OBD2 – opis wtyczki w DITD (BJ)
Witam,
Moze ktos rozwieje moje watpliwosci co do wtyku diagnostycznego w MAZDZIE 323F (BJ) DITD 74KM.
Wtyk wyglada jak typowy OBD2.
Podlaczone ma 4 przewody.
Czy jest OBD2 w tym modelu? (raczj tak, model z 2002)
Jaki protokol OBD2 jest uzyty w Madzi ISO, PWM, VWM? (Stawiam na PWM)
Ktore piny we wtyczce odpowiadaja za co BUS+? BUS-? Masa cyfrowa, masa analogowa, zasilanie +12V.
Wczesniej na forum byl watek o ELM320, ale dotyczyl modeu 626 benzyna a nie diesel.
Ponoc informacje czy samochod wspiera OBD2 powinno byc na tabliczce znamionowej pojazdu ..ja obejrzalem wszystkie tabliczki i zero info o OBD2.
Ma ktos doswiadczenie z odczytywaniem parametrow silnika po przez OBD2 i interfejs ELM320 lub ELM327?
Pozdrawiam
Marek
Moze ktos rozwieje moje watpliwosci co do wtyku diagnostycznego w MAZDZIE 323F (BJ) DITD 74KM.
Wtyk wyglada jak typowy OBD2.
Podlaczone ma 4 przewody.
Czy jest OBD2 w tym modelu? (raczj tak, model z 2002)
Jaki protokol OBD2 jest uzyty w Madzi ISO, PWM, VWM? (Stawiam na PWM)
Ktore piny we wtyczce odpowiadaja za co BUS+? BUS-? Masa cyfrowa, masa analogowa, zasilanie +12V.
Wczesniej na forum byl watek o ELM320, ale dotyczyl modeu 626 benzyna a nie diesel.
Ponoc informacje czy samochod wspiera OBD2 powinno byc na tabliczce znamionowej pojazdu ..ja obejrzalem wszystkie tabliczki i zero info o OBD2.
Ma ktos doswiadczenie z odczytywaniem parametrow silnika po przez OBD2 i interfejs ELM320 lub ELM327?
Pozdrawiam
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Interfejs jest pełny – niezależnie od wersji silnikowej. Znajduje się pod maską – złącze diagnostyczne. Opis złącza znajduje się na stronie klubowej (nie na forum).
Oczywiście nie jest to typowe kształtem złącze OBD, ale jak ma się przejściówkę, to nie ma problemów.

Oczywiście nie jest to typowe kształtem złącze OBD, ale jak ma się przejściówkę, to nie ma problemów.

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
MarekW napisał(a):"typowe" OBD2 jest w kabinie nad lewym kolanem kierowcy
Tego nie znam – po liftingu troszkę pozmieniali także tę stronę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Widzę, że w tym temacie jest b. mało informacji więc będę eksperymentował z ELM327.
Wtyczke OBD2 (tę w kokpicie) już mam, układ ELM327 już leci z Kanady .. sadze, że do konca lipca interfejs diagnostyczny bedzie gotowy. Soft z Scantool.net i zobaczymy co da sie odczytac po OBD2 w DITD.
Pozdrawiam
Marek
Wtyczke OBD2 (tę w kokpicie) już mam, układ ELM327 już leci z Kanady .. sadze, że do konca lipca interfejs diagnostyczny bedzie gotowy. Soft z Scantool.net i zobaczymy co da sie odczytac po OBD2 w DITD.
Pozdrawiam
Marek
Ostatnio edytowano 25 sie 2007, 11:18 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
W mojej DITD jest gniazdo DLC (wygląda jak standardowe złącze OBD-II J1962) umieszczone w kabinie. Ono ma podpięte następujące piny:
2 K-Line
4 masa analogowa
5 masa cyfrowa
16 zasilanie (+12V)
Takie umieszczenie pinów sugeruje, że w DITD stosowany jest protokół SAE J1850 VPW (brak pinu 10).
Czy mógłby ktoś znający się na elektronice stosowanej w DITD to potwierdzić?
Czy DITD ma zaimplementowany standard OBD-II? Ponoć do 2004 OBD-II nie był wymagany dla samochodów z silnikami diesla.
Czy ktoś z forum skomunikował się interfejsem opartym o ELM327 z DITD?
Straciłem dzień walcząc z różnymi ustawieniami interfejsu opartego na ELM327 i nadal brak komunikacji.
Dodatkowa informacja dla potomnych.
W DITD podpięte są następujące piny w gniezdzie DIAGNOSIS:
MEN, TEN, B+
GND, FAC,
TBS,TAC,
FAB,IG-,GND,TAB,
BUSB (tylko po prawej)
Może tylko gniazdo diagnosis posiada wyprowadzenia BUS+ (K-line) i BUS- (L-line)?
Ale które to są piny? MEN i BUSB?
To by było dziwne, że jest złącze DLC w kabinie, ale nie wspierające OBD-II.
Proszę o wsparcie, informacje, porady.
Marek
2 K-Line
4 masa analogowa
5 masa cyfrowa
16 zasilanie (+12V)
Takie umieszczenie pinów sugeruje, że w DITD stosowany jest protokół SAE J1850 VPW (brak pinu 10).
Czy mógłby ktoś znający się na elektronice stosowanej w DITD to potwierdzić?
Czy DITD ma zaimplementowany standard OBD-II? Ponoć do 2004 OBD-II nie był wymagany dla samochodów z silnikami diesla.
Czy ktoś z forum skomunikował się interfejsem opartym o ELM327 z DITD?
Straciłem dzień walcząc z różnymi ustawieniami interfejsu opartego na ELM327 i nadal brak komunikacji.
Dodatkowa informacja dla potomnych.
W DITD podpięte są następujące piny w gniezdzie DIAGNOSIS:
MEN, TEN, B+
GND, FAC,
TBS,TAC,
FAB,IG-,GND,TAB,
BUSB (tylko po prawej)
Może tylko gniazdo diagnosis posiada wyprowadzenia BUS+ (K-line) i BUS- (L-line)?
Ale które to są piny? MEN i BUSB?
To by było dziwne, że jest złącze DLC w kabinie, ale nie wspierające OBD-II.
Proszę o wsparcie, informacje, porady.
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW – gdzie masz takie złącze w kabinie?
Możesz wkleić fotkę?
Nie wiem kto tutaj kiedykolwiek zajmował się tym co Ty teraz, nie pamiętam czegoś takiego w ogóle w dieslu... Zapewne więcej powiedziałby kolega newbie, ale na niego trudno trafić.
Możesz wkleić fotkę?
Nie wiem kto tutaj kiedykolwiek zajmował się tym co Ty teraz, nie pamiętam czegoś takiego w ogóle w dieslu... Zapewne więcej powiedziałby kolega newbie, ale na niego trudno trafić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Newbie nie odpowiada na żadne moje posty wiec, jak sam czegoś nie wykombinuje to chyba temat zakończy w koszu.
Zrobię fotkę, gniazdo jest umieszczone z lewej strony nad lewa noga kierowcy. Typowe OBD-II.
Były posty, ale dotyczące benzynowych mazd i z tego co Newbie pisał to jest to zwykły protokół PWM (EECV) i są obecne piny BUS+ i BUS- a w DITD nie ma BUS- i tu zaczynają się schody.
Szukam coś na forach forda bo chyba mazda i ford współpracowali podczas produkcji DITD i może mazda zastosowała komunikację rodem z Forda. Za dużo tych może :–(
Marek
Zrobię fotkę, gniazdo jest umieszczone z lewej strony nad lewa noga kierowcy. Typowe OBD-II.
Były posty, ale dotyczące benzynowych mazd i z tego co Newbie pisał to jest to zwykły protokół PWM (EECV) i są obecne piny BUS+ i BUS- a w DITD nie ma BUS- i tu zaczynają się schody.
Szukam coś na forach forda bo chyba mazda i ford współpracowali podczas produkcji DITD i może mazda zastosowała komunikację rodem z Forda. Za dużo tych może :–(
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Mazda współpracowała (wymiana bezpośrednia) właśnie w kwestii "okablowania". Ale DiTD jest pomysłem w całości japońskim więc... Hmmm.
Z DiTD zawsze był pod tym względem... inny?
Jak to nazwac – impas
Z DiTD zawsze był pod tym względem... inny?
Jak to nazwac – impas
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Troche informacji:
DITD ma inny interface diagnostyczny i nie jest to J1850 PWM :–( (stosowany w benzynowych silnikach).
Czy jest to OBD-2 tego tez nie jestem pewien. Szukam, pytam i kombinuje. Mam nadzieje, ze jednak mazda zastosowala obd-2 mimo, ze dla diesli nie bylo takiego obowiazku (dopiero po roku 2003 obd-2 bylo obowiazkowe dla diesli).
DITD ma jeden kabelek do transmisji szeregowej (K-line) i moze to byc albo ISO9141 albo J1850 VPW, albo wewnetrzny protokol mazdy .
Na roznych stronach znalazlem informacje, ze mazda stosowala pwm i iso. Probowalem ISO i VPW, ale komputer mazdy nie chcial pogadac z moim pc.
Czy ktos ma pewne/sprawdzone informacje dotyczace protokolu transmisji stosowanej w DITD?
Ponoc KTS boscha potrafi gadac z mazdami lub NGS czy WDS. Ile kosztuje podlaczenie do komputera w ASO i ile trwa przeprowadzenie wszystkich testow, odczyt DTC itp.
Mysle nad zarejestrowaniem calej transmiji podczas wizyty w serwisie i na tej podstawie zrobic wlasny interface diagnostyczny... chyba, ze ktos ma tester NGS i pozwoli zarejestrowac cala transmisje w sposob bardziej jawny.
Oto link do fotki ukazujacej umieszczenie gniazdka DLC (OBD2)
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)
M.
DITD ma inny interface diagnostyczny i nie jest to J1850 PWM :–( (stosowany w benzynowych silnikach).
Czy jest to OBD-2 tego tez nie jestem pewien. Szukam, pytam i kombinuje. Mam nadzieje, ze jednak mazda zastosowala obd-2 mimo, ze dla diesli nie bylo takiego obowiazku (dopiero po roku 2003 obd-2 bylo obowiazkowe dla diesli).
DITD ma jeden kabelek do transmisji szeregowej (K-line) i moze to byc albo ISO9141 albo J1850 VPW, albo wewnetrzny protokol mazdy .
Na roznych stronach znalazlem informacje, ze mazda stosowala pwm i iso. Probowalem ISO i VPW, ale komputer mazdy nie chcial pogadac z moim pc.
Czy ktos ma pewne/sprawdzone informacje dotyczace protokolu transmisji stosowanej w DITD?
Ponoc KTS boscha potrafi gadac z mazdami lub NGS czy WDS. Ile kosztuje podlaczenie do komputera w ASO i ile trwa przeprowadzenie wszystkich testow, odczyt DTC itp.
Mysle nad zarejestrowaniem calej transmiji podczas wizyty w serwisie i na tej podstawie zrobic wlasny interface diagnostyczny... chyba, ze ktos ma tester NGS i pozwoli zarejestrowac cala transmisje w sposob bardziej jawny.
Oto link do fotki ukazujacej umieszczenie gniazdka DLC (OBD2)
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)
M.
Ostatnio edytowano 27 sie 2007, 16:17 przez MarekW, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Jaksa ma...MarekW napisał(a):chyba, ze ktos ma tester NGS i pozwoli zarejestrowac cala transmisje w sposob bardziej jawny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
Czy już ktoś rozwiązał problem z interfejsem OBD w DiTD? Też chciałbym zmontowac sobie interfejs, ale nie wiem jaki układ jest kompatybilny ze złączem w mojej 626 DiTD. Mam wersję z '99 ale po liftingu, złącze diagnostyczne mam w komorze silnika (po prawej stronie), więc te opisane na stronie klubowej.
Z góry dzięki za info.
Czy już ktoś rozwiązał problem z interfejsem OBD w DiTD? Też chciałbym zmontowac sobie interfejs, ale nie wiem jaki układ jest kompatybilny ze złączem w mojej 626 DiTD. Mam wersję z '99 ale po liftingu, złącze diagnostyczne mam w komorze silnika (po prawej stronie), więc te opisane na stronie klubowej.
Z góry dzięki za info.
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
W tej wtyczce jest wszystko co potrzeba, jest tam miejsce zarówno na spinacz jak i na szybką transmisję danych w trybie OBD.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
MarekW napisał(a):szybką OBD to bym polemizował
Szybka to znaczy za szybka na odczyt przez nieuzbrojone zmysły.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
MarekW napisał(a):Troche informacji:
DITD ma inny interface diagnostyczny i nie jest to J1850 PWM :–( (stosowany w benzynowych silnikach).
Czy jest to OBD-2 tego tez nie jestem pewien. Szukam, pytam i kombinuje. Mam nadzieje, ze jednak mazda zastosowala obd-2 mimo, ze dla diesli nie bylo takiego obowiazku (dopiero po roku 2003 obd-2 bylo obowiazkowe dla diesli).
DITD ma jeden kabelek do transmisji szeregowej (K-line) i moze to byc albo ISO9141 albo J1850 VPW, albo wewnetrzny protokol mazdy .
Na roznych stronach znalazlem informacje, ze mazda stosowala pwm i iso. Probowalem ISO i VPW, ale komputer mazdy nie chcial pogadac z moim pc.
Czy ktos ma pewne/sprawdzone informacje dotyczace protokolu transmisji stosowanej w DITD?
Ponoc KTS boscha potrafi gadac z mazdami lub NGS czy WDS. Ile kosztuje podlaczenie do komputera w ASO i ile trwa przeprowadzenie wszystkich testow, odczyt DTC itp.
Mysle nad zarejestrowaniem calej transmiji podczas wizyty w serwisie i na tej podstawie zrobic wlasny interface diagnostyczny... chyba, ze ktos ma tester NGS i pozwoli zarejestrowac cala transmisje w sposob bardziej jawny.
Oto link do fotki ukazujacej umieszczenie gniazdka DLC (OBD2)
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)
M.
Jesli ma K-line to tylko ISO, VPW i PWM uzywaja Bus+ i Bus-. Apropos ISO to mam taki cytat ze strony pewnego pana ktory najwyrazniej zna sie na rzeczy:
K and L Lines
Whenever I read specifications, I wonder what the people were smoking when they were writing them. A typical example is the naming of the ISO part of the OBD-II interface; the K and L lines.
Well, the line that you use to communicate with the ECU is the K line. Most newer ECUs allow you to wake-up the ECU with this line too (i.e. the 5 baud, 0x33 transmission).
Older ECUs need to be woken-up by transmitting 0x33 at 5 baud on the L line. To the best of my knowledge, the L line is then redundant and not used.
So, that's it. K line is the ISO data to and from the ECU and the L line is sometimes needed to wake-up the ECU.
Any suggestions to where K and L came from, please put your answers on a postcard to.....
Software
The OBD-II software is the bit where the trouble starts. Lots of people want it, a few people know how to initiate an ECU conversation.... and about 3 people know how to code it!
If you want to speak to an OBD-II device you have to do the following:
* Set your serial port to 5 baud
* Send out 0x33 to the ECU
* Set your serial port to 10400 baud
* Listen for the 0x33 echo because the interface is half-duplex
* Listen for 0x55 from the ECU.
* Send all sorts of commands to the ECU to get its data....
To oznacza ze linia L nie jest raczej potrzebna chyba ze ECU wymaga jej do obudzenia. Nie wiem jak dzialaja te softy ktorych uzywales ale najwyrazenij robily to zle.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
Hej,
DITD nie ma ODB2 choć ma taka wtyczkę.
Jest tylko 1 linia komunikacyjna K-Linie i przy pomocy ELM327 probowalem z sekwencja 0x33, ale ta ECU sie nie budzi. Tez znalazlem ten opis o K-line jakis czas temu.
Ostatnio znalazlem na jakieś japonskiej stronie inna sekwencja startowa i musze ja przetestowac w wolnej chwili. Tez predkosc transmisji w DITD nie jest 10400baud jest nizsza tak mi sie wydaje.
Ogolnie czaly czas szukam kogos kto rozgryzl transmisji, najlatwiej byloby poprostu ja zgrac i wtedy rozkodowac.
M.
DITD nie ma ODB2 choć ma taka wtyczkę.
Jest tylko 1 linia komunikacyjna K-Linie i przy pomocy ELM327 probowalem z sekwencja 0x33, ale ta ECU sie nie budzi. Tez znalazlem ten opis o K-line jakis czas temu.
Ostatnio znalazlem na jakieś japonskiej stronie inna sekwencja startowa i musze ja przetestowac w wolnej chwili. Tez predkosc transmisji w DITD nie jest 10400baud jest nizsza tak mi sie wydaje.
Ogolnie czaly czas szukam kogos kto rozgryzl transmisji, najlatwiej byloby poprostu ja zgrac i wtedy rozkodowac.
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):Hej,
DITD nie ma ODB2 choć ma taka wtyczkę.
Jest tylko 1 linia komunikacyjna K-Linie i przy pomocy ELM327 probowalem z sekwencja 0x33, ale ta ECU sie nie budzi. Tez znalazlem ten opis o K-line jakis czas temu.
Ostatnio znalazlem na jakieś japonskiej stronie inna sekwencja startowa i musze ja przetestowac w wolnej chwili. Tez predkosc transmisji w DITD nie jest 10400baud jest nizsza tak mi sie wydaje.
Ogolnie czaly czas szukam kogos kto rozgryzl transmisji, najlatwiej byloby poprostu ja zgrac i wtedy rozkodowac.
M.
Widze ze skoro to taki problem to jako elektronik-programista musze sie za to wziac, sprawa honoru
EDIT:
Wyglada na to ze jest to protokol KWP2000 z warstwa fizyczna ISO9141. Dokumentacja niestety platna jak wszystkie ale widze ze we FreeDiag-u maja zaimplementowana obsluge powyzszego protokolu wiec mozna looknac o co Kaman.
Wyglada
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
No wreszcie ktoś podjął wyzwanie. Według mnie trzeba poprostu pojechać do ASO i zgrać transmisję :–) 130pln. Albo metodą prób i błędów bombardować ECU różnymi sekwencjami .. jak ECU się odezwie to wtedy kolejny etap jakie kody są odpowiedzialne za jakie parametry .. i tu znowu zgrana transmisja może dużo ułatwić:–)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości