Czy to sonda lambda?

Postprzez Regis » 10 lut 2005, 10:40

WITAM!

Jak nie urok to...
Wymiane oleju mialem 6kkm temu. Od tego czasu caly czas mam FULL oleju w silniku (na kresce z literka F). Olej śmierdzi paliwem (bardzo wyraznie, korek i bagnet). Dodatkowo co jakis czas zdarza mi sie "dzióra" pod pedalem gazu tzn. jak na 4 puszcze gaz i chwile jade bez dodawania, to po przycisnieciu pedalu najpierw nic sie nie dzieje a potem jest szarpniecie... Czy to moze byc walnieta sonda lambda? Jak i gdzie to zdiagnozowac? Jaka jest sonda w tym aucie (nr nadwozia: JMZBG13C200672628)? Auto ma przejechane 155kkm, nie wiem czy do tego czasu sonda byla wymieniana.

Jezeli ktos zna odpowiedz na te pytania – bede wdzieczny za pomoc!

Pozdrawiam[/b]
Ostatnio edytowano 15 cze 2005, 11:54 przez Regis, łącznie edytowano 1 raz
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez Paweł » 10 lut 2005, 10:46

Najlepiej pomierz napiecie na sondzie. Ja ostatnio mialem problemy tego rodzaju, ze samochod potrafil byc mocno zmulony, przy okresowych bledach ubogiej mieszanki. Sonda zamiast odczytow rzedu 0.3-1.0v dawala od –(?)v do +0.20v.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Regis » 10 lut 2005, 10:47

tco_tm dzieki za zainteresowanie.
A gdzie mozna to zrobic (elektryk samochodowy?)?
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez Paweł » 10 lut 2005, 10:56

Jak nie masz miernika, to bedziesz musial pojechac w miejsce lub do znajomego, gdzie takie "zaawansowane" ;) urzadzenie bedzie na stanie. Z drugiej strony sensowne multimetry mozna juz kupic za 30PLN, wiec warto w narzedzie zainwestowac.

Jesli masz sonde jedno- lub dwuprzewodowa (bez podgrzewania), to nie bedzie problemow z ustaleniem koncowek do mierzenia. Pomiar powinien byc przeprowadzony na rozgrzanym silniku. Przy obrotach rzedu 3000 jednostek sonda powinna dawac okolo 0.5v i reagowac na zmiany obrotow, dajac odczyty od blisko 0.0v do 1.0v. Nie moga wystepowac napiecia ujemne, ani zakres nie moze byc zawezony.

P.S. Twoj opis mniej wiecej pasuje do moich doswiadczen, ale szarpniecie jest zastanawiajace. Moze to jest problem z zasilaniem w paliwo, czujnikiem zamkniecia przepustnicy, etc? W kazdym razie sonde warto sprawdzic, bo nie jest to rzecz trudna do zrobienia.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Regis » 10 lut 2005, 11:02

Uuuaaa... dzieki za szczegółową odpowiedz. Postaram sie o takie ustrojstwo. Rozumiem, ze pozostale objawy rowniez moga wskazywac na sonde. Czy masz moze dostep do katalogu zeby sprawdzic jaka sonda jest w moim aucie?
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez Jerry » 10 lut 2005, 14:49

Bardzo ciekawe bardzo..........napisz jak bedziesz wiedział co i jak.Ciekawi mnie co jest przyczyną takiego zachowania silnika!!!
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 13:00
Posty: 1907

Postprzez Sylwek » 10 lut 2005, 23:31

Sprawdź wtryski paliwa. Możliwe, że któryś leje paliwo non-stop. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 21:34
Posty: 31
Skąd: Starachowice
Auto: Ford Mondeo ale to też Mazda

Postprzez mrdok » 11 lut 2005, 02:19

Sylwek napisał(a):Sprawdź wtryski paliwa. Możliwe, że któryś leje paliwo non-stop.

Jak by tak sie dzialo to by byly strzaly w kolektor ssący jak i tlumik.
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez Sylwek » 11 lut 2005, 16:33

Niekoniecznie znam przypadki w których tylko smierdział olej a nie bylo żadnych strzałów. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 21:34
Posty: 31
Skąd: Starachowice
Auto: Ford Mondeo ale to też Mazda

Postprzez Regis » 11 lut 2005, 16:45

Wczoraj pojechalem na pomiar czystosci spalin. Wspolczynnik lambda mam =1. Dowiedzialem sie, ze to, ze olej smierdzi paliwem to normalne (co wy na to?). Nie mam zadnych strzalow ani w kolektor ani w tlumik. Moze to wina paliwa albo filtr jest do wymiany?
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez Paweł » 11 lut 2005, 17:13

Normalne jest, ze olej pachnie paliwem, szczegolnie podczas jazdy w krotkich trasach w zimne dni. Jesli sonda podaje prawidlowe napiecie, to sprawdz czujnik zamkniecia przepustnicy, a pozniej cisnienie paliwa podczas jazdy. Takie sa moje typy.

Jednak pomiar spalin nie daje gwarancji, ze sama sonda jest sprawna.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Regis » 11 lut 2005, 17:30

Dzieki!
Sprawdze to i dam znac w przyszlym tygodniu.
CU
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez Bakajoko » 11 lut 2005, 20:00

Witam
w mojej Madzi tak samo sie dzieje, tyle że na jedynce i dwójce, przy wyższych biegach tego szarpnięcia nie czuć, ja mam do wymiany świece i kable wysokiego napięcia więc jak narazie stawiam na to.
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Postprzez Pepey » 13 lut 2005, 00:12

Witam ja mialem pewna historie z lambda w wakacje...
na pomiarach tez wychodzilo 1 ale za choelre gazu nie mozna bylo ustawic gasl na dojazdach do swiatel i na wolnych obrotach... pojechalemdo elektryka ten mial taki special czujnik pod lambde podpial i stwierdzil 5% sprawnosci=zero reakcji hahaha po wymianie sondy rak reka odjal.. no i spalanie zmalalo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Regis » 15 cze 2005, 11:52

Hej hej ludziska witam po przerwie :)

Temat juz nieaktualny. Lambda OK, wymienilem swiece i kable WN (to i to NGK :)) ) i problem zniknal.

Pozdr
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323