Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Heh moja madzia bierze koło litra na 1k brała tyle się okazało jak ją kupiłem :/ przejechała boroczka już 50k od zakupu i nadal bierze tyle samo
jej napewno przekręcony przebieg to 170 000km zdecydowałem przestać wymieniać olej a tylko filtry wymieniać co jakieś 15k. Pytanie brzmi Czy wlać olej mineralny
Leje 10W40 półsyntetyk więc teoretycznie 15w40 olej gęstrzy powinien zmniejszyc apetyt.Co o tym myślicie?
- Od: 27 wrz 2010, 20:41
- Posty: 64
- Skąd: Skoczów
- Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.
Osobiście wątpię aby full minerał widocznie ograniczył aż tak duże ubytki oleju 
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
no właśnie, ja bym nie lał mineralnego.malow napisał(a):nie wiem czy taka zmiana nie zrobi więcej złego niż dobrego
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Wymieniałem ostatnio pierścienie w swojej Madzi. Diagnoza: sprężynki pierścieni olejowych straciły swoją sprężystość i pierścienie nie spełniały swojego zadania. Autko brało 1l/1000km. Przebieg prawdziwy 148000km. Aktualnie docieram a zużycie oleju zmniejsza się.
- Od: 4 sie 2008, 22:41
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS
r4obo napisał(a):Wymieniałem ostatnio pierścienie w swojej Madzi. Diagnoza: sprężynki pierścieni olejowych straciły swoją sprężystość i pierścienie nie spełniały swojego zadania. Autko brało 1l/1000km. Przebieg prawdziwy 148000km. Aktualnie docieram a zużycie oleju zmniejsza się.
Jakie sprężynki pierścieni olejowych. nagar powstający podczas pracy silnika powoduje zapiekanie sie pierścienia i zmniejsza sie jego sprężystość. Miałem podobny przypadek w mitsubishi i mój dziadek stary mechanik który od dawien dawna zajmuje się silnikami powiedział abym zalał go kilkakrotnie naftą bo jeśli nagar nie jest wielki to powinno to pomóc i rzeczywiście po wlaniu ok 100ml nafty do każdego cylindra i powtórzeniu tej operacji przez trzy dni auto praktycznie przestało brać olej.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Jakie koszty naprawy r4obo
Pierścienie oryginał?
Arni a tę nafte usuwałeś jakoś potem czy przeciekała do oleu i nalewałeś nową potem? Chodzi mi przed odpaleniem by świec w niej nie ufifrać.I mam rozumieć że trzy dni to się moczyło bez odpalania motora(nonstop)?
Arni a tę nafte usuwałeś jakoś potem czy przeciekała do oleu i nalewałeś nową potem? Chodzi mi przed odpaleniem by świec w niej nie ufifrać.I mam rozumieć że trzy dni to się moczyło bez odpalania motora(nonstop)?
- Od: 27 wrz 2010, 20:41
- Posty: 64
- Skąd: Skoczów
- Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.
arni0000 napisał(a):Jakie sprężynki pierścieni olejowych
Kolega nie widział pierścieni olejowych? Nagar swoją drogą, lecz przy moim przebiegu nie był duży i pierścienie jeszcze miały ruch, natomiast problem tkwił w sprężynkach. Stare nie rozpierały pierścieni, ich średnica mniejsza niż pierścieni, nowe natomiast elegancko rozpierały pierścienie. Przed ściśnięciem odległość pomiędzy końcem a początkiem pierścienia około 7 mm.
Jeśli dolałeś 400 ml nafty do 3,2 l oleju to nieźle go rozrzedziłeś, jeśli powtarzałeś to 3 dni to wychodzi 1,2 l nafty na 3,2 oleju. Mam nadzieje że olej po tym zabiegu zmieniłeś...
Jak arni0000 będzie stał przy swoim z uporem maniaka to zrobie nawet zdjęcia starych.
Malow koszty pierścieni ze zniżkami – coś około 300 PLN. Sprawdzę to się odezwę. Do tego jeszcze uszcz. pod głowicę, pod pokrywę zaworów... + 12 h roboty...
- Od: 4 sie 2008, 22:41
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS
Sprężynka powoduje tylko lepszy docisk ale często jest tak że nagar jest przyczyną całego problemu. Nafta sama wyparuje z oleju ale można to zrobić przed jego wymianą
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Widzę, że nie bardzo jest o czy dyskutować. Jest demokracja i możesz mówić a tym bardziej pisać co chcesz. Tak się składa, że miałem w ręku i stare pierścienie i nowe. Różnica w sprężynach pierścieni olejowych była kolosalna a to właśnie one odpowiadają za przyleganie pierścienia do cylindra...
Niniejszym pozdrawiam...
Niniejszym pozdrawiam...
- Od: 4 sie 2008, 22:41
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS
Heh najlepiej- między młotem a kowadłem heh. R4obo w tym co Arni pisze jest sens w moim wypadku bo ja mam kolo 300k przebiegu. Jesli komuś coś pomogło to nie będe sie z nim kłucił że nie!! Na upartego mogę to zrobić na spuszczonym oleju.A koszt 20 Pnz za nafte brzmi obiecująco nawet w przypadku niepowodzenia.
- Od: 27 wrz 2010, 20:41
- Posty: 64
- Skąd: Skoczów
- Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.
Witam. Ja mam nieco inny problem a mianowicie kupiłem madźkę 626 2001 z przebiegiem 162000 tyś. pojeździłem nią do ok 170000 tyś. Oleju nie dolałem nawet grama cały czas było pełno. Wymieniłem rozrząd olej i filtry. Ku mojemu zdziwieniu po 3 tys było min, dolałem do max i nietety na bierząco ubywa. Wycieków pod samochodem nie widzę. W zwioązku z tym mam pytanie, czy jest to zbieg okoliczności że zaczęła brać? a może jest jakiś związek między poczynioną naprawą a zaistniałą sytuacją?
-
Bartłomiej
Moze olej byl bardziej gesty (czyt. ktos wlal np. motodoktor'a) i po wymianie na rzadki wyszly takie klocki. Oby nie.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Właściwie to olej wcześniej był jaśniutki i bardzo żadki tak mi się wydawało. Olej wymieniłem na mobil 10W40 i wydaje mi się że jest gęstszy od poprzednika i dużo ciemniejszy niz tamten z perzd wymiany.
-
Bartłomiej
chciałeś chyba powiedzieć.. teraz na szczęście połowe tego
no i odkopałeś temat strasznie stary..

no i odkopałeś temat strasznie stary..

Do mnie nie przemawia gadka, że auto takiej klasy remontuje się kapitalnie po 110.000 km przebiegu. Jeśli się okaże, że u mnie też silnik jest do remontu, to osobiście wsiądę w samolot i zrzucę kolejną bombkę na Hiroszimę. Oznaczać to będzie jedynie, że Mazda nie potrafi robić silników. Niestety panie Jaksa... Pańskie argumenty są dla mnie kompletnie bezzasadne. Ale wiem, że byłbyś pan bez roboty... Jako, że Mazdę nabyłem za psie pieniądze to po niekorzystnej diagnozie zepchnę grata za grosze do Żyda jakiegoś. Nie mam zamiaru bowiem śmigać czymś, co ma serce z papieru! Kupię sobie 30 letnią SKODĘ 105L, bo żre mniej niż 1L/1000 oleju!
-
rusek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6