tomekrvf napisał(a):A co rozumiesz pod pojeciem elektronika?
Pod maska nie ma ECU do zadnego z ukladów silnik,ABS, tempomat. Wszystkie polaczenia sa wodoodporne. Wystarczy tylko oslonic alternator i rozdzielacz i ognia. Po umyciu wydmuchac powietrzem i uruchomic silnik.
Mycie komory silnikowej, szczegolnie po zimie, chroni przed korozja na zlaczach podloznic co czesto widuje sie w 626 GE.
Ja się nie znam specjalnie, ale niejednokrotnie słyszałem i czytałem, że w nowoczesnych silnikach niewskazane jest mycie komory silnika właśnie ze względu na układy elektroniczne, które sterują różnymi podzespołami.
A w ogóle dziwi mnie takie stawianie sprawy – "nic nie ma się prawa stać bo japońskie". Nie przeginajmy w drugą stronę. Wiadomo, że to dobre i solidne samochody i lepsze niż wspomniane francuskie, ale to w końcu tylko maszyna i tak samo jak i w innych markach dochodzi do awarii (na szczęście rzadziej, ale jednak).