Pozdrawim
Strzały na LPG – jakie ryzyko
Strona 1 z 1
Tak więc trochę szperam po forum i czytam o ryzyku jakie się wiąże z używaniem instalacji gazowej II bądź III generacji w Mazdach a szczególnie 323f BA 1.5 taki jaki bedę miał za parę dni
Samochód, który zamierzam nabyć jest wyposażony w 1,5 roczną instalację gazową II czy III generacji – ważne, że jest sterowana komputerowo. Niechcacy trafiłem tutaj na wątki poruszające duże ryzyko strzałów, które podobno czynią dużo spustoszenia w Madziach. Jednakże mimo przeczytania tylu wątków nie dowiedziałem się – może dla Was oczywistej rzeczy – czy strzelanie występuje tylko przy rozruchu, czy też w trakcie jazdy. Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak. Więc gdyby strzały występowały tylko przy rozruchu to ryzyko jednocześnie by malało bo samochód zawsze odpala na benzynie – no chyba, że przy uruchamianiu mocno naciśnie się pedał gazu i obroty przekroczą 2000 i zostanie podany gaz – aczkolwiek kto mądry gazuje przy zimnym silniku?
Pozdrawim
Pozdrawim
- Od: 20 kwi 2006, 20:03
- Posty: 10
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA 1.5 '97
Pytanie było zadane (sam je zadałem)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5505 . Mówiąc najbardziej ogólnikowo – strzelić może zawsze:
przy mocnym przyspieszaniu, wrzuceniu na luz przy wiekszej predkosci, przy samym przełączaniu na gaz itd.
przy mocnym przyspieszaniu, wrzuceniu na luz przy wiekszej predkosci, przy samym przełączaniu na gaz itd.
nemi napisał(a):Mówiąc najbardziej ogólnikowo – strzelić może zawsze:
gdy dojdzie do zubożenia mieszanki czyli najczęściej przy:
Gwałtownym wciśnięciu pedału gazu przy niskich obrotach i znacznym obciążeniu silnika.
Ulubionych przez tunerów tzw. przegazówkach
Przy zimnym silniku jak instalka jest źle ustawiona.
w innych przypadkach zdarza się to rzadziej ale tak jak nemi napisał ogólnie może strzeli zawsze.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
No nie przesadzajcie bo zaraz kolega pomysli że naprawdę strzela co kilka minut w czasie jazdy. Z mojego doświadczenia, a już 4 lata męcze zagazowane rakiety, strzela tylko i wyłącznie gdy jest problem z instalacją elektryczną, czyli świece albo kable do wymiany. Jak z tym jest pożądek nic nie strzela. Mozna założyć kalpkę zabezpieczająca przepływomierz przed wybuchem, wtedy nawet jak strzeli nic się nie uszkodzi.
Raczej automat przełącza na gaz jak silnik złapie temperaturę bo przeżucanie na benzynę poniżej 2000 obr/min jest bezsensem. Wtedy w korku cały czas paliłoby benzynę:).
mr_roba napisał(a):Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak.
Raczej automat przełącza na gaz jak silnik złapie temperaturę bo przeżucanie na benzynę poniżej 2000 obr/min jest bezsensem. Wtedy w korku cały czas paliłoby benzynę:).
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
mr_roba napisał(a):Pytam, bo moja przyszła instalacja ma podobno ustawienia takie, że gaz się włącza dopiero po 2000 obrotach czy jakoś tak.
Wojtas_323F napisał(a):Raczej automat przełącza na gaz jak silnik złapie temperaturę bo przeżucanie na benzynę poniżej 2000 obr/min jest bezsensem. Wtedy w korku cały czas paliłoby benzynę:).
koledze mr_roba najprawdopodobniej chodziło o automatyczne przełączanie na gaz, gdy po zapaleniu silnika obroty wzrosną powyżej 2000 rpm. potem zasilanie LPG jest stałe aż do wyłączenia silnika, nawet poniżej tych obrotów. moim zdaniem takie instalacje są bardziej sensowne, niż te, gdzie auto przechodzi na zasilanie LPG po przekroczeniu ustalonej temperatury silnika.
ex-właściciel 323F GT (BG)
- Od: 7 lip 2004, 16:49
- Posty: 64
- Skąd: Konin/Poznań
- Auto: Audi A3 TDI
mi tam przełącza kiedy silnik przekroczy 5stC i przy 2000rpm, i dobrze, niech se pomruczy troszkę na benzynie a nie na okrągło suchary 

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Wystarczy że doda się gaz puści i znowu szybko naciśnie – może strzelić, Przy ostrzejszej jeździe przy zmianie biegu też może strzelać.
Ale strzela jak coś jest nie tak – najczęściej kable WN, świece itp.
Tak sam z siebie nie może strzelać – a jak gazownik mówi że może to albo mu się nie chce sprawdzać albo zna sie na tym jak słoń na gwiazdach.
Ale strzela jak coś jest nie tak – najczęściej kable WN, świece itp.
Tak sam z siebie nie może strzelać – a jak gazownik mówi że może to albo mu się nie chce sprawdzać albo zna sie na tym jak słoń na gwiazdach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
A mi strzela przy obrotach ok 3000 kiedy zdejmnę nogę z gazu
tomkoduszek
- Od: 3 cze 2008, 16:22
- Posty: 4
- Skąd: Kłodawa
- Auto: MAZDA 626 1.9B 97r.
Może strzelić jak zbyt wcześniej przełączysz na gaz i będziesz dodawał mocno gazu, jak będą zużyte świece, palec, kopułka i kable. Jakie są następstwa strzałów? – Może ci rozwalić ten plastik pzy kolektorze ssącym i przepływomierz, czyli po strzale pozostaje tylko hol i linka. Koszt przepływki to ok 400 zł a tej palstikowej puszki też coś koło tego. Jaki z tego morał?
Instalacja podciśnieniowa nie nadaje się do tego auta. Jeśli zależy Ci na sprawności samochodu i bezawaryjnej obsłudze ładuj sekwencję. Dzięki temu auto stanie się całkowicie bezobsługowe.
Instalacja podciśnieniowa nie nadaje się do tego auta. Jeśli zależy Ci na sprawności samochodu i bezawaryjnej obsłudze ładuj sekwencję. Dzięki temu auto stanie się całkowicie bezobsługowe.
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Instalacja podciśnieniowa nie nadaje się do tego auta. Jeśli zależy Ci na sprawności samochodu i bezawaryjnej obsłudze ładuj sekwencję. Dzięki temu auto stanie się całkowicie bezobsługowe
Ja mam inst. sekw. i mam problemy z wystrzałami gazu, ale w tłumik. Poza tym jest wszysko ok.
Ja mam inst. sekw. i mam problemy z wystrzałami gazu, ale w tłumik. Poza tym jest wszysko ok.
tomkoduszek
- Od: 3 cze 2008, 16:22
- Posty: 4
- Skąd: Kłodawa
- Auto: MAZDA 626 1.9B 97r.
Wojtas_323F napisał(a):Mozna założyć kalpkę zabezpieczająca przepływomierz przed wybuchem, wtedy nawet jak strzeli nic się nie uszkodzi.
Ja miałem w BG dwie klapki i jeszcze gwizdek do tego i nic mi to nie pomogło. Przepływka poszła sie... Wiecie gdzie
Jedyne co pomogło to montaz SGI...
Pozdrawiam
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości