Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.
Tak się zastanawiam czy na przykład takie dobijanie (dolewanie) po troszku do baku od pierwszego odbicia żeby więcej weszło też może mieć wpływ na wskazania (np. dolałeś 2 l wg dystrybutora a w rzeczywistości wlazło 1,5)
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
morgafix napisał(a):[...]nie 5% tylko 0,5%
Zgadza się. Na pierwszej z brzegu stacji srawdziłem i dokładność dla benzyny i ON, to 0,5%. Ale dla LPG, to już 1%.
morgafix napisał(a):Nie mniej jednak, sens pozostaje ten sam, błędy są proporcjonalne (nie są określane dla ilości tankowanego paliwa więc nie mogą być większe – nie mają znaczenia) i w skrajnych przypadkach mogą wzajemnie się redukować lub powiększać.
A tu się nie zgadzam. Być może kruszymy kopie o nic, tzn. o sladowe ilości paliwa. Ale w teorii na pewno dokładniejsze jest zatankowanie jednorazowe.
pabl0 napisał(a):Tak się zastanawiam czy na przykład takie dobijanie (dolewanie) po troszku do baku od pierwszego odbicia żeby więcej weszło też może mieć wpływ na wskazania (np. dolałeś 2 l wg dystrybutora a w rzeczywistości wlazło 1,5)
Dobijanie jest raczej bez sensu. Minimalne tankowanie to 2l. Nie wiem z czego wynika – czy to ze względu na sposób pomiaru czy widzimisię producenta czy konieczność by dokładność pomiaru została zachowana.
Stawiam na tę ostatnią rzecz.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
cayco napisał(a):Myślę, że ten błąd jest pomijalnie mały w porównaniu z naszą oceną "na oko" ilości pozostałego lub spalonego paliwa...
Jedna z opcji z tematu podaje ilość pozostałego w baku paliwa. Skoro się tak postanowiłeś wgłębić w temat może byś sprawdził jak to się ma do rzeczywistości? Ja nigdy nie pamiętam
Maciej Loret – nie zapominaj, że masz inne paliwo, które "łatwiej" zmierzyć – ropa się pieni i ilość, która wchodzi do baku przy laniu bywa różna. Benzyna nie ma takiej przypadłości – jak nalejesz do pełna, to masz po prostu do pełna.
W przypadku diesla, żeby nalać do pełna musiałbyś poświęcić kilka minut – aż bak odbeknie jak małe dziecko, dolac troszkę, poczekać, dolać troszkę, poczekać... To jest największy złodziej dokładności. Pierwsze odbicie wyznacza różne poziomy realnego paliwa (łatwiej byłoby lać ropę nie na litry a na kilogramy).
Co do lania 5x po 10 litrów – chodziło mi o bardziej prozaiczną rzeczywistość dla komputera – liniowość wskaźnika w baku, który daje sygnał komputerowi o aktualnej ilości ropy. Wskaźnik nie jest liniowy i – z tego co wiem – nie jest korygowany przez komputer. Odchylenia sięgają kilku procent, dlatego najmniejszy błąd pomiaru jest właśnie wtedy jak leje się 30-40-50 litrów w miarę do pełna.
W przypadku diesla, żeby nalać do pełna musiałbyś poświęcić kilka minut – aż bak odbeknie jak małe dziecko, dolac troszkę, poczekać, dolać troszkę, poczekać... To jest największy złodziej dokładności. Pierwsze odbicie wyznacza różne poziomy realnego paliwa (łatwiej byłoby lać ropę nie na litry a na kilogramy).
Co do lania 5x po 10 litrów – chodziło mi o bardziej prozaiczną rzeczywistość dla komputera – liniowość wskaźnika w baku, który daje sygnał komputerowi o aktualnej ilości ropy. Wskaźnik nie jest liniowy i – z tego co wiem – nie jest korygowany przez komputer. Odchylenia sięgają kilku procent, dlatego najmniejszy błąd pomiaru jest właśnie wtedy jak leje się 30-40-50 litrów w miarę do pełna.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a): ropa się pieni i ilość, która wchodzi do baku przy laniu bywa różna.
Przepraszam, nie wiedziałem.
Ropę pomagałem nalewać tylko raz i nie zwróciłem uwagi na pienienie.
xANDy napisał(a):
Wskaźnik nie jest liniowy i – z tego co wiem – nie jest korygowany przez komputer.
W żadnym z moich dotychczasowych aut wskaźnik ten nie był liniowy.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Przepraszam, nie wiedziałem.
Większośc ludzi nie wie. Dlatego napisałem o tym szerzej.
Stąd właśnie potrzeba (przy pomiarach spalania) lania dużych ilości i do pełna – bo tylko wtedy można nieliniowość wskaźników w pewnym sensie pominąć przy próbie wyliczania średniego spalania.Maciej Loret napisał(a):W żadnym z moich dotychczasowych aut wskaźnik ten nie był liniowy
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Stąd właśnie potrzeba (przy pomiarach spalania) lania dużych ilości i do pełna – bo tylko wtedy można nieliniowość wskaźników w pewnym sensie pominąć przy próbie wyliczania średniego spalania.
Ale nie mieszajmy wskaźników do liczenia zużycia paliwa...
Mamy przecież do dyspozycji dokładniejsze mierniki w dystrybutorach...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Dobijanie jest raczej bez sensu. Minimalne tankowanie to 2l. Nie wiem z czego wynika – czy to ze względu na sposób pomiaru czy widzimisię producenta czy konieczność by dokładność pomiaru została zachowana.
Stawiam na tę ostatnią rzecz.
nie jestem w 100% pewien ale o ile mi wiadomo to minimalne tankowanie jest ustalone ze wzgledu na ograniczona trwalosc dystrybutorow, jak sie tankuje mniej niz min. ilosc to szybciej sie zuzywają i cierpi na tym interes stacji benzynowej o ktory wszyscy bardzo dbamy co dzien
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam,
Jestem po teście po zatankowaniu całego baku.
W Wawie zatankowałem 58 l. pod korek z kilkoma odbiciami – myślę, że nie było już prawie paliwa...
W wawie przejechałem ok. 130 km po czym w kolejnych dniach zrobiłem trasę Wyszków – Sopot –Warszawa i wyszło w sumie 930 km – wszystko na jednym baku.
Wg. komputera średnie wyszło 5,8 l/100kM w rzeczywistości ok. 6,1.
Komputerowy wynik o 5% niższy a to po korekcie komputera na –10%. Więc koryguje na –5% i powinno być ok.
To niewiarygodne, że na trasie Gdańskiej przy prędkościach ok. 100-130 km/h samochód z takim silnikiem pali w granicach 6 l ( z czego 130 km po Wawie!!!!)
Ps. Jazda na nieszczelnym intercoolerze -wymienią na gwarancji.
Jestem po teście po zatankowaniu całego baku.
W Wawie zatankowałem 58 l. pod korek z kilkoma odbiciami – myślę, że nie było już prawie paliwa...
W wawie przejechałem ok. 130 km po czym w kolejnych dniach zrobiłem trasę Wyszków – Sopot –Warszawa i wyszło w sumie 930 km – wszystko na jednym baku.
Wg. komputera średnie wyszło 5,8 l/100kM w rzeczywistości ok. 6,1.
Komputerowy wynik o 5% niższy a to po korekcie komputera na –10%. Więc koryguje na –5% i powinno być ok.
To niewiarygodne, że na trasie Gdańskiej przy prędkościach ok. 100-130 km/h samochód z takim silnikiem pali w granicach 6 l ( z czego 130 km po Wawie!!!!)
Ps. Jazda na nieszczelnym intercoolerze -wymienią na gwarancji.
- Od: 28 sty 2008, 00:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2.0 MZR 143 KM 2006
Elminster11 napisał(a):zajmuję się obsługą informatyczną stacji benzynowych, większość oprogramowania które jest instalowane na stajach umożliwia korygowanie ustawień litrów pojawiających się na dystrybutorze do realnych litrów, i tak różnica waha się od 2% do 9%, do tego dochodzi mizerna jakość paliwa i mamy fajną całość
strasznych rzeczy mozna sie dowiedziec, jeszcze troche i w paliwie nie bedzie paliwa tak jak w wedlinach nie ma miesa...
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam
Ja trochę z innej beczki, ale też dotyczącej kompa. Otóż komp pokazuje mi średnią prędkość na pozionie max ok 21km/h. I co dziwniejsze jak stoję na skrzyżowaniu prędkość średnia maleje. Kiedyś jak wstawiałem do garażu i miałem wskazanie średniej prędkości 20km/h, to rano jak wyprowadzałem auto komp pokazywał już tylko 8km/h. Wychodzi na to, że postój też wlicza do średniej. Dodam, że kilka dni wcześniej odpinałem klemę od aku. Jakby ktoś z klubowiczów mógł coś poradzić byłbym wdzięczny. Zresetowanie wskazania przyciskiem info nie pomaga.
Pozdrawiam
PS
Oczywiście nie jeżdżę 20km/h
Ja trochę z innej beczki, ale też dotyczącej kompa. Otóż komp pokazuje mi średnią prędkość na pozionie max ok 21km/h. I co dziwniejsze jak stoję na skrzyżowaniu prędkość średnia maleje. Kiedyś jak wstawiałem do garażu i miałem wskazanie średniej prędkości 20km/h, to rano jak wyprowadzałem auto komp pokazywał już tylko 8km/h. Wychodzi na to, że postój też wlicza do średniej. Dodam, że kilka dni wcześniej odpinałem klemę od aku. Jakby ktoś z klubowiczów mógł coś poradzić byłbym wdzięczny. Zresetowanie wskazania przyciskiem info nie pomaga.
Pozdrawiam
PS
Oczywiście nie jeżdżę 20km/h
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
a co w tym dziwnego? liczy Ci srednią prędkość na podstawie czasu kiedy masz włączony zapłon, bo tak naprawdę jak stoisz na skrzyzowaniu miedzy punktem A do B to nie znikasz ani sie nie teleportujesz tylko wciaz jestes w drodze pomiedzy tymi punktami – do czasu przejazdu Ci sie liczy.
Piotr25 nie ten temat, wrzuć to tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=600
misiekwaw napisał(a):a co w tym dziwnego? liczy Ci srednią prędkość na podstawie czasu kiedy masz włączony zapłon, bo tak naprawdę jak stoisz na skrzyzowaniu miedzy punktem A do B to nie znikasz ani sie nie teleportujesz tylko wciaz jestes w drodze pomiedzy tymi punktami – do czasu przejazdu Ci sie liczy.
Moim zdaniem komp powinien pokazywać średnią predkość poruszania się samochodu. I nie doliczać do tego postoju. A swoją drogą jednak te 21km/h jakie pokazuje to duużo za mało. Dziś przejechałem się obwodnicą 180km/h, to pokazał mi średnią prędkość 23km/h. Z drugiej strony jeśli jechałbyś z pkt.A do pkt. B z niewielkim postojem i chciałbyś obliczyć średnią prędkość, ( zakładamy, że jechałeś tylko dwiema prędkościami 50km/h i 100km/h), to dodałbyś te dwie wartośći i podzielił na dwa.
A wg tego co pisałeś to należałoby dodać jeszcze zero z postoju i wtedy nie wyszłaby średnia prędkość 75km/h, tylko 50km/h.
O ile się nie mylę, to do średniego spalania komp nie bieże spalania na wolnych obrotach tak i przy śtedniej prędkości powinno tak być, że nie dolicza postoju.
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
vienek napisał(a):Moim zdaniem komp powinien
Akurat Twoje zdanie się nie liczy
Komputer liczy – zapalenie silnika – dystans, czas. To się liczy.
Na przykład wyjechałeś o godzinie X, dojechałes o godzinie Y, zrobiłeś łącznie Z km – dla komputera to jest Z kilometrów w czasie Y-X.
Proste.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
vienek a probowales "wyzerowac" srednia predkosc przytrzymujac klaisz INFO?
- Od: 30 kwi 2008, 20:50
- Posty: 15
- Skąd: sopot
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6