RX 8 – Problem z odpalaniem
W najbliższym czasie zajmę się tym rozrusznikiem. To przy okazji nierównej pracy silnika. Nie żebym się czepiał, ale jak traktorek chodzi, szczególnie na zimnym.
Po wciśnięciu sprzęgła nabiera równości i wtedy do niczego nie można się przyczepić. Wie ktoś z czym to może być związane?
W ASO niby coś tam z tym zrobili (na przeglądzie tuż po kupnie), ale dalej jak było tak zostało, a jeszcze nie miałem okazji poruszyć tego tematu u nich.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
AmigoHH piszesz "inne swiece " w sensie ze inny model niz RE7C-L ,lub RE8C-L czy inne w sensie takie same tylko ze nowe ? bo widze ze rozrusznik calkowicie inny ...ale niedo konca zrozumialem co do swiec ...
icus76
- Od: 16 sie 2008, 11:37
- Posty: 38
- Skąd: czestochowa
- Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2
Swiece typu RE8C-L jest prawidlowa swieca . Jest standartowo montowana od 2005 i wymiana jej dotyczy rocznikow 2003-2004 . Razem z wymiana swiec i rozrusznika na 2,0KW wprowadzono takze Software Update komputera :
SW-N3ZHEC000 Nr. N3ZH 18881-C dla Rexa 231PS
SW-N3ZGEC000 Nr. N3ZG 18881-C dla Rexa 192PS
Wszystkie te zmiany mialy miejsce w 2006 roku i byly przeprowadzane darmowo . Powodem tych zmian bylo zalewanie sie silnika oraz przegrzewanie latem przy wysokich temperaturach ( nie ktorzy znaja moze to zjawisko gdzie kontrolka sie wlanczala ).Nie wiem czy wszycy wiedza o tym ale RX-8 ma program w komputerze ktory uczy sie i dopasowuje do stylu jazdy kierowcy . Istnieje mozliwosc go zresetowac aby na nowo sie przystosowal.Zeby to zrobic wlanczamy stacyjke i w ciagu 10 sekund musimy 20 razy nacisnac na hamulec.Jezeli mamy nowe oprogramowanie o ktorym wyzej pisalem ( Software Update ) reset zostanie potwierdzony poprzez kontrolke cisnienia oleju ktora wychyli sie calkiem na prawo i opadnie
Powodzenia
SW-N3ZHEC000 Nr. N3ZH 18881-C dla Rexa 231PS
SW-N3ZGEC000 Nr. N3ZG 18881-C dla Rexa 192PS
Wszystkie te zmiany mialy miejsce w 2006 roku i byly przeprowadzane darmowo . Powodem tych zmian bylo zalewanie sie silnika oraz przegrzewanie latem przy wysokich temperaturach ( nie ktorzy znaja moze to zjawisko gdzie kontrolka sie wlanczala ).Nie wiem czy wszycy wiedza o tym ale RX-8 ma program w komputerze ktory uczy sie i dopasowuje do stylu jazdy kierowcy . Istnieje mozliwosc go zresetowac aby na nowo sie przystosowal.Zeby to zrobic wlanczamy stacyjke i w ciagu 10 sekund musimy 20 razy nacisnac na hamulec.Jezeli mamy nowe oprogramowanie o ktorym wyzej pisalem ( Software Update ) reset zostanie potwierdzony poprzez kontrolke cisnienia oleju ktora wychyli sie calkiem na prawo i opadnie
Powodzenia
- Od: 28 sie 2008, 08:59
- Posty: 16
- Skąd: Hamburg
Hehe
Jakie czary mary
Amigo skąd masz takie info ?
Deniorek mojego Rexa też telepie na boki na niskich obrotach i jak wcisnę sprzęgło to przestaje.
Myślisz, że coś jest nie tak ? Ja chyba gdzieś czytałem na tym forum, że Rex tak po prostu ma
Jak V8, Telepie na bok
Deniorek mojego Rexa też telepie na boki na niskich obrotach i jak wcisnę sprzęgło to przestaje.
Myślisz, że coś jest nie tak ? Ja chyba gdzieś czytałem na tym forum, że Rex tak po prostu ma
Jak V8, Telepie na bok
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Poraz ostatni melduje sie to tego tematu
Te wiadomosci pochodza z niemieckiego forum RX-8 ktore wspolpracuje z amerykanskim. Oto orginal :
Wie wir alle wissen, hat der RX-8 eine selbstlernende Motorsteuerung. Das heißt, aus vielen im Betrieb gemessenen Werten (die abhängen von Fahrweise, Vebrennungseigenschaften des Treibstoffes, usw.) werden die Daten ermittelt, die Grundlage zur Steuerung des Motors sind. Und diese Daten werden (nichtflüchtig) gespeichert und ab diesem Zeitpunkt verwendet.
Geänderte Betriebsbedingungen werden zwar registriert, aber es dauert einige Zeit, bis diese auch zu einer Modifizierung des Motormanagements führen, da die alten Daten nur langsam verändert werden, und auch nur, wenn die neuen Betriebsbedingungen längere Zeit andauern.
Man kann aber die gespeicherten Daten löschen und so die Steuerung dazu bringen, ab sofort anhand der aktuellen Betriebsbedingungen neu zu lernen.
Vorweg noch ein paar Infos:
Die Steuerung (PCM) hat zwei Speicher, die ihren Inhalt auch beim Ausschalten der Zündung behalten.
– NVRAM (Non Volatile Random Access Memory): speichert die Motordaten für Gemischzusammensetzung, Zündzeitpunkt, usw. und die Situation der aufgetretenen Fehlercodes
– KAM (Keep Alive Memory): speichert Sensordaten (u. a. des Exzenterwellensensors) und die aktuellen Fehlercodes
Löschen des NVRAM:
1. Bei ausgeschalteter Zündung den Rücksetzknopf des Tageskilometerzählers drücken und gedrückt halten.
2. Zündung einschalten (nicht starten!)
3. Den Rücksetzknopf weiter gedrückt halten, bis der Kilometerzähler "TEST" anzeigt, dann loslassen. (Jetzt werden die Kontrolllampen und die Instrumente getestet, usw.)
4. Den Knopf so oft drücken, bis alle Test durch sind.
5. Zündung ausschalten
6. Schritte 1 bis 6 wiederholen
(Ob die Wiederholung wirkllich notwendig ist, kann ich nicht sicher sagen. Habe es aber so aus dem US-Forum.)
Löschen des KAM:
1. Zündung einschalten (nicht starten!)
2. Das Bremspedal innerhalb von höchstens 10 Sekunden mindestens 20 mal treten, bis die Öldruckanzeige bis etwa zur Hälfte ausschlägt und wieder zurückgeht.
Anmerkungen dazu:
– Das Bremspedal muss nicht sehr stark getreten werden, aber schnell.
– Schlägt die Öldruckkontrolle nicht aus, wurde nicht schnell oder nicht oft genug getreten. Zündung ausschalten und die Schritte 1 und 2 wiederholen. Sehr schnell das Pedal treten, ruhig ein paar Mal mehr als 20 mal.
– Bei ganz alten Softwareversionen (vor L) erfolgt kein Ausschlag der Öldruckanzeige als Kontrolle für das Löschen des KAM.
– Diese Prozedur kalibriert auch den Exzenterwellensensor.
Obie procedury funcjonuja bo testowalem na swoim aucie , inni wlasciciele w niemczech tez juz to robili.
Dla wszystkich ktorzy znaja jezyki obce polecam ponizsze adresy :
http://www.rx8-fan.de/
http://www.rx8club.com/
http://www.rx8ownersclub.co.uk/
Powodzenia
Te wiadomosci pochodza z niemieckiego forum RX-8 ktore wspolpracuje z amerykanskim. Oto orginal :
Wie wir alle wissen, hat der RX-8 eine selbstlernende Motorsteuerung. Das heißt, aus vielen im Betrieb gemessenen Werten (die abhängen von Fahrweise, Vebrennungseigenschaften des Treibstoffes, usw.) werden die Daten ermittelt, die Grundlage zur Steuerung des Motors sind. Und diese Daten werden (nichtflüchtig) gespeichert und ab diesem Zeitpunkt verwendet.
Geänderte Betriebsbedingungen werden zwar registriert, aber es dauert einige Zeit, bis diese auch zu einer Modifizierung des Motormanagements führen, da die alten Daten nur langsam verändert werden, und auch nur, wenn die neuen Betriebsbedingungen längere Zeit andauern.
Man kann aber die gespeicherten Daten löschen und so die Steuerung dazu bringen, ab sofort anhand der aktuellen Betriebsbedingungen neu zu lernen.
Vorweg noch ein paar Infos:
Die Steuerung (PCM) hat zwei Speicher, die ihren Inhalt auch beim Ausschalten der Zündung behalten.
– NVRAM (Non Volatile Random Access Memory): speichert die Motordaten für Gemischzusammensetzung, Zündzeitpunkt, usw. und die Situation der aufgetretenen Fehlercodes
– KAM (Keep Alive Memory): speichert Sensordaten (u. a. des Exzenterwellensensors) und die aktuellen Fehlercodes
Löschen des NVRAM:
1. Bei ausgeschalteter Zündung den Rücksetzknopf des Tageskilometerzählers drücken und gedrückt halten.
2. Zündung einschalten (nicht starten!)
3. Den Rücksetzknopf weiter gedrückt halten, bis der Kilometerzähler "TEST" anzeigt, dann loslassen. (Jetzt werden die Kontrolllampen und die Instrumente getestet, usw.)
4. Den Knopf so oft drücken, bis alle Test durch sind.
5. Zündung ausschalten
6. Schritte 1 bis 6 wiederholen
(Ob die Wiederholung wirkllich notwendig ist, kann ich nicht sicher sagen. Habe es aber so aus dem US-Forum.)
Löschen des KAM:
1. Zündung einschalten (nicht starten!)
2. Das Bremspedal innerhalb von höchstens 10 Sekunden mindestens 20 mal treten, bis die Öldruckanzeige bis etwa zur Hälfte ausschlägt und wieder zurückgeht.
Anmerkungen dazu:
– Das Bremspedal muss nicht sehr stark getreten werden, aber schnell.
– Schlägt die Öldruckkontrolle nicht aus, wurde nicht schnell oder nicht oft genug getreten. Zündung ausschalten und die Schritte 1 und 2 wiederholen. Sehr schnell das Pedal treten, ruhig ein paar Mal mehr als 20 mal.
– Bei ganz alten Softwareversionen (vor L) erfolgt kein Ausschlag der Öldruckanzeige als Kontrolle für das Löschen des KAM.
– Diese Prozedur kalibriert auch den Exzenterwellensensor.
Obie procedury funcjonuja bo testowalem na swoim aucie , inni wlasciciele w niemczech tez juz to robili.
Dla wszystkich ktorzy znaja jezyki obce polecam ponizsze adresy :
http://www.rx8-fan.de/
http://www.rx8club.com/
http://www.rx8ownersclub.co.uk/
Powodzenia
- Od: 28 sie 2008, 08:59
- Posty: 16
- Skąd: Hamburg
Znalazłem powyższy opis podany przez AmigoHH w języku angielskim:
Źródło: www.rx8club.com
Teraz pytanie w jakich sytuacjach warto wyczyścić pamięć (przywrócić do ustawień fabrycznych) NVRAM oraz KAM?
There are two reset procedures, one for the NVRAM and the other for the KAM. Neither will erase your radio presets and such like the method SpooledUp7 posted:
1) With the key in the off position, press and hold the odometer reset button and turn the key to on;
Continue to hold the odo button until the odometer reads "TEST" and then release.
2) Turn the key to off and repeat step one.
This will reset the entire PCM except the KAM which contains the sensor profiles amongst other things. You can reset it with the familiar procedure:
1) Turn the key to on
2) Depress the brake pedal rapidly 20 times in a row until the oil pressure gauge sweeps to halfway and back again.
Źródło: www.rx8club.com
Teraz pytanie w jakich sytuacjach warto wyczyścić pamięć (przywrócić do ustawień fabrycznych) NVRAM oraz KAM?
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
Witam,
oto mój problem. Od początku... najpierw auto zostało zalane. Nie ważne kto i jak ale zalał mi silnik. Dość mocno bo jak ciągnęliśmy auto po małym placyku nie dawało się odpalić. W końcu podjechał cały sprawca zalania swoim autem, podłączyliśmy kable i udało się... no powiedzmy, bo poszła taka chmura dymu, że było naprawdę mgliście przez parę sekund. I od tej pory zaczął się mój problem. Auto przestało trzymać obroty na luzie, skakały pomiędzy ~700rpm-1000/1200rpm. Ale nie gasł. Kręcił się normalnie do końca, osiągi się nie zmieniły itd.Gdy podjeżdżałem do 'świateł' musiałem mu lekko podgazować na luzie żeby nie zgasł. Parę dni później gdy wyjeżdżałem dość szybko z parkingu (dokładnie parking Tesco, na obwodnice w stronę Gdańska) auto mi się zdławiło przy około 7tyś obr. i obroty spadły do 4tyś i tak już zostały. Komputer włączył się w tryb awaryjny. Nie pomagało odłączanie akumulatora i 10 szybkich stuknięć w pedał hamulca (reset komputera), nawet już nie było szansy że nie gasł. Zawsze gaśnie jak puszcze pedał gazu. Rwie i skacze jak przyspieszam, musi się rozgrzać i nabrać płynnej prędkości to nie skacze. Teraz co najdziwniejsze, że podczas deszczu jest kompletna tragedia, nie ma mowy o przyspieszeniu, dławi się i szarpie jakby nie wiem co mu się działo. Byłem w dwóch serwisach. W jednym do niczego nie doszli, straciłem tylko kasę i czas. W drugim doszli że druga sonda lambda nie działa (na czymś a'la EKG sond, druga po prostu miała jednostajną kreskę, jakby była zepsuta).
Wymieniłem świece, kable, cewki, sondę i NIC. Kiedy auto jest suche, przyspiesza normalnie do tych 4tyś obr.
Nie wierzę już w żadne serwisy, został mi tylko jeden w Gdańsku Goworowskiego nowo otwarty...
Pomocy
oto mój problem. Od początku... najpierw auto zostało zalane. Nie ważne kto i jak ale zalał mi silnik. Dość mocno bo jak ciągnęliśmy auto po małym placyku nie dawało się odpalić. W końcu podjechał cały sprawca zalania swoim autem, podłączyliśmy kable i udało się... no powiedzmy, bo poszła taka chmura dymu, że było naprawdę mgliście przez parę sekund. I od tej pory zaczął się mój problem. Auto przestało trzymać obroty na luzie, skakały pomiędzy ~700rpm-1000/1200rpm. Ale nie gasł. Kręcił się normalnie do końca, osiągi się nie zmieniły itd.Gdy podjeżdżałem do 'świateł' musiałem mu lekko podgazować na luzie żeby nie zgasł. Parę dni później gdy wyjeżdżałem dość szybko z parkingu (dokładnie parking Tesco, na obwodnice w stronę Gdańska) auto mi się zdławiło przy około 7tyś obr. i obroty spadły do 4tyś i tak już zostały. Komputer włączył się w tryb awaryjny. Nie pomagało odłączanie akumulatora i 10 szybkich stuknięć w pedał hamulca (reset komputera), nawet już nie było szansy że nie gasł. Zawsze gaśnie jak puszcze pedał gazu. Rwie i skacze jak przyspieszam, musi się rozgrzać i nabrać płynnej prędkości to nie skacze. Teraz co najdziwniejsze, że podczas deszczu jest kompletna tragedia, nie ma mowy o przyspieszeniu, dławi się i szarpie jakby nie wiem co mu się działo. Byłem w dwóch serwisach. W jednym do niczego nie doszli, straciłem tylko kasę i czas. W drugim doszli że druga sonda lambda nie działa (na czymś a'la EKG sond, druga po prostu miała jednostajną kreskę, jakby była zepsuta).
Wymieniłem świece, kable, cewki, sondę i NIC. Kiedy auto jest suche, przyspiesza normalnie do tych 4tyś obr.
Nie wierzę już w żadne serwisy, został mi tylko jeden w Gdańsku Goworowskiego nowo otwarty...
Pomocy
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Nie mam katalizatora, tylko 'rurkę'.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

No nareszcie ktos mi uwierzyl !A wiec mazanie tego programu jest pomocne w przypadku gdy sie kupuje urzywanego RX-8. Jak juz pisalem to samouczacy sie "Sterownik" ktory przystosowuje sie do stylu jazdy kierowcy.Jezeli powszedni wlasciciel duzo jezdzil autem po miescie a nowy poza miastem lub na odwrot warto to zrobic. Wynik tego jest rozny – w niemieckim forum nie ktorzy odczuwaja roznice inni nie. Sa tez osoby ktore robia to raz w tygodniu w przekonaniu ze jest lepiej. Ja zrobilem to dwa razy i mialem wrazenie ze lepiej idzie ale wydaje mi sie ze to subiektywne odczcucie. Napisalem to jako ciekawostke , moze ktos z was sprobuje ?
Co do innych problemow z ktorymi wlasciciele RX-8 w tym forum maja problemy musze jeszcze raz zaznaczyc :
1.Zalewanie silnika – nowy rozrusznik itd. jak juz pisalem i macie spokoj
2.Zalany silnik – nigdy nie holowac bo wiecej sie zepsuje ( bazuje to tez na doswiadczeniu wlascicieli w niemczech )
3.Problemy z grzaniem silnika – jezeli stan wody w chlodnicy sie zgadza jest to bledny meldunek ktory mozna ignorowac . Wystepuje przy temperaturach na dworzu okolo 20 stopni i przy dluzszej jezdzie na obrotach powyzej 6000 tysiecy ( obojetnie na jakim biegu ). Mazda zna ten problem i przyznaje ze jest to blad konstrukcyjny . Wystarczy wlac troszke wiecej wody lub zejsc z obrotami ponizej 6000 na pare minut i juz kontrolka gasnie
Pozdrawiam
Co do innych problemow z ktorymi wlasciciele RX-8 w tym forum maja problemy musze jeszcze raz zaznaczyc :
1.Zalewanie silnika – nowy rozrusznik itd. jak juz pisalem i macie spokoj
2.Zalany silnik – nigdy nie holowac bo wiecej sie zepsuje ( bazuje to tez na doswiadczeniu wlascicieli w niemczech )
3.Problemy z grzaniem silnika – jezeli stan wody w chlodnicy sie zgadza jest to bledny meldunek ktory mozna ignorowac . Wystepuje przy temperaturach na dworzu okolo 20 stopni i przy dluzszej jezdzie na obrotach powyzej 6000 tysiecy ( obojetnie na jakim biegu ). Mazda zna ten problem i przyznaje ze jest to blad konstrukcyjny . Wystarczy wlac troszke wiecej wody lub zejsc z obrotami ponizej 6000 na pare minut i juz kontrolka gasnie
Pozdrawiam
- Od: 28 sie 2008, 08:59
- Posty: 16
- Skąd: Hamburg
Od razu nadmienię że jak wiele RX-8 mój też jeżdźił perfekcyjnie bez katalizatora. Sonda pokazywała wyniki bo nie było żadnych problemów, ale teraz komputer pokazuje zerowy odczyt z drugiej sondy, czyli tej za 'katalizatorem'. Ale nie w tym problem, bo długo jeżdździłem z 'rurką'. Myślałem że może po zalaniu, kiedy odpaliliśmy auto cały ten wybuch paliwa uszkodził sondę. W serwisie powiedzieli mi że zawsze na pych odpalali zalane RX-8.
Może trzeba tą nową sondę jakoś aktywować w komputerze
?????????
Może trzeba tą nową sondę jakoś aktywować w komputerze
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Retro napisał(a):HeheJakie czary mary
Amigo skąd masz takie info ?
Deniorek mojego Rexa też telepie na boki na niskich obrotach i jak wcisnę sprzęgło to przestaje.
Myślisz, że coś jest nie tak ? Ja chyba gdzieś czytałem na tym forum, że Rex tak po prostu ma
Jak V8, Telepie na bok
Miałem okazję sprawdzić na miejscu jak zachowuje się inny odpalony Rex, fakt, że 192 koniki, ale nim tak nie telepało.
Ano ciągle też zapominam sprawdzić czarów AmigoHH. Napewno zdam relację co i jak. Ale nie wiem czemu tak dużo ludzi nie wierzy w takie bajery.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość