Wymiana klocków hamulcowych z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez knu » 11 wrz 2008, 16:14

Witam wszystkich posiadaczy Mazdy;P

Czy mógłby ktoś zamieścić foto relację z wymiany klocków hamulcowych w Mazdzie 626 z ABS???

Pomóżcie;)









Mazda 626 IV Hatchback 1.8 16V DOHC 1997r.
Ostatnio edytowano 11 wrz 2008, 19:25 przez knu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez Hazu » 11 wrz 2008, 18:02

Jeżeli określisz który to model mazdy GE czy GF/GW to moze ktoś Ci pomoże.

Ale wątpia aby ktoś Ci na zamówienie fotorelację zrobił.

Najlepiej by było gdybys określił gdzie masz problem.

A tak wogóle chodzi Tobie o tył czy przód.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Sebas » 11 wrz 2008, 18:44

knu po pierwsze:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
Po drugie:
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
sprecyzuj o co chodzi i Popraw temat
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez knu » 11 wrz 2008, 19:31

Chodzi mi o model GE. Chciałbym opis wymiany klocków hamulcowych zarówno przód jak i tył. Może być bez zdjęć... No niech stracę;P hehe... Wszędzie szukałem i nigdzie nie znalazłem. Jedynie tylko wymianę klocków bez ABS.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez Hazu » 11 wrz 2008, 19:46

knu napisał(a):Czy mógłby ktoś zamieścić foto relację z wymiany klocków hamulcowych w Mazdzie 626 z ABS?



knu napisał(a):Jedynie tylko wymianę klocków bez ABS


knu
a co mają klocki do ABS-u

1.Zdejmujesz koło

2. Zdejmujesz plastikowy kapturek

3. wykręcasz prowadnicę

4. odchylasz i zsuwasz z drugiej prowadnicy zacisk

5. wyjmujesz stare i zakładasz nowe klocki (tak samo jak były stare sprężynki i podkładki też)

Składasz w odwrotnej kolejności po wcześniejszym wciśnięciu tłoczka.


Z tyłu tłoczka nie wciśniesz, należy go wkręcić lub pomóc sobie śruba do regulacji ręcznego z tyłu zacisku (pod korkiem z tyłu zacisku)


Aaa z tyłu jeszcze trzeba zdjąć linkę aby zacisk zdjąć.

Wszystko oczewiście w szczegółach znajdziesz na forum ale Tobie nie chce się odrobinę poszukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Sebas » 11 wrz 2008, 19:52

Hazu napisał(a):ale Tobie nie chce się odrobinę poszukać.

Chłopak nie wiedział że nie ma różnicy ;)
knu
626 GE 1.8 16V 1997r

Tyle by wystarczyło :P
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez radecki » 25 lis 2008, 18:34

Jaki plastikowy kapturek ? w którym on miejscu jest ?
Jak się zdejmuje prowadnicę ? Proszę opiszcie to dokładnie tak jak dla małego dziecka
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez AdahEwa » 25 lis 2008, 19:04

Żeby mieć jakieś pojęcie zobacz w "fotorelacjach" , jest pokazany cały zacisk z innego modelu Mazdy. Zaciski wyglądają podobnie i wymiana klocków również.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 23:28
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG

Postprzez Hugo » 25 lis 2008, 19:18

radecki napisał(a):Jaki plastikowy kapturek ? w którym on miejscu jest ?
Pewnie od strony silnika na dolnej prowadnicy zacisku (tak mniemam jak w większości aut).
radecki napisał(a):Jak się zdejmuje prowadnicę ?
Wysuwa się z zacisku tą odkręconą (dolną) prowadnicę, natomiast górna zostaje i z niej z kolei wysuwa się cały zacisk.
Jeśli Ci się nie "pali" to jutro wymieniam u siebie klocki, więc napiszę dokładnie jak jest, bo to co napisałem wyżej jest na przykładzie większości innych aut, które naprawiałem/serwisowałem.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez toomas » 25 lis 2008, 22:31

Hugo jeśli możesz to napisz w którym miejscu jest ta regulacja ręcznego przy zacisku bo regenerowałem zaciski i prawy chodzi (ręczny) ale nie zaciska tarczy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez qbass » 25 lis 2008, 23:33

toomas, Odkręcasz śrubkę z tyłu zacisku (klucz 12 jeśli mnie pamięć nie myli), a pod nią, w środku masz śrubkę na imbus, którą regulujesz odstęp klocków od tarczy.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez toomas » 26 lis 2008, 18:06

qbass dzięki będę próbował w sobotę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Redoo » 26 lis 2008, 19:36

Ludziska jak nie wiecie jak to zrobić to jedzcie do mechaniora za parę groszy zrobi,popierniczycie coś i potem będzie buuu....
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez toomas » 26 lis 2008, 23:39

Redoo napisał(a):Ludziska jak nie wiecie jak to zrobić to jedzcie do mechaniora za parę groszy zrobi,popierniczycie coś i potem będzie buuu....

Powiem ci że u wielu mechaniorów już byłem i takie historie wymyślali ż się w głowi nie mieści a ja akurat zdolności manualne mam i jakieś pojęcie bo w niejednym samochodzie niejedno robiłem, a tu poprostu niewiedziałem gdzie jest regulacja ręcznego :| Do tej pory wszystko robiłem sam i jest bez zarzutów no ale z zapłonem skoczyłem do serwisu :] To tak odchodząc od tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez qbass » 26 lis 2008, 23:46

Jutro postaram się zrobić fotorelację z regeneracji zacisków, to zobaczysz na fotcee, gdzie regulować ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez mmario20 » 28 gru 2008, 16:59

Panowie – właśnie wymieniłem przednie klocki. Prostsze niż konstrukcja cepa. Podchodziłem do tego jak do jeża obawiając się że jak w Oplu czy Fordzie potrzebne będą specjalne narzędzia ale gdzież tam – równo z górki. Tylko jedna śruba i cylinderek schodzi z górnej prowadnicy. Cofnięcie tłoczka za pomocą tylko klucza od kół i jednego zużytego klocka – leciusieńko poszło. Refleksje: myślałem że klocki są z czujnikiem bo wiele w tym aucie czujników ale NIE. Klucz imbusowy standard nr 8 a nie jak w oplu nr7 (gdzie go dostać). Wszystko lekko i prosto. Teraz czas na tylne – mniemam że też pójdzie gładko...Co mnie wkurza to to że od tego samego producenta klocki do opla 80 zł a do Mazdy niemal identyczne już 118 zł bo Mazda – złodzieje...
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 21:15
Posty: 43
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626GF 2.0 116KM 98r

Postprzez Hugo » 28 gru 2008, 20:05

mmario20 napisał(a):Panowie – właśnie wymieniłem przednie klocki. Prostsze niż konstrukcja cepa
Racja. Bardzo prosta czynność.
mmario20 napisał(a):Klucz imbusowy standard nr 8 a nie jak w oplu nr7
Widzę, że masz GF, a w mojej GE jest imbus 7.
mmario20 napisał(a):gdzie go dostać
Bez problemu kupiłem w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Niemiecki Wurth-koszt 5,70 zł ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6