Dziury w mocy
1, 2
Witam.Zauwazyłem w moim autku(2.0 136 MZR),że podczas przyspieszania silnik ma spadki mocy.Objawia się to mniej-więcej tak:jadę na trzecim biegu,obroty ok.2000rpm,raptownie przyspieszam,auto zbiera się aż miło,przy ok 2800rpm jest jakby dziura w mocy,auto przyspiesza słabiej do ok 3000rpm,znowu dostaje ''kopa" i znów słabnie-wrzucam czwórkę.
W zakresie użytecznych obrotów są trzy takie dziury.
Silnik nie dymi,komputer podobno nie notuje błędów,filtry nowe,przebieg 170 000.mam wrażenie jakby był trochę głośny na wolnych obrotach(moze zawory).nie wiem czego się czepić?
Proszę o pomoc w uzdrowieniu pojazdu,gdyż nie udało mi się wyczytać nic podobnego na forum.
pozdrawiam.
W zakresie użytecznych obrotów są trzy takie dziury.
Silnik nie dymi,komputer podobno nie notuje błędów,filtry nowe,przebieg 170 000.mam wrażenie jakby był trochę głośny na wolnych obrotach(moze zawory).nie wiem czego się czepić?
Proszę o pomoc w uzdrowieniu pojazdu,gdyż nie udało mi się wyczytać nic podobnego na forum.
pozdrawiam.
- Od: 8 wrz 2008, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: ziębice
- Auto: MPV 2.0d 136 2004r
stoncar czy NA PEWNO nie ślizga Ci się sprzęgło? obroty rosna a auto nie jedzie?
U mnie wygląda to identycznie ale na pewno nie jest to sprzeglo poniewaz obrotomierz wrecz zwalnia a nie przyspiesza.. i dzieje sie to tylko czasami... nie ma roznicy czy zimny silnik (zaraz po tym jak pokaże max temp pracy) czy po dluuugiej jeździe. Dzis pojechalem sobie do Łodzi.. cala trase bylo super po czym tam ruszalem szybko spod swiatel i na 2b miedzy 2800-3200obr/min auto tak sie wlasnie zachowalo.. dzieje sie to bardzo rzadko i jest to praktycznie niezauważalne no ale jednak.. ma to miejsce i chce to zniwelować.
Podpinam sie wiec pod pytanie kolegi stoncar
Pozdrawiam Michał.
P.S
Odbierz PW
U mnie wygląda to identycznie ale na pewno nie jest to sprzeglo poniewaz obrotomierz wrecz zwalnia a nie przyspiesza.. i dzieje sie to tylko czasami... nie ma roznicy czy zimny silnik (zaraz po tym jak pokaże max temp pracy) czy po dluuugiej jeździe. Dzis pojechalem sobie do Łodzi.. cala trase bylo super po czym tam ruszalem szybko spod swiatel i na 2b miedzy 2800-3200obr/min auto tak sie wlasnie zachowalo.. dzieje sie to bardzo rzadko i jest to praktycznie niezauważalne no ale jednak.. ma to miejsce i chce to zniwelować.
Podpinam sie wiec pod pytanie kolegi stoncar
Pozdrawiam Michał.
P.S
Odbierz PW
Ostatnio edytowano 14 wrz 2008, 23:07 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
a moze centralny komp. ma problem i w tym zakresie
obrotow ma pod gorke
bo diesel pracuje na pelnym powietrzu, tzn. ma go pod dostatkiem
i czeka tylko na odp. wtrysk paliwa ..
i jesli jest: to znaczy gaz do oporu...
ale jak sterownik czyli komp. przymyka kranik,
to jest taki efekt..
E.
obrotow ma pod gorke
bo diesel pracuje na pelnym powietrzu, tzn. ma go pod dostatkiem
i czeka tylko na odp. wtrysk paliwa ..
i jesli jest: to znaczy gaz do oporu...
ale jak sterownik czyli komp. przymyka kranik,
to jest taki efekt..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Rozumiem, że klimy nie macie na 100% włączonej?
Bo ona daje takie objway.
EGR na 100% sprawny???
Albo może sie zapowietrza?
Bo ona daje takie objway.
EGR na 100% sprawny???
Albo może sie zapowietrza?
Ostatnio edytowano 16 wrz 2008, 13:51 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
U mnie sprzęgło ok-nie ślizgało się,a ostatnio holowałem inne auto.klima off.do egr nigdy nie zaglądałem,być moze czas na to,ale gdyby się przywieszał to komputer powinien chyba notować błędy(egr ma potencjometr).
Moze mam przytkany smok w baku,ale nie wiem jaka jest jego konstrukcja,i czy usterka byłaby tak powtarzalna?
Czy jest jakiś pewny sposób sprawdzenia zapowietrzania się układu paliwowego?
Dodam,że auto rano pali bez problemu praktycznie z półobrotu .
Moze mam przytkany smok w baku,ale nie wiem jaka jest jego konstrukcja,i czy usterka byłaby tak powtarzalna?
Czy jest jakiś pewny sposób sprawdzenia zapowietrzania się układu paliwowego?
Dodam,że auto rano pali bez problemu praktycznie z półobrotu .
- Od: 8 wrz 2008, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: ziębice
- Auto: MPV 2.0d 136 2004r
stoncar masz już jakieś wnioski?
U mnie od tamtej pory jest OK.. dziś tylko raz jeden mialem ten objaw w zakresie 1500-1800
może czas przepałować auto i wróci do normy? noo ale ona raz na jakis czas dostaje po garach więc pewnie nie pomoze
U mnie od tamtej pory jest OK.. dziś tylko raz jeden mialem ten objaw w zakresie 1500-1800
może czas przepałować auto i wróci do normy? noo ale ona raz na jakis czas dostaje po garach więc pewnie nie pomoze
Rozebrałem i wyczyściłem EGR.nie był zbyt zanieczyszczony,a operacja nie dała zadnego efektu.
narazie myślę aby przełozyć na próbę przepływomierz zinnej mazdy,ale nie mogę trafić na dawcę. nowego w ciemno nie chcę kupować.
W autach innych marek przepływomierze padają dość często,zwłaszcza bosch.
Przy uszkodzonej przepływce z silnikiem potrafią dziać się dziwne rzeczy,ale najczęściej są t
o problemy z mocą.
Nie wiem,czy ktoś wymieniał przepływomierz w MZR.
narazie myślę aby przełozyć na próbę przepływomierz zinnej mazdy,ale nie mogę trafić na dawcę. nowego w ciemno nie chcę kupować.
W autach innych marek przepływomierze padają dość często,zwłaszcza bosch.
Przy uszkodzonej przepływce z silnikiem potrafią dziać się dziwne rzeczy,ale najczęściej są t
o problemy z mocą.
Nie wiem,czy ktoś wymieniał przepływomierz w MZR.
- Od: 8 wrz 2008, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: ziębice
- Auto: MPV 2.0d 136 2004r
stoncar napisał(a):Nie wiem,czy ktoś wymieniał przepływomierz w MZR
ja miałem wymieniany
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
witam. ja mam troche podobny problem czasami moja mazda jest wyraznie dynamiczniejsza i przyspiesza duzo lepiej. Zauwazylem rowniez ze czasami jak schodzi z obrotów to zatrzymuje sie tak na 1000obr po czym gdzies po 2 sekundach spada do 800obr. nie dzieje sie to za kazdym razem tylko czasami
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
U mnie zalałem dziś nowego paliwka.. wtedy tankowałem się na Shellu w Radomiu bo byłem w trasie.. zobaczymy.. może już będzie OK.. dałem kilka razy w palnik na drodze powrotnej do domu i wszystko było OK. Będę obserwował....
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jest , omin na jazdę testową filtr paliwa ( pompka reczna na jego cokole moze sie zapowietrzac ) a jak cisnienie na listwie CR ? zawór SCV kolega ma juz nowy ?stoncar napisał(a):Czy jest jakiś pewny sposób sprawdzenia zapowietrzania się układu paliwowego?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Jest , omin na jazdę testową filtr paliwa ( pompka reczna na jego cokole moze sie zapowietrzac ) a jak cisnienie na listwie CR ? zawór SCV kolega ma juz nowy ?
Ciśnienia paliwa na listwie na razie nie mam możliwości sprawdzić. testerek,który podłączałem nie pokazuje ciśnienia rzeczywistego ani wymaganego,mam wgląd w błędy,obroty,temperatury.
Zawór SCV za moich czasów nie był wymieniany.Ma końcówkę 006 i chyba to nie jest dla mnie korzystna informacja.
Czy nieprawidłowe działanie SCV może powodować taką usterkę?
Chyba jutro ominę na chwilę filtr paliwa,ale mam obawy,czy nie polecą z baku jakieś syfy na układ wysokiego cisnienia.
Jeśli to nie da efektu to pewnie będę musiał zacząć od wymiany SCV.
- Od: 8 wrz 2008, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: ziębice
- Auto: MPV 2.0d 136 2004r
ale to przy tym pominieciu filtra originalnego, mozesz przeciez wstawic jakis uniwersalny ze sklepu motoryzacyjnego..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
radekbialy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59756
kolego zobacz ten link chyba warto będzie się przyłączyć do dyskusji
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59756
kolego zobacz ten link chyba warto będzie się przyłączyć do dyskusji
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
No i coś w końcu znalazłem.
Przyszedł czas, aby zajżeć do rozrządu,a tam zgroza.Pasek luzny,hydronapinacz wciśnięty do końca i mokry z oleju.
Założyłem nowe rolki,napinacz,pasek i usterka zdaje się ustąpiła.Przejechałem jakieś 800km i silnik pracował bez zarzutu.
Do końca nie mam pewności, czy luzny pasek rozrządu mógł powodować takie objawy, ale po wymianie motor pracuje ciszej i jakoś nie mogę zauważyć problemów opisanych wcześniej.
Najgorsze jest to,ze pasek był wymieniany-(wpis w książce serwisowej) przy 120 000. Teraz auto ma 170 000 .
Łożyska rolek bardzo głośne i uszkodzony napinacz mogą świadczyć o tym,że wymieniono tylko pasek bez rolek-(pas w idealnym stanie).
Auto było sprowadzone z włoch i tam serwisowane.
Nie wiem ile przejezdziłem na takim rozrządzie,ale mam kupę szczęścia,że nie stało się nic gorszego.
Morał z tego,ze do końca nie można ufać serwisom,zwłaszcza,gdy gość w serwisie włoskim mówił:"mechanik wpisał wymianę rozrządu,ale nikt mu na ręce nie patrzy,i co robi to jego sprawa".ZGROZA.
Nie pomogą znajomości w italii wpisy w książkach,faktury itp.
Ale i tak Włoch ma 5 lat gwarancji a Polak nie.
Pozdrawiam Stoncar.
Przyszedł czas, aby zajżeć do rozrządu,a tam zgroza.Pasek luzny,hydronapinacz wciśnięty do końca i mokry z oleju.
Założyłem nowe rolki,napinacz,pasek i usterka zdaje się ustąpiła.Przejechałem jakieś 800km i silnik pracował bez zarzutu.
Do końca nie mam pewności, czy luzny pasek rozrządu mógł powodować takie objawy, ale po wymianie motor pracuje ciszej i jakoś nie mogę zauważyć problemów opisanych wcześniej.
Najgorsze jest to,ze pasek był wymieniany-(wpis w książce serwisowej) przy 120 000. Teraz auto ma 170 000 .
Łożyska rolek bardzo głośne i uszkodzony napinacz mogą świadczyć o tym,że wymieniono tylko pasek bez rolek-(pas w idealnym stanie).
Auto było sprowadzone z włoch i tam serwisowane.
Nie wiem ile przejezdziłem na takim rozrządzie,ale mam kupę szczęścia,że nie stało się nic gorszego.
Morał z tego,ze do końca nie można ufać serwisom,zwłaszcza,gdy gość w serwisie włoskim mówił:"mechanik wpisał wymianę rozrządu,ale nikt mu na ręce nie patrzy,i co robi to jego sprawa".ZGROZA.
Nie pomogą znajomości w italii wpisy w książkach,faktury itp.
Ale i tak Włoch ma 5 lat gwarancji a Polak nie.
Pozdrawiam Stoncar.
- Od: 8 wrz 2008, 20:42
- Posty: 5
- Skąd: ziębice
- Auto: MPV 2.0d 136 2004r
O takich sprawach nie trzeba wspominac ze sprawdzenie rozrzadu to pierwszy ruch ( nawet nie przyszło mi to do głowy )stoncar napisał(a):.Pasek luzny,hydronapinacz wciśnięty do końca i mokry z oleju.
No widzisz , obecnie mam taka szostkę ktora licznikowo /ksiązkowo ma 40 tysiecy a motor nie ma juz panewek i wału korbowegostoncar napisał(a):Najgorsze jest to,ze pasek był wymieniany-(wpis w książce serwisowej) przy 120 000. Teraz auto ma 170 000 .
Ta szosteczka tez.....stoncar napisał(a):Auto było sprowadzone z włoch i tam serwisowane
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wlosi chyba jeszcze bardziej kombinuja niz my...
a i talent maja w tym
mam tu na mysli sprzedawcow aut, ktorzy je odpowiednio przed sprzedaza przygotowywuja...
a spreparowanie odp. dokumentow serwisowych to dla fachowca zaden problem!!!
zawsze wszystko nalezy sprawdzic i spisac dokladnie umowe kupna!!!!
E.
a i talent maja w tym
mam tu na mysli sprzedawcow aut, ktorzy je odpowiednio przed sprzedaza przygotowywuja...
a spreparowanie odp. dokumentow serwisowych to dla fachowca zaden problem!!!
zawsze wszystko nalezy sprawdzic i spisac dokladnie umowe kupna!!!!
E.
Ostatnio edytowano 12 paź 2008, 00:21 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
już o tym kiedyś pisałem tylko moje autko było z Francji... owszem był niby robiony przegląd i wymieniany rozrząd:) ale wymienili tylko pasek:P a napinacz i rolki zostawili na szczęście wymieniłem na swój koszt zanim coś się stało ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość