Corsa dzięki Bitexowi przetrwała zimę bez szfanku, Polonezowi nawet asfalt by nie pomógł...
Konserwacja antykorozyjna podwozia
Jednym z najtańszych środków będzie Bitex (niekoniecznie najlepszy). Podobno lepiej nakładać pędzlem z dużej puszki a "śpraj" tylko do trudno dostępnych miejsc. Podstawą jest dokładne oczyszczenie podwozia... Chociaż podobno w czasach PRL, bitex celowo mieszano z piachem...
Corsa dzięki Bitexowi przetrwała zimę bez szfanku, Polonezowi nawet asfalt by nie pomógł...
Corsa dzięki Bitexowi przetrwała zimę bez szfanku, Polonezowi nawet asfalt by nie pomógł...
Opel Corsa 1.4 –> VW Golf 1.8 –> Polonez Caro 1.5 –> MAZDA 626 2.0 
- Od: 10 sie 2007, 18:38
- Posty: 21
- Skąd: Wwa
- Auto: 626 2.0 GC
no i odebralem madzie po makjazu, a wiec tak: srodek to motip, na podwozie(czarny 4warstwy) lacznie ok. 4 puszek chyba 0,75l i profile(bezbarwny 2 warstwy) 3 puszki 0,5l, koles mi powiedzial żeby uwazac bo potrafi schnac nawet miesiac ale jest elastyczne nie to co bitex, smierdzi przeokropnie, za material policzyl 250+100 za robocizne po znajomosci, powiedzial tez ze na 3 lata spokoj i pozniej ten sam zabieg.
Wydaje mi się, że Bitex nie jest zły. Wiadomo, że stosowanie bezpośrednio na rdzę ew. surową blachę nie przynosi żadnych efektów. Kilka razy wjeżdżałem na kanał podczas opadów deszczu. Generalnie jest tak, że samo podwozie jest suche, natomiast progi i nadkola są mokre i to właśnie one w szczególności wymagają zabezpieczenia.
Ja osobiście zastanawiam się nad plastikowymi osłonami na progu. Nie wiecie może czy można kupić jakieś uniwersalne osłony??
Ja osobiście zastanawiam się nad plastikowymi osłonami na progu. Nie wiecie może czy można kupić jakieś uniwersalne osłony??
Czym zakonserwować nadwozie żeby samochód stojący jesien i zimę na ulicy nie zardzewiał. Czy są jakieś śrdoki do wcierania w karoserię i newralgiczne elementy typu ranty drzwi zeby zachowac ich trawałość.
Dodam ze mam Prmacy po stuku puku i chciałbym zadbać o niego zeby jeszcze pojedził
rt
Dodam ze mam Prmacy po stuku puku i chciałbym zadbać o niego zeby jeszcze pojedził
rt
- Od: 11 sie 2007, 20:17
- Posty: 105
- Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin
Zgadzam sie, po solidnym i dokladnym woskowaniu klasyczna pasta mozesz byc spokojny. Ja woskuje rowniez aluminiowe felgi oraz elementy blaszane widoczne po otwarciu drzwi
Rdza nie postepuje.
Cześć wszystkim
Ja sam robiłem konserwacje u siebie najpierw w UNO trzymało się bardzo dobrze i to bitexem, bardzo dobry preparat, rok temu w Audi A4 udoskonaliłem technikę, a W tym roku zamierzam zrobić fotorelacje z konserwacji mojej Madzi 323c.
Jeśli chodzi o konserwacje to należy dokładnie wypiaskować podwozie, porobić ewentualne zaprawki (napewno coś wyjdzie) bitex powinien być rozgrzany wtedy będzie się trzymał.
Ja sam robiłem konserwacje u siebie najpierw w UNO trzymało się bardzo dobrze i to bitexem, bardzo dobry preparat, rok temu w Audi A4 udoskonaliłem technikę, a W tym roku zamierzam zrobić fotorelacje z konserwacji mojej Madzi 323c.
Jeśli chodzi o konserwacje to należy dokładnie wypiaskować podwozie, porobić ewentualne zaprawki (napewno coś wyjdzie) bitex powinien być rozgrzany wtedy będzie się trzymał.
-
geba007
Witam!
Przewertowałem to forum i kilka innych ]:–> no i dowiedziałem sie kilku rzczey o zabezpieczaniu podwozia. Po pierwsze bitex to podobno przeżytek, już lepiej coś elastyczniejszego kupic do smarowania. Najważniejsze to wyplenić rdze na maxa, zeszlifować szlifierką itp. Sposób który opisze to metoda PRO, znaczy dośc droga ale skuteczna/najskuteczniejsza z wszystkich o jakich słyszałem, zwłaszcza przy konserwacji nowego samochodu
(to mnie interesowało) A więc po kolei:
1 Bardzo dobrze wyczyścić, umyć podwozie wodą z mydłem, odtłuscic.
2 Osuszyć.
3 Wypełnić szpary w nadkolach, miejscach nie wypełnonych w przypadku mazdy6 uszczelnieczem do karoserii, masą uszczelniającą na bazie kauczuku 25zł (Terolan Black, kauczuk bitumiczny ,128,49 R/ BOLL Masa uszczelniająca na bazie kałczuku ) .
4 TECTYL ML we wszystkie profile + jako podkład pod bodysafe. (600ml + sonda 36zł)
5 TECTYL Bodysafe na podwozie, jako warstwa druga na tectyl ml (1litr – 1 złoty pucha na allegro)
6 TECTYL 190 baranek na progi i nadkola i ogólnie gdzie sie da
ostatnia warstwa bardzo ładnie przylega do poprzednich. 25zł/ spray 500ml
Wszystko to powinno dać dobrze przylegającą powłokę no i nawet ładnie wyglądać, to narazie teoria, jak wykonam to napisze co i jak
Pozdrawiam.
Przewertowałem to forum i kilka innych ]:–> no i dowiedziałem sie kilku rzczey o zabezpieczaniu podwozia. Po pierwsze bitex to podobno przeżytek, już lepiej coś elastyczniejszego kupic do smarowania. Najważniejsze to wyplenić rdze na maxa, zeszlifować szlifierką itp. Sposób który opisze to metoda PRO, znaczy dośc droga ale skuteczna/najskuteczniejsza z wszystkich o jakich słyszałem, zwłaszcza przy konserwacji nowego samochodu
1 Bardzo dobrze wyczyścić, umyć podwozie wodą z mydłem, odtłuscic.
2 Osuszyć.
3 Wypełnić szpary w nadkolach, miejscach nie wypełnonych w przypadku mazdy6 uszczelnieczem do karoserii, masą uszczelniającą na bazie kauczuku 25zł (Terolan Black, kauczuk bitumiczny ,128,49 R/ BOLL Masa uszczelniająca na bazie kałczuku ) .
4 TECTYL ML we wszystkie profile + jako podkład pod bodysafe. (600ml + sonda 36zł)
5 TECTYL Bodysafe na podwozie, jako warstwa druga na tectyl ml (1litr – 1 złoty pucha na allegro)
6 TECTYL 190 baranek na progi i nadkola i ogólnie gdzie sie da
Wszystko to powinno dać dobrze przylegającą powłokę no i nawet ładnie wyglądać, to narazie teoria, jak wykonam to napisze co i jak
Pozdrawiam.
-
robert.smu
Witam,
Wczoraj zabezpieczyłem swoją Premacy kanadyjskim środkiem Rust Check.Długo trwa zabieg ,ale wydaje mi się ,że warto.Dyszami dociera preparat do wszystkich profili zamkniętych,złączy blacha -plastik,zgrzewów blach .Nastepnym etapem jest zabezpieczenie płyty podłogowej nieco gęstszym preparatem.Teraz 48 godzin bez kałuż.W poniedziałek mycie autka i za 12-18 miesięcy znowu do konserwacji.Od doswiadczonego użytkownika nastoletniego krajowego auta podpatrzyłem ten rodzaj zabezpieczenia i jeżeli nie było w tym jakiegoś cudu to jestem pod wrażeniem.Auto z FSO wygląda nadal dobrze i to mnie przekonało.
Aha -- cena za Premacy to 340 zł za całosć.Trzeba tylko zostawić auto na cały dzień. Plastiki i tapicerka są czyste i nie były demontowane.Polecam.
Wczoraj zabezpieczyłem swoją Premacy kanadyjskim środkiem Rust Check.Długo trwa zabieg ,ale wydaje mi się ,że warto.Dyszami dociera preparat do wszystkich profili zamkniętych,złączy blacha -plastik,zgrzewów blach .Nastepnym etapem jest zabezpieczenie płyty podłogowej nieco gęstszym preparatem.Teraz 48 godzin bez kałuż.W poniedziałek mycie autka i za 12-18 miesięcy znowu do konserwacji.Od doswiadczonego użytkownika nastoletniego krajowego auta podpatrzyłem ten rodzaj zabezpieczenia i jeżeli nie było w tym jakiegoś cudu to jestem pod wrażeniem.Auto z FSO wygląda nadal dobrze i to mnie przekonało.
Aha -- cena za Premacy to 340 zł za całosć.Trzeba tylko zostawić auto na cały dzień. Plastiki i tapicerka są czyste i nie były demontowane.Polecam.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Amen.
W sklepie polecali mi srodek konserwacyjny BOLL (zielona pucha w spreju – produkowany w Zielonej Gorze)
Ponąć dobry, może ktoś spodkał się z tym produktem lub zna opinie na jego temat
Ponąć dobry, może ktoś spodkał się z tym produktem lub zna opinie na jego temat
Pioteq25 napisał(a):Valvo będzie ok
Jak robilem zabezpieczenie w swojej Madzi to tez myslalem o Valvo ale w koncu zdecydowalem sie na Terotex bo facet stwierdził ze Valvo moze wchodzic w reakcje z firmowym srodkiem i trzeba bedzie probe robic probe (zabezpiecza jednym i drugim). Jako ze mialo to trwac 2 dni to zdecydowalem sie na Terotexa.
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
Pewnie działanie tych środków jest podobne (może za wyjątkiem Bitexu
) dlatego ja zdecydowałem się na Rust Check. Cena ponad dwukrotnie niższa od valvo – czas pokaże jaki efekt. Ponoć valvo starcza na 5 lat, a rust chceck na 18 miesięcy, ale ja w takie cuda nie wierzę. 5 lat to może jak samochód jeździ w Stanach po West Coast
. W polskich warunkach zamierzam robić to raz w roku. Za madzię zapłaciłem 260 zł – podwozie + nadwozie (profile zamknięte)
- Od: 16 lut 2007, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92
hehehe za to BITEX STARCZA na lata/podklad unikor/ na SC tesciowej 8 lat i i jest ok ostatnio tylko "domalowalem" uszkodzenia po kamieniach poza tym troche wyglusza
ja uzywam VALEO w madzi jest ok ALE srodki zawieraja duzo wosku i silikonu czy co takiego po pol roku musialem odczyscic kawalek blachy i troche sie napocilem poza tym nie mozna spawac bo sie zapali
(
ja zrobilem tak: sam spod valeo blotniki baranek i dalem plastikowe nadkola profile zamkniete costam na wosku oparte / nie pamietam/
ja uzywam VALEO w madzi jest ok ALE srodki zawieraja duzo wosku i silikonu czy co takiego po pol roku musialem odczyscic kawalek blachy i troche sie napocilem poza tym nie mozna spawac bo sie zapali
ja zrobilem tak: sam spod valeo blotniki baranek i dalem plastikowe nadkola profile zamkniete costam na wosku oparte / nie pamietam/
MAZDA &M....ITSUBISHI
siegu napisał(a):W sklepie polecali mi srodek konserwacyjny BOLL
To cos jak fluidol. Testowalem nawet dziala. Mam jeszcze Tico wiec rdza nie jest mi obca
loockas napisał(a):To cos jak fluidol. Testowalem nawet dziala.
Widziałem sporą game produktów tego producenta od środków do profili przez powłoki ochronne na progi po baranki do podwozi. Cena atrakcyjna i jak loockaspowiadasz że działa to może przetestuje na swojej.
witam
czy ktoś zabezpieczał kaczuchę od spodu?
piszą o różnych środkach różne opinie.
chodzi mi o ochronę antykorozyjną na kilka sezonów.
jaki środek?
jak to zrealizować domowymi metodami?
ile mniej więcej czasu to zajmuje?
pozdrawiam wszystkich
czy ktoś zabezpieczał kaczuchę od spodu?
piszą o różnych środkach różne opinie.
chodzi mi o ochronę antykorozyjną na kilka sezonów.
jaki środek?
jak to zrealizować domowymi metodami?
ile mniej więcej czasu to zajmuje?
pozdrawiam wszystkich
- Od: 13 maja 2008, 23:04
- Posty: 5
- Skąd: Białobrzegi/Radom
- Auto: mazda 121 db 2 1,3 kat 16v 91r
Wyjscia sa dwa
jak zawsze:
1. W zaciszu domowym kontrola/poprawka co rok
2. W dobrym zakladzie na kilka sezonow.
Przy czym, w pkt. 1. zasadniczo nie ma roznicy miedzy srodkami o ile procedura jest zachowana – dobre przygotowanie i nastepnie konserwacja. Jako ze na 99% cos sobie miniemy to za rok chocby kontrolnie trzeba pod auto wejsc.
Wyjatkiem od tej sytuacji moze byc fakt posiadania kompresora i pistoletu i wykonanie konserwacji cisnieniowo, jak w zakladzie. Przy pedzlach i sprajach nie ma szans na jakas dlugowiecznosc, szczegolnie wtedy gdy konserwujemy juz lekko skorodowane elementy.
W pkt. 2. dobry zaklad uzyje dobrego srodka.
A z mojego doswiadczenia, to wewnatrz bagaznika Mazdy pojawily mi sie na zgrzewach slady rdzy i zrobilem tak:
1. Lato, temp 30st C – to jest wazne o ile chcemy auto poskladac w miare szybko i pozbyc sie nieprzyjemnego zapachu.
2. Oczyszczenie tej rdzy za pomoca szczotki drucianej recznej i w formie kolka na wiertarke.
3. Kortanin jako srodek wiazacy pozostalosc rdzy – 2 lub 3x obficie, tak aby w razie jakiejs szczeliny wplynal do srodka
4. Hydrobit – taki stary, z czasow PF 126p srodek nalozony pedzlem. Wczesniej rozrzedzilem go (ropa lub rozpuszczalnik, nie pamietam) aby mial taka konsystencje bardziej gestej farby niz masy. Pomalowalem dwa razy.
Przy zalozonej w pkcie 1. temp. calosc schnie w przeciagu 3-4h max. W nizszych temp. Kortanin schnie dlugo i jest problem z nakladaniem kolejnych warstw.
Obecnie brak sladow rdzy – auto jest rok po zabiegu.
Problem w tym, ze podwozie to nie to samo...
1. W zaciszu domowym kontrola/poprawka co rok
2. W dobrym zakladzie na kilka sezonow.
Przy czym, w pkt. 1. zasadniczo nie ma roznicy miedzy srodkami o ile procedura jest zachowana – dobre przygotowanie i nastepnie konserwacja. Jako ze na 99% cos sobie miniemy to za rok chocby kontrolnie trzeba pod auto wejsc.
Wyjatkiem od tej sytuacji moze byc fakt posiadania kompresora i pistoletu i wykonanie konserwacji cisnieniowo, jak w zakladzie. Przy pedzlach i sprajach nie ma szans na jakas dlugowiecznosc, szczegolnie wtedy gdy konserwujemy juz lekko skorodowane elementy.
W pkt. 2. dobry zaklad uzyje dobrego srodka.
A z mojego doswiadczenia, to wewnatrz bagaznika Mazdy pojawily mi sie na zgrzewach slady rdzy i zrobilem tak:
1. Lato, temp 30st C – to jest wazne o ile chcemy auto poskladac w miare szybko i pozbyc sie nieprzyjemnego zapachu.
2. Oczyszczenie tej rdzy za pomoca szczotki drucianej recznej i w formie kolka na wiertarke.
3. Kortanin jako srodek wiazacy pozostalosc rdzy – 2 lub 3x obficie, tak aby w razie jakiejs szczeliny wplynal do srodka
4. Hydrobit – taki stary, z czasow PF 126p srodek nalozony pedzlem. Wczesniej rozrzedzilem go (ropa lub rozpuszczalnik, nie pamietam) aby mial taka konsystencje bardziej gestej farby niz masy. Pomalowalem dwa razy.
Przy zalozonej w pkcie 1. temp. calosc schnie w przeciagu 3-4h max. W nizszych temp. Kortanin schnie dlugo i jest problem z nakladaniem kolejnych warstw.
Obecnie brak sladow rdzy – auto jest rok po zabiegu.
Problem w tym, ze podwozie to nie to samo...
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
czesć, niedługo zamieszkam sobie juz jako student w innym mieście i najprawdopodobniej madzinka będzie cały czas pod chmurką . Kupiłem dziś 5l bit – gumu do konserwacji. Mam takie pytanko, czy śmiało mogę oprócz podwozia zakonserwować tym drzwi od środka po ściągnięciu tapicery – nie będzie to śmierdziało albo coś
?
chciałbym zakonserwować profile zamknięte, podwozie i drzwi
chciałbym zakonserwować profile zamknięte, podwozie i drzwi
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Do wewnątrz nie polecam bo moa się pozatykać kanały odpływowe i bedzie po drzwiach do profili też bidgum się nie nadaje.
sa specjalne preparaty do profili zamkniętych można ich także uzyc do wewnątrz dzrzwi.
W Polonezie lałem przepracowany olej do wewnątrz drzwi i o ile były wcześniej dobrze wyremontowane to rdza juz nie wyłaziła.
drzwi nie musisz rozbierać aby tam zaaplikować preparat bo są gdzieniegdzie otwory którymi ten preparat mozna wprowdzić (byle nie na zamki)
sa specjalne preparaty do profili zamkniętych można ich także uzyc do wewnątrz dzrzwi.
W Polonezie lałem przepracowany olej do wewnątrz drzwi i o ile były wcześniej dobrze wyremontowane to rdza juz nie wyłaziła.
drzwi nie musisz rozbierać aby tam zaaplikować preparat bo są gdzieniegdzie otwory którymi ten preparat mozna wprowdzić (byle nie na zamki)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki