W mojej Madzi mieszek już wyglądał trochę niewyraźnie i postanowiłem go wymienić.
Przeglądałem oferty sklepów, ale nie było nic w podobnym kolorze, a i ceny takie jakieś :–)
Zakupiłem na ebayu skórzaną kurtkę za 8 euro (kolor szaro-niebieski) i wykonałem sam
Opiszę wymianę mieszka jak i dodaję kilka zdjęć do podglądu.
Potrzebujemy:
klucz płaski 8, śrubokręt +, malutki śrubokręt, nożyczki, nici, materiał na mieszek, najlepiej skórę, maszynę do szycia, klej(jakiś super

).
No to jedziemy:
1. W tunelu odkręcamy 6 śrub "8", po 3 szt. na stronę. Pomaga przesuwanie foteli na maxa do przodu
– lepszy dostęp. Foteli nie trzeba demontować.
2. Odkręcamy gałkę zmiany biegów
3. Zaślepkę dźwigni ręcznego podważamy małym śrubokrętem, zaczynając od dźwigni ręcznego.
Można lekko rozpierać tunel, pomaga:–) Pisał o tym Enzoo
4. Wypinamy wtyczkę włącznika TCS OFF. Znajduje się ona z lewej przedniej strony tunelu.
5. Wyciągamy tunel podnosząc i ciągnąc do tyłu. Uwaga na tapicerkę i plastiki kokpitu.
6. Od wewnętrznej strony tunelu odkręcamy 4 śrubki ramki mocującej mieszek.
7. Wyciągamy mieszek razem z ramką.
8. Z ramki ściągamy mieszek oraz z jego górnej części ściągamy kółko mocujące. Uwaga na zaczepy!
9. Stary mieszek rozcinamy po szwie.
10. Na nowym materiale odrysowujemy dokładnie mieszek. Do jednej z bocznych krawędzi dokładamy
1 cm na zakładkę!
11. Składamy wycięty materiał krawędziami do siebie i zszywamy w odstępie 0,5cm od rantu
(na lewej stronie)
12. Zszyty mieszek montujemy na ramce.
13. Od górnej wewnętrznej strony wklejamy kółko mocujące, wstępnie je oczyszczając.
14. Cały kompletny mieszek wraz z ramką montujemy w tunelu(od wewnętrznej strony), mocujemy 4 śrubkami.
15. Przed montażem tunelu w samochodzie smarujemy kulę zmiany drążka, biegi lepiej wchodzą.
16. Montujemy tunel w następujący sposób: podnosimy przód, celujemy dźwignię ręcznego, następnie celujemy dźwignię zmiany biegów w nowy mieszek i całość ciągniemy do tyłu.
17. Wpinamy wtyczkę TCS OFF (lewa przednia strona) i całość dociskamy do podłogi.
18. Delikatnie montujemy zaślepkę od ręcznego.
19. Przykręcamy 6 śrub po bokach i montujemy gałkę zmiany biegów.
GOTOWE

i idziemy na
