Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
grz_ech, to teraz powiedz jak długo masz auto, ile teoretycznie ma przebiegu, na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz.
Tak z ciekawości pytam.
Tak z ciekawości pytam.
samochód mam ok 2 miesiące (kupiłem z przebiegiem 154 a koleś od którego kupiłem jeszcze ze 4 tyś przejechał)
w teori popartej wiarygodnymi papierami ma 158 tyś km (produkcja koniec listopada '02)
olej waśnie zmieniony ELF Sxr a zamierzam zmieniać co 10 tyś ...
szkoda tylko, że nie zrobiem wymiany oleju i czyszczenia smoka przed
feralnym dniem kiedy turbina zaczęła piszczeć...
dlatego proponuję każdemu nowemu nabywcy Mazdy 6 sprawdzić co trzeba zanim coś się wydarzy
w teori popartej wiarygodnymi papierami ma 158 tyś km (produkcja koniec listopada '02)
olej waśnie zmieniony ELF Sxr a zamierzam zmieniać co 10 tyś ...
szkoda tylko, że nie zrobiem wymiany oleju i czyszczenia smoka przed
feralnym dniem kiedy turbina zaczęła piszczeć...
dlatego proponuję każdemu nowemu nabywcy Mazdy 6 sprawdzić co trzeba zanim coś się wydarzy
klimatyzacja i wentylacja do biura lub domu
- Od: 9 lip 2008, 21:20
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GY '02
tak swoją drogą przed wymianą oleju zrobiłem płukanie silnika podobno żrącym cholerstwem
i sądzę, że mogo to uwolnić jeszcze więcej osadów, które jeszcze skuteczniej zatkały smok
a potem przy spuszczeniu oleju nie spadły ze smoka (to była naprawdę zbita masa)
i sądzę, że mogo to uwolnić jeszcze więcej osadów, które jeszcze skuteczniej zatkały smok
a potem przy spuszczeniu oleju nie spadły ze smoka (to była naprawdę zbita masa)
klimatyzacja i wentylacja do biura lub domu
- Od: 9 lip 2008, 21:20
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GY '02
I tu sprawdzałaby się teoria o której kiedyś rozmawiałem z Jarkiem.
Nie wiemy jak często poprzedni właściciel zmieniał olej i jakim zalewał.
Nie sądzę żeby to była wada silnika – raczej wynika to z dotychczasowej eksploatacji. I przebieg może nie mieć tutaj nic do rzeczy. U mnie jest aktualnie ok. 170kkm i po zdjęciu miski smok był czyściuteńki.
Swoją drogą płukanka nie jest złym rozwiązaniem ale pasowałoby po niej zrzucić michę i profilaktycznie rzucić okiem na smok.
Nie wiemy jak często poprzedni właściciel zmieniał olej i jakim zalewał.
Nie sądzę żeby to była wada silnika – raczej wynika to z dotychczasowej eksploatacji. I przebieg może nie mieć tutaj nic do rzeczy. U mnie jest aktualnie ok. 170kkm i po zdjęciu miski smok był czyściuteńki.
Swoją drogą płukanka nie jest złym rozwiązaniem ale pasowałoby po niej zrzucić michę i profilaktycznie rzucić okiem na smok.
Czy zapychający się smok nie powoduje zmniejszenia ciśnienia w magistrali olejowej, która – bądź co bądź – dociera także do turbiny...?
Czy turbina na zmniejszonym ciśnieniu nie jest narażona na szybsze zużycie mechaniczne?
Czy nie wysłać do Mazdy zapytania o przewidywaną akcję serwisową smoków w miskach olejowych?
Czy turbina na zmniejszonym ciśnieniu nie jest narażona na szybsze zużycie mechaniczne?
Czy nie wysłać do Mazdy zapytania o przewidywaną akcję serwisową smoków w miskach olejowych?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Czy turbina na zmniejszonym ciśnieniu nie jest narażona na szybsze zużycie mechaniczne?
Tak
Pytanie – sądzicie, że to naprawdę wynika tylko z tego, że ludzie długo jeżdżą bez zmiany oleju? Jakoś nie do końca mi to podchodzi – jak pisałem wcześniej w innych samochodach w dieslach wymienia się olej co 30 000 lub 50 000km i nie ma takich schodów...
Może poprzedni właściciele zalewali gęstszy niż potrzeba olej bo mieli już np.: 350 000km przebiegu i tak radziła stara szkoła
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Może poprzedni właściciele zalewali gęstszy niż potrzeba olej bo mieli już np.: 350 000km przebiegu i tak radziła stara szkoła
nie sądzę, musiała by się wdać tutaj jakaś przedziwna zasada – ludzie kupują mazdy 6 z nieoficjalnie większym przebiegiem od niedbającego/oszczędnego właściciela i jakiś czas po tym fakcie zacierają silnik lub turbinę (rujnując sobie portfel) przez zapchany smok...
smoki nie zapychają się w krótkim czasie to fakt ale przeglądając fora Opla i Forda nie spotkałem się nigdzie z tego typu problemami... a przecież są to marki samochodów o wiele popularniejsze od Mazdy i z czystej statystyki takie same przypadki musiałyby się wydarzać – chyba, że to się dzieje w każdej marce
dlatego też moim zdaniem jest to jakiś defekt silników mazdy lub oleju Dexelia bądź jak twierdzi kolega Jaksa spowodowane jest to wydłużeniem wymiany oleju z 10k na 20k km (w innych markach jest 30k do 50k km więc czy na pewno to?)
ja osobiście noszę się z zamiarem skierowania pisma do Mazdy w tej sprawie... tak dla zasady...
klimatyzacja i wentylacja do biura lub domu
- Od: 9 lip 2008, 21:20
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GY '02
grz_ech napisał(a):ludzie kupują mazdy 6 z nieoficjalnie większym przebiegiem od niedbającego/oszczędnego właściciela
Niekoniecznie – raczej od handlarza który skręca przebieg z 400 000km na 120 000km
Mało kto kupuje od pierwszego właściciela.
grz_ech napisał(a):Jaksa spowodowane jest to wydłużeniem wymiany oleju z 10k na 20k km
Z cały szacunkiem dla Jaksy, ale tym razem nie zgadzam się z nim bo:
grz_ech napisał(a):w innych markach jest 30k do 50k km
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
podczas ostatniej wymiany oleju przy 140.000 kazałem majstrowi zobaczyć pod miskę olejowa i okazało sie, że smok jest igiełka jak nowy. Przebieg jest ksążkowy i wymiany oleju też co 20.000 więc sądzę, że jednak może to być problem z kręceniem przez sprzedawców liczników. I wówczas samochody z teoretycznym przebiegiem 130-150 tys km, a faktycznym 300 czy więcej mogą mieć ten problem. Osobiście nie ufam w przebiegi 120-130 w samochodach tej klasy z rocznika 2003. Oczywiście nie generalizuję
- Od: 29 cze 2008, 00:46
- Posty: 12
- Auto: 2005/ 6sport kombi ex. GG/GY
Nie wyglada gdy zaniedba sie temat , mam szostke od 1,5 roku i jakos nic sie nie dzieje – wszystko zalezy od stanu auta....zakupionego ( przy nowym samochodzie masz gwarancje wiec .....w ogole nie ma sie czego bać )janusz-god napisał(a):Nie wyglada to wszystko dobrze
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.
Niedługo szykuje mi się zmiana oleju ,chciałbym sprawdzić również
stan omawianego smoka. Przed wymianą oleju warto rozgrzać silnik
żeby stary dobrze spłyną. Teraz pytanie czy można zdjąć miske
na rozgrzanym silniku? Czy nie powinno się tego robić ,jak w przypadku
regulacji zaworów na zimnym silniku? Co do płukania silnika to nigdy tego
nie robiłem i nie wiem czy warto to robić. Moi znajomi którzy posiadają
Alfy Romeo mówią żeby nie stosować takich zabiegów bo można
wypłukać za bardzo
. Mazdy mają tak samo?
Niedługo szykuje mi się zmiana oleju ,chciałbym sprawdzić również
stan omawianego smoka. Przed wymianą oleju warto rozgrzać silnik
żeby stary dobrze spłyną. Teraz pytanie czy można zdjąć miske
na rozgrzanym silniku? Czy nie powinno się tego robić ,jak w przypadku
regulacji zaworów na zimnym silniku? Co do płukania silnika to nigdy tego
nie robiłem i nie wiem czy warto to robić. Moi znajomi którzy posiadają
Alfy Romeo mówią żeby nie stosować takich zabiegów bo można
wypłukać za bardzo
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
- Od: 7 lis 2007, 23:02
- Posty: 23
- Skąd: Londyn
- Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r
Witam! Wystraszony fotkami zasyfionych smoków poprosiłem przy dzisiejszej wymianie oleju w warsztacie odkręcić miskę i obejrzeć "smoka". Przebieg mam 136kkm. Smok jak nowy, lśniący. Pokazałem mechanikowi (jest dobry) fotki zasyfionych smoków i jego zdaniem nie jest to wina przebiegu czy złego oleju. Jego zdaniem wina leży po stronie chrzczonego polskiego paliwa (rozp. nitro w ON). Twierdzi, że wystarczy raz czy dwa razy zatankować kiepskie paliwo i olej traci swoje właściwości, galarecieje i "ścina się", przez co smok może się szybciej zafajdać. Cytuję tutaj zdanie uznanego mechanika "od japońców" sam się nie znam. Mechanik też nie upierał się przy swojej wersji było to po prostu jego zdanie. A, i twierdził, że oleje z indeksem 0W są bardziej podatne na "ścinanie się" przy używaniu złego paliwa... To tyle. Pozdrawiam. KR. Wlali mi Castrol edge 5W30. Jak wcześniej.
- Od: 3 lip 2008, 11:33
- Posty: 6
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD, 136 KM
a na jakim paliwie jezdzis, na jakiej stacjii tankujesz, ze jakosc jest dobra??
- Od: 3 paź 2008, 15:52
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 144KM 2005r/ Alfa Romeo 159 2,4 200KM
Witam wszystkich
dzisiaj przy wymianie oleju sprawdzany byl stan smoka i niestety caly zasyfiony
przebieg samochodu to 108 tys, jezdzil we wloszech, wg ksiazki co 20tys wizyta w serwisie.
mam go od kilku miesiecy tankuje na shelu wiec nie sadze by to byla kwestia paliwa.
Mechanicy tez podejzewaja ze to ma zwiazek z olejem.
Jezeli jeszcze nie sprawdziliscie to to zrobie
Swiete slowa
POzdrawiam
dzisiaj przy wymianie oleju sprawdzany byl stan smoka i niestety caly zasyfiony
przebieg samochodu to 108 tys, jezdzil we wloszech, wg ksiazki co 20tys wizyta w serwisie.
mam go od kilku miesiecy tankuje na shelu wiec nie sadze by to byla kwestia paliwa.
Mechanicy tez podejzewaja ze to ma zwiazek z olejem.
Jezeli jeszcze nie sprawdziliscie to to zrobie
Jaksa napisał(a):Demontaz miski nie kosztuje tyle co drugi silnik , gra jest warta poświecenia.
Swiete slowa
POzdrawiam
- Od: 3 paź 2008, 15:52
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 144KM 2005r/ Alfa Romeo 159 2,4 200KM
Dzisiaj zabrałem sie do wymiany oleju i sprawdzeniu smoka bo co mnie podkusilo bo mialem jakis dziwny dzwiek pod miską, jakby cos mieliło trrrryt trrryt. Najpierw zrobilem plukanke, spuscilem olej, byl jak woda moze tez ze to 0w mobil. Zdjałem miske i smok wporzadku
Autko ma przebieg 76tys mil czyli jakies 125km,Jutro zalewam go dexelią 10w40 bo tak poradzili mi w aso bo czekam az silikon zaschnie.
Patrząc na inne foty zauważylem ze smoki byly czyste ale reszta nie bardzo, jakies czarnawe???

Autko ma przebieg 76tys mil czyli jakies 125km,Jutro zalewam go dexelią 10w40 bo tak poradzili mi w aso bo czekam az silikon zaschnie.
Patrząc na inne foty zauważylem ze smoki byly czyste ale reszta nie bardzo, jakies czarnawe???
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Dziś odwiedziłem Jakse i przy udziale jednego z jego fachowców – obejrzeliśmy smoka.
Wszystko gra i buczy
Jak widać na zdjęciu poniżej (przepraszam za jakość, robione telefonem) – smoczek czyściutki i dalej można jeździć spokojnie.
Aktualny przebieg to blisko 135.000km.
Polecam wszystkim, którzy jeszcze tego nie zrobili.
Dwie stówki z małym okładem to niewygórowana cena za spokojny sen.
Pozdrawiam

Wszystko gra i buczy

Aktualny przebieg to blisko 135.000km.
Polecam wszystkim, którzy jeszcze tego nie zrobili.
Dwie stówki z małym okładem to niewygórowana cena za spokojny sen.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowano 27 gru 2008, 18:19 przez dimas, łącznie edytowano 1 raz
Dimas
- Od: 1 maja 2008, 12:03
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2,0CD Exclusive 05' (136KM)
Witam serdecznie!
posiadam wiarygodne informacje na podstawie opini rzeczoznawcy technicznego z Austrii,
który to na zelcenie w celach sporządzenia dokumentacji m.in. w celach sądowej stwierdził, że
wina zaklejonego smoga, w tym przypadku, wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne!!!
leży bezsprzecznie
w nieszczelnych podkładkach pod wtryskami!!!
stwierdza on, że jesli jest tam nieszczelność
i spaliny mają bezpośredni kontakt z olejem silnikowym
to powstaje substancja, która końcowo dociera do smoga
a że jest on wyposażony w sitko , rodzaj filtra,
to tam osiadają te nieczystości..
a konsekwencje są nam znane!
wniosek:
przy kazdej ingerencji we wtryski
nalezy bezwzględnie wymienić uszczelki miedziane
(koszt to jest niewielki!!)
pozdr.
Enduro.
posiadam wiarygodne informacje na podstawie opini rzeczoznawcy technicznego z Austrii,
który to na zelcenie w celach sporządzenia dokumentacji m.in. w celach sądowej stwierdził, że
wina zaklejonego smoga, w tym przypadku, wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne!!!
leży bezsprzecznie
w nieszczelnych podkładkach pod wtryskami!!!
stwierdza on, że jesli jest tam nieszczelność
i spaliny mają bezpośredni kontakt z olejem silnikowym
to powstaje substancja, która końcowo dociera do smoga
a że jest on wyposażony w sitko , rodzaj filtra,
to tam osiadają te nieczystości..
a konsekwencje są nam znane!
wniosek:
przy kazdej ingerencji we wtryski
nalezy bezwzględnie wymienić uszczelki miedziane
(koszt to jest niewielki!!)
pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myslisz ze pierscien nie przepusci ani trochę spalin do układu korbowego ? Jakoś nie przekonał mnie rzeczoznawca z AustriiEnduro napisał(a):stwierdza on, że jesli jest tam nieszczelność
i spaliny mają bezpośredni kontakt z olejem silnikowym
Z tym się zgodzę , to ma na papierze ( co 20 tys km. )Enduro napisał(a): wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne
Robercie , wytłumacz mi w takim razie dlaczego w DiTD nie ma tego problemu , tam tez sa podkładki pod wtryskami , silniki mają duzo wieksze przebiegi i hulają

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6