Cieknie z aparatu zapłonowego (626 GE)
Z doświadczenia wiem, że aparaty idzie rozbierać na części pierwsze i można wymienić ten uszczelniacz w środku. Niestety nie wiem jak jest w aparatach Mazdy. I najważniejsze: jakie są wymiary tego uszczelniacza. Bo jak ma wymiary niepełne (po przecinku) to dupa...Rafi napisał(a):Hugo, czyli aparat zaplonowy do wymiany?
Niestety nie wiem.Rafi napisał(a):wiesz moze czy kazdy aparat o symbolu S9 bedzie pasowal do mojej 626 GE FP r. 95?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Siema. Miałem ten sam problem z moją 626 tylko że z 1992r. Nie musisz wymieniać aparatu chodz to by było może i najlepsze wyjście z sytuacji ale powiem tak, ja za uszczelnienie aparatu zapłonowego w servisie MAZDY w Łodzi zapłaciłem 130 zł i problem znikł na 2 miesiące, ale są jeszcze inne czynnniki jak np. to że u mnie na budziku jest dosyc czesto 6000 obrotów na pierwszych biegach i mam gaz w aucie. Podejrzewam że Ty tez masz instalację gazową w swoim autku. A teraz krótko po tym jak po wizycie w serwisie znowu zaczeło kapac z aparatu zapłonowego wymieniłem świece i przewody zapłonowe i podjechałem do gościa który mi zakładał gaz i okazało sie że jest za duże cisnienie gazu. Po podpięciu gazu pod kompa i zmniejszeniu cisnienia problem znikł. I tak jak wczesniej były widoczne ubytki oleju tak teraz ich nie ma. Pozdrawiam.
A i jeszcze jedno przed tym jak byłem w servisie dzwoniłem do nich i dowiedziałem się że za uszczelnieni aparatu zapłonowego (wymianę oringu i simeringu) skasują 250 zl. Może się w moim przypadku orżneli
))
A i jeszcze jedno przed tym jak byłem w servisie dzwoniłem do nich i dowiedziałem się że za uszczelnieni aparatu zapłonowego (wymianę oringu i simeringu) skasują 250 zl. Może się w moim przypadku orżneli
- Od: 6 lip 2008, 22:28
- Posty: 6
- Skąd: Łowicz
- Auto: 626 2.0 16V GE (1992r)
Do Civica też nie, a dało się wymienić. Trzeba tylko trochę chęci i czasu.Rafi napisał(a):uszczelnaiacz nie wystepuje jako czesc zamienna
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Moim zdaniem zawsze należy wymieniać uszczelniacze bo to jest najtaniej. Dobry przykład z simmeringiem 12x22x5 zamiast 12,45x22x6 bo jeszcze trochę wyrobiony jest wałek wirnika i średnica 12 będzie lepij uszczelniać. Oring też można kupić bez problemu. W aparecie można wymieniać części np: wirnik jeśli nadpalony styk (blaszka mosiężna lub miedziana). Aparat zapłonowy wymieniasz jak części składowe w większości są zużyte. Polecam potem co pół roku przeczyścić aparat w środku i styki z nalotu(szczególnie wirnik). Polecam www.racepages.com 

Najpierw poznaj konstrukcję i zasadę działania czegoś, a potem to naprawiaj.
- Od: 17 maja 2008, 10:56
- Posty: 4
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0i B+G, GE, htchbg
Witam czy ktos rozbierał ten aparat zapłonowy i może dac jakies wskazówki żeby czegos nie uszkodzic, gdyz próbowałem sie za to zabrac lecz po odkręceniu kilku śrubek zrezygnowałem ponieważ jest tam jakis czujnik i niebardzo wiedziałem czy go nie uszkodze jesli wyjmę ta blaszke która w nim sie obraca.
Jesli ktos moze dac jakies rady to dzięki.
Jesli ktos moze dac jakies rady to dzięki.
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Polecam rozwiązanie: kupujesz kpl uszczelniaczy do aparatu zapłonowego twojej mazdy i zlecasz wymianę mechanikowi miejscowemu który nie jest na liście niepolecanych zakładów lub w sąsiedniej miejscowości. Jak się umówisz to zrobi ci to" na poczekaniu". Na wszelki wypadek jak by wałek był więcej podrobiony kup simmering 12x22x5. Powodzenia. P.S Poczytaj stronę polecaną, nie zaszkodzi. 

Najpierw poznaj konstrukcję i zasadę działania czegoś, a potem to naprawiaj.
- Od: 17 maja 2008, 10:56
- Posty: 4
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 2.0i B+G, GE, htchbg
Witam wszystkich po dluzszej przerwie. Moze troszke odswieze temat
Po przeczytaniu waszych postow nie wymienilem aparatu, nadal cieknie
Ale w tej chwili musze cos z tym zrobic. Sprobuje go uszczelnic. Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Jeszcze do tom3k, jezdze na benzynce
Pozdrawiam
Po przeczytaniu waszych postow nie wymienilem aparatu, nadal cieknie
Ale w tej chwili musze cos z tym zrobic. Sprobuje go uszczelnic. Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Jeszcze do tom3k, jezdze na benzynce
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 wrz 2008, 17:05 przez Rafi, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
Rafi napisał(a):Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).
są takie same
Witam, u mnie jest podobny problem, mam jednak nowiutki aparat i cieknie oring....oleju ubywa bardzo dużo.Jak się rozgrzeje to po 10 minutach pod autem jest 3 cm plama
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
- Od: 15 wrz 2008, 17:57
- Posty: 148
- Skąd: Sulechów
- Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS
Mi też troszku puszcza kurcze myslałem ze tak ma byc bo pod tym aparatem jest taka blaszka jak by podkładka!Poci mi się delikatnie ale na bagnecie nie ma ubytku.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Grzyby raczej nie. Sam oring zalozyl sie bez problemow a z wlozeniem calego aparatu rowniez poszlo w miare bez oporow.
Co rozumiesz przez zgniecenie go?
Chyba pozostaje wyciagnac ponownie aparat zeby zobaczyc o co chodzi.
Co rozumiesz przez zgniecenie go?
Chyba pozostaje wyciagnac ponownie aparat zeby zobaczyc o co chodzi.
Driving is my EXTASY
- Od: 18 sie 2007, 12:52
- Posty: 461
- Skąd: Zagranica
Odświeże
Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS? Aktualnie staram się naprawić wszelkie nieszczelności- mechanik w aparacie dopatrzył się lekkiej nieszczelności z wewnętrznej części aparatu zapł. Zewnętrzny oring już zakupiłem, jednak mam problem z znalezieniem jakiegoś zamiennika- wewnątrz aparatu znajduje się simmering(podobno nie serwisowany przez mazde
)wymiary 24x14x6mm (14 średnica ośki aparatu, więc od wymiarów trzeba jeszcze odjąć 1mm). Czy ktoś wcześniej spotkał się z podobnym problemem?
Dzięki za pomoc

Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS? Aktualnie staram się naprawić wszelkie nieszczelności- mechanik w aparacie dopatrzył się lekkiej nieszczelności z wewnętrznej części aparatu zapł. Zewnętrzny oring już zakupiłem, jednak mam problem z znalezieniem jakiegoś zamiennika- wewnątrz aparatu znajduje się simmering(podobno nie serwisowany przez mazde
Dzięki za pomoc
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
Musi się różnić. FS ma 4 cylindry, a Twój Xedos ma ich 6.jarusiek napisał(a):Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS?
Najważniejsze, że wymiary nie są "po przecinku", np. 14,2 mm. Takiego powinieneś gdzieś znaleźć, a jeśli nie to simmeringi dorabiają na wymiar.jarusiek napisał(a):24x14x6mm
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6