcze jedno pytanie czy w tym silniku niema czasem płytek regulujacych luz zaworowy bo coś tez o tym słyszałem_________________
Mazda to mazda
marcin78
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 13 lis 2008, 17:41

maxim_wawa napisał(a):ale nadal nikt nie zna prawidłowych parametrów luzów zaworowych

dane książkowe:
dolotowe 0,010 (0,009-0,011)
wylotowe 0,010 (0,009-0,011)
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez maxim_wawa » 13 lis 2008, 20:49

nareszcie... dziekuje ci bardzo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6