Witam
Na ostatniej wizycie w AutoJaksa Bronisze /robiłem serwis klimatyzacji i udrażnianie wentylacji- pomogło, dziękuję/ próbowaliśmy też przy okazji zlokalizować przyczynę świecenia kontrolki błędu silnika /żółta z prawej/. Okazało się, że komputer odnalazł błąd czujnika przeciwstukowego – zbyt wysoki sygnał obw. ?
Kasowanie błędu dało efekt chwilowy – konrolka zgasła ale po minucie znowu zapaliła się.
Auto zachowuje się dobrze ale zastanawiam się czy nie należałoby jednak wymienić czujnika /jeśli jest uszkodzony/. Gorzej jeśli coś jest nie tak ze spalaniem paliwa /tzw. spalanie stukowe/. Dodam, że kontrolka zaświeciła mi się 2 tyg. temu po zatankowaniu paliwa do niemal pustego baku /długo jechałem na rezerwie/.
Co radzicie zrobić ?– nie przejmować się kontrolką czy drążyć temat ?
Gdzieś wyczytałem, że są środki chemiczne przeciwstukowe... hmmm chyba nie będę ryzykował.
czujnik przeciwstukowy
Strona 1 z 1
cichajek popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
witaj.
widzę, że nie jestem sam z tym problemem
mam 1.6 bj 2001. mnie się zaświeciła kontrolka silnika w 2005 roku po raz pierwszy, przejechałem na niej już ponad 33tys.km i nic się nie dzieje z silnikiem, pracuje normalnie, samochód jeździ i tyle. mechanik radził mi sie tym nie przejmować. Po diagnostyce komputerowej również wyskoczył : czujnik spalania stukowego (mam jeszcze 2 wydruki z 2005 i 2007 roku , dalej tyczy się tego czujnika).
Rozmawiałem z kilkoma serwisantami z Polski z serwisów Mazd, tweirdzą, że to wina zaworu EGR (recykrulacji spalin) , przepływomierz lub sonda lambda. Druga sprawa to myślałem, że zła jakość paliwa, mieszkam w woj.Lubuskim a tu paliwko jest tragiczne dla naszych Mazd, tak kiedyś wykazał test Auto świata.
Jeden użytkownik Mazdy 323F BJ 2.0 SPORTIVE Z 2001 roku również miał ten sam objaw? wymienił sondę lambdę w swojej Madzi i od 10tys. km nie ma z tym problemu. Tak naprawdę ciężko jest wskazać przyczynę palącej sie kontrolki silnika (check engine)
Pozdrawiam serdecznie
Gerz50 Mazda 323F BJ 1.6 DOHC ZM 2001
jaki masz przebieg w BJ-tce??
widzę, że nie jestem sam z tym problemem
mam 1.6 bj 2001. mnie się zaświeciła kontrolka silnika w 2005 roku po raz pierwszy, przejechałem na niej już ponad 33tys.km i nic się nie dzieje z silnikiem, pracuje normalnie, samochód jeździ i tyle. mechanik radził mi sie tym nie przejmować. Po diagnostyce komputerowej również wyskoczył : czujnik spalania stukowego (mam jeszcze 2 wydruki z 2005 i 2007 roku , dalej tyczy się tego czujnika).
Rozmawiałem z kilkoma serwisantami z Polski z serwisów Mazd, tweirdzą, że to wina zaworu EGR (recykrulacji spalin) , przepływomierz lub sonda lambda. Druga sprawa to myślałem, że zła jakość paliwa, mieszkam w woj.Lubuskim a tu paliwko jest tragiczne dla naszych Mazd, tak kiedyś wykazał test Auto świata.
Jeden użytkownik Mazdy 323F BJ 2.0 SPORTIVE Z 2001 roku również miał ten sam objaw? wymienił sondę lambdę w swojej Madzi i od 10tys. km nie ma z tym problemu. Tak naprawdę ciężko jest wskazać przyczynę palącej sie kontrolki silnika (check engine)
Pozdrawiam serdecznie
Gerz50 Mazda 323F BJ 1.6 DOHC ZM 2001
jaki masz przebieg w BJ-tce??

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Przebieg mojej madzi to 104 tys km z czego 100 tys zrobił niemiec /ale solidny i z zachodniej części
/
Już u niego pojawiał się problem kontrolki /nakleił sobie w tym miejscu czarne kółeczko/.
Od lutego kiedy kupiłem auto do lipca nic się nie działo i mocno się dziwiłem po jaką cholerę ta naklejka, teraz wiem
U Jaksy też mi powiedzieli, żeby się tym nie przejmować tylko kontrolować silnik.
Szef – J. Michalczyk osobiście mi sprawdzał i kasował ten błąd ale bez skutku – też coś mówił o sondzie /ale koszty .../.
Dziwne bo czasem jak odpalę to się nie zapala i dopiero po postoju i kolejnym odpaleniu wraca świecenie ?
Spróbuję załadować benzynę 98 – żeby ograniczyć spalanie stukowe i będę dalej szukał przyczyny/rozwiązania problemu. Na razie spokojnie jeżdżę i się zbytnio nie przejmuję.
Już u niego pojawiał się problem kontrolki /nakleił sobie w tym miejscu czarne kółeczko/.
Od lutego kiedy kupiłem auto do lipca nic się nie działo i mocno się dziwiłem po jaką cholerę ta naklejka, teraz wiem
U Jaksy też mi powiedzieli, żeby się tym nie przejmować tylko kontrolować silnik.
Szef – J. Michalczyk osobiście mi sprawdzał i kasował ten błąd ale bez skutku – też coś mówił o sondzie /ale koszty .../.
Dziwne bo czasem jak odpalę to się nie zapala i dopiero po postoju i kolejnym odpaleniu wraca świecenie ?
Spróbuję załadować benzynę 98 – żeby ograniczyć spalanie stukowe i będę dalej szukał przyczyny/rozwiązania problemu. Na razie spokojnie jeżdżę i się zbytnio nie przejmuję.
Mazda 323f
1.6, 2003r., sreberko
1.6, 2003r., sreberko
- Od: 11 sty 2008, 01:26
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.6 2003
cichajek napisał(a):Witam
Na ostatniej wizycie w AutoJaksa Bronisze /robiłem serwis klimatyzacji i udrażnianie wentylacji- pomogło, dziękuję/
Powiedz, co to dokladnie jest, tzn. jak to sie robi? I jakie sa efekty, jesli chodzi o zwiekszenie mocy wentylacji
- Od: 17 kwi 2008, 19:27
- Posty: 86
- Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j
Niestety i mnie dotyczy ta przypadłość błąd 328
czujnika przeciwstukowego – zbyt wysoki sygnał obw.Posiadam mazde 323f bj 1.6 16v z 2002. Na forach często piszą żę ten czujnik jest prawie niezniszczalny, więc posprawdzałem wtyczkę, sondy i wszystko wporządku. Brak jakichkolwiek objawów spalania stukowego, spalanie w normie. Kasowanie błędu na zimnym silniku pomaga tylko na kilka kilometrów, ale jest też cos dziwnego jak kasuje się błędy na ciepłym silniku to błąd wraca zaraz po skasowaniu, lub po przejechaniu kilku metrów.
Czy ktoś ma pomysł co to może być???? Jeszcze został mi do wymiany czujnik przeciwstukowy- fatalny dostęp.
Czy ktoś ma pomysł co to może być???? Jeszcze został mi do wymiany czujnik przeciwstukowy- fatalny dostęp.
- Od: 23 kwi 2009, 22:10
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f bj, 2002
Problem rozwiązany
Poczytałem angielskie forum mazda i okazało się że nie tylko my mamy problem z czujnikiem przeciwstukowym, błąd 328 czujnika przeciwstukowego – zbyt wysoki sygnał obwodu. Przyczyną było wewnętrzne zwarcie czujnika
. Ja jestem już po wymianie tego czujnika i problem kontrolki stał się historią.
Pozdrowienia dla wszystkich mazdowiczów.

Poczytałem angielskie forum mazda i okazało się że nie tylko my mamy problem z czujnikiem przeciwstukowym, błąd 328 czujnika przeciwstukowego – zbyt wysoki sygnał obwodu. Przyczyną było wewnętrzne zwarcie czujnika

Pozdrowienia dla wszystkich mazdowiczów.
- Od: 23 kwi 2009, 22:10
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f bj, 2002
Mariusz Galka
Witam!
Mam ten sam problem z czujnikiem spalania stukowego co ww. opisane. Jednakze tylko ty rozwiązałeś problem wymieniając czujnik na nowy.
Moja prośba jest taka, żebyś podał mi źródło, gdzie nabyłeś przedmiotowy czujnik.
Jeżeli jest niedrogi to też chcę go wymienić i rozwiazać problem "świecącej" kontrolki.
pozdr.
Witam!
Mam ten sam problem z czujnikiem spalania stukowego co ww. opisane. Jednakze tylko ty rozwiązałeś problem wymieniając czujnik na nowy.
Moja prośba jest taka, żebyś podał mi źródło, gdzie nabyłeś przedmiotowy czujnik.
Jeżeli jest niedrogi to też chcę go wymienić i rozwiazać problem "świecącej" kontrolki.
pozdr.
Mam ten sam problem z Mazdą bo zapaliła się kontrolka silnika, gdy samochód był tylko na benzynie. Kod błędu P0328 – czujnik spalania stukowego wysokie napięcie wejściowe. Wymieniłem już dwa razy czujniki stukowe (jeden używany i jeden nowy z Fox Rzeszów) i dalej kontrolka świeci. Zauważyłem, że KONTROLKA SILNIKA ZAPALA SIĘ DOPIERO PO ROZGRZANIU SILNIKA po przygazowaniu lub przejechaniu kilku metrów. Czujnik dokręcony z odpowiednią siłą (16-24Nm) i posiada dobrą rezystancję 560 kohm przy temp 20 stopni. W między czasie wymieniłem kable WN, cewki zapłonowe, świece przeczyściłem przepustnice i ciągle powraca ten błąd. Samochód z błędem zachowuje się normalnie, nie szarpie wchodzi na wysokie obroty, nie dymi, silnik równo pracuje. Sprawdziłem kabel komputer z czujnikiem i jest. Nie wiem co jeszcze może być powodem takiego stanu rzeczy. Podejrzewam , że to może być związane z zapalaniem się kontrolki po rozgrzanym silniku. CZY TO MOŻE BYĆ PIERWSZA SONDA LAMBDA?, która zaczyna prawidłową pracę po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin (około 400 stopni) lub ewentualnie coś związane z układem zapłonowym? proszę o pomoc bo zaczynam tracić cierpliwość o pieniądzach nie wspomnę. Ostatnio wkręciłem tulejke dystansową na drugą sondę lambda i dalej mam świecącą kontrolke silnika.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
- Od: 13 lut 2012, 23:53
- Posty: 30
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości