Ubywający olej w mx-3...

Postprzez Lukano » 19 wrz 2008, 09:42

Pewnie jak zwykle mechanicy chcą wyciągnąć więcej kasy za naprawę :|
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MariuS » 19 wrz 2008, 16:10

no ja z tym dymem chce sobie poradzić, bo normalnie zaslona dymna każdego zimnego ranka :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez grodek » 19 wrz 2008, 16:55

wracajac do tego dymu to jestem pewien ze w wiekszosci przypadków to jest para wodna :] nie wiem jak u was ale u mnie wystarczy postac chwilke w miejscu i jest juz morka plama tylko ze w ciepłe dni nie widac bo to co widac ten niby dym to juz tak naprawde skroplona para wodna to tak jak by wynies garnek z goraca woda na zewnatrz w lato i nic nie widac a w zime? zasłona sa 3 kolorki dymów biały to para wodna niebieskawy to olej a czarny paliwo.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez MariuS » 19 wrz 2008, 17:04

po odpalieniu u mnie dymek blado niebieskawo-biały, przy poczatkowej jeździe na zimnym silniku przy gwałtownym przyspieszaniu bardizej niebieski, ale po rozgrzaniu dymku nie puszcza.
Da się jakoś określić po tym kiedy ustepuje dymienie czy do wymainy uszcxzelniacze czy również pierścienie?
wogóle rozbił ktoś same uszczelnaicze? jaki to przyblizony koszt?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez djArias » 20 wrz 2008, 19:47

Bladyy78 napisał(a):Jak rozbierasz silnik to nie bawisz się w wymianę pierścieni olejowych tylko wymieniasz wszystkie. Wymieniając pierścienie wymienić również należy panewki, no i głowice należy zrobić.
Jak ktoś chce prostym sposobem samemu sprawdzić kondycje swojego silnika może to zrobić bardzo prosto: uruchamiamy silnik i czekamy aż się zagrzeje odkręcamy korek wlewu oleju i sprawdzamy czy nie chlapie olejem oraz czy nie wydobywa się dym, możemy również wyciągnąć miarkę od oleju i tamtędy też nie powinno nic się wydobywać.

A jak na mega rozgrzanym silniku odkrecilem kurek, olej sie nie lał, nic sie nie dymiło, tylko BARDZO dużo powietrza syczało to dobrze?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez strzala171 » 21 gru 2008, 18:34

witam mam taki problem na 1000 km musze dolać 0,5l oleju , nie kopci , silnik suchy , co mam zrobić , pomocy
Początkujący
 
Od: 12 cze 2004, 17:04
Posty: 6
Skąd: Gryfice/Szczecin
Auto: Madzia mx3 1,8 v6 94'

Postprzez bikus » 21 gru 2008, 19:01

musi przepalac(uszczelniacze, pierscienie itd...) ... a z miski olejowej Ci nei kapie?
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez flashmaniac » 21 gru 2008, 20:28

napisz najpierw co to za olej...:) bo to tez wazne.....
nie jest odkryciem ze na jednym oleju moze brac np 1 L na 1 tys km.....a na drugim dobrym np 1 Litr na 10 tys :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez bikus » 21 gru 2008, 22:08

nie jest odkryciem ze na jednym oleju moze brac np 1 L na 1 tys km.....a na drugim dobrym np 1 Litr na 10 tys usmiech

to tez fakt :)

a i popraw temat bo Cie mody zjedza :D
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez djArias » 20 lut 2009, 18:59

w moim przypadku okazalo sie ze do zrobienia sa prowadnice uszczelniaczy zaworowych ... reszta byla spoko ... ;>
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Gość » 20 lut 2009, 19:28

Bladyy78 napisał(a):uruchamiamy silnik i czekamy aż się zagrzeje odkręcamy korek wlewu oleju i sprawdzamy czy nie chlapie olejem oraz czy nie wydobywa się dym, możemy również wyciągnąć miarkę od oleju i tamtędy też nie powinno nic się wydobywać.


a jak chlapie czy wydobywa sie cos innego to co to oznacza? u mnie tego nie ma ale pytam z ciekawości ;)
Gość
 

Postprzez kompanieros » 23 lut 2009, 13:52

mialem podobny problem tylko ze mi dymila jak parowoz pierscienie zapieczone glowica do remontu, co do uszczelniaczy to da sie je wymienic bez zdejmowania glowicy. wiem bo je wymienialem
kompanieros
 

Postprzez michaelo_paolo » 23 lut 2009, 18:43

flashmaniac napisał(a):napisz najpierw co to za olej...usmiech bo to tez wazne.....


Ja przykładowo mam olej z beczki, półsyntetyk, ale nie wiem jakie ma oznaczenia. Ubywa mi 1l/2500km. Słyszałem, że z beczki to najgorszy olej, także pytam czy mogę kupić obojętnie jaki półsyntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323