Opony & felgi
marcinos napisał(a):Chlopaki jezdzi ktos z was na oponach firmowanych "Nankang" sa tanie dosc a slyszalem ze produkowane na bazie mieszanki gumowej yokohamy.
Miałem takie opony 205/40/17 na Volvo S40 i powiem tyle.... dziadostwo! Gorszej opony nigdy nie miałem. Bardzo twarda guma przez co ma słabą przyczepność i jest bardzo głośna. Zdecydowanie odradzam!
A teraz pytanie: Czy do M6 wejdą felgi 19x8 ET35 obute w opony 215/35? W zasadzie nawet jak nie wejdą to i tak stałem się posiadaczem i w piątek jadę odebrać
Witam
Mam podstawowe pytanie, jakie powinny być parametr felg ( wiem że musza być 4x100) i mam właśnie okazje kupić ładne felgi 15 cali ale nie wiem o co chodzi z całym tym ET mógłby ktoś konktretnie wytłumaczyć co i jak najlepiej do mazdy 323F 1,5 98r. dziękuję
Mam podstawowe pytanie, jakie powinny być parametr felg ( wiem że musza być 4x100) i mam właśnie okazje kupić ładne felgi 15 cali ale nie wiem o co chodzi z całym tym ET mógłby ktoś konktretnie wytłumaczyć co i jak najlepiej do mazdy 323F 1,5 98r. dziękuję
- Od: 29 mar 2008, 20:30
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F 1.5
Witam
A jakie alufelgi najlepiej założyć do 323F BA '98r na seryjnym zawieszeniu nie opuszczane nic.
Planuje jakieś 15'' tylko te oznaczenia dalej nie wiem jakie ET i J , tak aby wszystko grało w najlepszym porządku.
rozstaw mam 4x100
a średnica to nie wiem tak jak ktoś pisał 54,1mm czy jeszcze jakieś inne były ?
I oponki jakie najlepiej 185 195 na 55 50 60?
___________________________________________________
moja F-ka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57669
A jakie alufelgi najlepiej założyć do 323F BA '98r na seryjnym zawieszeniu nie opuszczane nic.
Planuje jakieś 15'' tylko te oznaczenia dalej nie wiem jakie ET i J , tak aby wszystko grało w najlepszym porządku.
rozstaw mam 4x100
a średnica to nie wiem tak jak ktoś pisał 54,1mm czy jeszcze jakieś inne były ?
I oponki jakie najlepiej 185 195 na 55 50 60?
___________________________________________________
moja F-ka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57669
- Od: 31 lip 2008, 07:01
- Posty: 20
- Skąd: SKIERNIEWICE
- Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r
wg mnie 18 cali to max. Ja mam 17 i i jest chyba ładniej
http://img518.imageshack.us/img518/6200/maz1yw4.jpg


- Od: 4 sty 2007, 16:18
- Posty: 63
- Skąd: Żyrardów
- Auto: z ptaszkiem w kółku
Są gusta i guściki. Wg mnie CAM-VID masz zbyt małe felgi do tego samochodu. Miałem 17" w Volvo S40 i były zbyt małe więc nawet nie myślałem o takim rozmiarze do M6. Poza tym 18" spokojnie wchodzi do 323F, zobacz auto darekk86 jak dobrze leżą felgi na jego samochodzie. Pozdro 
marecki81r Witaj właśnie dzisiaj kupiłem felgi do mazdy roztaw śrub to 100x4 ET od 35 do 42 no i średnica otworu centrującego 54mm.
Ja mam oponki 195/50/R15 i moje wrażenia są takie:
– twardsze i sztywniejsze zawieszenie
– o wiele głośniej w samochodzie, nie wiem jak jest u innych ale [jakie?] opony strasznie huczą może się ktoś podzeli doświadczenaimi na ten temat
– wspomaganie ciężej chodzi
– samochód jest wolniejszy i jeździ sie jak czołgiem
no a zaleta to jest tylko i wyłącznie wizualna, albo ma się styl albo ma się komfort.
Ja mam oponki 195/50/R15 i moje wrażenia są takie:
– twardsze i sztywniejsze zawieszenie
– o wiele głośniej w samochodzie, nie wiem jak jest u innych ale [jakie?] opony strasznie huczą może się ktoś podzeli doświadczenaimi na ten temat
– wspomaganie ciężej chodzi
– samochód jest wolniejszy i jeździ sie jak czołgiem
no a zaleta to jest tylko i wyłącznie wizualna, albo ma się styl albo ma się komfort.
- Od: 29 mar 2008, 20:30
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F 1.5
PSTomek napisał(a):samochód jest wolniejszy i jeździ sie jak czołgiem
Dziwne, bo ja po przesiadce z 15 na 17 nie zauważyłem żadnej różnicy w mocy silnika. W końcu na jedno wychodzi jeżeli chodzi o promień koła – no może z 1cm różnicy. Spokojnie pale gumę na moich 17
Pzdr
- Od: 12 kwi 2004, 23:56
- Posty: 59
- Auto: Mazda 323F (BA) 96r.
PSTomek – chyba trochę przesadziłeś z tym opisem
ja jeżdżę na 185/60 r14 w oplu kadecie bez wspomagania i to zglebionym -60/-40 (geometria mało ma wspólnego ze standardami seryjnymi) i rzeczywiście moja kobieta ma problem z manewrowaniem na parkingu ale w normalnym ruch no problem.
– twardsze zawieszenie
chyba mówisz o subiektywnym odczuciu zmiany wysokości profilu opony – stąd ta "twardość"
– wspomaganie ciężej chodzi bo musi więcej siły z siebie wykrzesać, a poza tym co to za szkoła jazdy żeby w miejscu (postój) kołem kręcić – auto powinno się toczyć w czasie skręcania, nie niszczysz opon i nie męczysz się (wspomaganie się nie męczy w Twoim przypadku)
– u mnie w kadecie jak się przesiadłem z 165 na 185 rzeczywiście auto wolniej przyśpiesza (moc 60KM) no ale o ile większe prędkości przelotowe na zakrętach

– twardsze zawieszenie
– wspomaganie ciężej chodzi bo musi więcej siły z siebie wykrzesać, a poza tym co to za szkoła jazdy żeby w miejscu (postój) kołem kręcić – auto powinno się toczyć w czasie skręcania, nie niszczysz opon i nie męczysz się (wspomaganie się nie męczy w Twoim przypadku)
– u mnie w kadecie jak się przesiadłem z 165 na 185 rzeczywiście auto wolniej przyśpiesza (moc 60KM) no ale o ile większe prędkości przelotowe na zakrętach
– styl to nie tylko felePSTomek napisał(a):albo ma się styl albo ma się komfort
Witam
Nosze się z zamiarem zakupienia do mojej Madzi 323F BA alufelg 16". W związku z tym mam kilka pytań. Czy wejdą mi do 323F alufelgi 16" z oponami 195/55 i nie będą obcierać?
W przyszłości chce obniżyć autko o 40 mm.
Nosze się z zamiarem zakupienia do mojej Madzi 323F BA alufelg 16". W związku z tym mam kilka pytań. Czy wejdą mi do 323F alufelgi 16" z oponami 195/55 i nie będą obcierać?
W przyszłości chce obniżyć autko o 40 mm.
-
fistach
fistach napisał(a):Czy wejdą mi do 323F alufelgi 16" z oponami 195/55
srednica kola bedzie chyba wieksza niz seryjna – 15 cali i 195/50 odpowiada mniej wiecej serii 13/175/70 wiec jak wrzucisz 16 cali to profil musi byc nizszy. a co do tego czy sie zmieszcza – zo zmiwszcza sie napewno, bo w efkach miejsca w nadkolu jest jak w terenowkach
Jak ktoś chce porządnej jakości felgi to zapraszam :
http://www.allegro.pl/item423989351_enk ... atowe.html


- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
witam
Chciałbym do swojej mazdy (323F BA) założyć felgi oryginalne od opla calibry 15 cali i je wypolerować. Rozstaw śrub się zgaza, pierścień centrujący jest w maździe mniejszy a więc można dorobić dystans – pytanie tylko co z ET – jakie powinno być w moim samochodzie?
Dane tych felg:
4x100 6,5J15 ET49 – czy nie będą za duże do mojej mazdy? i czy w ogóle się zmieszczą? dodam że zawieszenie jest standardowe, jednak w na przyszły sezon chciałbym je obniżyć o 30- 40 mm
Chciałbym do swojej mazdy (323F BA) założyć felgi oryginalne od opla calibry 15 cali i je wypolerować. Rozstaw śrub się zgaza, pierścień centrujący jest w maździe mniejszy a więc można dorobić dystans – pytanie tylko co z ET – jakie powinno być w moim samochodzie?
Dane tych felg:
4x100 6,5J15 ET49 – czy nie będą za duże do mojej mazdy? i czy w ogóle się zmieszczą? dodam że zawieszenie jest standardowe, jednak w na przyszły sezon chciałbym je obniżyć o 30- 40 mm
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
ET powinienes miec ok 35-42. Wiec 49 mozga byc troche zbyt gleboko w nadkolach. Ale raczej przy szerokosci 6,5" to nie bedzie nigdzie ocieralo bo to bardzo waskie felgi. Jedyny problem moze byc z wygladem bo jak beda zbyt gleboko to glupio to bedzie wygladalo. Wtedy bedziesz musial dokupic dystanse co jest dodatkowym kosztem.
A do otworu centrujacego jak masz piaste mniejsza to dokupujesz pierscienie centrujace i jest ok.
Wiec jesli felgi sa naprawde ladne to mozna je kupic. Chociaz 15" w BA bedzie wygladalo na bardzo male, 16" bylo by duzo lepszym rozwiazaniem.
A do otworu centrujacego jak masz piaste mniejsza to dokupujesz pierscienie centrujace i jest ok.
Wiec jesli felgi sa naprawde ladne to mozna je kupic. Chociaz 15" w BA bedzie wygladalo na bardzo male, 16" bylo by duzo lepszym rozwiazaniem.
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
darekk86
Dzięki za szybką odpowiedź.
Sądzę że najlepszym rozwiązaniem będzie przyłożenie tej felgi do piasty i wzrokowa weryfikaca.
Czy będzie ona głębiej schowana niż oryginalna stalowa 13 ?
Czy jeśli założę felgę bez pierścienia centrującego, opuszczę samochód na ziemie i skręce koła max w prawo i w lewo żeby sprawdzić czy nie ociera to czy jest możliwość uszkodzenia felgi ? autem niebęde jeździł bez tego pierścienia centrującego
Dzięki za szybką odpowiedź.
Sądzę że najlepszym rozwiązaniem będzie przyłożenie tej felgi do piasty i wzrokowa weryfikaca.
Czy będzie ona głębiej schowana niż oryginalna stalowa 13 ?
Czy jeśli założę felgę bez pierścienia centrującego, opuszczę samochód na ziemie i skręce koła max w prawo i w lewo żeby sprawdzić czy nie ociera to czy jest możliwość uszkodzenia felgi ? autem niebęde jeździł bez tego pierścienia centrującego
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Tutaj mylisz 2 pojecia: pierscienie centrujace i dystanse.
Pierscienie centrujace to kawalki plastiku do wycentrowania kola gdy rozmiar piasty jest mniejszy niz otwor w feldze. I to jest konieczne po to zeby nie pourywac szpilek.
A dystans jest po to zeby odsunac kolo od piasty na zewnatrz.
Nie wiem jakie ET ma stalowa 13tka ale na pewno jest wezsza wiec raczej 15" nie bedzie glebiej. Ale na 13" to mazda wyglada tragicznie :/
Jak zalozysz felge, przykrecisz nakretki (!!) i opuscisz samochod to mozesz spokojnie skrecic kolo. Bedziesz widzial czy gdzies ociera czy nie. Tylko sprawdz reka od tylu felgi czy o amortyzator nie dotyka. Oczywiscie mowa o feldze z opona.
Pierscienie centrujace to kawalki plastiku do wycentrowania kola gdy rozmiar piasty jest mniejszy niz otwor w feldze. I to jest konieczne po to zeby nie pourywac szpilek.
A dystans jest po to zeby odsunac kolo od piasty na zewnatrz.
Nie wiem jakie ET ma stalowa 13tka ale na pewno jest wezsza wiec raczej 15" nie bedzie glebiej. Ale na 13" to mazda wyglada tragicznie :/
Jak zalozysz felge, przykrecisz nakretki (!!) i opuscisz samochod to mozesz spokojnie skrecic kolo. Bedziesz widzial czy gdzies ociera czy nie. Tylko sprawdz reka od tylu felgi czy o amortyzator nie dotyka. Oczywiscie mowa o feldze z opona.
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje